Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR482960
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR482960/1
Regeling vervallen per 03-08-2023
Besluit Ondermandaat afdeling Sociaal november 2017
Geldend van 15-11-2017 t/m 02-08-2023
Intitulé
Besluit Ondermandaat afdeling Sociaal november 2017Het hoofd van de afdeling Sociaal,
gelet op afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 168 Gemeentewet en het Algemeen mandaatbesluit 2017, zoals deze is vastgesteld bij besluit van 31 oktober 2017;
overwegende dat bij de totstandkoming van het Bouwplan Organisatiegebouw is uitgesproken dat het streven is de verantwoordelijkheden zo veel mogelijk laag in de organisatie te leggen;
gelet op de mogelijkheden tot het verlenen van ondermandaat die het Algemeen mandaatbesluit 2017 daartoe geeft;
overwegende dat de teamleiders in de organisatie ook inhoudelijke taken uitoefenen;
overwegende dat de teamleiders omwille van de continuïteit dezelfde bevoegdheden moeten kunnen uitoefenen als de onder hun leiding aangestelde medewerkers;
overwegende dat de uitoefening van de bevoegdheid met zich meebrengt het kunnen toelichten en verantwoorden van de in ondermandaat genomen beslissing indien deze door derden wordt aangevochten;
overwegende dat het wenselijk kan zijn dat tijdens de behandeling van een aangevochten beslissing in bezwaar een afwijkende beslissing in ondermandaat kan worden genomen door een daartoe bevoegd persoon;
gelet op de mogelijkheid tot het verlenen van machtigingen tot het vertegenwoordigen van het college dan wel burgemeester aan ondergeschikten die het Algemeen mandaatbesluit 2017 en de daarbij behorende bijlage II daartoe geeft;
besluit:
vast te stellen het volgende:
Besluit ondermandaat afdeling Sociaal november 2017
artikel 1
-
1. De functionarissen genoemd in de bij dit besluit behorende bijlage zijn bevoegd namens het college of de burgemeester de in deze bijlage genoemde bevoegdheden in ondermandaat volledig uit te oefenen, onder de in dit besluit opgenomen voorwaarden.
-
2. In afwijking van het eerste lid zijn de in bijlage genoemde functionarissen in de met TM aangeduide gevallen bevoegd de door het hoofd genomen besluiten namens het college dan wel de burgemeester te ondertekenen (ondertekeningsmandaat).
artikel 2
-
1. De functionarissen genoemd in de bij dit besluit behorende bijlage zijn gemachtigd het college dan wel de burgemeester te vertegenwoordigen bij de behandeling van bezwaarschriften ingediend tegen door hen in ondermandaat genomen besluiten dan wel andere door hen voorbereide besluiten.
-
2. De functionarissen genoemd in de bij dit besluit behorende bijlage zijn gemachtigd het college dan wel de burgemeester te vertegenwoordigen bij de behandeling van beroepschriften en verzoeken om voorlopige voorziening, ingediend inzake door hen in ondermandaat genomen besluiten dan wel andere door hen voorbereide besluiten van de raad, het college of de burgemeester, al dan niet genoemd in de bij dit besluit horende bijlage.
artikel 3
-
1. De bepalingen van het Algemeen mandaatbesluit 2017 zijn onverkort van toepassing op de uitoefening van de bevoegdheden in ondermandaat.
-
2. Het in dit besluit ten aanzien van functionarissen bepaalde is van overeenkomstige toepassing op zijn plaatsvervanger of vervanger en op de teamleider onder wiens verantwoordelijkheid hij werkzaam is.
artikel 4
Dit besluit treedt in werking op 15 november 2017.
Ondertekening
Bijlage behorend bij het Besluit ondermandaat afdeling Sociaal november 2017
Bevoegdheid
|
Regeling |
TM |
Functie |
algemene bevoegdheden / Algemene wet bestuursrecht |
|
|
|
het doen van rechtshandelingen ter directe uitvoering of uitwerking van door het college genomen besluiten, zowel bestuursrechtelijk als privaatrechtelijk, waaronder het nemen van besluiten, voor zover elders in deze lijst niets bepaald is |
art. 160 Gemeentewet en andere dan onderstaande specifieke bepalingen |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid; medewerker exploitatie |
het toewijzen of weigeren van een verzoek om informatie neergelegd in documenten over een bestuurlijke aangelegenheid |
art– 3 - 6 Wet Openbaarheid van bestuur |
|
alle functies |
het toewijzen of afwijzen van een verzoek om hergebruik van informatie als bedoeld in de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
art. 3 en 4 Wet hergebruik van overheidsinformatie |
|
alle functies |
het nemen van besluiten inzake de aan de burgemeester dan wel burgemeester en wethouders toegekende handhavingsbevoegdheid ter handhaving van door of krachtens de wet, verordening, bestemmingsplan of andere algemeen verbindende voorschriften gestelde regels en voorschriften, waaronder het opleggen van een last onder dwangsom of een last onder bestuursdwang, het uitvoeren van bestuursdwang, verzegeling, het meenemen van zaken, het verkopen of vernietigen daarvan, invordering van verbeurde dwangsommen, en het geven van bevelen of aanwijzingen |
125 GemeentewetAfd. 5.3.1 en Afd. 5.3.2 Awbbeleid woonwagenzaken |
|
teamleider soza
|
het nemen van besluiten inzake de door de wet of een verordening aan de burgemeester dan wel burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheid een bestuurlijke boete op te leggen, waaronder het opleggen en afstemmen (verhoging dan wel verlaging) van de boete, het horen, het opmaken van een proces verbaal of rapport, en invordering |
art. 154b - n GemeentewetAfd. 5.4.1. en Afd. 5.4.2 AwbDiverse wetten, waaronder de Participatiewet (art. 18a) IOAZ (art. 20a) en IOAW (art. 20a), verordeningen en beleidsregels |
|
consulent ic, consulent bezwaar/fraude, medewerker administratie team inkomen, controlemedewerker /toezichthouder, consulent inkomen |
het nemen van beslissingen betreffende het innen van vorderingen en het afboeken van vorderingen, voor zover hierover in het navolgende niet anders is bepaald |
art. 160 Gemeentewet |
|
deelbudgethouders, alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid; medewerker exploitatie |
het doorzenden van aanvragen naar het juiste bestuursorgaan |
art. 2.3 Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het weigeren van op onjuiste wijze verzonden berichten |
art. 2.15 lid 2 Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het niet in behandeling nemen van aanvragen |
art. 4:5 Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het bepalen en verlengen van de beslistermijn voor besluiten, voor zover hierin niet elders in deze mandaatregeling is voorzien |
art. 3:18 Awb, 4:13 en 4:14 Awb, diverse bijzondere wetten en verordeningen |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het nemen van besluiten inzake de verschuldigdheid van dwangsommen en de vaststelling van de hoogte daarvan, alsmede terugvordering van teveel betaalde dwangsommen in het kader van de Wet dwangsom bij niet tijdig beschikken en de “Lex silencio positivo” (besluit van rechtswege door niet binnen de termijn te besluiten)
|
art. 4:18 en 4:20 Awb; 4:20d Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het alsnog voorwaarden verbinden aan een beschikking van rechtswege of het intrekken van die beschikking wegens ernstige gevolgen voor het algemeen belang, en het vaststellen van een schadevergoeding, voor zover hierin niet elders in deze mandaatregeling is voorzien
|
art. 4:20f Awb (Lex silencio positivo) |
TM |
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het vaststellen van de verplichting tot betaling van een bestuursrechtelijke geldschuld en het verlenen van uitstel van betaling, voor zover hierin niet elders in deze mandaatregeling is voorzien
|
art. 4:85 en 4: 86 Awb; art. 4:94 Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het verlenen van een voorschot, alsmede het intrekken of wijzigen van die beschikking, voor zover hierin niet elders in deze mandaatregeling is voorzien |
art. 4:95 en 4: 96 Awb |
TM |
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het vaststellen van de verschuldigde wettelijke rente, voor zover hierin niet elders in deze mandaatregeling is voorzien |
art. 4:99 Awb |
|
alle functies in de teams zorg, sociale zaken en beleid |
het besluiten tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover de in de door het college vastgestelde productenraming opgenomen productbudgetten hierin voorzien, met dien verstande dat voor privaatrechtelijke rechtshandelingen waarmee een bedrag van € 50.000,00 of hoger is gemoeid, vooraf schriftelijk toestemming nodig is van de hoofdbudgethouder |
art. 160 GemeentewetBesluit Budgetregels Midden-Drenthe; Productenraming |
|
(deel)budgethouders volgens vastgestelde productenraming |
het beslissen omtrent de wijze van inkoop van diensten en leveringen, met dien verstande dat de keuze voor 1 op 1 inkoop slechts kan indien het bedrag van de inkoop de € 70.000,00 niet overstijgt |
Aanbestedingswet, Inkoopbeleid, Gids proportionaliteit |
|
deel-) budgethouders volgens vastgestelde productenraming |
het beslissen omtrent de wijze van inkoop van werken, met dien verstande dat de keuze voor 1 op 1 inkoop slechts kan indien het bedrag van de inkoop de € 150.000,00 niet overstijgt en de keuze voor meervoudig onderhands slechts kan indien het bedrag van de aanbesteding de € 2.000.000,00 niet overstijgt
|
Aanbestedingswet, Inkoopbeleid, Gids Proportionaliteit |
|
deel-) budgethouders volgens vastgestelde productenraming |
het aangaan van (meerjarige) overeenkomsten voor het verwerken van persoonsgegevens
|
Wbp |
|
beleidsmedewerker informatisering |
sociale zaken - inkomensvoorzieningen |
|
|
|
het besluiten inzake bijstand in welke vorm dan ook (Participatiewet en Bbz) of uitkering (Ioaw en Ioaz), inclusief toeslagen, alsmede te besluiten tot intrekking, herziening, afstemming van het recht, verhoging of verlaging van de norm, verhoging of verlaging van een maatregel (afstemming) opschorting, terug- en invordering, verhoging of verlaging terugvordering, kwijtschelding, verhaal, omzetting en verrekening daarvan, het opleggen van een boete of maatregel en het opleggen van een waarschuwing in plaats van een boete of maatregel
|
Participatiewet, Bbz 2004, Ioaw, Ioaz en hierop gebaseerde verordeningen |
|
consulenten inkomen, werk, ic/bezwaar/ fraude, controlemedewerker /toezichthouder, accountmanager bedrijfscontacten/BZ |
het opschorten van de uitbetaling van bijstand of uitkering, of het betalen in een andere periode |
Participatiewet, Bbz 2004, Ioaw en Ioaz |
|
consulenten inkomen, werk, ic/bezwaar/ fraude, controlemedewerker /toezichthouder, accountmanager bedrijfscontacten/BZ |
het verlenen van een voorschot |
Participatiewet, Bbz 2004, Ioaw, Ioaz |
|
consulent inkomen, consulent ic/bezwaar/ fraude, accountmanager bedrijfscontacten/BZ |
het verbinden van verplichtingen aan de bijstand of uitkering en het ontheffen, opschorten of voortzetten van daaraan verbonden verplichtingen, inclusief de vaststelling van de plicht tot arbeidsinschakeling en de plicht tot het leveren van een tegenprestatie, het bepalen van de tegenprestatie, alsmede het opschorten en intrekken van die besluiten |
Participatiewet, Bbz 2004, Ioaw, Ioaz en hierop gebaseerde verordeningen |
|
consulenten inkomen, werk, ic/bezwaar/ fraude, accountmanager bedrijfscontacten/BZ |
het vaststellen, evalueren en bijstellen van een Plan van Aanpak, het aanbieden van een voorziening voor re-integratie of activering (ondersteuning, trajecten, scholing, participatieplaatsen, participatievoorziening beschut werk sociale activering e.d.), alsmede het intrekken of beëindigen daarvan, het terugvorderen van kosten van de voorziening, het opleggen van een tegenprestatie, en het verbinden van verplichtingen aan een voorziening
|
Participatiewet, Ioaw, Ioaz Re-integratieverordening |
|
consulenten inkomen, werk, ic/bezwaar/ fraude, accountmanager bedrijfscontacten/BZ |
het vaststellen van de loonwaarde en het laten verrichten van onbetaalde werkzaamheden ter vaststelling van de loonwaarde |
Participatiewet |
|
accountmanager, consulent werk |
het al dan niet ambtshalve vaststellen of en in hoeverre een belanghebbende urenbeperkt is |
Participatiewet |
|
accountmanager, consulent werk |
het besluiten tot weigering of toekenning van individuele inkomenstoeslag, alsmede herziening en intrekking |
Participatiewet, Verordening individuele inkomenstoeslag |
|
consulenten inkomen, en ic/bezwaar/fraude, controlemedewerker /toezichthouder |
het besluiten tot weigering of toekenning van individuele studietoeslag, alsmede herziening en intrekking |
Participatiewet, Verordening individuele studietoeslag |
|
consulenten inkomen en ic/bezwaar/fraude, controlemedewerker /toezichthouder |
het besluiten tot het inschakelen van derden voor de uitvoering van de voorziening voor re-integratie, activering of beschut werk |
artikel 160 Gemeentewet Re- integratiebeleid |
|
accountmanager, consulent werk |
het verstrekken van subsidie voor scholing of werkaanvaarding, alsmede het intrekken en terugvorderen daarvan |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz en hierop gebaseerde verordeningen |
|
accountmanager, consulent werk |
het verstrekken van loonkostensubsidies/ plaatsingssubsidies, alsmede het intrekken en terugvorderen daarvan |
Participatiewet |
|
accountmanager, consulent werk |
het besluiten op aanvragen voor deelname aan de collectieve ziektekostenverzekering |
Verordening Minimaregelingen |
|
consulenten inkomen en ic/bezwaar/fraude |
het beslissen over het vestigen of doorhalen van hypotheekrechten |
Abw, Bbz 2004, Wwb, Participatiewet |
|
consulenten inkomen en ic/bezwaar/fraude, bedrijfscontacten/BZ |
het besluiten tot verhaal in rechte |
art 61 Participatiewet |
|
consulenten inkomen en ic/bezwaar/fraude, controlemedewerker /toezichthouder, bedrijfscontacten/BZ |
sociale zaken – maatschappelijke ondersteuning |
|
|
|
het besluiten inzake toekenning, heroverweging, herziening, intrekking, wijziging en beëindiging van Wmo-maatwerkvoorzieningen, alsmede terugvordering daarvan
|
Wmo 2015, Verordening en Besluit maatschappelijke ondersteuning |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
het besluiten omtrent het verzoek tot verstrekking van een maatwerkvoorziening in de vorm van een persoonsgebonden budget en het intrekken en terugvorderen daarvan
|
art. 2.3.6 Wmo 2015 |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
het besluiten omtrent verhaal van kosten voor zover hiervoor geen overeenkomst als bedoeld in art. 2.4.4 Wmo 2015 is gesloten |
art 2.4.1 e.v. Wmo 2015 |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
het besluiten inzake de verstrekking van persoonsgegevens
|
Par. 5.3 Wmo 2015 |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
het verstrekken van een blijk van waardering voor mantelzorgers, voor zover dit is bepaald door het college
|
Wmo 2015, collegebesluit |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
het besluiten inzake een verzoek tot tegemoetkoming in de meerkosten chronisch zieken en gehandicapten, voor zover dit bepaald is door het college
|
Wmo 2015, collegebesluit |
|
consulent Wmo, beleidsmedewerker informatisering |
sociale zaken - Jeugdhulpverlening |
|
|
|
het besluiten inzake toekenning, wijziging en beëindiging van voorzieningen, alsmede terugvordering daarvan |
Jeugdwet (o.m. art. 2.3 en art. 8.1.5), Verordening Jeugdhulp |
|
coördinator zorg, beleidsmedewerker, medewerker jeugd-team, deelnemer MDO, administratief medewerker cjg, jeugdconsulent |
het indienen van een verzoek gericht op verkrijgen van een machtiging als bedoeld in artikel 6.1.2 – 6.1.4. Jeugdwet |
art. 6.1.8 Jeugdwet |
|
coördinator zorg, beleidsmedewerker, medewerker jeugd-team, deelnemer MDO, administratief medewerker cjg, jeugdconsulent
|
het besluiten op een verzoek om jeugdhulp in de vorm van een Persoonsgebonden budget, alsmede een besluit te herzien of in te trekken |
art. 8.1.1; art. 8.1.4 Jeugdwet |
|
coördinator zorg, beleidsmedewerker, medewerker jeugd-team, deelnemer MDO, administratief medewerker cjg, jeugdconsulent
|
het doen van verzoeken tot onderzoek bij de Raad voor Kinderbescherming |
art. 2.4 Jeugdwet |
|
coördinator zorg, beleidsmedewerker, medewerker jeugd-team, deelnemer MDO. Jeugdconsulent |
sociale zaken - overig |
|
|
|
het besluiten over de ontheffing van de inburgeringsplicht; het aanbieden van een inburgerings- of een taalkennisvoorziening al dan niet in combinatie met een voorziening gericht op arbeidsinschakeling; inning en verrekening van de eigen bijdrage en bestuurlijke boete; handhaving van de plichten uit of krachtens de Wet inburgering; het opleggen van een bestuurlijke boete |
Wet inburgering, Verordening Wet inburgering Midden-Drenthe, Titel 5.4 Awb |
|
consulent inkomen, consulent werk, consulent ic/bezwaar/ fraude |
het besluiten inzake de toelating tot de schuldhulpverlening op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening Artikel 3, Re-integratieverordening
|
|
beleidsmedewerker budgetconsulent |
het besluiten inzake de schuldhulpverlening op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, waaronder het opleggen van verplichtingen aan de verzoeker
|
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en daarop gebaseerde regelgeving Re-integratieverordening |
|
beleidsmedewerker, budgetconsulent |
het besluiten: tot opname in het LRK of tot weigering; tot wijziging van de gegevens in het LRK; tot verwijdering uit het LRK; dan wel tot het geven van een aanwijzing, bevel of het nemen van overige handhavingsbeschikkingen uit de wet |
Wet Kinderopvang, art. 1.46, art. 1.47, art. 1.61, 1.65 en 1.66, en art. 10 Besluit registratie Kinderopvang, |
|
beleidsmedewerker, medewerker welzijn, medewerker exploitatie |
het al dan niet toekennen van een tegemoetkoming op grond van artikel 1.13 Wet Kinderopvang alsmede te besluiten tot voortzetting daarvan
|
Wet Kinderopvang artikel 1.13 |
|
beleidsmedewerker, medewerker welzijn, consulent inkomen |
het besluiten tot het afnemen van producten van het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz |
TM |
beleidsmedewerker, accountmanager, consulent werk |
het al dan niet ambtshalve toekennen of weigeren van een uitkering voor activiteiten, of een renteloze lening in het kader van de pc-regeling, alsmede terugvordering of beëindiging daarvan |
Verordening Minimaregelingen |
|
consulenten inkomen, ic/bezwaar/fraude |
onderwijs |
|
|
|
het besluiten tot het aangaan van contracten voor volwasseneneducatie |
Samenwerkingsovereenkomst |
|
beleidsmedewerker |
het besluiten op aanvragen om een bijdrage in het kader van het gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid, voor zover deze vallen binnen de door de raad vastgestelde begroting en het door het college vastgestelde activiteitenplan |
Besluit landelijk beleidskader gemeen-telijk onderwijsachterstandenbeleid; Beleidsplan ‘Versterking van een stevige basis' |
|
beleidsmedewerker |
het besluiten op aanvragen voor leerlingenvervoer |
Verordening Leerlingenvervoer |
|
medewerker leerlingenvervoer, medewerker leerplichtadministratie |
cultuur en welzijn |
|
|
|
het verlenen van incidentele subsidie, alsmede de vaststelling, weigering en terugvordering daarvan |
Algemene subsidieverordening, andere subsidieverordeningen, beleidsregels |
|
medewerker welzijn, beleidsmedewerker |
het besluiten over het aangaan van budgetsubsidiecontracten voor zover het te verlenen subsidiebedrag lager is dan € 100.000,00 |
Algemene subsidieverordening art. 160 Gemeentewet, art. 4:36 Awb |
|
beleidsmedewerker |
het verlenen van structurele subsidie, alsmede de vaststelling, weigering en terugvordering daarvan, voor zover het te verlenen subsidiebedrag lager is dan € 100.000,00 |
Algemene subsidieverordening, andere subsidieverordeningen, beleidsregels |
|
medewerker welzijn beleidsmedewerker |
zwembaden / sport |
|
|
|
het nemen van besluiten inzake het verhuren van zwembaden voor onbepaalde tijd |
art. 160 Gemeentewet |
TM |
medewerker exploitatie |
het nemen van besluiten inzake het verhuren van zwembaden voor bepaalde tijd |
art. 160 Gemeentewet |
|
medewerker exploitatie |
het verlenen van incidentele subsidie in relatie tot zwembaden en sport, alsmede de vaststelling, weigering en terugvordering daarvan |
Algemene subsidieverordening, beleidsregels |
|
medewerker exploitatie, sportcontactambtenaar |
het verlenen van structurele subsidie in relatie tot zwembaden en sport, alsmede de vaststelling, weigering en terugvordering daarvan |
Algemene subsidieverordening, andere subsidieverordeningen, beleidsregels
|
|
medewerker exploitatie, sportcontactambtenaar |
personeelszaken |
|
|
|
het nemen van besluiten ter uitvoering van de CAR/UWO met betrekking tot: |
CAR/UWO: |
|
|
- aanstelling, salaris en vergoedingsregelingen |
H 2 en 3 |
|
teamleider |
- eervol ontslag, ontslag wegens AOW-gerechtigde leeftijd en ontslag uit tijdelijke aanstelling of tijdelijke urenuitbreiding |
artt. 8.1, 8:2, 8:12:1 |
|
teamleider |
- (wijziging in) arbeidsduur en werktijden |
art. 2.7 en H 4 |
|
teamleider |
- het persoonlijk ontwikkelingsplan |
art. 17.4 |
|
teamleider |
- vakantie |
H6 |
|
teamleider |
- verkoop van vakantie-uren |
art. 3:36 |
|
teamleider |
- vergoeding van reiskosten woon-werk |
art. 3:22 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- calamiteiten en ander kort verzuimverlof |
art. 6:4 en 6:4:1 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- langdurig zorgverlof |
art. 6:4:1a |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- kortdurend zorgverlof |
art. 6:4:3 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- (betaald) ouderschapsverlof |
art. 6:5 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- Zwangerschapsverlof |
art. 6:7 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- adoptie- en pleegzorgverlof |
art. 6:8 |
|
personeelsconsulent, medewerker personeelsbeheer en HRM-adviseur |
- overig verlof |
H.6 - overig |
|
teamleider |
het nemen van besluiten inzake het invullen van stageplaatsen en werkervaringsplaatsen |
art. 160 gemeentewet |
|
teamleider |
het nemen van besluiten ter uitvoering van de CAR/UWO met betrekking tot: reis- en verblijfkosten verplaatsingskosten |
CAR/UWO: art. 3.21 en de Regeling reis en verblijfskosten; H. 18 |
|
teamleider |
het nemen van besluiten inzake het invullen van stageplaatsen en werkervaringsplaatsen |
art. 160 gemeentewet |
|
teamleider |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl