Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR55345
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR55345/1
Regeling vervallen per 01-11-2021
Verordening gemeentelijke ombudscommissie
Geldend van 01-01-2006 t/m 31-12-2011
De raad van de gemeente Delfzijl;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 29 november 2005;
gelet op hoofdstuk IVc en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
Verordening gemeentelijke ombudscommissie
Artikel 1 Instelling ombudscommissie
Er is een gemeentelijke ombudscommissie, bestaande uit drie leden.
Artikel 2 Zittingsduur
De leden van de ombudscommissie kunnen eenmaal worden herbenoemd.
Artikel 3 Financiële middelen
De ombudscommissie ontvangt de volgende vergoeding voor zijn werkzaamheden en de kosten: € 4000,-.
Artikel 4 Bemiddeling
-
1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
-
2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.
Artikel 5 Werkinstructie
Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.
Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over
wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.
Artikel 8 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke ombudscommissie.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 22 december 2005.
griffier.
(O. Rijkens)
voorzitter.
(mw. drs. M. Appel-de Waart)
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl