Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR457538
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR457538/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Besluit van het afdelingshoofd van de gemeente Arnhem houdende regels omtrent ondermandaatbesluit afdeling regionaal bureau leerlingzaken Ondermandaatbesluit afdeling Regionaal Bureau Leerlingzaken cluster Wijken en Dienstverlening
Geldend van 13-07-2017 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2017
Intitulé
Besluit van het afdelingshoofd van de gemeente Arnhem houdende regels omtrent ondermandaatbesluit afdeling regionaal bureau leerlingzaken Ondermandaatbesluit afdeling Regionaal Bureau Leerlingzaken cluster Wijken en DienstverleningONDERMANDAATBESLUIT AFDELING REGIONAAL BUREAU LEERLINGZAKEN
Het afdelingshoofd Regionaal Bureau Leerlingzaken van het cluster Wijken en Dienstverlening van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging gemeente Arnhem 2017 van de gemeentesecretaris van 27 juni 2017, zaaknummer 154407;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de afdeling Regionaal Bureau Leerlingzaken van het cluster Wijken en Dienstverlening op te dragen:
- A.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- B.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.
- A.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging gemeente Arnhem 2017 van de gemeentesecretaris.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat:
- a.
Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdeling Regionaal Bureau Leerlingzaken cluster Wijken en Dienstverlening";
- b.
Dit besluit in werking treedt op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt en terugwerkende kracht heeft ten aanzien van elke beslissing, die in de periode van 1 juli 2017 tot de dag van inwerkingtreding is genomen. Een dergelijke beslissing is daarmee van rechtswege bekrachtigd.
- a.
Afdelingshoofd
J.P. Voorend
nr. |
Bevoegdheid |
Ondermandaat medewerkersniveau |
Algemeen |
||
1. |
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken. |
Alle medewerkers |
2. |
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid, onder b, van de Gemeentewet. |
Geen ondermandatering |
3. |
Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst. |
Alle medewerkers |
4. |
Het doorzenden van geschriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
5. |
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen. |
Alle procesondersteuners |
6. |
Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorg draagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren. |
Geen ondermandatering |
7. |
Het nemen van besluiten inzake het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Geen ondermandatering |
8. |
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toegang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werkzaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Medewerkers voor zover het betreft de eigen werkplek. |
Geschillen en geschilbeslechting |
||
1. |
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
Geen ondermandatering |
2. |
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Geen ondermandatering |
3. |
a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures. b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden. |
a.Geen ondermandatering b.Geen ondermandatering |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
||
1. |
Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, voor zover de verplichting die daarbij voor de gemeente wordt aangegaan niet meer dan 250.000 euro bedraagt. |
Geen ondermandatering |
2. |
a.Het aansprakelijk stellen van derden. b.Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden. c.Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring. |
a.Geen ondermandatering b.Geen ondermandatering c.Geen ondermandatering |
3. |
Het besluiten tot het aanvaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
Geen ondermandatering |
4. |
a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders. b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid. |
a.Geen ondermandatering b.Geen ondermandatering |
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
||
1. |
Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescommissie of de adviseur. |
Geen ondermandatering |
2. |
Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur. |
Geen ondermandatering |
3. |
Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie. |
Geen ondermandatering |
4. |
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en met dien verstande dat de bevoegdheden op grond van de subsidieregelingen Burgerkracht en Amateurkunst uitsluitend aan de manager van het Team Leefomgeving van het cluster W&D worden toegekend. |
Geen ondermandatering |
5. |
Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen. |
Geen ondermandatering |
6. |
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
7. |
Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
8. |
Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Geen ondermandatering |
9. |
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Geen ondermandatering |
10. |
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Alle medewerkers |
11. |
Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding). |
Alle medewerkers |
12. |
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden). |
Geen ondermandatering |
13. |
De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn). |
Geen ondermandatering |
14. |
Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden. |
Geen ondermandatering |
15. |
Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). |
Geen ondermandatering |
Specifieke bevoegdheden |
||
1. |
Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de Wet Educatie Beroepsonderwijs. |
Geen ondermandatering |
2. |
Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden genoemd in de Verordening procedure overleg lokaal onderwijsbeleid gemeente Arnhem. |
Geen ondermandatering |
3. |
Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de Wet primair onderwijs, Wet op het Voortgezet onderwijs en Wet op de expertisecentra. |
Geen ondermandatering |
4. |
Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de gemeenschappelijke regeling voor onderwijszaken. |
Geen ondermandatering |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl