Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR46132
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR46132/1
Regeling vervallen per 22-11-2017
Werkgeversbijdrage ziektekosten
Geldend van 28-02-2006 t/m 21-11-2017
Intitulé
Werkgeversbijdrage ziektekostenInleiding
Als gevolg van de invoering van de Zorgverzekeringswet en de op 14 oktober 2005 overeengekomen CAO voor gemeenteambtenaren 2004-2005 zijn de huidige regelingen, op grond waarvan een tegemoetkoming in de ziektekosten verstrekt kan worden, per 1 januari 2006 vervallen.
Wij zijn met instemming van de Commissie voor Georganiseerd Overleg bereid om m.i.v. 1 januari 2006 een bijdrage in de ziektekosten te verstrekken.
Dit betreft een vaste bijdrage voor het actieve personeel en een tijdelijke bijdrage voor ex-medewerkers.
De bijdrage is onafhankelijk van de wijze, waarop de betrokkenen verzekerd zijn tegen ziektekosten.
Deze circulaire, die als een nadere uitwerking van art. 15:1:25 Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Den Haag beschouwd kan worden, geeft richtlijnen m.b.t. de verstrekking van de bijdrage.
Actief personeel
De bijdrage is voor het actieve personeel € 427,80 bruto per ambtenaar per jaar. Onder ambtenaar wordt verstaan de ambtenaar in de zin van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Den Haag. De hoogte van de bijdrage volgt jaarlijks het consumentenprijsindexcijfer voor alle huishoudens per 1 januari.
De bijdrage wordt maandelijks met het salaris uitbetaald. Betaling over een maand vindt plaats, indien betrokkene tenminste 1 dag in die maand in dienst is geweest.
De bijdrage is onafhankelijk van de formele arbeidsduur per week.
Indien betrokkene meer dan één aanstelling bij deze gemeente heeft, wordt slechts éénmaal een bijdrage verstrekt.
Deze bijdrage wordt verstrekt door de dienst, waar betrokkene de meeste uren werkt. Betrokkene dient zelf aan de salarisadministraties te melden of er sprake is van meer dan één aanstelling.
Ex-medewerkers
De bijdrage voor de ex-medewerkers is over de jaren 2006 t/m 2010 gelijk aan het bedrag dat verstrekt wordt aan het actieve personeel. De bijdrage over 2011 is 85% van het bedrag dat verstrekt wordt aan het actieve personeel. De bijdrage over 2012 is 75% van het bedrag dat verstrekt wordt aan het actieve personeel. De bijdrage vervalt per 1 januari 2013.
Deze bijdrage wordt eenmaal per jaar uitbetaald, naar rato van het aantal maanden, dat betrokkene tot de doelgroep behoort. Uitbetaling vindt plaats in december.
Onder ex-medewerker wordt verstaan:
- 1.
degene, die behoorde tot het actieve personeel, die in 2005 van de gemeente een tegemoetkoming uitbetaald heeft gekregen op grond van de Regeling tegemoetkoming ziektekostenverzekering 2000 en die aansluitend aan zijn dienstbetrekking bij deze gemeente ABP-ouderdomspensioen ontvangt;
- 2.
de nabestaande partner van degene, die behoorde tot het actieve personeel, indien aan of voor de nabestaande partner in 2005 door de gemeente een tegemoetkoming uitbetaald is op grond van de Regeling tegemoetkoming ziektekostenverzekering 2000 en de nabestaande partner ABP-nabestaandenpensioen ontvangt;
- 3.
degene, die behoorde tot het actieve personeel, die in 2005 van de gemeente een tegemoetkoming uitbetaald heeft gekregen op grond van de Regeling tegemoetkoming ziektekostenverzekering 2000 en aansluitend aan zijn dienstbetrekking bij de gemeente wachtgeld, WW- en/of WAO-uitkering ontvangt;
- 4.
degene, die behoorde tot het actieve personeel, die geen aanspraak heeft op een (niet wettelijke) tegemoetkoming in de ziektekosten van het ABP en die aansluitend aan zijn dienstbetrekking bij deze gemeente een FPU- of FLO-uitkering ontvangt.
Zodra de ex-medewerker niet meer tot de doelgroep behoort, dient deze dit onmiddellijk aan ons kenbaar te maken.
Aan de ex-medewerker kan verzocht worden om een verklaring te ondertekenen en naar ons terug te zenden, waaruit blijkt, dat deze nog steeds tot de doelgroep behoort. Bij achterwege blijven van terugzending binnen de gestelde termijn vervalt de bijdrage.
Slot
Deze circulaire treedt ingaande heden in werking en werkt terug tot 1 januari 2006.
Wij verzoeken u het onder u ressorterende actieve personeel op de hoogte te stellen van de inhoud van deze circulaire.
De directeur POI zal er zorg voor dragen, dat de ex-medewerkers op de hoogte gesteld worden van de inhoud van deze circulaire.
Ondertekening
Den Haag, 28 februari 2006
Het college van burgemeester en wethouders,
de secretaris
G.J. Boot
de burgemeester lo.
W.J. Deetman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl