Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR53006
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR53006/1
Regeling vervallen per 31-12-2020
Mandaatbesluit BAG-beheer/aanwijzingsbesluit ambtenaren
Geldend van 04-11-2010 t/m 30-12-2020
Intitulé
Mandaatbesluit BAG-beheer/aanwijzing ambtenarenCOLLEGEVOORSTEL
(Adviesformulier)
Afd./Team: Bedrijfsvoering/IA
Opsteller: P.Boumeester
Toestelnr.: -7345
Datum: 24-09-2010
Programma: 1. Bestuur
Portefeuillehouder: J.A. Gerritsen
Onderwerp: Mandaatbesluit BAG-beheer
Ontwerp-besluit
A. Ambtenaren belast met het beheer van de basisregistraties adressen en gebouwen
- 1.
Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen: de Gegevensbeheerder A bij het Team A&A van de afdeling Bedrijfsvoering
- 2.
Als de plaatsvervangend beheerders van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:
- °
de Gegevensbeheerder B en de Applicatiebeheerder CGA van het Team A&A van de afdeling Bedrijfsvoering
- °
- 3.
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen mandaat te verlenen voor de in de bijlage genoemde bevoegdheden
B. Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie
Als ambtenaar voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in art. 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
- °
de Gegevensbeheerder A van het Team A&A van de afdeling Bedrijfsvoering
C. Ambtenaren tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
- °
de Toezichthouder Bouw & Woningtoezicht van het Team V&H van de afd. Klantcontact
- °
de Medewerker Bouw & Woningtoezicht van het Team V&H van de afd. Klantcontact
D. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaring strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:
- °
de Toezichthouder Bouw & Woningtoezicht van het Team V&H van de afd. Klantencontact
- °
de Medewerker Bouw & Woningtoezicht van het Team V&H van de afd. Klantencontact
TOELICHTING
Inleiding/aanleiding |
Om de kwaliteit van de dienstverlening en de efficiëntie binnen de overheid te bevorderen, heeft het kabinet besloten over te gaan tot de wettelijke invoering van Basisregistraties voor adressen en gebouwen (Wet bag).
Beoogd effect |
Voldoen aan de wet basisregistraties adressen en gebouwen, zodat de gemeente Zutphen kan aanleveren, afnemen en terugmelden op de Landelijke Voorziening Bag.
Argumenten |
De wet basisregistratie adressen en gebouwen is op 1-7-2009 in werking getreden. De gemeente Zutphen moet, om te voldoen aan deze wet, het beheer voor deze basisregistratie formeel regelen.
In artikel 2 van de Wet bag wordt het beheer van de BAG in algemene zin aan burgemeester en wethouders opgedragen. Voor uitvoering van het beheer door een of meer ambtenaren is een mandaatbesluit nodig. Daarnaast verwijst de Wet bag op een aantal plaatsen naar “aangewezen ambtenaren” in verband met het opstellen van inschrijfbare brondocumenten. Ook deze ambtenaren dienen aangewezen te worden.
Kanttekeningen |
Te doen gebruikelijk is de mandatering op het niveau van Teamleider/Afdelingshoofd te beleggen. In dit geval , omwille van operationele uitvoerbaarheid en de wetgeving BAG, is dit belegd op het operationele niveau.
Uitvoering/Communicatie/Vervolgtraject |
De betrokken functionarissen in te lichten over dit besluit en op de hoogte brengen van de processen die ten grondslag liggen aan het beheer van de basisregistratie adressen en gebouwen.
Na bekendmaking ervan, treedt dit besluit in werking.
Rapportage/evaluatie |
geen
Personele consequenties |
geen
Financiën |
geen
Bijlagen |
Wijziging Mandaatregister
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl