Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR50925
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR50925/1
Regeling vervallen per 01-03-2012
Mandaatbesluit gemeentelijke belastingen Heemstede 2010
Geldend van 22-07-2010 t/m 29-02-2012 met terugwerkende kracht vanaf 09-07-2010
Intitulé
Mandaatbesluit gemeentelijke belastingen Heemstede 2010Het hoofd van de afdeling Belastingen van de gemeente Bloemendaal, optredende als het in de ‘Gemeenschappelijke regeling samenwerking belastingen 2007’ bedoeld hoofd van de uitvoeringsorganisatie ‘Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid’;
als gevolg van de besluiten van de colleges van de gemeenten Bloemendaal van 30 januari 2007, Haarlemmerliede en Spaarnwoude van 9 januari 2007, Heemstede van 16 januari 2007 en Zandvoort van 30 januari 2007, optredende als de aangewezen ambtenaar belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen en waardering van onroerende zaken;
gelet op:
- •
het bepaalde in de artikelen 231, 232 en 246a van de Gemeentewet en de als gevolg daarvan toepasselijke bepalingen van de Algemene wet inzake rijksbelastingen (hierna: Awr), de Invorderingswet 1990 en de Wet Waardering Onroerende Zaken (hierna: Wet WOZ);
- •
het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (hierna: Awb)
- •
de mogelijkheid om de bevoegdheid tot het vaststellen en innen van belastingen, retributies en/of rechten te mandateren;
overwegende:
- •
dat de uitoefening van de in de bijgaande lijst opgenomen bevoegdheden door uitsluitend de heffingsambtenaar ondoelmatig is aangezien zij bij regelmaat voorkomen;
- •
dat het op grond van de Awb niet mogelijk is om aan rechtspersonen mandaat te verlenen;
- •
dat aan de in de bijgaande en als zodanig gewaarmerkte lijst genoemde natuurlijke personen mandaat kan worden verleend voor het vaststellen en innen van belastingen, retributies en/of rechten;
voorts overwegende:
- •
dat de colleges van Bloemendaal, Haarlemmerliede en Spaarnwoude, Heemstede en Zandvoort de in de bijgaande lijst voorkomende natuurlijke personen, maar niet-zijnde ambtenaren van hun bestuursdienst, hebben aangewezen tot onbezoldigd ambtenaar;
besluit:
de volgende mandaatregeling vast te stellen:
Artikel 1 Mandaatverlening
- a.
Aan de in de bijgaande lijst opgenomen functionarissen wordt de bevoegdheid verleend om in naam van het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid besluiten te nemen dan wel feitelijke handelingen uit te voeren;
- b.
De besluiten c.q. feitelijke handelingen waarvoor aan deze functionarissen mandaat c.q. machtiging wordt gegeven, staan vermeld op de bij deze mandaatregeling behorende lijst;
- c.
De uitoefening van het mandaat beperkt zich tot de taak en functie, waarop deze bevoegdheid betrekking heeft;
- d.
Het mandaat houdt zowel een beslissings- als een ondertekeningsmandaat in.
- e.
Bij afwezigheid van de gemandateerde kan het mandaat worden uitgeoefend door degene die krachtens de in de betreffende gemeente vigerende vervangingsregeling als organisatorisch plaatsvervanger geldt.
Artikel 2 Ondermandaat
- a.
Een in de bijgaande lijst opgenomen functionaris is bevoegd een aan hem verleend mandaat door te mandateren aan een onder hem ressorterende medewerker. Het in dit lid bepaalde geldt niet voor de gemeente Heemstede.
- b.
Een besluit tot ondermandaat wordt kenbaar gemaakt door het verleende ondermandaat aan te tekenen op een door onder a. bedoelde functionaris gewaarmerkte en/of ondertekende ondermandatenlijst.
- c.
Wijziging, aanvulling en/of intrekking van een gegeven ondermandaat door een op de bijgaande lijst genoemde gemandateerde persoon wordt bijgehouden op de onder b genoemde lijst. Op verzoek wordt de volledige ondermandatenlijst toegezonden aan het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid.
Artikel 3 Ondertekening
Bij de uitoefening van (onder)mandaat worden stukken van het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid als volgt ondertekend:
Het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid,
namens deze,
Functieaanduiding van de (onder)gemandateerde
De handtekening van de (onder)gemandateerde
Naam (onder)gemandateerde
Indien dit voor een praktische invulling noodzakelijk is, kan de handtekening achterwege blijven.
Artikel 4 Voorwaarden
- a.
Uit de op grond van dit mandaatbesluit verleende bevoegdheid om in naam van het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid besluiten te nemen dan wel feitelijke handelingen uit te voeren, moet blijken dat dat namens dit hoofd geschiedt.
- b.
Bij de bevoegdheid tot het heffen (het vaststellen) en invordering in eerste aanleg (het toezenden of uitreiken van de nota en het innen in eerste aanleg daarvan) moet op de mogelijkheid tot het maken van bezwaar daartegen en de wijze waarop als volgt zijn vermeld:
Tegen de aanslag kunt u binnen zes weken na dagtekening een bezwaarschrift indienen bij het hoofd Gemeentebelastingen Kennemerland Zuid, Postbus 47, 2050 AA Overveen.
Artikel 5 Instemming
De in dit besluit of de bijlage opgenomen personen / functionarissen en, indien van toepassing hun leidinggevenden, hebben met de mandaatverlening ingestemd blijkend uit een schriftelijke verklaring.
Artikel 6 Citeertitel en bekendmaking
-
1. Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit gemeentelijke belastingen Heemstede 2010”
-
2. Dit besluit, met de daarbij behorende bijlage, treedt in werking op 9 juli 2010.
-
3. Met ingang van de in het tweede lid genoemde datum wordt het “Mandaatbesluit gemeentelijke belastingen Heemstede 2009” van 13 maart 2009 ingetrokken.
Ondertekening
Overveen, 8 juli 2010
Bijlage behorende bij “Mandaatbesluit gemeentelijke belastingen Heemstede 2010” van 8 juli 2010
Bevoegdheid |
Te mandateren functionaris |
Toelichting en/of bijzondere voorwaarden aan het mandaat |
|
Het vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde bedragen, alsmede het verzorgen van correspondentie terzake van: |
|||
de hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1; Hoofdstuk 5, onderdelen 5.5.1 t/m 5.7.2; Hoofdstuk 13, onderdelen 13.1 t/m 13.1.6; Hoofdstuk 16, onderdeel 16.12 |
Het hoofd van de afdeling Ruimtelijk Beleid |
||
het opstellen van een begroting als bedoeld in de onderdelen 5.5.2, 5.5.4 en 5.7.2 van Hoofdstuk 5 van de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges |
Het hoofd van de afdeling Ruimtelijk Beleid |
||
de hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van leges Hoofdstuk 1; Hoofdstuk 7, onderdelen 7.1 t/m 7.4.6; |
Het hoofd van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht |
||
De precariobelasting als bedoeld in de hoofdstukken 1 en 2 van de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van precariobelasting |
Het hoofd van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht |
||
Het invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde bedragen terzake van de hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1; Hoofdstuk 5, onderdelen 5.9 t/m 5.9.8 Hoofdstuk 7, onderdelen 7.1 t/m 7.4.6 |
Het hoofd van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1, alle onderdelen m.u.v. onderdeel 1.1.6; Hoofdstuk 14, onderdelen 14.1 t/m 14.1.2; Hoofdstuk 16, onderdelen 16.5 t/m 16.8 en 16.13 t/m 16.14 |
Het hoofd van de afdeling Voorbereiding Openbare Ruimte |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 16, onderdelen 16.10 en 16.10.1 |
Het hoofd van de afdeling Voorbereiding Openbare Ruimte |
||
De precariobelasting als bedoeld in hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van precariobelasting |
Het hoofd van de afdeling Uitvoering Openbare Ruimte |
||
De grafrechten als bedoeld in de hoofdstukken 1, 2, 4 en 6 en onderdeel 5.1 van Hoofdstuk 5 van de Verordening heffing en invordering van lijkbezorgingsrechten |
Het hoofd van de afdeling Uitvoering Openbare Ruimte |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1, alle onderdelen m.u.v. onderdeel 1.1.6; Hoofdstuk 10; Hoofdstuk 12; Hoofdstuk 16, onderdelen 16.3, 16.9 t/m 16.9.2, en 16.9.9 t/m 16.9.11, 16.11 en 16.16 |
Het hoofd van de afdeling Algemene en Juridische Zaken |
||
De precariobelasting als bedoeld in de hoofdstukken 1 en 5 en de onderdelen 6.1 tot en met 6.2.4 van Hoofdstuk 6 van de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van precariobelasting |
Het hoofd van de afdeling Algemene en Juridische Zaken |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 16, onderdelen 16.15 t/m 16.15.2 |
Het hoofd van de afdeling Welzijnszaken |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1, alle onderdelen m.u.v. 1.1.6 Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 16, onderdeel 16.3 |
Het hoofd bureau Informatiebeheer |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 5, onderdeel 5.8 |
De secretaris / directeur van de Milieudienst IJmond |
||
De hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorend bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 13, onderdeel 13.1.1 |
De directeur van de woningbouwverenigingen Woonservice, Pre Wonen en Elan Wonen |
||
Het vaststellen en bekend maken van naheffingsaanslagen parkeerbelastingen als bedoeld in de Verordening heffing en invordering van parkeerbelastingen |
De gemeentelijk opsporingsambtenaren |
||
Het vaststellen, bekend maken en in te vorderen van marktgelden als bedoeld in artikel 5 eerste lid sub a en c van de Verordening heffing en invordering van marktgelden |
De marktmeester |
||
Het vaststellen, bekend maken en invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde bedragen, alsmede het verzorgen van correspondentie terzake van de hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 1, alle onderdelen m.u.v. onderdeel 1.1.6; Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 8 Hoofdstuk 9 Hoofdstuk 16, onderdelen 16.1 t/m 16.3 |
Het hoofd en de medewerkers van de afdeling Publiekszaken |
||
Het innen van alle cash betaalde belastingen en (dwang)invorderingskosten |
Het hoofd en de medewerkers van de afdeling Publiekszaken |
||
Het invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde bedragen terzake van de hieronder vermelde leges als bedoeld in de tarieventabel behorende bij de Verordening heffing en invordering van leges: Hoofdstuk 5, onderdeel 5.8 |
De secretaris / directeur van de Milieudienst IJmond |
||
Het, voorzover dit niet door andere afdelingen wordt gedaan, vaststellen en bekend maken en/of het in eerste aanleg invorderen van precariobelasting, leges en rechten |
Het hoofd van de afdeling Financiën |
||
Het innen van alle cash betaalde belastingen en (dwang)invorderingskosten |
Het hoofd van de afdeling Financiën |
Gepubliceerd in de Heemsteder op 21 juli 2010.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl