Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51700
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51700/1
Regeling vervallen per 29-10-2003
Reglement Utrechts Personeelsregistratiesysteem
Geldend van 01-09-1984 t/m 28-10-2003
Intitulé
Reglement Utrechts Personeelsregistratiesysteem(Besluit van B. en W. van 24 juli 1984)
Burgemeester en Wethouders van Utrecht;
gehoord de Commissie van Overleg;
BESLUITEN:
vast te stellen het volgende
Reglement Utrechts Personeelsregistratiesysteem
REGLEMENT UTRECHTS PERSONEELSREGISTRATIESYSTEEM
Artikel 1.
Begripsbepalingen
- Personeelsregistratiesysteem: De bij de gemeente Utrecht en onder beheer van de chef van de Centrale Personeelsafdeling gevoerde geautomatiseerde personeel- en formatieadministraties
- De houder: Burgemeester en Wethouders
- De beheerder: de Chef Centrale Personeelsafdeling
- De deelnemers: - de hoofden van de gemeentelijke diensten, bedrijven en stichtingen
- -
de chef van de Centrale Personeelsafdeling
- -
andere door de houder aan te wijzen deelnemers
- -
(De bij dit reglement behorende bijlage I geeft een lijst van de deelnemers)
- De uitvoerders: Instanties belast met de feitelijke gegevensverwerking vermeld in de bij dit reglement behorende bijlage II.
- De geregistreerde: De persoon over wie het personeelsregistratiesysteem gegevens bevat.
Artikel 2.
Doelstelling.
Het Personeelsregistratiesysteem is opgezet en zal worden gebruikt ten behoeve van:
- 1.
Het personeelsbeleid en -beheer en het formatiebeleid van de gemeentelijke diensten, bedrijven en stichtingen.
- 2.
Het centrale personeelsbeleid en -beheer en het centrale formatiebeleid.
- 3.
Door de overheid krachtens wettelijk voorschrift gevorderde informatie.
- 4.
Nader door de houder aan te geven doeleinden.
Artikel 3.
In het personeelsregistratiesysteem opgenomen gegevens.
- 1.
In het Personeelsregistratiesysteem zijn gegevens opgenomen over:
- a.
personen die bij de deelnemers in dienst zijn, zijn geweest of naar verwachting in dienst zullen komen;
- b.
hun gezinsleden en/of relatiepartners;
- c.
de formatie van de deelnemers.
- a.
- 2.
De gegevens, die worden opgenomen, zijn opgesomd in de bijlage III dat aan dit reglement is toegevoegd. Daarnaast kunnen uitsluitend per deelnemer gegevens worden opgenomen die alleen door deze deelnemer mogen worden gebruikt.
- 3.
De omtrent een geregistreerde in het Personeelsregistratiesysteem opgenomen gegevens worden daaruit verwijderd uiterlijk in het jaar waarin de geregistreerde de leeftijd van 71 jaar bereikt. Deze verwijdering vindt niet plaats zolang uit hoofde van dienstverband, wachtgeld, functioneel leeftijdsontslag, aanspraak op pensioen of VUT uit de gemeentekas nog periodieke betalingen aan het gewezen personeelslid of diens nabestaanden moeten worden gedaan.
Artikel 4.
Opslag van de gegevens.
- 1.
De in de artikel 3, lid 2 bedoelde gegevens zijn opgeslagen bij de uitvoerders.
- 2.
De beheerder treft met betrekking tot de in artikel 3 vermelde opgeslagen gegevens voorzieningen tegen verlies, verminking, vervorming, vervreemding, misbruik of beschadiging door welke oorzaak dan ook.
Artikel 5.
Gebruik van de gegevens.
- 1.
De in het Personeelsregistratiesysteem opgenomen gegevens worden alleen in het kader van de in artikel 2 aangegeven doelstelling gebruikt.
- 2.
De deelnemers verschaffen de beheerder de gegevens die in het Personeelsregistratiesysteem moeten worden opgenomen en geven tevens de wijzigingen aan die daarin nadien moeten worden aangebracht, overeenkomstig de door de beheerder gegeven voorschriften. De verantwoordelijkheid voor de juistheid van de gegevens berust bij de deelnemer.
- 3.
De bewerking van het Personeelsregistratiesysteem berust bij de uitvoerders die voor deze bewerking zorg dragen overeenkomstig de door de beheerder gegeven voorschriften.
- 4.
De beheerder stelt de in leden 2 en 3 bedoelde voorschriften op in overleg met de deelnemers, de uitvoerders en de Centrale Personeelsafdeling.
Artikel 6.
Beveiliging en controle.
- 1.
De beheerder ziet er op toe dat degenen die rechtstreeks toegang hebben tot het Personeelsregistratiesysteem danwel over informatie daaruit kunnen beschikken ten aanzien van de organisatie en de beveiliging de nodige maatregelen nemen:
- a.
ter bescherming van de gegevens tegen verlies of beschadiging door calamiteiten;
- b.
ter bescherming van de gegevens tegen kwaadwilligheid, onachtzaamheid en verkeerd gebruik;
- c.
ter waarborging van het herstel van gegevens in geval van verlies of beschadiging;
- d.
ter waarborging van een juiste functiescheiding met betrekking tot de werkzaamheden gericht op het verder ontwikkelen, het in stand houden en het doen functioneren van het Personeelsregistratiesysteem.
- a.
- 2.
De beheerder draagt zorg voor een periodieke controle op de deugdelijkheid en de naleving van alle voor de bescherming van het Personeelsregistratiesysteem getroffen maatregelen en rapporteert de houder omtrent zijn bevindingen.
Artikel 7.
Toegang tot het Personeelsregistratiesysteem.
Met inachtneming van de ingevolge artikel 6 gegeven voorschriften hebben rechtstreeks toegang tot het Personeelsregistratiesysteem:
- 1.
De personeelsleden van de uitvoerders voor zover zij belast zijn met de uitvoering van de in artikel 5, lid 3, bedoelde werkzaamheden.
- 2.
De personeelsleden van de deelnemers voor zover zij belast zijn met de uitvoering van werkzaamheden ter realisering van de in artikel 2 genoemde doelstelling.
- 3.
De personeelsleden van de Centrale Personeelsafdeling voor zover zij belast zijn met de uitvoering van werkzaamheden ter realisering van de in artikel 2 genoemde doelstelling.
- 4.
De personeelsleden, die door de beheerder zijn belast met de in artikel 6, lid 2, bedoelde controle, ter uitvoering van die controle.
Artikel 8.
Recht op kennisgeving en correctie van gegevens.
- 1.
Elke geregistreerde wordt op zijn persoonlijk verzoek een opgave verstrekt van de persoonsgegevens welke van hem in het Personeelsregistratiesysteem voorkomen.
- 2.
Aan een ouder of voogd van een minderjarige geregistreerde respectievelijk aan een curator van een curandus/geregistreerde wordt op zijn persoonlijk verzoek een opgave verstrekt van de persoonsgegevens welke van de desbetreffende minderjarige geregistreerde respectievelijk van de desbetreffende curandus/geregistreerde in het Personeelsregistratiesysteem voorkomen.
- 3.
De procedure voor de uitoefening van het recht op kennisneming is als volgt:
- -
een verzoek als bedoeld in het eerste en tweede lid wordt schriftelijk ingediend bij de houder onder vermelding van welke gegevens kennisneming wordt verzocht;
- -
de verzoeker ontvangt binnen 30 dagen na ontvangst door de houder van dit verzoek een schriftelijke opgave van de gevraagde gegevens, zonodig met een toelichting;
- -
indien het verzoek op grond van het derde lid niet dan wel deels wordt ingewilligd, deelt de houder dit binnen 30 dagen na ontvangst van het verzoek schriftelijk en gemotiveerd aan de verzoeker mee onder vermelding van de verweermiddelen die de verzoeker ingevolge de Wet administratieve rechtspraak overheidsbeschikkingen tegen deze beslissing ten dienste staan.
- -
- 4.
Elke geregistreerde kan verbetering, aanvulling of verwijdering vragen van de gegevens die van hem in het personeelsregistratiesysteem zijn opgenomen, indien hij van oordeel is dat deze gegevens onjuist of ten onrechte zijn opgenomen dan wel dat gegevens ontbreken die wel hadden moeten zijn opgenomen.
- 5.
Het vijfde lid is van overeenkomstige toepassing op een ouder of voogd en op een curator m.b.t. de gegevens welke van de desbetreffende minderjarige geregistreerde respectievelijk van de curandus/geregistreerde in het personeelsregistratiesysteem voorkomen.
- 6.
Een verzoek als bedoeld in het vijfde en zesde lid wordt alleen geweigerd als inwilliging daarvan strijd met een wettelijk voorschrift dan wel met de doelstelling van het personeelsregistratiesysteem oplevert.
- 7.
De procedure voor de uitoefening van het recht op verbetering, aanvulling of verwijdering van gegevens is als volgt:
- -
een verzoek als bedoeld in het vijfde en zesde lid wordt schriftelijk ingediend bij de houder;
- -
een verzoek als bedoeld in het vijfde en zesde lid wordt schriftelijk ingediend bij de houder;
- -
indien de houder tot de slotsom komt, dat de gevraagde correctie op haar plaats is, brengt hij de correctie aan, waarna hij de verzoeker binnen 30 dagen na ontvangst van het verzoek een afschrift verstrekt van de gecorrigeerde gegevens;
- -
indien de houder het verzoek tot correctie op grond van het zevende lid weigert dan wel omdat de gevraagde correctie niet juist is, dan deelt de houder dit binnen 30 dagen na ontvangst van het verzoek schriftelijk en gemotiveerd aan de verzoeker mee onder vermelding van de verweermiddelen die de verzoeker ingevolge de Wet administratieve rechtspraak overheidsbeschikkingen tegen deze beslissing ten dienste staan.
- -
Artikel 9.
Verstrekking van de gegevens.
Met inachtneming van de ingevolge artikel 6 gegeven voorschriften worden persoonsgegevens uit het Personeelsregistratiesysteem uitsluitend verstrekt aan:
- 1.
de geregistreerde, voor zover het gaat om de uitoefening van het onder artikel 8 geregelde recht van kennisneming;
- 2.
de deelnemer, voor zover de informatie zijn personeelsleden en hun gezinsleden, c.q. relatiepartners betreft;
- 3.
de Centrale Personeelsafdeling, voorzover daaraan behoefte bestaat in verband met de in artikel 2 genoemde doelstelling.
Artikel 10.
Geheimhoudingsplicht.
Op een ieder, die bij de Personeelsregistratie betrokken is of is geweest rust ten aanzien van de daarin voorkomende persoonsgegevens de plicht tot geheimhouding.
Artikel 11.
Ter inzage legging.
Deze regeling ligt ter inzage bij de deelnemers.
Artikel 12.
Rapportage aan G.O. en Commissie P.Z.
De houder rapporteert jaarlijks aan G.O. en Commissie P.Z. over:
- 1.
de toepassing van artikel 2, lid 4;
- 2.
de resultaten van de periodieke controle als bedoeld in artikel 6, lid 2;
- 3.
de wijzigingen in de bijlage behorende bij dit reglement.
Artikel 13.
Slotbepalingen.
- 1.
Deze regeling kan worden aangehaald als Reglement Personeelsregistratiesysteem.
- 2.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 september 1984.
Aldus vastgesteld door Burgemeester en Wethouders van Utrecht op 24 juli 1984.
De Secretaris, De Burgemeester,
C.J.N. Versteden. drs. M.W.M. Vos-van Gortel.
Bijlage I
Lijst met deelnemers en bestandsbeheerders van het Utrechts Personeelsregistratiesysteem.
Deelnemers Pz.-hoofd c.q. adviseur belast met bestandsbeheer
de hoofden van:
Openbaar Slachthuis P.Z. adviseur
G.G. en G.D.
Brandweer Medisch Techn. Sector
R.M.H.D.
U.S.L.O.
Dienst Gem. Musea
Voorz. Dienst
Muziekcentrum
I.K.V.
C.A.C.I.Culturele sector
Bibliotheek
Gem. Archief en Foto-dienst
G.A.C.
Schouwburg
Gem. Sociale Dienst
St. Huisv. Bejaarden Maatsch. sector
Gem. Huisvestingsbureau
Keuringsdienst van Waren
Gem. Kredietbank
Reg. Woonwagencentrum
Secretarie
I.Z.A.
Accountantsdienst secretarie
Gasbedrijf
Elektriciteitsbedrijf G.E.B.
Gemeensch. Afdelingen
Vervoersbedrijf G.V.U.
Politie Politie
Dienst v. R.O.
Dienst Grondbedrijf
Dienst O.W. R.O.V.U.
Dienst B.W.
Dienst Woningbeheer
Administratieve Dienst
Algemene Begraafplaatsen
Centrale Personeelsafdelingen Centraal Salarisbureau
Bijlage II
Lijst van uitvoerders van het Utrechts personeels- en informatieregistratiesysteem
- -
Het uitvoerend centrum voor Automatisering Noord- Holland/Intergemeentelijk Automatiseringscentrum Midden-Nederland (C.V.A./I.A.M.).
- -
Het computer centrum van het Gemeentelijk Energiebedrijf.
Bijlage III
Gegevensrubrieken in het Utrechts Personeelsregistratiesysteem
Rubriek Omschrijving
Organisatiegegevens
2021 Code organisatie
2022 Omschrijving dienst
2023 Omschrijving afdeling
2057 Actuele datum
2058 Volgnummer
8000 Code herkomst
Formatiegegevens
010 Werkgever
020 Registratienummer (4x)
090 Functionele rang
251 Code dienstverband
541 Tabelcode bezoldigingsregeling
2013 Code werkdagen per week
2021 Code organisatie
2027 Stoelnummer
2030 Nummer besluit mutatie
2031 Code reden mutatie
2032 Datum besluit mutatie
2033 Datum ingang mutatie
2034 Datum inbreng mutatie
2036 Aantal werkuren per week
2038 Aanlooprang
2039 Uitlooprang
2040 Code functie
2041 Nummer besluit opheffing
2042 Code reden opheffing
2043 Datum besluit opheffing
2044Datum ingang opheffing
2045 Datum inbreng opheffing
2046 Code soort mutatie formatieplaats
2047 Code controle mutatie
2048 Code opleidingen
2050 Nummer besluit creatie
2051 Code reden creatie
2052 Datum besluit creatie
2053 Datum ingang creatie
2054 Datum inbreng creatie
2055 Code rappel formatieplaats
2056 Datum rappel formatieplaats
2057 Actuele datum
2058 Volgnummer
8000 Gode herkomst
Persoonsgegevens
010 Werkgever
020 Registratienummer
030 Mutatiecode
040 - Maand ingang mutatie
050 Dag, maand inbreng mutatie
060 Administratieve indeling
070 Berekenmethode
080 Naam, voorletters en voorvoegsels
090 Functionele rang
100 Titels en predikaten
110 Geboortedatum
120 Geboorteplaats en land
130 Code nationaliteit
140 Geslacht
150 Naam echtgeno(o)t(e)
170 Huwelijksdatum
181 Code burgerlijke staat
182 Datum huwelijksontbinding
190 Adres
201 Gemeentecode C.B.S.
202 Woonplaats
203 Postcode
220 Code Militaire Dienst
231 Code vorige werkgever
232 Datum aaneengesloten dienst
240 Datum in dienst
251 Code dienstverband
252 Datum ingang code dienstverband
260 Code indicatie werktijd
271 Code rang/functiebenaming
272 Benaming rang/functie
273 Datum ingang rang/functiebenaming
280 Datum ingang schaal
281 Nadere schaalaanduiding
290 Verzamelrubriek rappeldata (5x)
301 Code uit dienst
302 Datum uit dienst
320 Code tevens in dienst bij
330 Kasbetaling
341 Relatiecode/code/rekening (8x)
342 Relatiecode/omschrijving (8x)
343 Relatiecode/bedrag bijschrijving (8x)
350 Groepsaanduiding C.B.S.
361 Organisatiecode
362 Formatieplaatscode
371 Ziektedagen
372 Afwijkend aantal gewerkte dagen
500 Kostenaanduiding
510 Vrije rubriek
521 Categorie
522 Soort betrekking
530 Code blokmutering
541 Tabelcode bezoldigingsregeling
542 Code kledingtoelage
543 Code minimum loon
551 Code pensioenverzekering
552 Code franchise
553 Code ziektekosten
554 Code ziektewet
555 Code werkloosheidswet
556 Code arbeidsongeschiktheidswet
557 Code bedrijfsvereniging
561 Code loonbelastingtabel
562 Code AOW/AWW
564 Vakantie-uitkering
565 Code extra uitkering
566 Factor uurloon overwerk
581 Schaal
582 Verhoging/leeftijd
583 Maand ingang verhoging en jaar op max.
584 Aantal treden + en -
590 - Fictief maand en jaar op maximum
601 Code mobiele eenheid
602 Code EHBO-toelage
603 Code diploma-toelage
604 Percentage onregelmatigheidstoelage
605 Code diploma-aftrek
606 Code kost en inwoning
610 Inhouding B.O.P.
620 Normale en afwijkende werktijd
621 Vermenigvuldigingsfactor
630 Verzamelrubriek afgeleide bedragen (5x)
641 Kostenaanduiding 1e nevenbetrekking
642 Datum aanvang 1e nevenbetrekking
643 Datum einde le nevenbetrekking
651 Kostenaanduiding 2e nevenbetrekking
652 Datum aanvang 2e nevenbetrekking
653 Datum einde 2e nevenbetrekking
661 Tariefgroep loonbelasting
663 Code belastingaftrek
664 Percentage bijzonder tarief loonbel.
670 Aantal kinderen vakantieuitkering
675 Afwijkende dagen t.b.v. WAO
800 Verzamelrubriek correcties (10x)
810 Verzamelrubriek correcties (10x)
2013 Code werkdagen per week
2017 Jaar examen
2021 Code organisatie
2027 Stoelnummer
2030 Nummer besluit mutatie
2031 Code reden mutatie
2032 Datum besluit mutatie
2033 Datum ingang mutatie
2034 Datum inbreng mutatie
2036 Aantal werkuren per week
2040 Code functie
2041 Nummer besluit opheffing
2042 Code reden opheffing
2043 Datum besluit opheffing
2044 Datum ingang opheffing
2045 Datum inbreng opheffing
2046 Code soort mutatie formatieplaats
2047 Code controle mutatie
2048 Code opleidingen
2050 Nummer besluit creatie
2051 Code reden creatie
2052 Datum besluit creatie
2053 Datum ingang creatie
2054 Datum inbreng creatie
2057 Actuele datum
2058 Volgnummer
7999 Reserverubriek (15x)
8000 Code herkomst
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl