Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR483185
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR483185/1
Beleidsregel digitaal indienen bezwaarschrift gemeentelijke belastingen en WOZ
Geldend van 10-03-2016 t/m heden
Intitulé
Beleidsregel digitaal indienen bezwaarschrift gemeentelijke belastingen en WOZDe heffingsambtenaar besluit:
- 1.
Het indienen van een bezwaarschrift tegen een besluit van de heffingsambtenaar via de gemeentelijke website met ondertekening via “DigiD” toe te staan.
- 2.
Via het gemeenteblad kenbaar te maken dat de elektronische weg voor bezwaarschriften geopend is onder de voorwaarden zoals genoemd onder “1” ( ex artikel 2:15 Algemene wet bestuursrecht).
- 3.
In vervolg voor bezwaar vatbare beschikkingen te verwijzen naar de mogelijkheid om een bezwaarschrift op deze wijze in te dienen.
getekend: de heffingsambtenaar K.G. Stoffers
Toelichting
De Algemene wet bestuursrecht schrijft voor dat een bezwaarschrift ondertekend (als bewijs dat het stuk door de indiener is opgesteld). Een bezwaarschrift kan elektronisch verzonden worden indien het bestuursorgaan kenbaar heeft gemaakt dat deze weg geopend is. Aan het vereiste van ondertekening kan voldaan worden middels een elektronische handtekening, indien de methode die daarbij voor authenticatie gebruikt wordt voldoende betrouwbaar is. “DigiD” voldoet aan dit vereiste.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl