Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR464759
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR464759/1
Regeling vervallen per 28-02-2019
Mandaatbesluit beslissen op bezwaar tegen besluiten van de Urgentiecommissie woonruimteverdeling 2016
Geldend van 07-09-2017 t/m 27-02-2019
Intitulé
Mandaatbesluit beslissen op bezwaar tegen besluiten van de Urgentiecommissie woonruimteverdeling 2016HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;
Overwegende, dat het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen op 12 juli 2016 onder meer heeft besloten de uitoefening van de bevoegdheid tot het nemen van beslissingen op bezwaar tegen besluiten van de Urgentiecommissie woonruimteverdeling van de gemeente Arnhem op grond van artikel 10b van de Huisvestingsverordening Nijmegen 2016 te mandateren aan het hoofd van de afdeling Sociale Zekerheid en Omgevingsrecht van de gemeente Arnhem en het hoofd van de afdeling Juridisch Advies en Control van de gemeente Arnhem;
dat het wenselijk is in het kader van de behandeling van bezwaar en (hoger) beroep tegen besluiten op grond van artikel 10b van de Huisvestingsverordening Nijmegen 2016 machtiging te verlenen tot het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens het college in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures;
dat het tevens wenselijk is mandaat te verlenen tot het instellen van hoger beroep ter zake van besluiten op grond van artikel 10b van de Huisvestingsverordening Nijmegen 2016;
Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
Het Mandaatbesluit beslissen op bezwaar tegen besluiten van de Urgentiecommissie woonruimteverdeling 2016 van het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen van 12 juli 2016 als volgt te wijzigen:
Artikel I
Artikel 2 komt te luiden:
Artikel 2 Mandaat
De uitoefening van de volgende bevoegdheden wordt gemandateerd aan het hoofd van de afdeling Sociale Zekerheid en Omgevingsrecht van de gemeente Arnhem en het hoofd van de afdeling Juridisch Advies en Control van de gemeente Arnhem:
- a.
het nemen van beslissingen op bezwaar tegen besluiten van de Urgentiecommissie woonruimteverdeling van de gemeente Arnhem op grond van artikel 10b van de Huisvestingsverordening Nijmegen 2016;
- b.
het nemen van besluiten tot het voeren van administratieve beroepsprocedures in het kader van de onder a genoemde besluiten.
Artikel II
Na artikel 2 wordt een nieuw artikel ingevoegd luidende:
Artikel 2a Verweer en vertegenwoordiging
In het kader van de behandeling van bezwaar en (hoger) beroep tegen besluiten op grond van artikel 10b van de Huisvestingsverordening Nijmegen 2016 wordt machtiging verleend tot het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens het college in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures aan:
- a.
het hoofd van de afdeling Sociale Zekerheid en Omgevingsrecht van de gemeente Arnhem en het hoofd van de afdeling Juridisch Advies en Control van de gemeente Arnhem;
- b.
alle medewerkers van de afdeling Sociale Zekerheid en Omgevingsrecht van de gemeente Arnhem;
- c.
alle (senior) juridisch adviseurs van de afdeling Juridisch Advies en Control van de gemeente Arnhem
Artikel III
Artikel 6 komt te luiden:
Artikel 6 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als "Besluit mandaat en machtiging inzake noodurgentieverklaringen Huisvestingsverordening Nijmegen 2016".
Artikel IV Inwerkingtreding
Dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking tot 1 januari 2016.
Het college van burgemeester en wethouders van Nijmegen, 23 mei 2017
De Secretaris,
mr. drs. A.H. van Hout
De Burgemeester,
Drs. H.M.F. Bruls
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl