Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR50235
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR50235/2
Regeling vervallen per 01-01-2014
Mandaat-, volmacht- en machtigingenregeling Albrandswaard
Geldend van 29-01-2010 t/m 01-08-2011
BESLUIT VAN HET COLLEGE
BESLUIT VAN DE BURGEMEESTER
Besluit nr.: 52885
Onderwerp: mandaat-, volmacht- en machtigingenregeling
Het college respectievelijk de burgemeester van de gemeente Albrandswaard, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Overwegende, dat het college en de burgemeester laatstelijk in 2003 een mandaatregister en een mandaatregeling hebben vastgesteld;
Overwegende, dat de structuur van de ambtelijke organisatie sindsdien is gewijzigd;
Overwegende, dat het wenselijk de afzonderlijk genomen mandaatbesluiten in één overzicht op te nemen;
Overwegende, dat het wenselijk is dat de mandaatregeling ook van toepassing is op privaatrechtelijke volmachten en machtigingen en in overeenstemming wordt gebracht met wet- en regelgeving en rechtspraak;
Gelet op de Gemeentewet en Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
B E S L U I T:
I. Vast te stellen de mandaat-, volmacht- en machtigingenregeling Albrandswaard
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
-
1 Mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (mandans) een besluit te nemen in de zin van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb).
-
2 Mandans of mandaatgever: degene die het mandaat verleent.
-
3 Mandataris: degene die het mandaat ontvangt.
-
4 Volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (de volmachtverlener) te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen en deze te verrichten.
-
5 Machtiging: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (de machtigingverlener) feitelijke handelingen te verrichten.
-
6 Het register: het Mandaat-, Volmacht- en Machtigingregister waarin de algemene, voor onbepaalde tijd afgegeven mandaten, volmachten en machtigingen zijn opgenomen.
Artikel 2 Mandaat algemeen
-
1 In een mandaatbesluit wordt aan de mandataris de bevoegdheid verleend om uit hoofde van zijn functie en in naam van de mandaatgever besluiten te nemen.
-
2 Het mandaat omvat de bevoegdheid te beslissen en te ondertekenen, tenzij de mandaatgever te kennen geeft zelf te willen ondertekenen. Correspondentie gericht aan de Kroon, de minister en/of de Commissaris van de Koning wordt ondertekend door de mandaatgever zelf.
-
3 Een mandaat omvat tevens de bevoegdheid tot het afdoen, voeren en ondertekenen van algemene correspondentie ter voorbereiding en afwikkeling van gemandateerde bevoegdheden en ter verkrijging dan wel ter uitwisseling van feitelijke routinematige informatie.
-
4 De besluiten waarvoor mandaat wordt gegeven, staan vermeld in het bij deze regeling behorende register. De mandataris is niet bevoegd ondermandaat te verlenen, tenzij dit in het register of bij afzonderlijk mandaatbesluit is aangegeven. Hierbij wordt dan tevens aangegeven tot op welk niveau ondermandaat kan worden verleend.
-
5 De mandataris zendt een afschrift van zijn besluit tot verlening van ondermandaat ter kennisneming aan het team Juridische Zaken. Op ondermandaat is het hiervoor gestelde van overeenkomstige toepassing.
Artikel 3 Waarneming
-
1 De gemandateerde bevoegdheden kunnen bij afwezigheid van de gemandateerde functionaris worden uitgeoefend door de door het college aangewezen plaatsvervanger. Indien geen plaatsvervanger is aangewezen of indien deze ook afwezig is, kan de bevoegdheid door de hiërarchisch hogere functionaris worden uitgeoefend.
-
2 De gemandateerde bevoegdheden aan de secretaris kunnen bij zijn afwezigheid uitsluitend worden uitgeoefend door de adjunct-secretaris.
Artikel 4 Financiële beperking mandaat
Ter uitvoering van een gemandateerde bevoegdheid die financiële consequenties heeft, is een daarvoor toereikend bedrag opgenomen in de begroting.
Artikel 5 Algemene beperkingen mandaat
Onverminderd het bepaalde in artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht blijft de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid voorbehouden aan mandaatgever indien:
- a.
het een negatief besluit betreft, of een besluit waarbij, bijvoorbeeld door voorwaarden dan wel voorschriften, een reële beperking wordt aangebracht op hetgeen is verzocht, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven in het mandatenregister of het afzonderlijke mandaatbesluit;
- b.
het besluit het vaststellen van beleidsregels betreft;
- c.
het nemen van een besluit leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid;
- d.
Het te nemen besluit afwijkt van een beleidsregel op grond artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht of er gebruik wordt gemaakt van een hardheidsclausule in een wettelijke regeling;
- e.
het een besluit betreft waaruit financiële consequenties voortvloeien die niet in de begroting zijn voorzien;
- f.
bij het nemen van een besluit afgeweken wordt van wettelijk verplichte adviezen;
- g.
het een beslissing op een bezwaarschrift betreft.
Artikel 6 Uitzondering beperking
Artikel 5, aanhef onder a, is niet van toepassing voor zover het aan het Samenwerkingsverband Sociale zaken gemandateerde bevoegdheden betreft.
Artikel 7 Ondertekening besluiten
Besluiten namens de mandans, volmachtverlener of machtigingsverlener die op schrift zijn gesteld worden ondertekend op de wijze zoals opgenomen in bijlage 3. Hierin komt tot uitdrukking dat het betreffende besluit is genomen krachtens mandaat, volmacht of machtiging.
Artikel 8 Volmacht en machtiging
-
1 Deze mandaatregeling en haar bijlagen is van overeenkomstige toepassing indien het college of de burgemeester aan een ander, werkzaam onder zijn verantwoordelijkheid, volmacht verleent tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, of machtiging verleent tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.
-
2 Waar met in achtneming van het eerste lid volmacht is verleend tot het besluiten en verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling aan een volmachtontvanger wordt daarmee ook de bevoegdheid verleend tot bewaking van uitvoering van die rechtshandeling, waartoe worden gerekend ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging van een overeenkomst en alle andere besluiten, die hiermee verband kunnen houden.
Artikel 9 Actualisering
-
1 Het team Juridische Zaken doet, op voordracht van de vakafdeling, voorstellen voor aanpassing van de mandatenlijst.
-
2 Wijzigingen treden niet eerder in werking dan na bekendmaking.
Artikel 10 Citeertitel en inwerkingtreding
-
1 Deze regeling kan worden aangehaald als Mandaat-, volmacht- en machtigingsregeling Albrandswaard.
-
2 Deze verordening treedt in werking op de eerste dag na die waarop zij is bekendgemaakt, onder gelijktijdige intrekking van de Mandaatregeling van 2003.
Ondertekening
II. De bevoegdheden zoals genoemd in het tot deze regeling behorende register te mandateren aan de in het register genoemde personen en instanties.
Poortugaal, 12 januari 2010.
Het college van de gemeente Albrandswaard,
de secretaris, de burgemeester,
Hans Cats mr. Harald M. Bergmann
De burgemeester van de gemeente Albrandswaard,
mr. Harald M. Bergmann
TOELICHTING MANDAAT-, VOLMACHT- EN MACHTIGINGSREGELING 1
Artikel 1: Begripsomschrijvingen
Mandaat
Volgens de Algemene Wet Bestuursrecht betekent mandaat: De bevoegdheid om namens een bestuursorgaan besluiten te nemen (artikel 10:1 Awb). Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever (artikel 10:2 Awb).
Mandaat heeft altijd betrekking op publiekrechtelijke rechtshandelingen, bijvoorbeeld het verlenen van een vergunning of het verlenen van een subsidie. Bij mandaat gaat het dus om bevoegdheidsuitoefening, waarvoor het mandaterende bestuursorgaan verantwoordelijk blijft en waarover het ook de zeggenschap blijft houden. Er vindt dus geen verschuiving van bevoegdheden en verantwoordelijkheden plaats.
Mandans en mandataris zijn de in de jurisprudentie en de juridische literatuur gebruikelijke termen voor de verlener en de ontvanger van het mandaat.
Volmacht
Volgens het Burgerlijk wetboek wordt onder volmacht verstaan: de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten (3:60 lid 1Burgerlijk wetboek). Een door de gevolmachtigde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid in naam van de volmachtgever verrichte rechtshandeling treft in haar gevolgen de volmachtgever (artikel 3:66 lid 1 Burgerlijk wetboek). Volmacht heeft altijd betrekking op privaatrechtelijke rechtshandelingen, bijvoorbeeld het sluiten van een onderhoudsovereenkomst, het aanschaffen van boeken of het kopen van grond. Op grond van artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet is het college bevoegd tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen.
Machtiging
Van machtiging is sprake bij het verrichten van (bloot) feitelijke handelingen. Feitelijke handelingen zijn geen rechtshandelingen en dus niet gericht op rechtsgevolg. Feitelijke handelingen zijn bijvoorbeeld het geven van informatie, het versturen van een ontvangstbevestiging, de gemeente vertegenwoordigen bij de rechtbank, het bijhouden van de administratie of het blussen van een brand.
NB:
Er is bewust voor gekozen om in de regeling een zo min mogelijk onderscheid te maken tussen mandaten, volmachten en machtigingen, omdat dit voor de werkwijze geen consequenties heeft. Via een schakelbepaling in de Awb (art. 10:12) zijn de bepalingen die betrekking hebben op mandaat tevens van toepassing indien het bestuursorgaan aan een ander, werkzaam onder zijn verantwoordelijkheid, volmacht of machtiging verleent. In de regeling is dit artikel voor de duidelijkheid overgenomen (zie art. 8 van deze regeling en haar toelichting). Wanneer in dit besluit of in het register wordt gesproken over mandaat kan het dus zijn dat het in feite een volmacht of machtiging betreft. Het betreft echter in alle gevallen het uitoefenen van een bevoegdheid namens een ander.
Artikel 2: Mandaat algemeen
Het is van belang dat de mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluiten binnen de gemeente
helder en toegankelijk zijn om te voorkomen dat de schijn van vertegenwoordigingsonbevoegdheid
aan de gemeente wordt tegengeworpen. Ambtenaren geven aan de burgers aan tot hoever hun mandaat, volmacht of machtiging reikt. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld duidelijk wie binnen de gemeente bevoegd is om overeenkomsten te sluiten en tot welk bedrag deze bevoegdheid reikt. Met andere woorden: de inhoud van het mandaat, volmacht of machtiging dient helder te zijn. Teneinde deze duidelijkheid te scheppen, wordt de regeling voorafgegaan door een aantal algemene bepalingen ten aanzien van de verleende bevoegdheden.
De in de gemeente Albrandswaard gegeven mandaten, volmachten en machtigingen zijn dan tenslotte vastgelegd in het bij de regeling behorende register. Hierin is in een aantal gevallen expliciet aangegeven of en tot hoever het is toegestaan een verleend mandaat “verder” te mandateren. Daarnaast blijkt uit het laatste lid van het artikel dat een besluit om een bevoegdheid te ondermandateren, op schrift wordt gesteld en ter kennisgeving wordt gegeven aan het team Juridische Zaken. Zij zijn ook degene die het register beheren.
Artikel 3: Waarneming
Dit artikel ziet op de afwezigheid van een mandataris en spreekt voor zich.
Artikel 4: Financiële beperking mandaat
Met dit artikel wordt de eerste van de absolute grenzen van het mandaat benadrukt. Het gaat hier om de bewaking van de financiële belangen van de gemeente.
Artikel 5: Algemene beperkingen mandaat
In dit artikel wordt benadrukt dat men bij de bevoegdheidsuitoefening namens een
bestuursorgaan gebonden is aan alle relevante wet- en regelgeving. Ook wordt een aantal
situaties genoemd waarin men geen gebruik mag maken van de gemandateerde bevoegdheid,
bijvoorbeeld wanneer het bestuursorgaan gebruik gaat maken van een in een verordening opgenomen hardheidsclausule.
Artikel 6: Uitzondering beperking
De gemeente Albrandswaard neemt deel aan een samenwerkingsverband met de gemeente Ridderkerk. De hierin opgenomen bevoegdheden zijn overgedragen aan een in dat verband genoemde centrumgemeente waarbij is toegestaan dat er ook negatieve besluiten genomen kunnen worden. Dit maakt dat de eerste van de in het 5e artikel genoemde algemene beperkingen niet van toepassing kan zijn.
Artikel 7: Ondertekening besluiten.
Het verlenen van mandaten, volmachten en machtigingen heeft gevolgen voor de ondertekening
van brieven en besluiten. Uit de ondertekening dient te blijken namens welk bestuursorgaan het
besluit genomen is. Voor ondertekening dienen de ondertekeningsmodellen uit bijlage 3 van dit
besluit te worden aangehouden.
Artikel 8: Volmacht en machtiging
In het geval een in het register opgenomen bevoegdheid een privaatrechtelijk karakter draagt, is de schakelbepaling van art. 10:12 Awb, aangepast aan de regeling, opgenomen. Dit maakt helder dat de regeling onverkort van toepassing is op volmacht en machtiging.
Daarnaast wordt, in aanvulling op het bepaalde in artikel 2 van deze regeling, in het tweede lid de reikwijdte van een volmacht vastgesteld.
Artikel 9: Actualisering
In dit artikel wordt geregeld dat wanneer het register om welke reden dan ook moet worden aangepast, de betreffende vakafdeling hiertoe een voorstel voorleggen via de Afdeling A&A, team Juridische Zaken. Dit om er voor te zorgen dat JZ haar beheerstaken van het register voldoende accuraat kan uitvoeren.
Daarnaast wordt in het tweede lid van dit artikel aangegeven, dat ook de wijzigingen bekendgemaakt moeten worden. Zie voor het belang daarvan hieronder. Dit houdt echter niet in dat ieder afzonderlijk besluit onder alle omstandigheden in zijn geheel moet worden bekendgemaakt. Wijzigingen van het register moeten als zodanig bekendgemaakt worden; Van de wijziging van het register wordt kennisgegeven in de Schakel. Het gewijzigde register wordt vervolgens ter inzage gelegd en onze site geeft de meest actuele versie weer.
Artikel 10: Inwerkingtreding
Dit artikel regelt de inwerkingtreding van de regeling. De term bekendmaking impliceert dat hier wordt aangesloten bij het regime van de Gemeentewet inzake de bekendmaking van algemeen verbindende voorschriften zoals verordeningen en beleidsregels. Deze regeling schept niet alleen voor de interne organisatie helderheid, maar zij kan bovendien ook voor de inwoners van de gemeente veel duidelijk maken en dient derhalve de rechtszekerheid. Buiten het gegeven dat de regeling karaktertrekken bezit van zowel een verordening als een beleidsregel, is de rechtszekerheid er mee gediend een regeling als deze op een dergelijke wijze bekend te maken. Aansluiten op het genoemde wettelijk stelsel is hierdoor het meest geëigend.
Bijlage 2 HET MANDATEN-, VOLMACHTEN- EN MACHTIGINGENREGISTER
Bijlage als bedoeld in art. 2 lid 4 van de Mandaat-, Volmacht-, en Machtigingenregeling Albrandswaard
Deel I Interne mandaten, volmachten en machtigingen
1 Algemeen
1.1 Burgemeester
Algemeen Burgemeester |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid
|
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1. |
Het afwikkelen van schriftelijke klachten over de gemeentesecretaris, de adjunct-secretaris en de Afdelingshoofden conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
de burgemeester in zijn hoedanigheid van lid van het college tezamen met de gemeentesecretaris of, indien het een klacht tegen de gemeentesecretaris betreft, de adjunct-secretaris. |
1022186 |
1.2 Locoburgemeester
Algemeen Locoburgemeester |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid
|
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1. |
Het afwikkelen van schriftelijke klachten over de burgemeester conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
de loco-burgemeester tezamen met de gemeentesecretaris |
1022186 |
1.3 Secretaris
Algemeen Secretaris |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid
|
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1. |
Het afwikkelen van schriftelijke klachten over de adjunct-secretaris en afdelingshoofden conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
de gemeentesecretaris tezamen met de burgemeester in haar hoedanigheid van lid van het college |
1022186 |
2. |
Het afwikkelen van schriftelijke klachten over de burgemeester conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
de gemeentesecretaris tezamen met de loco-burgemeester |
1022186 |
2 Klantgroep Interne Klant
2.1 Afdeling Advies & Administratie
2.1.1 Algemeen
KIK Afdeling A&A, Algemeen |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd A&A en alle medewerkers van de afdeling |
1022186 |
2 |
Het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of het team conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd A&A |
102186 |
3 |
Beslissen en ondertekenen van begunstigende beslissingen op verzoeken om informatie uit documenten (in welke vorm dan ook) op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur, na voorafgaand consult van team Juridische Zaken |
College |
De teamcoördinator |
93513 |
4 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
5 |
Het opzetten en in stand houden van de administratieve organisatie, het management control systeem en van de planning- en controlcyclus. |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
6 |
Het nemen van toepassingsbeschikkingen en invorderingsbeschikkingen in het kader van de toepassing van bestuursdwang, voor zover het gaat om bestuursdwang m.b.t. bevoegdheden die de hoofden bij mandaat toegekend hebben gekregen. |
College |
Afdelingshoofd A&A. Bij diens afwezigheid de coördinatoren |
62774 |
2.1.2 Financiën
KIK, Afdeling A&A, Financiën |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het aan derden in rekening brengen van kosten voor verrichte werkzaamheden |
College |
medewerkers Adviseurs & Administratie onderdeel Financiën |
|
2 |
Het doen van aangifte B.T.W. |
College |
coördinator Financiën |
|
3 |
Het uitvoeren van het Treasury Statuut op basis van de Wet financiering decentrale overheden. |
College |
coördinator Financiën |
|
4 |
Het toepassen van artikel 63 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen (hardheidsclausule). |
College |
aangewezen heffings- en invorderingsambtenaar |
|
5 |
Het toepassen van artikel 66 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen (kwijtschelding). |
College |
aangewezen heffings- en invorderingsambtenaar |
|
6 |
Het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van de belasting als bedoeld in artikel 255, lid 5 van de Gemeentewet. |
College |
aangewezen heffings- en invorderingsambtenaar |
|
7 |
Het sluiten van contracten voor containerhuur. |
College |
medewerkers Adviseurs & Administratie onderdeel Financiën |
|
8 |
bij overschrijding van de termijn voor betaling van bestuursrechtelijke geldschulden door de gemeente bij beschikking de hoogte van de wettelijke rente vast stellen. |
College |
Coördinator Financiën. Bij diens afwezigheid komt deze bevoegdheid toe aan het afdelingshoofd A&A. |
62774 |
2.1.3 Juridische Zaken
KIK Afdeling A&A, team JZ |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het verzenden van een ontvangstbevestiging inzake bezwaar- en beroepschriften en kennisgeving aan verwerend orgaan. |
College |
Coördinator Juridische Zaken |
|
2 |
Het doen van mededeling aan afzender van doorzending bezwaar- en beroepschrift aan bevoegde orgaan |
College |
Coördinator Juridische Zaken |
|
3 |
Het verdagen van de beslissing op bezwaarschrift en het doen van mededeling daarvan aan appellant. |
College |
Coördinator Juridische Zaken |
|
4 |
Het schriftelijk bevestigen dat de beslissing op bezwaarschrift verder is uitgesteld. |
College |
Coördinator Juridische Zaken |
|
2.1.4 Personeel &Organisatie
KIK Afdeling A&A, P&O |
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
|
|
|
|
|
1 |
Alle (rechtspositionele) besluiten uit de CAR/UWO en gemeentelijke regelingen en het opleggen van een schriftelijke berisping, uitgezonderd schorsing, strafontslag en overige disciplinaire maatregelen. |
College |
Gemeentesecretaris |
2008 / 5892 |
|
|
|
|
|
|
Verlof |
|
|
|
2 |
Verlenen van verlof |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
3 |
Besluiten over buitengewoonverlof, ouderschapsverlof, zwangerschaps- en bevallingsverlof en adoptie- en pleegzorgverlof |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
4 |
Besluiten over uitbetaling niet-genoten verlofdagen bij ontslag |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
5 |
Besluiten over uitbetaling niet-genoten verlofdagen (stuwmeer) |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
6 |
Korting op vakantieverlof en ADV bij (ziekte)verzuim |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
7 |
Teruggeven van verlofdagen bij ziekte tijdens verlof |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
|
|
|
|
|
|
Aanstelling, arbeidsovereenkomst en inhuur |
|
|
|
8 |
Besluiten over tijdelijke en vaste aanstelling m.u.v. Afdelingsmanagers en directieleden |
College |
Gemeentesecretaris |
|
9 |
Besluiten over arbeidsovereenkomsten en oproepovereenkomsten |
College |
Gemeentesecretaris |
|
10 |
Besluiten over aanpassing arbeidsduur/betrekkingsomvang |
College |
Afdelingshoofd A&A |
|
11 |
Besluiten over inhuur |
College |
Gemeentesecretaris |
|
12 |
Vaststellen personeelsbeoordeling |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
13 |
Besluiten over uitnodigen en af wijzen sollicitanten |
College |
P&O Adviseur |
|
|
|
|
|
|
|
Salaris en vergoedingen |
|
|
|
14 |
Besluiten over salarisverhoging binnen de functionele schaal |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
15 |
Besluiten over toelagen |
College |
Gemeentesecretaris |
|
16 |
Besluiten over toelagen i.v.m. jubileum |
College |
P&O Adviseur |
|
17 |
Goedkeuring overwerkvergoeding en declaraties |
College |
De teamcoördinator van het betreffende team |
93513 |
18 |
Besluiten over gratificaties tot 700 euro |
College |
Afdelingshoofd A&A |
|
19 |
Besluiten over gratificaties hoger dan 700 euro |
College |
Gemeentesecretaris |
|
20 |
Besluiten over verzoeken om voorschot op salaris |
College |
De teamcoördinator |
93513 |
|
|
|
|
|
|
Arbeidsvoorwaarden uitwisselen |
|
|
|
21 |
Besluiten over het uitwisselen van vakantieuren tegen geld |
College |
De teamcoördinator |
93513 |
22 |
Besluiten over het uitwisselen van geld tegen vakantieuren |
College |
De teamcoördinator |
93513 |
|
|
|
|
|
|
Ontslag |
|
|
|
23 |
Besluiten over ontslag op verzoek |
College |
De teamcoördinator |
93513 |
|
|
|
|
|
|
Opleiding en ontwikkeling |
|
|
|
24 |
Besluiten over loopbaanadvies |
College |
Afdelingshoofd A&A |
|
25 |
Besluiten over studiefaciliteiten binnen het eigen opleidingsbudget |
College |
Afdelingshoofd A&A |
|
|
|
|
|
|
|
ARBO |
|
|
|
26 |
Besluiten over individuele werkplekonderzoeken en aanvragen voor aangepaste voorziening op de werkplek |
College |
P&O Adviseur |
|
27 |
Besluiten over aanvragen IZA BZP |
College |
P&O Adviseur |
|
28 |
Besluiten over WIA |
College |
Afdelingshoofd A&A |
|
|
|
|
|
|
|
Diversen |
|
|
|
29 |
Besluiten over reiskosten woon-werkverkeer |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
30 |
Besluiten over levensloopregeling |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
31 |
Besluiten over spaarloon |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
32 |
Besluiten over fiets-prive project |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
33 |
Besluiten over werkgeversverklaring |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
34 |
Besluiten over Algemene aanpassing vergoeding raadsleden conform circulaire Ministerie |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
35 |
Loonopgaven verstrekken |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
36 |
Afdrachten financiële vergoedingen |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
37 |
Aangiften rijksbelastingen salarissen personeel |
College |
Mw. Salarisadm. |
|
2.1.5 Communicatie
KIK Afdeling A&A, team Communicatie |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Schriftelijke en mondelinge verzoeken tot het uitbrengen van offertes |
College |
communicatie-adviseurs |
|
2 |
Schriftelijk en mondeling opdracht geven tot het vervaardigen van drukwerk (binnen de beleidskaders) |
College |
communicatie-adviseurs |
|
3 |
Schriftelijk en mondeling opdracht geven tot het vervaardigen van kopieerwerk (binnen de beleidskaders) |
College |
communicatie-adviseurs |
|
4 |
Schriftelijk en mondeling bestellen van (relatie)geschenken (binnen de beleidskaders). |
College |
communicatie-adviseurs |
|
|
|
|
|
|
2.2 Afdeling Facilitaire Zaken
KIK Afdeling FAZA |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd en alle medewerkers van Facilitaire Zaken |
|
2 |
Het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of het team conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
3 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
4 |
Aankoop van boeken/tijdschriften en het afsluiten van abonnementen voorzover niet aan andere klantgroepen/teams toegekend. |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
5 |
Het in ontvangst nemen en voor ontvangst ondertekenen van deurwaardersexploiten, aangetekende stukken en pakketten. |
College |
medewerkers Facilitaire Zaken |
|
6 |
Melding schade aan gemeente-eigendommen bij Waarborgfonds Motorverkeer. |
College |
medewerkers Facilitaire Zaken |
|
7 |
Opgaven/mededelingen/aangifte schade onroerende zaken terzake van brand- en stormverzekering, glasschade e.d. |
College |
medewerkers Facilitaire Zaken |
|
8 |
Doorzenden aansprakelijkstellingen naar verzekeringsmaatschappij. |
College |
medewerkers Facilitaire Zaken |
|
9 |
Aanmelden, wijzigen en beëindigen van verzekeringen. |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
10 |
Afwikkeling aansprakelijkstellingen onder eigen risico. |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
11 |
Afhandeling in eigen beheer van de schadegevallen aan gemeente-eigendommen. |
College |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken |
|
12 |
Het opnemen van auto's van ambtenaren in de gemeentelijke wagenparkverzekering. |
College |
adviseur Facilitaire Zaken |
|
3Klantgroep Bestuur
3.1 Klantgroep Bestuur Afdeling Bestuur
3.1.1 Algemeen
KGB Afdeling Bestuur, Algemeen |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
het Afdelingshoofd Bestuur en alle medewerkers van het team Bestuur |
1022186 |
2 |
Het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of het team conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
1022186 |
3 |
Beslissen en ondertekenen van begunstigende beslissingen op verzoeken om informatie uit documenten (in welke vorm dan ook) op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur, na voorafgaand consult van team Juridische Zaken |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
2009/2672 |
4 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
5 |
Het nemen van toepassingsbeschikkingen en invorderingsbeschikkingen in het kader van de toepassing van bestuursdwang, voor zover het gaat om bestuursdwang m.b.t. bevoegdheden die de hoofden bij mandaat toegekend hebben gekregen. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur, bij diens afwezigheid de coördinator. |
62774 |
3.1.2 Team Bestuur
KGB Afdeling Bestuur, Team Bestuur |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Uitvoering van de Verordening Subsidiëring Godsdienst- en Vormingsonderwijs (bijvoorbeeld: afhandelen aanvraag om tegemoetkoming in de kosten van het geven van godsdienstonderwijs). |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
2 |
Gunning van de opdracht tot vervoer van leerlingen. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
3 |
Uitvoering van de Algemene Subsidieverordening van de gemeente Albrandswaard (bijvoorbeeld: afhandelen aanvraag om subsidie door verenigingen en instellingen). |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
4 |
Uitvoering van de Verordening voor het gebruik van de gemeentelijke gymnastieklokalen (bijvoorbeeld: samenstellen gymnastiekroosters voor scholen en roosters ten behoeve van verenigingen). |
|
Afdelingshoofd Bestuur |
|
5 |
Uitvoering van de Verordening voor het gebruik van de gemeentelijke sporthal (bijvoorbeeld: idem ad. 7). |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
6 |
Samenstelling roosters schoolzwemmen. |
|
Afdelingshoofd Bestuur |
|
7 |
Het doen van een verzoek om toelichting inzake de aanvraag opneming voorziening als bedoeld in artikel 9 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
8 |
Het voeren van overleg over de wijze van uitvoering als bedoeld in artikel 15 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de betreffende vakambtenaar. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
9 |
Het beslissen op een spoedaanvraag als bedoeld in artikel 21 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
10 |
Het voeren van overleg over de wijze van uitvoering van een spoedaanvraag als bedoeld in artikel 23 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de betreffende vakambtenaar. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
11 |
Het voeren van overleg over en doen van mededelingen van de vordering van leegstand aan het bevoegd gezag als bedoeld in artikel 32 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de betreffende vakambtenaar. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
12 |
Het voeren van overleg over de vordering van leegstand ten behoeve van medegebruik voor culturele, maatschappelijke of recreatieve doeleinden als bedoeld in artikel 35 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
13 |
Het doen van een verzoek om aanvullende inlichtingen te verstrekken, gericht aan bevoegde gezagsorganen als bedoeld in artikel 5 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de betreffende vakambtenaar. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
14 |
Het bevoegd gezag de gelegenheid bieden ontbrekende gegevens in (spoed)aanvraag aan te vullen als bedoeld in artikel 7, lid 3 en 20, lid 2 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard met de bevoegdheid tot ondermandaat. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
15 |
Het doen van opgave aan bevoegde gezagsorganen van ingediende aanvragen als bedoeld in artikel 8 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
16 |
Het bekendmaken van besluiten tot vaststelling van het bedrag, het programma en het overzicht betreffende huisvestingsvoorzieningen onderwijs als bedoeld in artikel 14 van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
17 |
Het vaststellen van het voorstel tot inroosteren van het gebruik van de gymnastieklokalen als bedoeld in art. 38 Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Albrandswaard |
College |
Afdelingshoofd bestuur |
|
18 |
Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten met het ROC Zadkine in het kader van de uitvoering van de Wet educatie en beroepsonderwijs. |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
19 |
Het nemen van beslissingen aangaande vervangende leerplicht als bedoeld in de artikelen 3a en 3b van de Leerplichtwet. |
College |
Leerplichtambtenaar |
2009/722 |
20 |
Het in ontvangst nemen van kennisgevingen inzake vrijstelling van leerplicht als bedoeld in artikel 6 van de Leerplichtwet |
College |
Leerplichtambtenaar |
idem |
21 |
Het verlenen van vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs als bedoeld in artikel 15 van de Leerplichtwet |
College |
Leerplichtambtenaar |
idem |
22 |
De bevoegdheid om een ruimtelijk besluit, zoals een bestemmingsplan, digitaal te waarmerken te mandateren
|
College |
de beleidsmedewerker ruimtelijke ordening |
63598 |
23 |
Het nemen van beschikkingen tot opname van gastouders in het landelijk register |
College |
Afdelingshoofd Bestuur |
|
4 Klantgroep Gebruikers Openbare Ruimte
4.1 Afdeling Beheer Openbare Ruimte
4.1.1 Algemeen
KGOR Afdeling BOR Algemeen |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte en alle medewerkers van team Beheer en Openbare Ruimte |
1022186 |
2 |
Het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of het team conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
1022186 |
3 |
Beslissen en ondertekenen van begunstigende beslissingen op verzoeken om informatie uit documenten (in welke vorm dan ook) op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur, na voorafgaand consult van team Juridische Zaken |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2009/2672 |
4 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard
|
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
21474 |
5 |
Het nemen van toepassingsbeschikkingen en invorderingsbeschikkingen in het kader van de toepassing van bestuursdwang, voor zover het gaat om bestuursdwang m.b.t. bevoegdheden die de hoofden bij mandaat toegekend hebben gekregen. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte, bij diens afwezigheid de coördinatoren. |
62774 |
4.1.2 Team Beheer openbare ruimte
KGOR Afdeling BOR, team Beheer openbare ruimte |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid
|
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het verlenen van vergunningen voor rioolaansluitingen, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
2 |
Het verlenen van toestemming tot het uitvoeren van wegwerkzaamheden aan particuliere bedrijven, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
3 |
Het op grond van de Algemene plaatselijke verordening Albrandswaard verlenen van vergunningen tot aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
4 |
Het ten behoeve van wegwerkzaamheden aanvragen van de vereiste vergunningen en toestemmingen bij andere dijk- en wegbeheerders, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
5 |
Het nemen van besluiten tot uitgifte van fietskluizen, me de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
6 |
Het op grond van de Wegenverkeerswetgeving verlenen van vergunningen voor het hebben van invalidenparkeerplaatsen, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer. |
College |
Afdelingshoofd Beheer Openbare Ruimte |
2004/1465 |
7 |
Het op grond van de Algemene plaatselijke verordening verlenen van vergunningen tot aanleg en verandering van een uitweg met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
8 |
Het bepalen van de plaats waar het afval ter inzameling moet worden aangeboden, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2006/3635 |
9 |
Het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de verhuur van containers ten behoeve van de inzameling van huishoudelijk en bedrijfsafval, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
10 |
Het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de verhuur van percelen grond ten behoeve van volkstuinen. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
2004/1465 |
11 |
Begunstigende besluiten in het kader van de Verordening op de gemeentelijke begraafplaatsen Albrandswaard en de Verordening lijkbezorgingsrechten met bijbehorende tarieventabel, voor zover dit bevoegheden van het college betreffen. |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
|
12 |
Het vaststellen van kennisgevingen lijkbezorgingsrechten en het innen hiervan ingevolge de tarieventabel behorende bij de Verordening lijkbezorgingsrechten, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de 1e medewerker beheer |
College |
Afdelingshoofd Beheer en Openbare Ruimte |
|
4.1.3 Team Uitvoering
KGOR Afdeling BOR, team Uitvoering |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het op grond van de Telecommunicatiewet nemen van instemmingsbesluiten. |
College |
Afdelingshoofd Beheer Openbare Ruimte |
2004/1465 |
2 |
Het vaststellen van kennisgevingen retributies ingevolge de Retributieverordening. |
College |
Afdelingshoofd Beheer Openbare Ruimte |
2004/1465 |
5 Klantgroep Inwoners Bedrijven en Instellingen
5.1 Afdeling Bouwen en Wonen
5.1.1 Algemeen
KIBI Afdeling Bouwen en Wonen Algemeen
|
||||
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
1022186 |
2 |
Het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of hetteam conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
1022186 |
3 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
4 |
Beslissen en ondertekenen van begunstigende beslissingen op verzoeken om informatie uit documenten (in welke vorm dan ook) op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur, na voorafgaand consult van team Juridische Zaken |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en wonen |
2009/2672 |
5 |
Het nemen van toepassingsbeschikkingen en invorderingsbeschikkingen in het kader van de toepassing van bestuursdwang, voor zover het gaat om bestuursdwang m.b.t. bevoegdheden die de hoofden bij mandaat toegekend hebben gekregen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen, bij diens afwezigheid de coördinator |
62774 |
5.1.2 Afdeling Bouwen en Wonen
KIBIAfdeling Bouwen en Wonen
|
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het bevelen tot stillegging van bouwwerkzaamheden op grond van de Bouwverordening Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
2 |
Beslissen op een lichte bouwaanvraag die voldoet aan het bestemmingsplan, met toestemming tot het ondermandateren van deze bevoegdheid aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
3 |
Beslissen op een lichte bouwaanvraag, die niet voldoet aan het bestemmingsplan, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
4 |
Beslissen op een lichte bouwaanvraag die niet voldoet aan de eisen van welstand, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
5 |
Beslissen op een reguliere bouwaanvraag, die voldoet aan het bestemmingsplan, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
6 |
Beslissen op een reguliere bouwaanvraag, die niet voldoet aan het bestemmingsplan, met toestemming om deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
7 |
Beslissen op een reguliere bouwaanvraag, die niet voldoet aan de eisen van welstand, met toestemming om deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
8 |
Beslissen op reguliere 1e fase aanvragen om een bouwvergunning, die voldoen aan het bestemmingsplan, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
9 |
Beslissen op reguliere 1e fase aanvragen, die niet voldoen aan het bestemmingsplan, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
10 |
Beslissen op reguliere 1e fase aanvragen, die niet voldoen aan de eisen van welstand, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
11 |
Beslissen op reguliere 2e fase aanvragen om een bouwvergunning, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
12 |
Beslissen op de aanvraag om een sloopvergunning, met de toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
13 |
Beslissen op de aanvraag om een sloopmelding met de toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
14 |
Beslissen op aanvraag om een aanlegvergunning met de toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
15 |
Het verlenen van ontheffing zoals bedoeld in art. 3.6, 3.8, 3.22 en 3.23 van de Wet ruimtelijke ordening, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
16 |
Het opschorten van de beslistermijn in verband met de ontheffingsprocedure, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
17 |
De beslissing tot het buiten behandeling stellen van een aanvraag voor een bouw-, sloop- en of aanlegvergunning wegens het niet tijdig aanvullen van gegevens, met toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
18 |
Het verlenen van toestemming tot het aangaan van tweede hypotheken, mits de totale woonlasten de toegestane woonlasten niet overschrijden. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
19 |
Het vaststellen van kennisgevingen leges bouwvergunningen ingevolge hoofdstuk 5 en 5a van de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Albrandswaard, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
20 |
Het vaststellen van kennisgevingen leges ingevolge de hoofdstukken 10 en 17, Titel 1, van de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Albrandswaard, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
medewerkers Bouwen en Wonen |
|
21 |
Het omzetten van een huurovereenkomst voor grondpercelen, bij overgang naar een nieuwe eigenaar. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
22 |
Het in bruikleen geven van aan de gemeente in eigendom toebehorende woningen |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
23 |
Verkoop van restpercelen groen welke voldoen aan de in het Groenbeleidplan opgenomen uitgiftevoorwaarden. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
24 |
Verkoop van de blote eigendom van in erfpacht uitgegeven percelen grond in plan Zuid. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
25 |
Verkoop van de blote eigendom van in eeuwigdurende erfpacht uitgegeven percelen grond. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
26 |
Verlenen van vergunningen en ontheffingen op grond van de Algemene plaatselijke verordening Albrandswaard, voor zover deze bevoegdheid niet toekomt aan de burgemeester, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
27 |
Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op grond van de Algemene plaatselijke verordening Albrandswaard, voor zover deze bevoegdheid toekomt aan de burgemeester, met de toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. Dit mandaat ziet op de artikelen 2:9, 2:25 lid 1, 2:28 lid 1, 2:39 lid 2 en 5:23 lid 1 Algemene plaatselijke verordening Albrandswaard. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
28 |
Toestemming tot het houden van een wedstrijdrit op grond van de Wegenverkeerswet, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
29 |
Uitvoering van de Drank- en Horecawet en de Drank- en Horecaverordening (bijvoorbeeld: vergunning voor het uitoefenen van een slijterij) met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
30 |
Uitvoering van de Wet op de kansspelen (bijvoorbeeld: vergunningen voor het houden van een loterijen het plaatsen en hebben van speelautomaten) met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen . |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
31 |
Uitvoering van de Winkeltijdenwet met uitzondering van de openstelling op zondagen en de Verordening winkeltijden Albrandswaard (bijvoorbeeld: vrijstelling openingstijden) met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
32 |
Uitvoering van de Marktverordening van de gemeente Albrandswaard met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
33 |
De bevoegdheden van het college uit de Wet BAG, behoudens die collegebevoegdheden welke door middel van een delegatiebesluit door de gemeenteraad zijn verkregen, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
2009/1329 |
34 |
Het vaststellen van kennisgevingen leges ingevolge Titel 1, de hoofdstukken 6, 7,12, 13 en 14 en Titel 3 van de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Albrandswaard, met toestemming deze bevoegdheid te mandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
35 |
Het uitvoeren van de Verordening Leerlingenvervoer gemeente Albrandswaard, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
36 |
Nemen van een selectiebesluit in het kader van de noodzaak van het verrichten van archeologisch (vervolg)onderzoek, zoals bedoeld in de Archeologieverordening 2009 Gemeente Albrandswaard, met de toestemming deze bevoegdheid te ondermandateren aan de eerste medewerker Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
37 |
Het (gedeeltelijk) intrekken van een verleende bouwvergunning op verzoek van degene op wiens naam de bouwvergunning staat |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
|
38 |
Het uitvoeren van de bevoegdheden van het college, zoals bedoeld in Paragraaf 2.11 en 2.12 van het Gebruiksbesluit, met inbegrip van het weigeren, intrekken en wijzigen van een gebruiksvergunning en met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
39 |
Het toesturen van een waarschuwingsbrief (voornemen tot handhaving) en het inwinnen van zienswijzen (horen overtreder) in het kader van bestuursrechtelijke handhaving |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
40 |
Het uitvoeren van de in Afdeling 5.3.1 van de Algemene wet bestuursrecht opgenomen bevoegdheden tot het uitoefenen van bestuursdwang, voor zover dit plaats vindt in het kader van de in artikel 100 van de Woningwet bedoelde taak. Dit mandaat is beperkt tot het stilleggen van bouw en sloopwerkzaamheden en omvat een bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
41 |
Het toepassen van bestuursdwang, zoals bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet en in Afdeling 5.3.1 van de Algemene wet bestuursrecht, in spoedeisende gevallen zoals bedoeld in artikel 5:31 van de Algemene wet bestuursrecht, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de eerste medewerker van de Afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
42 |
Beslissingen omtrent een aanvraag voor een omgevingsvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.4 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker van de afdeling Bouwen en Wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
43 |
Het intrekken van de beslissing tot het verstrekken in eerste of tweede fase van een omgevingsvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.5 lid 5 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met de toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker van de afdeling Bouwen en wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
44 |
Het wijzigen van de voorschriften van een omgevingsvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.31 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met de toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker van de afdeling Bouwen en wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
45 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.33 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met de toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de eerste medewerker van de afdeling Bouwen en wonen. |
College |
Afdelingshoofd Bouwen en Wonen |
87821 |
5.2 Afdeling Publiekszaken
5.2.1 Algemeen
KIBI Afdeling Publiekszaken, Algemeen
|
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het afwikkelen van ingediende mondelinge klachten conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling Gemeente Albrandswaard. |
College |
Afdelingshoofd Publiekzaken en alle medewerkers van Publiekzaken |
|
2 |
het afwikkelen van ingediende schriftelijke klachten over een ambtenaar van het team of het team conform de regels in het Protocol interne klachtenbehandeling. |
College |
Afdelingshoofd Publiekzaken |
|
3 |
Het aangaan van financiële verplichtingen binnen de grenzen van de begroting en het beleidskader zoals neergelegd in de handleiding budgetregels en het Inkoop- en Aanbestedingenbeleid 2009 Gemeente Albrandswaard |
College |
Afdelingshoofd Publiekszaken |
|
4 |
Het nemen van toepassingsbeschikkingen en invorderingsbeschikkingen in het kader van de toepassing van bestuursdwang, voor zover het gaat om bestuursdwang m.b.t. bevoegdheden die de hoofden bij mandaat toegekend hebben gekregen. |
College |
Afdelingshoofd Publiekszaken, bij diens afwezigheid de coördinator. |
62774 |
5.2.2 Team Publiekszaken
KIBI Afdeling Publiekszaken, team Publiekszaken
|
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Verwerking aanvragen verklaring omtrent het gedrag. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
2 |
Verwerking van verzoeken om naturalisatie tot Nederlander en geslachtsnaamwijziging. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
3 |
Uitvoering van de Kieswet (bijvoorbeeld: registreren van de kiesgerechtigden en verdelen van de gemeente in stemdistricten). |
College |
Afdelingshoofd Publiekzaken |
|
4 |
Het wijzigen en intrekken van een urgentieverklaring ten behoeve van een woningzoekende, in de zin van art. 11 lid 4 resp. lid 5 van de Huisvestingsverordening Stadsregio Rotterdam 2006. |
College |
Afdelingshoofd Publiekzaken |
2008/749 |
5 |
Afgifte van gehandicaptenparkeerkaarten. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
6 |
Afgifte van de RotterdamPas. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
7 |
Het waarmerken van kopieën. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
8 |
Het legaliseren van handtekeningen. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
9 |
Afgifte, wijziging en aanvulling van diverse reisdocumenten waaronder het paspoort. |
Burgemeester |
Medewerkers Publiekzaken |
|
10 |
Afgifte van een rijbewijs. |
Burgemeester |
Medewerkers Publiekzaken |
|
11 |
Afgifte verklaringen omtrent het Nederlanderschap en in leven zijn. |
College |
Medewerkers Publiekzaken |
|
12 |
Uitvoering van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College |
medewerkers Publiekzaken |
|
13 |
Verschaffen van inlichtingen uit het kiesregister. |
College |
medewerkers Publiekzaken |
|
14 |
Het afgeven kennisgevingen van leges en het innen hiervan ingevolge de tarieventabel behorende bij de Legesverordening Albrandswaard. |
College |
medewerkers Publiekzaken |
|
15 |
Het, in het kader van een verzoek een huwelijk te laten voltrekken door een naaste of een bekende welke niet in Albrandswaard is benoemd tot Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand, benoemen van een Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand voor één huwelijk, met inachtneming van het door het college vastgestelde beleidskader. |
College |
Afdelingshoofd Publiekszaken |
60780 |
16 |
Het in ontvangst nemen en voor ontvangst ondertekenen van deurwaardersexploiten, aangetekende stukken en pakketten. |
College |
medewerkers Publiekszaken |
|
Deel II Externe mandaten, volmachten en machtigingen
1 A. Barendrecht B.V.
Sleep-, takel- en bergingsbedrijf A. Barendrecht B.V. |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1. |
De uitvoering van de Wegsleepverordening gemeente Albrandswaard (alle feitelijke werkzaamheden verband houdende met en benodigd tot het takelen, wegslepen, bewaren en teruggeven van voertuigen in het kader van de Wegsleepverordening, zodra daartoe door een daartoe bevoegde ambtenaar van de gemeente of de regiopolitie Rotterdam Rijnmond, district Zuid, opdracht is gegeven) |
College |
A. Barendrecht B.V. |
2004/2919 |
2 DCMR
Directeur DCMR Milieudienst Rijnmond
|
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
De bevoegdheid om medewerkers van de DCMR alsmede door de DCMR in te huren medewerkers, aan te wijzen tot toezichthouder op het naleven van het gestelde bij of krachtens: |
College |
de Directeur van de DCMR |
2005/6374 |
|
1. de wetten en verordeningen die de gemeente ingevolge artikel 25, tweede en vierde lid (bij werkplan of separate opdracht), van de gemeenschappelijke regeling tot instandhouding en beheer van de DCMR Milieudienst Rijnmond ter uitvoering opdraagt; |
|
|
|
|
2. de wetten en verordeningen die ter vervanging gaan strekken van de onder 1 genoemde wetten en verordeningenvoor zover hun strekking en omvang daarvan niet wezenlijk veranderen. |
|
|
|
2 |
Mandaat aan de directeur van de DCMR om besluiten te nemen op grond van artikel 1.11 5e en 6e lid van het Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit), met de mogelijkheid tot submandaat aan het betreffende afdelingshoofd |
College |
de Directeur van de DCMR |
2009/1751 |
3 |
Het nemen van invorderingsbeschikkingen en daarmee verwante beschikkingen die het gevolg zijn van het verbeuren van dwangsommen die zijn opgelegd wegens overtredingen van de Wet milieubeheer |
College |
De Directeur van de DCMR |
61620 |
4 |
Het aanwijzen van toezichthouders, welke gespecialiseerd zijn op het gebied van geluid, teneinde het bepaalde in de artikelen 4:3a, 4:3b en 4:5 van de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Albrandswaard effectief te kunnen handhaven. |
College |
De Directeur van de DCMR |
80926 |
3 Gemeente Ridderkerk
Gemeente Ridderkerk als centrumgemeente zoals bedoeld in de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerkingsverband Albrandswaard en Ridderkerk. |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Mevrouw F. Deckers en mevrouw A. Bardok, werkzaam bij de gemeente Ridderkerk, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2010 te machtigen om het college te vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepsprocedures en verzoeken om voorlopige voorzieningen als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, voor zover deze procedures of verzoeken verband houden met de uitvoering van de: - Wet werk en bijstand; - Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers/zelfstandigen; - Wet maatschappelijke ondersteuning en de diverse gemeentelijke (subsidie)regelingen, en van; - artikel 13 van de Invoeringswet Wet werk en bijstand (verhaal in rechte); voor de Centrale Raad van Beroep, de President van deze Raad, de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, de Voorzitter van deze Afdeling en voor de Rechtbank en de President van deze rechtbank.
Deze volmacht expireert op 31 december 2010.
|
College |
mw. Deckers en mw. A. Bardok, werkzaam bij de gemeente Ridderkerk |
78664 |
2 |
De uitvoerende bevoegdheden, zoals deze worden genoemd in de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Sociale Zaken Albrandswaard en Ridderkerk |
College |
Het hoofd van het organisatieonderdeel van de gemeente Ridderkerk, wat is belast met de uitvoering van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Sociale zaken Albrandswaard en Ridderkerk. |
2009/1731 |
3 |
Het afgeven van verklaringen als bedoeld in artikel 285 Failissementswet, in het kader van de schuldsanering voor natuurlijke personen. |
College |
Hoofd afdeling Gemeentelijk Service Centrum (GSC) te Ridderkerk |
|
4 |
· besluiten op aanvragen Wet investeren jongeren; · besluiten op grond van de Afstemmingsverordening Wij gemeente Albrandswaard; · besluiten tot terugvordering op grond van artikel 46, 54 en 55 WIJ; · onderzoeken, beëindigingen en mutaties op grond van de WIJ; · mutaties en beëindigingen als gevolg van vervolgonderzoeken in het kader van de WIJ op grond van frauderapportage of rapportage gezamenlijke huishouding;
|
College |
de procescoördinator Werk en inkomen van de gemeente Ridderkerk; - dit mandaat betreft zowel begunstigende als niet-begunstigende besluiten; - toestemming te verlenen van ondermandaat aan de tweede lijnsgeneralist;
|
63955 |
4 ABP
Algemeen burgerlijk pensioenfonds |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1. |
Uitvoering van de FPU Gemeenten, inclusief het beslissen op bezwaarschriften, in rechte op te treden en vooruitlopend op instemming hoger beroep of cassatie in te stellen |
College |
de Stichting Pensioenfonds ABP |
997519 |
2. |
Uitvoering van de FLO-regeling overeenkomstig de met het ABP gesloten uitvoeringsovereenkomst |
College |
de Stichting Pensioenfonds ABP |
|
5 Regio Politie Rotterdam-Rijnmond, District Zuid
Regiopolitie Rotterdam - Rijnmond, district Zuid
|
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het waarmerken van registers van gebruikte of ongeregelde goederen, als bedoeld in artikel 437 Wetboek van Strafrecht jo artikel 2 van het Besluit van 6 januari 1992 ter uitvoering van artikel 437, eerste lid van het Wetboek van Strafrecht |
Burgemeester |
chef van het politiedistrict Zuid |
|
2 |
Het waarmerken van registers van gebruikte of ongeregelde goederen, als bedoeld in artikel 2:67 van de Algemene plaatselijke verordening Albrandswaard. |
Burgemeester |
chef van het politiedistrict Zuid |
|
3 |
Het aanstellen van verkeersregelaars. |
College |
korpschef regiopolitie Rotterdam-Rijnmond |
|
4 |
Uitvoering van de wegsleepverordening gemeente Albrandswaard en van de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Albrandswaard, overeenkomstig de richtlijn uitvoeringsregeling wegslepen, bewaren en teruggave van voertuigen gemeente Albrandswaard, met bevoegdheid tot ondermandaat aan de executieve politieambtenaren. |
College |
De korpschef regiopolitie Rotterdam-Rijnmond |
2004/2919 |
5 |
1. Ondertekeningmandaat te verlenen aan de hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod), voor het nemen van het besluit tot het opleggen van een huisverbod, dit na consultatie van de burgemeester. |
Burgemeester |
De hulpofficier van justitie |
2008/5776 |
|
2. De hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod) te machtigen de volgende handelingen te verrichten: |
Burgemeester |
De hulpoffcier van justitie |
2008/5776 |
|
a. Ingeval van kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan, alvorens te besluiten tot het wel of niet opleggen van een huisverbod, overleg te plegen met Bureau Jeugdzorg (artikel 3 lid 1 juncto art. 2 lid 3 Wet tijdelijk huisverbod); |
|
|
|
|
b. In een dermate spoedeisende situatie dat het huisverbod niet tevoren op schrift gesteld kan worden, het huisverbod mondeling aan te zeggen aan de uit huis te plaatsen persoon (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 7 Wet tijdelijk huisverbod); |
|
|
|
|
c. Het mededelen van het huisverbod en de consequentie van niet naleven, aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste, de aangewezen instantie voor advies en/of hulpverlening en Bureau Jeugdzorg (ingeval van kindermishandeling of een vermoeden daarvan) (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 8 Wet tijdelijk huisverbod); |
|
|
|
|
d. Het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand voor de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de eventuele wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank (artikel 3 lid 1 juncto artikel 5 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod). |
|
|
|
6 RDW
RDW |
||||
|
||||
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het verlenen van ontheffingen voor bijzondere transporten op grond van artikel 149 Wegenverkeerswet 1994, artikel 7.1 van het Voertuigreglement en artikel 87 RVV 1990 |
College |
de algemeen directeur van RDW |
14 maart 2000 |
2 |
Aanwijzing als vervanger van de in artikel 212, tweede lid Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar voor de inning van de leges als bedoeld in de onderdelen 15.1.1 en 15.1.3 van de tarieventabel van de Legesverordening Albrandswaard. |
College |
de algemeen directeur van de RDW |
14 maart 2000 |
3 |
Uitvoering van de wettelijke bepalingen betreffende de vaststelling en invordering van de gevorderde leges als bedoeld in de onderdelen 15.1.1 en 15.1.3 van de tarieventabel van de Legesverordening Albrandswaard. |
College |
de algemeen directeur van de RDW |
|
7 Veiligheidsregio Rotterdam
|
Veiligheidsregio Rijnmond |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het verlenen van gebruiksvergunningen op grond van de Bouwverordening en de Brandbeveiligingsverordening Albrandswaard, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen, en onder de volgende instructies: |
College |
commandant van de VRR |
|
|
A. De officiële indiening van een aanvraag om een gebruiksvergunning vindt plaats bij de afdeling preventie van de VRR. |
|
|
2004/9085 |
|
B. De gemeente draagt zorg voor onmiddellijke doorzending van bij de gemeente afgegeven aanvragen aan de afdeling preventie van de VRR. |
|
|
2004/9085 |
|
C. Jaarlijks wordt door de VRR een overzicht verstrekt van de in dat jaar verleende gebruiksvergunningen. Verder wordt bij dit overzicht gegevens verstrekt omtrent de overige besluiten die in mandaat zijn genomen. |
|
|
2004/9085 |
|
D. De gemeente behandelt bezwaarschriften die tegen een in mandaat genomen besluit zijn ingediend. |
|
|
2004/9085 |
|
E. De VRR zorgt voor de stukken die de gemeente nodig heeft bij dit bezwaar en beroepszaken, en zorgt voor een deskundige vertegenwoordiging vanuit de brandweer en/of schriftelijk advies bij hoorzittingen. Nadat zij ter hoorzitting is uitgenodigd zal de IBZ de namen van haar vertegenwoordiging schriftelijk aan de desbetreffende bezwaar en beroepscommissie meedelen en deze vertegenwoordiging machtigen voor het bijwonen van de hoorzittingen. |
|
|
2004/9085 |
|
F. De gemeente stuurt de brandweer afschriften van bezwaarschriften, adviezen van de commissie voor de bezwaar en beroepsschriften van het gemeentebestuur en van beslissingen op het bezwaar. |
|
|
2004/9085 |
|
G. De VRR informeert het college over een voorgenomen besluit dat bijzonder ingrijpende gevolgen heeft voor betrokkene. |
|
|
2004/9085 |
2 |
Het uitoefenen van de bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 2 van de Brandbeveiligingsverordening Albrandswaard, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen. |
College |
commandant van de VRR |
2004/9085 |
3 |
Het uitoefenen van de bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 6 van de Bouwverordening, met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen. |
College |
commandant van de VRR |
2004/9085 |
4 |
Het vaststellen van de tijdstippen waarop de jaarlijkse ontruimingsoefeningen moeten plaatsvinden (art. 9 lid 6 van bijlage 3 van de Bouwverordening), met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen. |
College |
commandant van de VRR |
2004/9085 |
5 |
Het goedkeuren van stoelkoppelingen (art. 6 lid 2 van bijlage 4 van de Bouwverordening), met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen. |
College |
commandant van de VRR |
2004/9085 |
6 |
Het vaststellen van het opstellingsplan (art. 6 lid 7 van bijlage 4 van de Bouwverordening), met toestemming om deze bevoegdheid onder te mandateren aan de brandweerfunctionarissen. |
College |
commandant van de VRR |
2004/9085 |
7 |
Het in werking stellen van het waarschuwingssysteem in acute gevallen |
Burgemeester |
De officier van dienst van de Veiligheidsregio en alle boven hem geplaatste operationeel leidinggevenden |
|
8 |
Het houden van toezicht op de naleving van het brandveilig gebruik van bouwwerken als bedoeld in hoofdstuk 6 van de bouwverordening Albrandswaard (Gebruiksvergunning) |
College |
De regionaal commandant met de bevoegdheid tot ondermandaat. |
|
9 |
Het afgeven van voorwaarschuwingen handhaving op basis van de Woningwet, wanneer in strijd met de in het Bouwbesluit en de Bouwverordening opgenomen voorschriften aangaande de brandveiligheid wordt gehandeld. |
College |
Algemeen directeur VRR |
87821 |
10 |
Het afgegeven van voorwaarschuwingen handhaving op basis van het Gebruiksbesluit en de Bouwverordening wanneer in strijd met de voorschriften van de gebruiksvergunning wordt gehandeld, met de bevoegdheid tot ondermandaat aan de commandant van de brandweer. |
College |
Algemeen directeur VRR |
87821 |
11 |
Het afgeven van voorwaarschuwing handhaving op basis van de Woningwet, wanneer in strijd met de in artikel 2.8.1 van het Gebruiksbesluit aangewezen ‘Special Coverage Locations’ wordt gehandeld. |
College |
Algemeen directeur VRR |
87821 |
12 |
De bevoegdheid tot het aanwijzen van ‘Special Coverage Locations’, zoals bedoeld in artikel 2.8.1 van het Gebruiksbesluit. |
College |
Algemeen directeur VRR |
87821 |
13 |
Het aanwijzen van toezichthouders, zoals bedoeld in artikel 100a van de Woningwet, voor zover dit ziet op het handhaven van de brandveiligheid |
College |
Algemeen directeur VRR |
87821 |
8 Welzorg
Welzorg Revalidatietechniek |
||||
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het verstrekken van hulpmiddelen inclusief de daarbij behorende uit te voeren reparaties tot een bedrag van € 340,=. |
College |
Welzorg Revalidatietechniek |
1017418 |
9 Wooncoöperaties
Wooncoöperaties |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Het vaststellen van kennisgevingen leges ingevolge hoofdstuk 14 van de Legesverordening Albrandswaard. |
College |
medewerkers woningbouw verenigingen |
|
10 GGD
GGD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Aanwijzing als toezichthouder kinderopvang in Albrandswaard op grond van artikel 61, lid 1 van de Wet Kinderopvang |
College |
De directeur van de GGD Rotterdam-Rijnmond |
76730 |
11 Gemeentebelastingen Rotterdam
Gemeentebelastingen Rotterdam |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bevoegdheid |
Bestuursorgaan |
Gemandateerde(n) |
Besluit |
1 |
Inning en invordering bestuursdwangkosten hennepkwekerijen in Albrandswaard, met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat aan de medewerkers van de gemeentebelastingen Rotterdam. |
College |
De Algemeen Directeur van de gemeentebelastingen Rotterdam |
66825 |
DE ONDERTEKENINGSMODELLEN 3
Bijlage als bedoeld in art. 7 van de Mandaat-, Volmacht-, en Machtigingenregeling Albrandswaard.
- 1.
Modellen voor de ondertekening van in mandaat en in waarneming genomen besluiten.namens [het bestuursorgaan] van de gemeente Albrandswaard,[handtekening functionaris][naam functionaris][plv.] afdelingshoofd [naam afdeling],Indien bevoegdheden zijn gemandateerd aan hiërarchisch hogere / andere functionarissen, wordt voor afdelingshoofd ingevuld: de loco-burgemeester, of: de burgemeester, of: de secretaris, of: de adjunct-secretaris.
- 2.
Indien er sprake is van ondermandaat aan hiërarchisch lagere medewerkers:namens [het bestuursorgaan] van de gemeente Albrandswaard,[naam gemandateerde][plv.] afdelingshoofd [naam afdeling],namens deze,[handtekening functionaris][naam functionaris]
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl