Regeling vervallen per 19-04-2011

Verordening gemeentelijke ombudscommissie

Geldend van 01-01-2006 t/m 18-04-2011

De raad van de gemeente Nieuw-Lekkerland;

gelezen het voorstel van het college van 12 april 2005;

gelet op hoofdstuk IVC en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van

de Algemene wet bestuursrecht;

gehoord de ondernemingsraad;

besluit vast te stellen de:

Verordening gemeentelijke ombudscommissie

Artikel 1 Instelling ombudscommissie

Er is een gemeentelijke ombudscommissie.

Artikel 2 Zittingsduur

De ombudscommissie kan eenmaal worden herbenoemd.

Artikel 3 Financiële middelen

  • 1. De leden van de ombudscommissie ontvangen een vergoeding voor de werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten.

  • 2. De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van zijn werkzaamheden.

Artikel 4 Bemiddeling

  • 1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.

Artikel 5 Werkinstructie

Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt deze een werkinstructie voor haar werkzaamheden.

Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

  • 2. Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 7 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.

Artikel 8 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke ombudscommissie.

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 16 juni 2005.

de voorzitter, de griffier,

O.Sierksma C. Weemhoff