Regeling vervallen per 01-01-2010

Legesverordening gemeente Moerdijk 2009

Geldend van 01-01-2009 t/m 31-12-2009

Intitulé

Legesverordening gemeente Moerdijk 2009

De raad van de gemeente Moerdijk, in zijn vergadering van 18 december 2008,

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 11 november 2008,

gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet,

BESLUIT

vast te stellen de volgende verordening:

VERORDENING OP DE HEFFING EN DE INVORDERING VAN LEGES GEMEENTE MOERDIJK 2009

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Deze verordening verstaat onder:

  • 1.

    “dag”: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;

  • 2.

    “week”: een aaneengesloten periode van zeven dagen;

  • 3.

    “maand”: het tijdvak dat loopt van de 1e dag in een kalendermaand tot de 1e dag in de volgende kalendermaand;

  • 4.

    “jaar”: het tijdvak dat loopt van de 1e dag in een kalenderjaar tot de 1e dag in het volgende kalenderjaar;

  • 5.

    “kalenderjaar”: de periode van 1 januari tot en met 31 december.

Artikel 2 Belastbaar feit

Onder de naam “leges” worden rechten geheven voor het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 3 Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend.

Artikel 4 Vrijstellingen

Leges worden niet geheven voor het in behandeling nemen van aanvragen van verklaringen omtrent inkomen en vermogen.

Artikel 5 Tarieven

  • 1. De leges worden geheven naar de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.

  • 2. Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

  • 3. De tarieven in de bij de legesverordening behorende tarieventabel worden afgerond op vijf euro-centen.

Artikel 6 Wijze van heffing

De leges worden geheven door middel van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.

Artikel 7 Termijnen van betaling

  • 1. In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 6:

    • a.

      mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

    • b.

      schriftelijk wordt gedaan, op het moment van het uitkeren van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 14 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

  • 2. De Algemene termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.

Artikel 8 Kwijtschelding

Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend.

Artikel 9 Teruggaaf

  • 1. Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges ter zake van een in de tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.

  • 2. Voor de toepassing van artikel 28, vierde lid, van de Invorderingswet 1990 wordt de teruggaaf van leges, bedoeld in het eerste lid, aangemerkt als een vermindering van de belastingaanslag.

Artikel 10 Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van leges.

Slotbepalingen

Artikel 11 Inwerkingtreding, overgangsbepaling

  • 1. De 1e Wijziging Legesverordening gemeente Moerdijk 2008, vastgesteld 3 juli 2008, wordt ingetrokken met ingang van de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.

  • 3. De verordening wordt met inachtneming van de bepalingen in de Gemeentewet bekendgemaakt in huis aan huis blad de Moerdijkse Bode en dagblad BN de Stem

  • 4. De datum van ingang van heffing is 1 januari 2009

Artikel 12 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als Legesverordening gemeente Moerdijk 2009.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van de raad d.d. 18 december 2008.

De griffier

J.A.M. Hereijgers

De voorzitter

Drs. W.M.J. Denie

Bijlage

Inhoudsopgave tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2009.

Hoofdstuk

1

Algemeen

4

Hoofdstuk

2

Bestuursstukken

5

Hoofdstuk

3

Burgerlijke stand

6

Hoofdstuk

4

Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

8

Hoofdstuk

5

Vergunningen, ontheffingen en meldingen

9

Hoofdstuk

6

Gemeentearchief

14

Hoofdstuk

7

Kiezersregister

14

Hoofdstuk

8

Kadaster

14

Hoofdstuk

9

Reisdocumenten

15

Hoofdstuk

10

Rijbewijzen

15

Hoofdstuk

11

Wet op de kansspelen

15

Hoofdstuk

12

Huisvestingswet

16

Hoofdstuk

13

Verkeer en vervoer

16

Hoofdstuk

14

Diversen

17

Hoofdstuk 1

Algemeen

1.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag voor het verstrekken van:

1.1.1

gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 2,40

1.1.2

afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:

1.1.2.1

per pagina op papier van A4-formaat:

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

1.1.2.2

per pagina op papier van een ander formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,90

€ 0,25

1.1.2.3

per pagina in kleur op papier van A4-formaat:

€ 1,05

1.1.2.4

per pagina in kleur op papier van A3-formaat:

€ 2,10

1.1.3

kaarten, tekeningen en lichtdrukken, al dan niet behorend bij de in de onderdelen 1.1.1 en 1.1.2 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per kaart, tekening of lichtdruk

- op A4 formaat

- op A4 formaat in kleur

- op A3 formaat

- op A3 formaat in kleur

- op A2 formaat

- op A2 formaat in kleur

- op A1 formaat

- op A1 formaat in kleur

- op A0 formaat

- op A0 formaat in kleur

€ 5,65

€ 11,30

€ 11,30

€ 22,60

€ 16,95

€ 33,90

€ 22,60

€ 45,20

€ 28,25

€ 56,50

1.1.4

Stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 4,70

1.2

De onder artikel 1.1 genoemde tarieven worden verhoogd indien de stukken onder artikel 1.1 worden ingebonden met:

- een Moerdijk kaft:

- een transparante of blauwe kaft:

- een metalen Wir-O

€ 1,60

€ 1,10

€ 1,60

1.3

De onder artikel 1.1 en 1.2 genoemde tarieven worden verhoogd indien de stukken onder artikel 1.1 en 1.2 worden gelamineerd:

- per pasformaat:

- per A5-formaat:

- per A4-formaat:

- per A3-formaat:

€ 0,25

€ 0,35

€ 0,50

€ 0,90

Hoofdstuk 2

Bestuursstukken

2.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

2.1.1

een afschrift van de beleidsbegroting

€ 31,20

2.1.2

een afschrift van de produktenbegroting

€ 67,60

2.1.3

een afschrift van het bijlagenboek

€ 26,00

2.1.4

een afschrift van de jaarrekening

€ 31,20

2.1.5

een afschrift van het jaarverslag

€ 36,40

2.1.6

Een afschrift van de bijlagen van de jaarrekening

€ 26,00

2.2

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

2.2.1

Tot het verstrekken van:

2.2.1.1

een geluidsopname van een openbare vergadering van de gemeenteraad, per geluidscassette

€ 9,20

2.2.1.2

een besluitenlijst van een openbare vergadering van de gemeenteraad, per bladzijde op A4-formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

2.2.2

tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:

2.2.2.1

op de stukken behorende bij de raadsvergaderingen, behoudens de stukken waarvoor een bijzonder tarief is opgenomen en de bijbehorende besluitenlijst, indien deze stukken worden afgehaald

€ 33,80

2.2.2.2

op de stukken behorende bij de raadsvergaderingen, behoudens de stukken waarvoor een bijzonder tarief is opgenomen en de bijbehorende besluitenlijst, indien deze stukken worden toegezonden

€ 78,00

2.3

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

2.3.1

tot het verstrekken van:

2.3.1.1

een afschrift van het verslag van een vergadering van een raadscommissie, per pagina op A4-formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

2.3.1.2

een afschrift van de stukken behorende bij een vergadering van een raadscommissie, per pagina op A4-formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

2.3.2

tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:

2.3.2.1

op de verslagen en de stukken van de vergaderingen van een raadscommissie, indien deze stukken worden afgehaald

€ 15,60

2.3.2.2

op de verslagen en de stukken van de vergaderingen van een raadscommissie, indien deze stukken worden toegezonden

€ 31,20

2.4

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

2.4.1

een exemplaar van de Algemene Plaatselijke Verordening

€ 34,75

2.4.2

een exemplaar van een andere dan de onder 2.4.1 genoemde strafverordening

€ 11,60

2.4.3

aanvullingen op de onder 2.4.1 en 2.4.2 genoemde verordeningen, per bladzijde op A4-formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

2.4.4

een exemplaar van een exploitatieverordening , als bedoeld in hoofdstuk VI van de Wet op de Ruimtelijke Ordening

€ 28,95

2.4.5

een exemplaar van een bouwverordening, als bedoeld in hoofdstuk II van de Woningwet

€ 86,90

2.4.6

een exemplaar van de nadere regelen behorende bij de bouwverordening

€ 43,40

2.4.7

een exemplaar van de brandbeveiligingsverordening

€ 43,40

2.4.8

een exemplaar van enige andere gemeentelijke verordening

€ 43,40

2.4.9

de aanvullingen op de onder 2.4.4 tot en met 2.4.8 genoemde verordeningen, per bladzijde op A4-formaat

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

Hoofdstuk 3

Burgerlijke stand

3.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap op:

3.1.1

Maandag tot en met vrijdag locatie Fijnaart en Standdaarbuiten

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

Maandag tot en met vrijdag locatie Zevenbergen

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

uitgezonderd maandagmorgen en woensdagmorgen om 09.00 en 9.30 uur, deze tijden zijn gratis (alleen locatie Zevenbergen).

Maandag tot en met vrijdag locatie Klundert

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

Maandag tot en met vrijdag locatie Willemstad

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

€ 219,10

€ 620,45

€ 1.045,75

€ 267,90

€ 766,10

€ 1.279,05

€ 292,00

€ 839,00

€ 1.458,80

€ 323,80

€ 792,85

€ 1.106,75

3.1.2

Zaterdag locatie Fijnaart en Standdaarbuiten

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

Zaterdag locatie Zevenbergen

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

Zaterdag locatie Klundert

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

Zaterdag locatie Willemstad

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

€ 340,75

€ 753,85

€ 1.239,70

€ 388,95

€ 887,20

€ 1.458,80

€ 486,50

€ 947,95

€ 1.458,80

€ 446,60

€ 818,70

€ 1.106,75

3.1.3

Zon en feestdagen

Locatie Fijnaart en Standdaarbuiten 2.750,00

Locatie Zevenbergen

Locatie Klundert

Locatie Willemstad

Als feestdagen worden aangemerkt: Nieuwjaarsdag, Goede vrijdag, 1e en 2e Paasdag, Koninginnedag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e Pinksterdag, 1e en 2e Kerstdag en de dagen die als zodanig worden aangegeven bij openbare kennisgeving met uitzondering van de vrijdag na Hemelvaartsdag.

€ 1.398,30

€ 1.519,45

€ 1.641,00

€ 1.232,95

3.1.4

Het tarief terzake het beschikbaar stellen van getuigen bij een huwelijksvoltrekking en de partnerschapregistratie, bedraagt per

getuige

Het beschikbaar stellen van getuigen kan alleen tijdens kantooruren.

€ 53,40

3.1.5

Bij het vastleggen van een huwelijksdatum of partnerschapregistratiedatum worden de volgende reserveringskosten in rekening gebracht:

Indien geen annulering van de gereserveerde datum plaatsvindt worden de in rekening gebrachte reserveringskosten verrekend met de verschuldigde leges voor het voltrekken van het huwelijk en de partnerregistratie.

€ 147,40

3.2

Het tarief bedraagt terzake van de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap in een bijzonder huis ingevolge artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek:

3.2.1

Maandag tot en met vrijdag ongeacht het tijdstip waarop het huwelijk wordt voltrokken dan wel het partnerschap wordt geregistreerd.

€ 170,35

3.2.2

Zaterdag ongeacht het tijdstip waarop het huwelijk wordt voltrokken dan wel het partnerschap wordt geregistreerd.

€ 218,85

3.2.3

zon en feestdagen ongeacht het tijdstip waarop het huwelijk wordt voltrokken dan wel het partnerschap wordt geregistreerd:

als feestdagen worden aangemerkt: Nieuwjaarsdag, Goede vrijdag, 1e en 2e Paasdag, Koninginnedag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e Pinksterdag, 1e en 2e Kerstdag en de dagen die als zodanig worden aangegeven bij openbare kennisgeving.

€ 267,90

3.3

Het tarief bedraagt terzake van de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap op een alternatieve locatie:

Mandag tot en met vrijdag

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

€ 323,60

€ 792,85

€ 1.106,75

Zaterdag

08.00 tot 18.00 uur

18.00 tot 22.00 uur

22.00 tot 01.00 uur

€ 446,60

€ 818,70

€ 1.106,75

Zon en feestdagen

€ 1.232,95

3.4

Het tarief bedraagt terzake van het verstrekken van:

3.4.1

Een trouwboekje of partnerschapboekje in normale uitvoering

€ 15,80

3.4.2

een trouwboekje of partnerschapboekje in luxe uitvoering

€ 27,40

3.4.3

een duplicaat van een trouwboekje of partnerschapboekje als bedoeld in 3.4.1

€ 15,80

3.4.4

Een duplicaat van een trouwboekje of partnerschapboekje als bedoeld in 3.4.2

€ 27,40

3.4.5

Kalligrafie in trouwboekje

€ 22,35

3.4.5a

Kalligrafie per kind in trouwboekje

€ 9,35

3.5

Het tarief bedraagt terzake van het doen van nasporingen in de registers van de Burgerlijke stand, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 16,30

3.6

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand (Stb. 1879, 72) geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand (Stb. 1969, 36) of zoals dit Besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

3.7

Het tarief bedraagt ter zake van het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel een huwelijk in een geregistreerd partnerschap

Uitgezonderd maandagmorgen en woensdagmorgen om 09.00 en 09.30 uur, deze tijden zijn gratis.

€ 89,80

Hoofdstuk 4

Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

4.1

Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 4.3 en 4.4, wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.

4.2

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

4.2.1

tot het verstrekken van gegevens:

per verstrekking mondeling

per verstrekking schriftelijk

per verstrekking via elektronische weg, aangevraagd middels DigiD

€ 5,40

€ 5,40

€ 3,65

4.3

Voor de toepassing van onderdeel 4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:

4.4

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

4.4.1

tot het verstrekken van gegevens:

per verstrekking, mondeling

per verstrekking, schriftelijk

per verstrekking via elektronische weg, aangevraagd middels DigiD

€ 5,40

€ 5,40

€ 3,65

4.6

Het tarief bedraagt terzake het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 16,30

4.7

Voor het verstrekken van een gewaarmerkt afschrift van een persoonslijst, de aanvrager betreffende, zoals bedoeld in artikel 79, lid 3 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

€ 16,30

4.8

In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief, ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot afstemming van gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens via alternatieve media (magneetband of magneetschijf), per afstemming, zoals dat is opgenomen in het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, artikel 6, vijfde lid, of zoals dit Besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

Hoofdstuk 5

Vergunningen, ontheffingen en meldingen

5.1 Bouwvergunningen

5.1.1

Het tarief voor van het in behandeling nemen van:

5.1.1.1

Een aanvraag voor een lichte bouwvergunning als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel p, van de Woningwet:

€ 164,00

5.1.1.2

Een aanvraag voor een reguliere bouwvergunning als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel o, van de Woningwet voor bouwwerken die qua aard en omvang passen binnen de omschrijving van een lichte bouwvergunning:

€ 164,00

5.1.1.3

Een aanvraag voor een reguliere bouwvergunning zoals bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel o van de Woningwet bedraagt per volledige woning:

Of bij een gefaseerde aanvraag voor één complete woning wordt het bedrag gefaseerd in rekening gebracht.

-Aanvraag voor een bouwvergunning eerste fase

-Aanvraag voor een bouwvergunning tweede fase

€ 3.224,00

€ 936,00

€ 2.288,00

5.1.1.4

Een aanvraag voor een reguliere bouwvergunning als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel o of artikel 45 eerste lid van de Woningwet, met uitzondering van de genoemde aanvragen in 5.1.1.2 of 5.1.1.3:

van de bouwkosten, met een minimumbedrag van:

1,65 %

€ 164,00

5.1.1.5

Een aanvraag voor een bouwvergunning eerste fase, als bedoeld in artikel 56a, tweede lid, van de Woningwet, met uitzondering van de genoemde aanvragen in 5.1.1.2 of 5.1.1.3:

van de bouwkosten, met een minimumbedrag van:

0,5 %

€ 164,00

5.1.1.6

Een aanvraag voor een bouwvergunning tweede fase, als bedoeld in artikel 56a, derde lid, van de Woningwet, met uitzondering van de genoemde aanvragen in 5.1.1.2 of 5.1.1.3:

van de bouwkosten, met een minimumbedrag van:

1,15 %

€ 164,00

5.1.2

Het berekenen van de leges in 5.1.1.4 t/m 5.1.1.6 gebeurd op basis van de door het college van Burgemeester en Wethouders vastgestelde bouwkostenlijst Moerdijk, inclusief de daarin opgenomen uitgangspunten.

Onder bouwkosten wordt verstaan: alle kosten die betrekking hebben op de bouw, behalve:

- Grondkosten (verwervingskosten, kosten voor bouwrijp maken, nutsvoorzieningen en terreininrichting);

- Inrichtingskosten (bedrijfsinstallaties en –apparatuur);

- Honoraria voor architecten en adviseurs;

- Kosten voor grondonderzoek;

- Verzekeringspremies;

- Omzetbelasting en andere heffingen.

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.2 Ontheffingen en bestemmingsplanwijzigingen

5.2.1

Als de aanvraag gaat over een plan waarvoor een vergunning pas kan worden verleend nadat toepassing is gegeven aan:

5.2.1.1

Artikel 3.6 (binnenplans), artikel 3.22 of artikel 3.23 van de Wet op de ruimtelijke ordening waarvoor een procedure moet worden gevolgd wordt het vastgestelde bedrag op basis van 5.1 en/ of 5.5 verhoogd met

€ 411,00

5.2.2

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot wijziging van het bestemmingsplan ex artikel 3.6 en volgende van de Wet Ruimtelijke Ordening bedraagt

€ 5.252,00

5.2.3

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot maken van een nieuw bestemmingsplan ex. Artikel 3.8 en volgende van de Wet Ruimtelijke Ordening bedraagt

€ 10.660,00

5.2.4.1

5.2.4.2

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het nemen van een projectbesluit ex. Artikel 3.10 en volgende van de wet Ruimtelijke Ordening bedraagt

Naast deze kosten zijn tevens de kosten voor het maken van een nieuw bestemmingsplan ex. Artikel 3.13 en volgende van de Wet Ruimtelijke Ordening verschuldigd

€ 9.984,-

€ 5.252,-

5.2.5

Van de tarieven in 5.2.2 en/of artikel 5.2.3 wordt 75% in rekening gebracht op het moment dat is besloten het verzoek te honoreren en de procedure daadwerkelijk wordt opgestart. Het restant (25%) van het genoemd tarief wordt in rekening gebracht zodra de herziening dan wel wijziging van het bestemmingsplan onherroepelijk is geworden.

5.2.6

Van de tarieven in 5.2.4 onder 1 en/of artikel 5.2.4 onder 2 wordt 75% in rekening gebracht op het moment dat is besloten het verzoek te honoreren en de procedure daadwerkelijk wordt opgestart. Het restant (25%) van het genoemd tarief wordt in rekening gebracht zodra de herziening dan wel wijziging van het bestemmingsplan onherroepelijk is geworden.

De noodzakelijke kosten van de stedenbouwkundige onderbouwing, alsmede de daarvoor benodigde onderzoeken zijn voor rekening van de aanvrager (geen dienst van de Gemeente Moerdijk).

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.3 Sloopvergunning

5.3.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een sloopvergunning als bedoeld in artikel 3.20 Wet op de ruimtelijke ordening bedraagt

€ 246,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.4 Monumentenvergunning

5.4.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een monumentenvergunning als bedoeld in artikel 11 tweede lid van de Monumentenwet bedraagt

€ 575,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.5 Aanleg-, steiger-, en inritvergunningen

5.5.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning, als bedoeld in artikel 3.16 van de Wet op de ruimtelijke ordening (aanlegvergunning) bedraagt:

€ 246,00

5.5.2.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een steigervergunning als bedoeld in artikel 2.1.5.1 van de APV bedraagt:

Per m² te gebruiken bruto vloer oppervlak wordt dit bedrag verhoogd met

Indien het gebruik van de grond langer duurt dan 26 weken dan wordt per periode van 13 weken nogmaals het bedrag per m² te gebruiken bruto vloer oppervlak in rekening gebracht.

€ 82,00

€ 5,40

5.5.2.2

Voor een verleende steigervergunning als bedoeld in artikel 5.5.2.1 is een per m² een borgsom verschuldigd van:

De bedrag wordt terug betaald als het terrein waarvoor de steigervergunning is verleend in de oorspronkelijke staat wordt opgeleverd.

€ 31,90

5.5.2.3

De borgsom wordt niet gerekend op het moment dat het gebruik van de grond in een andere overeenkomst met de gemeente is vastgelegd.

5.5.3

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een in- of uitritvergunning als bedoeld in artikel 2.1.5.3 van de APV bedraagt:

Dit bedrag is exclusief de kosten voor de aanleg van de in- of uitrit. Hiervoor wordt een aparte overeenkomst opgesteld.

€ 246,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.6 Gebruiksvergunning in verband met brandveiligheid

5.6.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een gebruiksvergunning als bedoeld in artikel 2.11.1. van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken bedraagt:

5.6.2

Als het gaat over een vergunning voor het tijdelijk (korter dan 30 dagen) in gebruik houden van een (al dan niet tijdelijk) bouwwerk ten behoeve van een evenement:

- met een commercieel doel

- met een niet commercieel doel

€ 246,00

€ 82,00

5.6.3

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning voor het in gebruik nemen of houden van een bouwwerk of het wijzigen van een bouwwerk bedraagt:

- met een bruto vloeroppervlak tot en met 1000 m²

- met een bruto vloeroppervlak vanaf 1000 m² tot en met 5000 m²

- met een bruto vloeroppervlak vanaf 5.000 m²

€ 739,00

€ 1.643,00

€ 3.286,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.7 Reclamevergunning

5.7.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een reclamevergunning op grond van artikel 4.4.3 van de APV bedraagt:

€ 246,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.8 Standplaatsen

5.8.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning tot het innemen van een standplaats als bedoeld in artikel 5.2.3 van de APV per vierkante meter ingenomen terrein bedraagt, indien de vergunning geldt voor:

- een dag dan wel dagdeel

meerdere dagen gedurende een periode van maximaal:

- een week

- een maand

- een jaar

Als de vergunning voor meerdere jaren wordt verleend wordt het legesbedrag per jaar berekend.

€ 2,50

€ 5,40

€ 10,85

€ 21,70

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.9 Horeca

5.9.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning ingevolge artikel 3 of 4 van de Drank- en Horecawet bedraagt,

- met een commercieel doel

- met een niet commercieel doel

€ 246,00

€ 82,00

5.9.2

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag van een ontheffing of een verklaring als bedoeld in artikel 35 en andere ontheffingsmogelijkheden volgens de Drank en Horecawet bedraagt,

- met een commercieel doel

- met een niet commercieel doel

€ 82,00

€ 20,50

5.9.3

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een ontheffing op het verbod, als bedoeld in artikel 2.3.1.4 van de APV (sluitingsuur cafés en dergelijke inrichtingen) bedraagt:

€ 41,05

5.9.4

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning op grond van artikel 2.2.2 en 5.2.4 van de APV bedraagt:

- met een commercieel doeleind

- met een niet-commercieel doeleind

Dit bedrag is inclusief de eventueel benodigde geluidsontheffing.

€ 164,00

€ 20,50

5.9.5

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een terrasvergunning op grond van artikel 2.1.5.1 van de APV voor de periode van 1 maart tot 1 november, per jaar dat de vergunning wordt verleend

€ 82,00

5.9.6

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning voor het exploiteren van een seksinrichting of escortbedrijf zoals bedoeld in artikel 3.2.1. van de APV

€ 575,00

5.9.7

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een exploitatievergunning op grond van artikel 2.3.1.2 van de APV bedraagt:

€ 328,00

5.9.8

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een speelautomatenhal vergunning op grond van artikel 2.3.3.1 van de APV bedraagt:

€ 328,00

5.9.9

Het tarief voor een administratieve wijziging van een exploitatievergunning op basis van artikel 3.2.1. van de APV bedraagt:

€ 82,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.10 Overige vergunninggerelateerde producten

5.10.1

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet (Stb. 1996, 182) of het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet (Stb. 1996, 183) bedraagt

€ 41,05

5.10.2

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een uitstalvergunning op grond van artikel 4.4.2 van de APV bedraagt:

€ 164,00

5.10.3

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een ontheffing van een knalapparaat op grond van artikel 4.1.5 van de APV bedraagt:

€ 41,05

5.10.4

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het verstrekken van bestemmingsplangegevens op perceelsniveau bedraagt:

€ 20,50

5.10.5

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het verstrekken van bodemkwaliteitsgegevens op perceelsniveau bedraagt:

€ 20,50

5.10.6

Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het op naam overschrijven van een verleende beschikking, mits wettelijk toegestaan, bedraagt

€ 82,00

5.10.7

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag waarbij de aanvraag betrekking heeft op een afwijking van een eerder verleende beschikking uit hoofdstuk 5.1 t/m 5.7 bedraagt:

Voorwaarde is dat het gaat om een ondergeschikte wijziging ten opzichte van de geldende vergunning betreft dan wel een ondergeschikte wijziging in de inrichting ten opzichte van de geldende vergunning betreft en de geldende vergunning die niet ouder is dan 1 jaar.

€ 164,00.

5.10.8

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een beschikking voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen bedraagt

€ 82,00

Voor algemeen geldende kortingen en toeslagen zie verder artikel 5.11

5.11 Algemene toeslagen en kortingen

Toeslagen

5.11.1

Als een aanvraag voor een bouw of reclamevergunning op grond van artikel 12a van de Woningwet moet worden getoetst aan het Welstandstandsbeleid wordt:

5.11.1.1

Als alleen hoeft te worden getoetst aan de loketcriteria en de welstands-commissie hierover niet hoeft te adviseren wordt het legesbedrag voor de vergunning verhoogd met

€ 25,10

5.11.1.2

Als de welstandscommissie hierover wel moet adviseren wordt het legesbedrag voor een:

- reclamevergunning of lichte bouwvergunning verhoogd met

- reguliere (of fase 1) bouwvergunning met bouwkosten tot € 500.000,- of voor één woning (5.1.1.3) verhoogd met

- reguliere (of fase 1) bouwvergunning met bouwkosten van € 500.001,- t/m € 5.000.000,- verhoogd met

- reguliere (of fase 1) bouwvergunning met bouwkosten van € 5.000.001,- en hoger verhoogd met

€ 38,45

€ 51,00

€ 286,00

€ 822,00

5.11.1.3

Voor het bedrag in 5.11.1.2 wordt een plan maximaal twee keer voorgelegd aan welstandscommissie. Als hetzelfde plan daarna nogmaals moet worden voorgelegd wordt het legesbedrag per keer verhoogd met:

€ 51,00

5.11.2

Als de monumentencommissie moet adviseren over een aanvraag om monumentenvergunning, al dan niet in combinatie met een bouwvergunning wordt het legesbedrag verhoogd met:

€ 51,00

5.11.3

Als in het kader van een procedure uit hoofdstuk 5 op grond van enig wettelijk voorschrift advies ingewonnen moet worden waaraan kosten zijn verbonden, dan worden deze kosten aan de aanvrager van de vergunning in rekening gebracht. Hiertoe behoren in ieder geval de Agrarische Adviescommissie en het Landelijk bureau Bibob.

Afwijkende leges en kortingen

5.11.4

Als een aanvraag uit de hoofdstukken 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6 of 5.7 buiten behandeling wordt gelaten of door de aanvrager schriftelijk wordt ingetrokken vóór dat een besluit is genomen, wordt 25% van het eigenlijke legesbedrag in rekening gebracht.

Kosten die gemaakt worden voor externe adviseurs en procedures uit 5.2 komen niet voor teruggave in aanmerking.

Als voor hetzelfde plan binnen 6 maanden een hernieuwde ontvankelijke aanvraag wordt gedaan, worden de leges van de eerste aanvraag met het nieuwe plan verrekend.

5.11.5

Als voor een object/ gebouw/ inrichting op hetzelfde adres op hetzelfde moment meerdere aanvragen worden ingediend (waarbij de gemeente het bevoegde gezag is) die gelijktijdig kan worden behandeld en/ of waarop gelijktijdig kan worden besloten wordt een korting verstrekt van:

5.11.5.1

10% op de leges voor een bouwvergunning bij een combinatie met een:

- gebruiksvergunning of

- milieuvergunning of

- milieumelding

5.11.5.2

10% op de leges voor een gebruiksvergunning bij een combinatie met een:

- bouwvergunning of

- milieuvergunning of

- milieumelding

5.11.5.3

15% op de leges voor een bouwvergunning bij een combinatie met een:

- gebruiksvergunning en

- milieuvergunning/ melding

5.11.5.4

50% op de leges voor een sloopvergunning bij een combinatie met een:

- bouwvergunning

5.11.5.5

50% op de leges voor een monumentenvergunning bij combinatie met een:

- bouwvergunning

5.11.5.6

50% op de leges voor een exploitatievergunning bij combinatie met een:

- willekeurige andere vergunning voor hetzelfde pand

5.11.5.7

50% op de leges voor een vergunning voor een speelautomatenhal bij combinatie met een

- willekeurige andere vergunning voor hetzelfde pand

5.11.5.8

100% op de leges voor een in- of uitritvergunning bij combinatie met een:

- bouwvergunning

5.11.5.9

100% op de leges voor een geluidsontheffing bij combinatie met een willekeurige andere vergunning.

5.11.6

Op de leges voor de aanvraag om een bouwvergunning als bedoeld in 5.1.1.3 wordt een korting verstrekt van 20% indien meerdere woningen in één aanvraag worden aangevraagd. Deze korting geldt per vergelijkbare type woning (bijvoorbeeld twee-onder-één-kap of projectbouw)

5.11.7

Op de leges voor toetsing aan de loketcriteria wordt een korting verstrekt van 100% als de toetsing aantoonbaar door de aanvrager zelf is uitgevoerd.

5.11.8

Op de leges voor de aanvraag om een bouwvergunning als bedoeld in 5.1, wordt een korting verstrekt van 100% als op de aanvraag geen besluit is genomen binnen de daarvoor geldende wettelijke termijn (fictief besluit).

5.11.9

Als voor meerdere evenementen tegelijkertijd vergunning wordt aangevraagd zijn per evenement leges verschuldigd.

Over het totaal wordt dan een korting verstrekt van 50%.

Hoofdstuk 6

Gemeentearchief

6.1

Het tarief terzake van het op verzoek doen van nasporingen in de in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 11,80

6.2

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:

6.2.1

een fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina op A-4 formaat:

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

per pagina op A-3 formaat:

voor de eerste 10 pagina's, per pagina

voor elke volgende pagina, per pagina

€ 0,65

€ 0,20

€ 0,90

€ 0,25

6.2.2

een afschrift of een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk

€ 7,30

6.3

Het tarief bedraagt terzake van de afgifte van een inlichting, bestaande uit de verstrekking van één of meer gegevens omtrent één persoon uit één van de registers van de burgerlijke stand, welke niet zijn overgebracht naar een archiefbewaarplaats, als bedoeld in de archiefwet 1962

€ 4,45

Hoofdstuk 7

Kiezersregister

7.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer, bedoeld in artikel D4 van de Kieswet (Stb.1989, 423)

€ 5,40

Hoofdstuk 8

Kadaster

8.1

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens uit de kadastrale registratie, inclusief een uitdraai op A4-formaat, geldt het tarief zoals dat is opgenomen in de Regeling tarieven Kadaster of zoals deze Regeling laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

8.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van mondelinge gegevens uit de kadastrale registratie, voor zover dit andere gegevens zijn waarvoor kosten in rekening worden gebracht volgens dit hoofdstuk, per verstrekking:

€ 2,85

8.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift of uittreksel uit het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring als bedoeld in artikel 9, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen:

€ 5,40

Hoofdstuk 9

Reisdocumenten

9.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

9.1.1

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen

€ 49,60

9.1.2

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort bedoeld in 9.1.1 (zakenpaspoort)

€ 55,40

9.1.3

tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers van 9 september 1976 (Stb. 468) als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort)

€ 49,60

9.1.4.1

tot het bijschrijven van een kind in een reisdocument als bedoeld in 9.1.1, 9.1.2 en 9.1.3 (direct bij aanvraag nieuw document)

€ 8,70

9.1.4.2

tot het bijschrijven van een kind met bijschrijvingssticker in een reisdocument als bedoeld in 9.1.1, 9.1.2 en 9.1.3 (later in een bestaand document)

€ 20,35

9.1.5

tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart

€ 41,75

9.1.6

Het tarief bedraagt terzake van bij het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven van een reisdocument, waarbij aan de aanvrager reeds eerder een reisdocument werd verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, worden de leges als bedoeld onder de nummers 9.1.1, 9.1.2, 9.1.3 en 9.1.6 verhoogd met

€ 24,90

9.1.7

De toeslag voor een spoedaanvraag bedraagt per reisdocument (incl. bijschrijven kinderen)

€ 41,00

9.1.8

De toeslag voor een spoedaanvraag bedraagt per bijschrijvingssticker

€ 19,50

Hoofdstuk 10

Rijbewijzen

10.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs

€ 27,80

10.2

Het tarief genoemd in onderdeel 10.1 wordt bij spoedlevering vermeerderd met

€ 30,00

10.3

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van gegevens uit het Centraal Register Rijbewijzen

€ 5,40

10.4

Het opvragen van een origineel van het aanvraagformulier bij verlies of diefstal

€ 5,40

Hoofdstuk 11

Wet op de kansspelen

11.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen:

11.1.1

Voor een periode van één jaar

vermeerderd per speelautomaat met een bedrag van

€ 22,50

€ 34,00

11.1.2

Voor een periode van één jaar tot 4 jaar

vermeerderd per speelautomaat per jaar met een bedrag van

€ 22,50

€ 34,00

11.1.3

Voor een periode van 4 jaar of langer

vermeerderd per speelautomaat met een bedrag van

€ 90,50

€ 136,00

11.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterij vergunning)

€ 5,55

11.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 28 van de Wet op de kansspelen (prijsvraagvergunning)

€ 5,55

Hoofdstuk 12

Huisvestingswet

12.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

12.1.1

Tot het verkrijgen van een vergunning tot gehele of gedeeltelijke onttrekking van woonruimte aan de bestemming tot bewoning als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel a, van de Huisvestingswet

€ 76,70

Hoofdstuk 13

Verkeer en vervoer

13.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

13.1.1

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) voor zover noodzakelijk voor en direct samenhangend met de uitvoering van bijzondere transporten

€ 33,65

13.1.2

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459)

€ 33,65

13.1.3

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 7.1 van het Voertuigenreglement (Stb. 1994, 450)

€ 33,65

13.1.4

Voor een toegangspas vesting Willemstad

€ 0,00

13.1.5

Voor een toegangspas vesting Willemstad bij verlies of diefstal of het niet inleveren van de toegangspas

€ 27,45

Hoofdstuk 14

Diversen

14.1

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag:

14.1.1

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag geldt het tarief zoals dat is opgenomen in de Regeling leges en afdracht vergoeding afgifte verklaring omtrent het gedrag voor natuurlijke en rechtspersonen (ministeriële regeling d.d. 17 maart 2004) of zoals deze Regeling laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

14.1.2

Tot het verkrijgen van een attestatie de vita

per verstrekking schriftelijk

per verstrekking via elektronische weg, aangevraagd middels DigiD

€ 5,40

€ 3,65

14.1.3

Tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening

€ 5,40

14.1.4

Tot het waarmerken van een portret te wiens naam het stuk is gesteld of van degene die in dat stuk wordt bedoeld

€ 5,40

14.1.5

Tot het verstrekken van een bewijs van Nederlanderschap, niet bestemd tot reispapier

per verstrekking schriftelijk

per verstrekking via elektronische weg, aangevraagd middels DigiD

€ 5,40

€ 3,65

14.1.6

Tot de afgifte van overige verklaringen omtrent personen

per verstrekking schriftelijk

per verstrekking via elektronische weg, aangevraagd middels DigiD

€ 5,40

€ 3,65

14.2

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van de Nederlands nationaliteit door naturalisatie of voor het afleggen van een optie ter verkrijging van het Nederlanderschap op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap, geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 (Stb. 2002,325) of zoals dit besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

14.3

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:

14.3.1

bij verstrekking op papier, indien het afschrift bestaat uit:

14.3.1.1

ten hoogste 100 pagina's, per pagina

met een maximum per bericht van

€ 0,23

€ 4,50

14.3.1.2

meer dan 100 pagina's

€ 22,50

14.3.1.3

bij verstrekking anders dan op papier

€ 4,50

14.3.2

dat bestaat uit en afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking

€ 22,50

14.4

Indien voor hetzelfde bericht op grond van de onderdelen 14.3.1 en 14.3.2 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.

14.5

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens

€ 4,50

14.6

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in de kapverordening

€ 14,45

14.7

Het tarief bedraagt terzake van het in Behandeling nemen van een aanvraag tot Het verkrijgen van een vergunning c.q. Toestemming voor het hebben onder, op of Boven voor de openbare dienst bestemde Grond van:

a. een kiosk, kraam of salonwagen 79,75

b. een automaat of vitrine

c. feestversiering, masten e.d.

d. rijwielblokken

e. kabels, buizen en leidingen t.b.v. nutsbedrijven

€ 43,50

€ 43,50

€ 28,95

€ 28,95

€ 117,25

14.8

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van de aanvraag tot verkrijging van een gewaarmerkt doorlopend register als bedoeld in artikel 2.5.2 van de Algemene plaatselijke verordening (verkoopregister)

€ 28,95

14.9

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning, als bedoeld in de Algemene plaatselijke verordening voor het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen en grof huisafval door anderen dan de inzameldienst

€ 8,80

14.10

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning voor het houden van een inzameling van geld of goed (collectevergunning, kledinginzamelingvergunning), als bedoeld in artikel 5.2.1 van de Algemene Plaatselijke Verordening bedraagt:

- voor een eenmalige vergunning:

- voor een doorlopende vergunning voor de periode van één jaar:

€ 17,35

€ 38,00

14.11

Het tarief bedraagt terzake van het geven van hulp bij het raadplegen van registers (al dan niet geautomatiseerd), kaarten, dossiers, tekeningen, schetsen, kadastrale plans en leggers -voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen- per daaraan besteed kwartier of gedeelte daarvan

€ 20,40

14.12

Het tarief bedraagt terzake van het geven van hulp bij het invullen van formulieren, het aanvragen van stukken en dergelijke -voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen per daaraan bestede 5 minuten of gedeelte daarvan

€ 6,80

14.13

Het tarief voor het verrichten van werkzaamheden ter bestrijding van een wespennest, inclusief het gebruik van materialen en middelen, bedraagt

€ 18,35

14.14

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verlenen van ontheffing zoals bedoeld in artikel 3.3.1 van het Reglement Milieustraat gemeente Moerdijk:

€ 11,80

14.15

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een kopie taxatieverslag

€ 14,20

14.16

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een kopie WOZ-beschikking

€ 14,20

14.17

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een kopie aanslagbiljet gemeentelijke belastingen

€ 14,20

14.18

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een kopie aanslagbiljet rioolrechten van het havenschap Moerdijk

€ 14,20

14.19

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een kopie specificatienota gemeentelijke belastingen

€ 14,20

14.20

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een digitaal Word- of Excelbestand:

Met een bestandsgrootte tot en met 512 Kb:

Met een bestandsgrootte groter dan 512 Kb:

€ 28,00

€ 56,00

14.21

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een luchtfoto:

Op A4 formaat:

Op A3 formaat:

€ 30,00

€ 31,00

14.22

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een verzoek tot inschrijving en plaatsing op de wachtlijst voor een vaste ligplaats in de jachthaven Willemstad

€ 105,30

14.23

Het tarief bedraagt terzake van het in behandeling nemen van een verzoek tot jaarlijkse verlenging tot inschrijving en plaatsing op de wachtlijst voor een vaste ligplaats in de jachthaven Willemstad

€ 26,30

14.24

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag voor een verblijfsvergunning geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Voorschrift Vreemdelingen 2000 of zoals dit voorschrift bij ministeriële beschikking laatstelijk is vervangen of gewijzigd.

14.25

Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag om verstrekking van een digitale topografische kaart bedraagt:

- voor het uitwisselingsformaat:

- per hectare:

€ 12,15

€ 28,95

Behorende bij raadsbesluit van 18 december 2008,

De griffier,

J.A.M. Hereijgers