Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR488358
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR488358/1
Regeling vervallen per 01-04-2021
Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden
Geldend van 12-05-2018 t/m 31-03-2021
Intitulé
Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - AfdelingshoofdenDe gemeentesecretaris/algemeen directeur gemeente Leudal;
overwegende, dat het doelmatig is dat de gemeentesecretaris/algemeen directeur gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse teams en afdelingen;
B E S L U I T :
Artikel 1. Ondermandaat
- 1.
De secretaris/algemeen directeur wijst, op grond van artikel 3 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de afdelingshoofden aan als degenen die binnen de grenzen van de aan de afdeling opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen.
- 2.
Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.
- 3.
De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.
- 4.
De ondergemandateerden zien er op toe dat de te nemen besluiten of de te verrichten handelingen integraal worden voorbereid.
Artikel 2. Uitgezonderde besluiten/beperkingen/instructies
-
1. Besluiten tot aanstelling en/of (tijdelijke) inhuur van personeel wordenondergemandateerd aan de afdelingshoofden voor zover de daarvoor vastgestelde budgetten voor vast personeel, inhuur en ziektevervanging niet worden overschreden. Met betrekking tot aanstelling en (tijdelijke) inhuur van personeel binnen de daarvoor vastgestelde budgetten wordt gerapporteerd aan de secretaris/algemeen directeur.
-
2. Afdelingshoofden informeren de secretaris/algemeen directeur met betrekking totopdrachten aan derden met betrekking tot organisatieontwikkeling/ bedrijfsvoering.
Artikel 3. Verantwoording
De afdelingshoofden leggen ten aanzien van de uitvoering van dit besluit verantwoording af met in achtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.
Artikel 4. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
Burgemeester en wethouders van Leudal,
Namens dezen,
Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,
de naam van deze ondergemandateerde en
de functienaam van de ondergemandateerde.
Of
De burgemeester van Leudal,
Namens deze,
Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,
de naam van deze ondergemandateerde en
de functienaam van de ondergemandateerde.
Artikel 5. Schakelbepaling
Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen vanhet Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.
Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl