Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR519
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR519/1
Regeling vervallen per 01-11-2009
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2006
Geldend van 01-04-2006 t/m 31-10-2009
Intitulé
1 DE VERORDENINGDe raad van de gemeente Zandvoort:
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 17 januari 2006, nr. 2006/405;
gelet op de overwegingen van de commissie Planning en Control van 2 februari 2006;
gelet op artikel 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
besluit de volgende verordening, inclusief toelichting, vast te stellen:
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2006.
1.1 BEGRIPSBEPALINGEN
Artikel 1 Begripsbepalingen
Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:
- a.
het college: het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Zandvoort;
- b.
de raad: de gemeenteraad van Zandvoort
- c.
de GBA: de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- d.
afnemer: bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;
- e.
derde: elke andere persoon, instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene;
- f.
binnengemeentelijke afnemer: elke afnemer die een orgaan is van de gemeente;
1.2 DELEGATIE
Artikel 2
Het college regelt de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.
Artikel 3
-
a. Het college kan gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
-
b. Het college stelt hiervoor nadere regels.
1.3 OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN
Artikel 4 Overgangsrecht
Er is geen overgangsrecht van toepassing.
Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. De “Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2005” vastgesteld bij raadsbesluit van 5 juli 2005 wordt ingetrokken met ingang van de in het tweede lid genoemde datum.
-
2. Deze verordening treedt in werking op 1 april maart 2006.
-
3. Deze verordening wordt aangehaald als “Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2006”.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 21 februari 2006.
2 TOELICHTING OP DE VERORDENING
2.1 ALGEMEEN
In de vorige verordening (Verordening Gemeentelijke basisadministratie 2005) waren diverse zaken geregeld zoals inlichtingenverstrekkingen binnen en buiten de gemeente. Dit zijn zaken die door het college, door de gemeenteraad aangewezen als verantwoordelijke voor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, uitgewerkt dienen te worden.
Daarom wordt in deze nieuwe verordening het college aangewezen om bovengenoemde zaken in een apart reglement te regelen. De rechten en plichten van burgers m.b.t. de persoonsgegevens GBA zijn wettelijk vastgelegd en ongewijzigd. Overgangsrecht is daarom niet van toepassing.
2.2 ARTIKEL 1 BEGRIPSBEPALINGEN
d.afnemer:
Artikel 1:1, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht luidt:
Onder bestuursorgaan wordt verstaan:
- a.
een orgaan van een rechtspersoon die krachtens publiekrecht is ingesteld, of
- b.
een ander persoon of college, met enig openbaar gezag bekleed.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl