Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5553
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5553/1
Regeling vervallen per 01-01-2007
Ondermandaatbesluit Concernstaf
Geldend van 01-01-2006 t/m 31-12-2006
Intitulé
Ondermandaatbesluit ConcernstafDe Gemeentesecretaris van de gemeente Zaanstad
overwegende dat het, uit een oogpunt van doelmatigheid, wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren; gelet op artikel 3 van het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, vastgesteld bij besluit van de burgemeester en het college van Zaanstad d.d. 20-12-2005, reg. nr. 72051;
besluit:
1.
conform onderstaand schema, ondermandaat te verlenen voor het uitoefenen van de volgende door de burgemeester en het college van Zaanstad, ingevolge het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, aan mij in mandaat gegeven bevoegdheden:
Bevoegdheid |
Orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Secretariaat Concernstaf |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product College |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Bestuurssecretaris/Hoofd Secretariaat Concernstaf |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Bestuursondersteuning |
B&W* |
Gemeente secretaris |
Bestuurssecretaris/Hoofd Secretariaat Concernstaf |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Regionale Samenwerking |
B&W* |
Gemeente secretaris |
Bestuurssecretaris/Hoofd Secretariaat Concernstaf |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Secretariaat Concernstaf |
B&W* |
Gemeente secretaris |
Bestuurssecretaris/Hoofd Secretariaat Concernstaf |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Burgemeester* |
Gemeente secretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Algemene Plaatselijke Verordening |
||||
Het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het zich begeven op afgezette terreinen, wegen of weggedeelten en het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het omver halen of wegnemen van voorwerpen die zijn geplaatst ter afsluiting van de openbare weg (art. 2.1.1.1, lid 4 APV) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het voor een of meer horecabedrijven tijdelijk, andere dan de krachtens artikel 2.3.1.4 APV geldende, sluitingsuren vaststellen of tijdelijk sluiting bevelen (art. 2.3.1.5 APV) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 4, 8 en 10 Verordening Speelautomaten) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het bevelen tot sluiting van gebouwen, waarin gelegenheid wordt gegeven prostitutie te plegen dan wel waarin prostitutie wordt toegelaten (art. 3.2.4 APV) |
Burgemeester/B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een vergunning voor het gebruik van een inrichting als seksbioscoop, seksclub of seksautomatenhal (art. 3.2.1, 3.3.2 en 1.6 APV) |
Burgemeester/B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het opleggen van een aanlijn- en/of muilkorfgebod aan de eigenaar of houder van gevaarlijk of hinderlijk geachte honden (2.4.19 APV) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Wet openbare manifestaties |
||||
Het verbieden of het stellen van voorschriften en beperkingen aan een openbare manifestatie (art. 5 Wet openbare manifestaties) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Opiumwet |
||||
Het waarschuwen voor en het toepassen van bestuursdwang indien in voor het publiek toegankelijke lokalen en daarbij behorende erven verdovende middelen worden verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn (art. 13b Opiumwet) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Winkeltijdenwet |
||||
Het verlenen, weigeren of intrekken van een ontheffing, ingevolge artikel 6 van de Verordening Winkeltijden, van de verboden zoals genoemd in artikel 2 van de Winkeltijdenwet ten behoeve van openstelling van avondwinkels op zon- en feestdagen (art. 6 Verordening Winkeltijden) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Onderscheidingen |
||||
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een onderscheiding, de toekenning of bestendiging van het predikaat ´Koninklijke´ of ´Hofleverancier´ ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Regelement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een Koninklijke Onderscheiding ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Regelement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een Gemeentelijk Onderscheiding ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Regelement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van onder andere een drank- en horecavergunning, een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 13 Besluit justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Concerncontrol |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Concernplanning en Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Concernplanning en Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Treasury & Vermogensbaten |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Treasury & Vermogensbaten |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Algemene Uitkering |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Algemene Uitkering |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermndaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Onvoorziene Uitgaven |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Kostenplaats Concernstaf |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20. 000,- incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het Concern |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/Hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van de Gemeentesecretaris € 500.000,= incl. BTW per transactie |
Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Personeel, Informatie en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Personeel, Informatie en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider P&O, advies en beleid |
Bij ontstentenis van het hoofd PIO ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van pensioenvoorziening raadsleden en collegeleden |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het beslissen op verzoeken om toepassing van de zogenaamde 1% regelingen in het kader van de CAR/UWO |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider P&O, advies en beleid |
Bij ontstentenis van het hoofd PIO ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het vaststellen van beleidsregels betreffende het personeel die geen advies of instemming van de Ondernemingsraad of het Georganiseerd Overleg benodigen |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
|
Communicatie |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Communicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Communicatie |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Communicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider communicatiemiddelen |
Bij ontstentenis van het hoofd Communicatie ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Concerncommunicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Communicatie |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Concerncommunicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider communicatiemiddelen |
Bij ontstentenis van het hoofd Communicatie ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Statistiek en Onderzoek |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Statistiek en Onderzoek |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd S&O |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Statistiek en Onderzoek |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd S&O |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Algemeen (alle afdelingen) |
||||
Personeelsaangelegenheden |
||||
Het geven van opdracht tot het maken van een dienstreis, met uitzondering van buitenlandse reizen, en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het geven van opdracht tot het verrichten van overwerk (voor meer dan 10 uren per kalendermaand uitsluitend met voorafgaande schriftelijke toestemming van B&W) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over het deelnemen aan opleidingen, cursussen, seminars, symposia etc. |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over het toekennen van studiefaciliteiten (hoofdstuk 17 AGZ) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het treffen van een afwijkende regeling met betrekking tot het verlenen van betaald ouderschapsverlof (art. 6:5:3 AGZ) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over inconveniënten (overwerk, onregelmatige dienst, consignatie etc.) en dienstroosters |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Loopbaanbegeleiding |
||||
Het beslissen om een (kandidaat)medewerker een psychologische test te laten ondergaan |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Correspondentie |
||||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden, zoals genoemd in dit besluit |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
2.
dat deze ondermandaten in werking treden op 1 januari 2006 en dat deze gelden tot 1 januari 2007;
3.
het ondermandaatsbesluit van de Concernstaf, inwerkinggetreden 1 juli 2005 op 1 januari 2006 in te trekken;
4.
burgemeester en wethouders in kennis te stellen van dit besluit;
5.
dat dit besluit kan worden aangehaald als Ondermandaatbesluit Concernstaf d.d. 1 januari 2006;
6.
dit besluit bekend te maken door het te plaatsen in het Gemeenteblad.
Ondertekening
Zaanstad,
Gemeentesecretaris a.i.
G. Oosterloo
Instructie behorende bij Ondermandaatbesluit Concernstaf 2006
Het aan u verleende ondermandaat wordt door u uitgeoefend met inachtneming van onderstaande instructie.
- 1.
Vervallen ondermandaat. Het aan u verleende ondermandaat is niet van toepassing:
- a.
op zaken die politiek of bestuurlijk gevoelig liggen;
- b.
op zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van het tot dan toe door het gemeentebestuur gevoerde beleid;
- c.
op zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van een advies waarvan het inwinnen ingevolge wettelijk voorschrift dan wel ingevolge een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- d.
op zaken die een beslissing vergen die leidt tot overschrijding van het voor deze beslissing(-en) aan de gemandateerde beschikbaar staande budget;
- e.
op de beslissing om de raad een voorstel te doen;
- f.
op zaken die de vaststelling van algemeen verbindende voorschriften vergen alsmede op de vaststelling van beleidsregels;
- g.
op zaken die het nemen van een besluit vergen ten aanzien waarvan is bepaald dat dit genomen moet worden met versterkte meerderheid of waarvan de aard van de voorgeschreven besluitvormingsprocedure zich anderszins verzet tegen het nemen van een besluit krachtens mandaat;
- h.
op besluiten die wettelijk onderworpen zijn aan goedkeuring;
- a.
- 2.
Terugkoppeling In de gevallen dat één of meer van de uitzonderingen genoemd onder 1 van toepassing is, dan wel u twijfelt of zulks het geval is, wordt het besluit of de afdoening van de zaak door u aan de functionaris die het ondermandaat heeft verleend, voorgelegd.
- 3.
Ondertekening In de gevallen dat u gebruikmaakt van het aan u verleende ondermandaat, worden de betreffende stukken voorzien van de volgende ondertekeningsformule:
Voorzover het een bevoegdheid van het college betreft: Namens het college van Zaanstad, uw functienaam, uw naam, gevolgd door uw handtekening |
Voorzover het een bevoegdheid van de burgemeester betreft: Namens de burgemeester van Zaanstad, uw functienaam, uw naam, gevolgd door uw handtekening |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl