Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR451851
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR451851/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
MANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006
Geldend van 21-07-2006 t/m 31-01-2018
Intitulé
MANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voorzover het de eigen bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en slagvaardig bestuur wenselijk is hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren aan aan hen ondergeschikte ambtenaren;
b e s l u i t e n :
de uitoefening van de publiekrechtelijk bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende bijlagen, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan op te dragen (te mandateren) aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde) en daarop de in de bijlagen vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren, een en ander met inachtneming van de volgende bepalingen en bedingen:
Artikel 1
Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In de bijlagen wordt in beginsel geen onderscheid gemaakt tussen beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid.
Artikel 2
Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
Artikel 3
Het mandaat wordt verleend binnen het kader van het door het bestuursorgaan te stellen algemeen beleid en binnen de toegekende budgetten en de begroting.
Artikel 4
De besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt in onderstaande gevallen niet gemandateerd en is derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:
- a.
er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;
- b.
het een besluit betreft tot het toepassen van bestuursdwang, dan wel tot het opleggen van een dwangsom;
- c.
door of namens het bestuursorgaan te kennen is gegeven dat de besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid niet wordt opgedragen;
- d.
de afdoening van een zaak naar redelijkerwijs mag worden aangenomen grote politieke/bestuurlijke en/of grote financiële consequenties met zich zal brengen dan wel tot ongewenste precedentwerking zal leiden;
- e.
het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;
- f.
de over de zaak ingewonnen adviezen en/of ingenomen standpunten niet eensluidend zijn;
- g.
reeds tijdens de voorbereidingsfase duidelijk is geworden dat tegen de te nemen beslissing bezwaar zal worden aangetekend of beroep zal worden ingesteld;
- h.
er sprake is van een negatieve beslissing tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;
- i.
de beslissing op een bezwaarschrift.
Artikel 5
Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt dan ook als volgt ondertekend:
Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland,
of
De burgemeester van Schouwen-Duiveland,
namens dezen,
of
namens hem,
(functie)
(handtekening)
(naam)
Artikel 6
Wanneer de gemandateerde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door zijn vervanger (horizontale vervanging).
Artikel 7
In alle gevallen waarin sprake is van een mandaat aan een medewerker, heeft tevens het afdelingshoofd het mandaat.
Artikel 8
De gemandateerde stelt bij monde van het afdelingshoofd de uitvoering van dit besluit regelmatig aan de orde tijdens overleg met het lid van het college dat met de betreffende portefeuille is belast en maakt melding van bijzonderheden.
Artikel 9
De bevoegdheid tot het uitoefenen van mandaat vervalt door een daartoe strekkend besluit van het bestuursorgaan, zowel in een incidenteel geval als in het algemeen.
Artikel 10
Het bestuursorgaan kan zowel in incidentele gevallen als in het algemeen nadere instructies geven aan de gemandateerde.
Artikel 11
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2006’. Het treedt in werking op 21 juli 2006. Op dat moment vervalt het ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2004’ zoals vastgesteld door burgemeester en wethouders en de burgemeester in de vergadering van 3 februari 2004.
Regelingsluiting
Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 18 juli 2006.
de secretaris, de burgemeester,
drs. ir. J.W. de Vos MPA, mr. J.J.P.M. Asselbergs
Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 18 juli 2006.
de burgemeester,
mr. J.J.P.M. Asselbergs
Mandatenlijsten gemeente Schouwen-Duiveland 2017
Bijlage 1 Mandatenlijst gehele organisatie
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
Aanbrengen van verschuivingen binnen de door de raad geautoriseerde budgetten |
afdelingshoofd of gemeentesecretaris |
Op voorstel van het afdelingshoofd en m.u.v. rente en afschrijving |
2 |
Besluiten tot periodieke herziening van huren |
afdelingshoofd |
Toepassen indexering op basis van kadernota begroting. Voor ondertekening: zie volmachten |
3 |
Machtigen van ambtenaren om de bestuursorganen te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties (incl. de commissie bezwaarschriften), alsmede het voeren van verweer |
afdelingshoofd of gemeentesecretaris |
Waar mogelijk doorlopende machtigingen verstrekken |
4 |
Voeren van correspondentie over de voortgang van een dossier (zowel voorbereiding als uitvoering), inclusief het opvragen van aanvullende informatie |
medewerker |
Het gaat hierbij nadrukkelijk om correspondentie die geen rechtsgevolg heeft |
5 |
Verstrekken van feitelijke gegevens en informatie aan derden |
medewerker |
Met inachtneming persprotocol |
6 |
Vaststellen van formulieren voor indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (art. 4:4 Awb) |
afdelingshoofd |
|
7 |
Beslissen over - en verstrekken van informatie op verzoek als bedoeld in de Wob over bestuurlijke aangelegenheden, waarvan voorbereiding c.q. uitvoering aan de afdeling is opgedragen |
afdelingshoofd |
Zonodig in overleg met Bedrijfsvoering 1 – jur. zaken |
8 |
Desgevraagd geven van algemene voorlichting over onder de afdelingen ressorterende aangelegenheden |
-afdelingshoofd -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Geldt niet t.a.v. zaken, waarvoor in voorlichting op centraal niveau is voorzien |
9 |
Deelnemen aan enquêtes |
medewerker |
|
10 |
Besluiten een aanvraag niet te behandelen (art. 4:5 Awb) |
afdelingshoofd |
|
11 |
Besluiten tot verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van onroerende gemeente-eigendommen en het opzeggen van huur- of pachtovereenkomsten of andere overeenkomsten betrekking hebbend op in gebruik geven van onroerende gemeente-eigendommen voor zover die voor een bepaalde tijd zijn aangegaan |
afdelingshoofd van de afdeling die de onroerende zaak beheert; bij afdeling R&M tevens coördinator OWB |
Blijft beperkt tot verhuren c.a. overeenkomstig de bestemming van de onroerende zaak (en niet voor verhuur c.a. van onroerende zaken die bestemd zijn voor openbare doeleinden of eigen gebruik van een dienst). Voor ondertekening: zie volmachten |
12 |
Besluiten tot verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van roerende gemeente-eigendommen |
-afdelingshoofd -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Voor ondertekening: zie volmachten |
13 |
Verzenden ontvangstbevestiging |
medewerker |
Geldt niet voor bezwaar- of klaagschrift |
14 |
Verdagen van beslissing op bezwaarschriften Awb in gevallen waarin de commissie bezwaarschriften al advies heeft uitgebracht aan het bestuursorgaan |
afdelingshoofd |
|
15 |
Horen van aanvrager resp. belanghebbende als bedoeld in de artt. 4:7 resp. 4:8 Awb |
medewerker |
|
16 |
Toekennen subsidies tot een bedrag van € 2.500 voor zover het bevoegdheid van het college betreft |
afdelingshoofd |
|
17 |
Correspondentie terzake van bestellingen, leveringen, e.d. |
-afdelingshoofd -coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
|
18 |
Berekenen van leges en meedelen aan aanvrager |
medewerker |
Verzenden van nota door Samenwerkingsverband belastingen |
19 |
Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst t.b.v. de interne bedrijfsvoering en het dagelijks functioneren van het bestuurs- en ambtelijk apparaat |
-afdelingshoofd -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Onverminderd het door b. en w. vastgestelde inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de door de raad beschikbaar gestelde kredieten of budgetten |
20 |
Uitvoering Wet bescherming persoonsgegevens |
afdelingshoofd |
|
21 |
Beslissen tot erkenning van rechtspersonen die tot budgetsubsidie gerechtigd zijn en tot opneming in het register als bedoeld in de Algemene subsidieverordening |
coördinator |
|
22 |
Besluiten op een ingebrekestelling |
afdelingshoofd |
|
Mandaten personele aangelegenheden: |
|||
23 |
Toekennen verlof conform hoofdstuk 6 CAR/UWO |
-afdelingshoofd -coördinator |
Binnen geldende regeling |
24 |
Toekennen verlof, al dan niet met behoud van bezoldiging om andere redenen dan genoemd in hoofdstuk 6 CAR/UWO |
gemeentesecretaris |
|
25 |
Benoemen vast en tijdelijk personeel, niet zijnde afdelingshoofden |
afdelingshoofd |
Binnen door b. en w. toegestane bestaande formatie |
26 |
Bevordering afdelingshoofden naar functionele schaal |
gemeentesecretaris |
Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling |
27 |
Bevordering personeel, niet zijnde afdelingshoofden, naar functionele schaal |
afdelingshoofd |
Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling |
28 |
Bewust belonen afdelingshoofden |
gemeentesecretaris |
Binnen regeling bewust belonen |
29 |
Bewust belonen personeel, niet zijnde afdelingshoofden |
afdelingshoofd |
Binnen regeling bewust belonen |
30 |
In uitzonderlijke gevallen toekennen voorschot op vakantietoelage ex art. 6:3:1 CAR/UWO |
afdelingshoofd Bedrijfsvoering 1 |
Op voorstel afdelingshoofd en gehoord P&O consulent |
31 |
In uitzonderlijke gevallen toekennen voorschot op bezoldiging ex art. 3:1:1 CAR/UWO |
afdelingshoofd Bedrijfsvoering 1 |
Op voorstel afdelingshoofd en gehoord P&O consulent |
32 |
Besluiten op verzoek deelname aan cursus, seminar, symposium, e.d. |
afdelingshoofd |
Mits passend binnen opleidingsplan/-budget |
33 |
Besluiten tot inhuur van uitzendkrachten, detacheringen en tijdelijke inhuur van capaciteit anderszins |
afdelingshoofd, hoofd uitvoeringsbedrijf na toestemming gemeentesecretaris |
Voor ondertekening: zie volmachten |
34 |
Toekennen verplaatsingskosten |
afdelingshoofd |
Binnen geldende regeling |
35 |
Uitvoeren hoofdstuk 17 CAR/UWO (persoonlijk ontwikkelingsplan) |
afdelingshoofd |
Binnen studiefaciliteitenregeling en passend binnen opleidingsplan |
36 |
Besluiten op aanvraag om stage |
afdelingshoofd |
Binnen geldende regeling |
37 |
Verlenen eervol ontslag op eigen verzoek vast en tijdelijk personeel |
afdelingshoofd |
|
38 |
Toekennen seniorenmaatregelen |
afdelingshoofd |
|
39 |
Toekennen waarnemingstoelage conform art. 3:1:2 CAR/UWO |
afdelingshoofd |
|
40 |
Uitbetaling overuren en toeslag onregelmatige dienst |
afdelingshoofd |
Binnen afdelingsbudget |
41 |
Toekennen gratificatie i.v.m. ambtsjubileum |
afdelingshoofd |
|
42 |
Besluiten tot herplaatsing in andere functie binnen de afdeling |
afdelingshoofd |
|
43 |
Besluiten tot herplaatsing in andere functie binnen de organisatie |
gemeentesecretaris |
|
44 |
Besluiten op verzoek vermindering of vermeerdering arbeidsduur |
afdelingshoofd |
Binnen door b. en w. toegestane formatie |
45 |
Toekennen inconveniëntenvergoeding |
afdelingshoofd |
|
46 |
Toekennen reis- en verblijfkosten |
afdelingshoofd |
Binnen geldende regeling |
47 |
Uitbetaling vakantie-uren en overschrijving restanturen |
afdelingshoofd |
|
48 |
Aan- en verkoop verlofuren in het kader van het cafetariamodel |
afdelingshoofd |
Binnen geldende regeling |
49 |
Opleggen verbod tot of het opleggen van nadere voorwaarden aan het verrichten van nevenwerkzaamheden door medewerkers, niet zijnde afdelingshoofden (art. 15:1e CAR/UWO |
afdelingshoofd |
|
50 |
Formeel aanwijzen van medewerkers i.h.k.v. de Wet veiligheidsregio’s met toepassing van art. 15:1:11 lid 2 CAR/UWO |
gemeentesecretaris |
|
51 |
Besluiten tot loondoorbetaling tijdens ziekte |
Afdelingshoofd |
N.B. 1:
Voor zover de omschrijving van de bevoegdheid betrekking heeft op een afdelingshoofd wordt voor “afdelingshoofd” in de kolom gemandateerde gelezen: “gemeentesecretaris”.
N.B. 2: Voor zover de omschrijving van de bevoegdheid zoals vermeld onder de nummer 23, 25, 27, 29, 32 t/m 41 en 44 t/m 49 betrekking heeft op een buitendienstmedewerker van de afdeling openbare werken wordt voor “afdelingshoofd” in de kolom gemandateerde gelezen: “hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte”.
Bijlage 2 Mandatenlijst afdeling Werken, wonen, leven
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
Toepassing Wet op de lijkbezorging en uitvoering beheersverordening begraafplaatsen m.u.v. aan andere diensten opgedragen taken |
specialist Basisregistratie personen (BRP) |
|
2 |
Legalisatie handtekeningen en waarmerken van kopieën van documenten m.u.v. diploma’s en getuigschriften |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
3 |
Toepassing van de bij of krachtens de Kieswet en het Kiesbesluit gegeven voorschriften, m.u.v.: -benoeming leden stembureau; -aanwijzen stemlokalen; -indelen van gemeente in stemdistricten; -vaststellen toe te kennen vergoedingen; -taken burgemeester als voorzitter hoofdstembureau |
specialist BRP |
|
4 |
Omzetten van een oproepingskaart in een kiezerspas |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
5 |
Toepassen van bij en krachtens de Wet Basisregistratie personen |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
6 |
Ingevolge de Paspoortwet en paspoortinstructie in behandeling nemen van aanvragen voor een reisdocument, afgifte van reisdocumenten |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
7 |
Toepassen Paspoortwet en paspoortinstructie, voor zover niet vermeld onder punt 6 |
specialist BRP en coördinator |
|
8 |
Afgeven van de volgende documenten: -attestatie de vita -verklaring ter legalisatie van handtekeningen; -verklaring van Nederlanderschap |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
9 |
Doorsturen van een aanvraag om een verklaring omtrent het gedrag (Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens) |
baliemedewerker burgerzaken |
verklaring van Justitie via burgemeester |
10 |
Benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand uit een andere gemeente voor een dag voor het voltrekken van een huwelijk |
afdelingshoofd |
|
11 |
Afgeven, vernieuwen en vervangen van rijbewijzen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994 en het reglement rijbewijzen |
specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken |
|
12 |
Toepassen Wegenverkeerswet 1994 in relatie tot reglement rijbewijzen, voorzover niet vermeld onder punt 11 |
specialist BRP en coördinator |
|
13 |
Behandelen van verzoeken om naturalisatie en optie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap |
specialist BRP |
|
14 |
Behandelen van verzoeken om wijziging van de geslachtsnaam ingevolge bepalingen BW |
specialist BRP |
|
15 |
Voeren van bestandsbeheer van de geautomatiseerde bevolkingsbestanden |
specialist BRP |
|
16 |
Toepassing van de Wet bescherming persoonsgegevens in relatie tot de Wet Basisregistratie personen |
specialist BRP |
|
17 |
Vaststellen opgave huisvestingsaanvragen onderwijs |
afdelingshoofd |
|
18 |
Algemene subsidieverordening: -uitstel verlenen om aanvraag om budgetsubsidie in te dienen (art. 7, lid 1) -beslissing op aanvraag om budgetsubsidie voor ten hoogste 8 weken verdagen (art. 8, lid 2) -beslissing -termijn stellen als aanvraag tot subsidievaststelling niet tijdig wordt ingediend (art. 12, lid 2) |
afdelingshoofd |
|
19 |
Besluiten tot verlenen, weigeren, verlengen en afwijzen verzoek om verlenging van een vergunning als bedoeld in de Leegstandswet |
afdelingshoofd |
|
20 |
Toekennen stimuleringssubsidies tot € 2500 voor zover het een bevoegdheid van b. en w. betreft |
afdelingshoofd |
|
21 |
Besluiten tot vaststellen van verhuurovereenkomsten welzijnsorganisaties |
afdelingshoofd |
Voor ondertekening: zie volmachten |
22 |
Uitvoeren van hoofdstuk 7 van de Verordening huisvestingsvoorzieningen onderwijs (gebruik gymn.ruimte voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs |
afdelingshoofd |
|
23 |
Besluiten tot verstrekken van opdrachten tot uitvoering van (onderhouds)werkzaamheden aan andere diensten of derden, en het plaatsen van bestellingen of aankopen t.b.v. de welzijns- en sportaccommodaties ( voor zover passend binnen de vastgestelde begroting) |
afdelingshoofd |
voor ondertekening: zie volmachten |
24 |
Beslissen op verzoek tot gebruik (delen) stadhuis voormalige gemeente Zierikzee |
afdelingshoofd |
regeling ingebruikgeving aan derden, gehoord conservator-beheerder museum. Voor ondertekening: zie volmachten |
25 |
Toepassen van de volgende artikelen van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs: 15, lid 4 (tijdstip bekostigen), 16, lid 2 (instemming bouwplan en tijdstip bekostiging), 16, lid 6 (definitief bedrag en tijdstip bekostiging), 17 (beschikbaarstelling gelden in termijnen) 18, lid 3 (verlenging termijn), 36 (besluiten tot verhuur schoolgebouwen) |
afdelingshoofd |
voor wat betreft artikel 36: ondertekening – zie volmachten |
26 |
Toepassen artikel 4 Verordening VROM starterslening |
afdelingshoofd |
|
27 |
Ondertekening van beschikkingen vallend onder het subsidieprogramma: 1.de kennisgeving wel/niet opnemen in het subsidieprogramma (voorlopige beschikking) 2.toekenningsbeschikking als bedoeld in artikel 8 van de algemene subsidieverordening 3.vaststellingsbeschikking als bedoeld in de artikelen 13 en 14 van de algemene subsidieverordening |
afdelingshoofd |
beslissingsbevoegdheid voorbehouden aan bestuursorgaan |
28 |
Ondertekening van besluiten voortvloeiend uit de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs en -hoofdstuk 1, titel IV, afdeling 3 van de Wet op het primair onderwijs; -titel III, afdeling IA van de Wet op het voortgezet onderwijs; -titel IV, afdeling 3 van de Wet op de expertisecentra (huisvestingsvoorzieningen) |
afdelingshoofd |
beslissingsbevoegdheid voorbehouden aan bestuursorgaan |
29 |
Toepassing van artikel 46 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (register kindercentra en gastouderbureaus) |
afdelingshoofd |
|
30 |
Toekennen pilotaanvragen startgroep peuters ministerie van OCW |
afdelingshoofd |
|
31 |
Toepassen en uitvoeren van hoofdstuk 2 van de Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs (voorzieningen en aanvullende voorzieningen) |
afdelingshoofd |
|
32 |
Beslissen over aangifte bij fraude |
afdelingshoofd |
|
33 |
|||
34 |
|||
35 |
Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken en Beëindigingsonderzoeken ingevolge BBZ 2004, IOAZ, Wet kinderopvang, Wet boeten maatregelen, minimabeleid, afstemmingsverordening en loonkostensubsidieregeling |
klantmanager; bij afwezigheid: beleidsmedewerker |
Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken |
36 |
Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken inzake uitkering ingevolge de Participatiewet en IOAW |
klantmanager; bij afwezigheid: beleidsmedewerker |
Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken |
37 |
Besluiten tot inkoop van individuele reïntegratietrajecten |
klantmanager |
In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft |
38 |
Besluiten tot deelname aan een participatietraject |
klantmanager |
|
39 |
Opleggen en innen van het eigen aandeel financiële tegemoetkoming als bedoeld in artikel 19 van de Wet maatschappelijke ondersteuning |
Centraal Administratiekantoor (CAK), Den Haag |
|
40 |
Opdracht tot betaling van voorschotten op aangevraagde uitkeringen |
klantmanager; beleidsmedewerker |
|
41 |
Beslissen op aanvragen om gehandicapten-parkeerkaart en verlenging daarvan |
Baliemedewerker burgerzaken |
|
42 |
Beslissen op aanvragen en declaraties van ESF |
afdelingshoofd |
|
43 |
Uitvoeren Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
Kredietbank West-Brabant |
Met uitzondering van be- en afhandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften |
44 |
|||
45 |
Afgifte verklaring ex artikel 285 Faillissementswet |
Kredietbank West-Brabant |
|
46 |
Ondertekenen van aanvragen om advies ter voorbereiding en uitvoering van besluiten |
klantmanager, consulent bijzondere bijstand en Wmo-consulent |
|
47 |
Opleggen van hersteltermijnen en opschorten van een uitkering |
klantmanager, consulent bijzondere bijstand, Wmo-consulent |
|
48 |
Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken Wmo |
Wmo-consulent |
Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijk |
49 |
Beslissen op aanvragen om heronderzoeken bijzondere bijstand ingevolge de Participatiewet en de gemeentelijke minimaregelingen |
consulent bijz. bijstand; bij afwezigheid: beleidsmedewerker |
|
50 |
Toekennen en afwijzen individuele voorziening jeugdhulp als bedoeld in de Verordening jeugdhulp |
Ketenregisseur Schouwen-Duiveland bij afwezigheid aan procesregisseur 3D WWL |
|
51 |
Herzien, intrekken of terugvorderen individuele voorziening jeugdhulp als bedoeld in art. 7 van de Verordening jeugdhulp |
Ketenregisseur Schouwen-Duiveland bij afwezigheid aan procesregisseur 3D WWL |
|
52 |
Toegang tot CORV en indienen verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming ex artikel 3.1, lid 1 Jeugdwet |
Ketenregisseur Schouwen-Duiveland bij afwezigheid aan procesregisseur 3D WWL |
na overleg met de burgemeester en de wethouder belast met de portefeuille sociaal domein |
53 |
Besluit als bedoeld in art. 2.3, lid 1 Jeugdwet juncto art. 265b, lid 2, boek 1 Burgerlijk Wetboek |
Ketenregisseur Schouwen-Duiveland bij afwezigheid aan procesregisseur 3D WWL |
na toepassing van mandaat de uithuisplaatsing terugkoppelen aan de wethouder belast met de portefeuille sociaal domein |
54 |
Machtigen van de gezinsmanager van de gecertificeerde instelling om het college te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties. |
Ketenregisseur Schouwen-Duiveland bij afwezigheid aan procesregisseur 3D WWL |
Bijlage 3 Mandatenlijst afdeling Ruimte en milieu
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
Besluiten tot het verlenen van reserveringen en van opties op bouwkavels |
coördinator |
Inschrijvingsregeling bouwgrond woningbouw; optieregeling bouwgrond woningbouw; inschrijvingsregeling bouwgrond bedrijventerreinen; optieregeling bouwgrond bedrijventerreinen. |
2 |
Besluiten tot verkoop van bouwgrond en uitgifte in erfpacht van bouwgrond |
coördinator |
Voor zover in overeenstemming met: vastgesteld bestemmingsplan; vastgesteld verkavelingsplan; verkoopprijzen op basis van exploitatie-opzet; grondprijsbrief; algemene verkoopvoorwaarden onroerende zaken respectievelijk algemene voorwaarden tot uitgifte van erfpacht S-D 2016. |
3 |
Besluiten tot verkoop van snippergroen en restpercelen |
coördinator |
Beleidsnotitie groenstroken en restpercelen |
4 |
Besluiten tot verhuren grond |
coördinator |
Op basis van bestaand prijsniveau inclusief inflatiecorrectie |
5 |
Besluiten tot verhuren viswater/beëindigen huur viswater |
coördinator |
Algemene gebruiksvoorwaarden voor visrecht op ambachtsheerlijke gronden en viswateren Schouwen-Duiveland. |
6 |
Besluiten tot het vestigen van zakelijke rechten, zoals het recht van opstal en erfdienstbaarheden t.l.v./t.d.v. gemeente-eigendommen |
coördinator |
Voor zover de zakelijke rechten zich met de bestemming verdragen |
7 |
Toepassen Wet geluidhinder, voor zover het betreft: -hoofdstuk V, zones rond industrieterreinen, m.u.v. par. 4, saneringsmaatregelen; -hoofdstuk VI, zones langs wegen, afd. 2, maatregelen m.b.t. nieuwe situaties in zones; afd. 3, maatregelen in bestaande situaties; Alsmede de volgende uitvoeringsbesluiten: -besluit grenswaarden binnen zones langs wegen; -besluit grenswaarden binnen zones rond industrieterreinen |
coördinator |
|
8 |
Uitvoeren van milieuwetgeving, waaronder de Wet milieubeheer en alle in artikel 13.1 Wet milieubeheer genoemde wetten en daarop gebaseerde regelgeving voor wat betreft de bevoegdheden van b. en w. alsmede de milieubepalingen in gemeentelijke verordeningen. |
coördinator |
Incl. weigeren, wijzigen en intrekken van de beschikking |
9 |
beoordeling ontvankelijkheid aanvragen Wet milieubeheer |
juridisch medewerker, medewerker milieu en inspecteur milieu |
Beoordeling, besluiten en verzenden |
10 |
Uitvoeren van Woningwet, Bouwverordening en Bouwbesluit |
coördinator |
Incl. weigeren, wijzigen en intrekken van de beschikking |
11 |
Verlenen van aanlegvergunningen |
coördinator |
|
12 |
Uitvoeren van de monumentenverordening met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument |
coördinator |
|
13 |
Uitvoeren van de Erfgoedverordening Schouwen-Duiveland met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument |
coördinator |
|
14 |
|||
15 |
Voeren van correspondentie in kader van de uitkomst van vooroverleg en melding ter uitvoering van de Wabo |
coördinator |
|
16 |
Toepassen inspraakverordening m.b.t. ruimtelijke plannen |
afdelingshoofd |
Na overleg met portefeuillehouder |
17 |
Beschikken op aanvragen (inclusief de afwijzing daarvan) om een enkelvoudige of meervoudige omgevingsvergunning |
coördinator |
Alle afwijkingen zijn gemandateerd indien passend binnen beleidsregels (wanneer deze van toepassing zijn), met uitzondering van de omgevingsvergunningen waarbij art. 2.12, eerste lid, onder a, sub 3o wordt toegepast (de ondertekening hiervan is wel gemandateerd) |
18 |
Verlenen opdracht voor uitvoeren bodemonderzoek |
medewerker |
Binnen bestaande beleidskaders, echter m.u.v. archeologisch onderzoek |
19 |
Uitvoeren Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
baliemedewerker |
|
20 |
Beoordeling ontvankelijkheid aanvragen Monumentenwet |
medewerker |
|
21 |
Uitvoeren van de Monumentenwet |
coördinator |
|
22 |
|||
23 |
|||
24 |
Verlenen van ontheffing van het bestemmingsplan ex art. 3.23 Wro |
coördinator |
Vooraf overleg met portefeuillehouder; passend binnen beleidsregels ontheffingen art. 3.23 Wro; mits geen zienswijzen ingediend en incl. weigering |
25 |
Indienen zienswijze i.k.v. hoofdstuk VIII Natuurbeschermingswet 1998 |
beleidsmedewerker omgevingsbeleid |
Voor zover akkoord met voorgenomen vergunningverlening |
26 |
Op zodanige wijze beschikbaar stellen van stukken als bedoeld in art. 1.2.1, lid 1 van het Besluit ruimtelijke ordening dat deze langs elektronische weg door een ieder kunnen worden verkregen |
coördinator |
|
27 |
Melden aan de landelijke voorziening als bedoeld in art. 1.2.2, lid 2 van het Besluit ruimtelijke ordening van de vindplaats van plannen, besluiten en verordeningen op het gebied van ruimtelijke ordening |
coördinator |
|
28 |
Wijzigen (al dan niet ambtshalve) en intrekken van omgevingsvergunningen |
coördinator |
|
29 |
Besluiten naar aanleiding van Wabo-vergunningprocedures zoals het verlengen van beslistermijnen, het buiten behandeling laten van aanvragen en het niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen |
coördinator |
|
30 |
Besluiten om een overeenkomst aan te gaan in de gevallen dat het sluiten van een overeenkomst als voorwaarde wordt gesteld voor het verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van het bestemmingsplan |
coördinator |
De ondertekening van de overeenkomst blijft voorbehouden aan de burgemeester |
31 |
Besluiten om een overeenkomst ex artikel 6.24 Wro aan te gaan |
afdelingshoofd |
-indien de raming van kosten voor aanleg van voorzieningen in het exploitatiegebied (artikel 6.2.5 Bro) minder bedraagt dan € 10.000; -nadat b. en w. over ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure |
32 |
Besluiten om een overeenkomst aan te gaan t.b.v. de landschappelijke inpassing van een perceel of t.b.v. de uitvoering van een plan voor ruimtelijke kwaliteitswinst (verevening) |
afdelingshoofd |
Nadat b. en w. over het ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure |
33 |
Besluiten om een overeenkomst aan te gaan t.b.v. planschadeverhaal als bedoeld in artikel 6.4a Wro |
afdelingshoofd |
Nadat b. en w. over het ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure |
34 |
Parkeerverordening/regeling parkeervergunningen en ontheffingen: 1.termijnparkeervergunningen bewoners; 2.dagvergunningen; 3.incidentele ontheffingen bedrijven; 4.gemeentelijke ontheffingen |
1.coördinator of baliemedewerker Bzbel 2.baliemedewerker Bzbel 3.baliemedewerker Bzbel 4.afdelingshoofd |
Passend binnen beleid |
35 |
Verkeer: 1.ontheffingen ingevolge RVV 1990; 2.tijdelijke ontheffingen ingevolge RVV 1990 (art. 87, borden C1 en E2); 3.ontheffingen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994 |
1.coördinator 2.baliemedewerker Bzbel 3.coördinator |
|
36 |
Ontheffingen, vergunningen, meldingen, aanwijsbesluiten ingevolge de Algemene plaatselijke verordening, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de Apv Hoofdstuk 2 openbare orde en veiligheid -straatartiest (2:9) -voorwerpen op of aan de weg (2:10) -(omgevings)vergunning aanleggen c.a. weg (2:11) -(omgevings)vergunning maken c.a. uitweg (2:12) -evenementen (2:25) -plakken kladden (2:42) -detectorverbod (2:47a) -consumentenvuurwerk (2:72) -bezigen consumentenvuurwerk (2:73) Hoofdstuk 4 bescherming milieu, natuurschoon en zorg uiterlijk aanzien gemeente -incidentele festiviteiten (4:3) -overige geluidhinder (4:6) -gebruik knalapparatuur (4:6a) Hoofdstuk 5 andere onderwerpen huishouding gemeente -parkeren voertuigen autobedrijf (5:2) -kampeermiddelen (5:6) -parkeren grote voertuigen (5:8) -aantasting groenvoorzieningen (5:11) -overlast fiets of bromfiets (5:12) -inzameling geld of goederen (5:13) -venten (5:15) -standplaats (5:18) -snuffelmarkt (5:23) -gemotoriseerde watersport (5:30b) -motorschepen en schepen op zee (5:30d) -sportactiviteiten op strand (5:31b) -verkeer in natuurgebieden (5:33) -afvalstoffen verbranden of anderszins vuur stoken (5:34) -verstrooiing van as (5:36) |
coördinator |
Passend binnen beleid en bij multidisciplinair optreden van diverse hulpverlenende instanties en bij gevoelige zaken vooraf overleg met – en instemming van b. en w. en/of de burgemeester 2:11- behoudens concessie nutsbedrijven 2:25- tenzij problemen worden voorzien of sprake is van afwijking van beleid 5:15- ook ventvergunning op strand 5:18- ook standplaatsvergunning op strand |
37 |
Begunstigende beschikkingen ingevolge artikel 2:28 Apv (exploitatie- en terrasvergunning). Weigeren en intrekken voorbehouden aan bestuursorgaan en als aanvraag leidt tot gebruikmaken uitgebreide Bibob-vragenlijst |
coördinator |
Passend binnen beleid |
38 |
Marktverordening (en nadere regels): 1.vergunning vaste plaats 2.vergunning standwerkersplaats 3.dagplaatsen/meeloopvergunning 4.ontheffing persoonlijke aanwezigheid 5.vergunning vervanging |
1., 4. en 5.: coördinator 2.en 3.: martkmeester |
Passend binnen beleid en waar nodig na advies overlegcommissie markt |
39 |
Wet op de kansspelen – vergunning kansspelautomaat hoogdrempelige inrichting |
coördinator |
|
40 |
Begunstigende beschikkingen ingevolge de Drank- en Horecawet. Weigeren en intrekken voorbehouden aan bestuursorgaan en als aanvraag leidt tot gebruikmaken uitgebreide Bibob-vragenlijst |
coördinator |
|
41 |
Aanstelling evenementenverkeersregelaars en intrekking van de aanstelling als bedoeld in de Regeling verkeersregelaars |
coördinator |
|
42 |
Besluiten tot vaststellen branchelijsten voor weekmarkt Zierikzee en seizoensmarkt Renesse |
afdelingshoofd |
|
43 |
Toepassen verordening naamgeving en nummering (adressen) |
coördinator |
|
44 |
Toepassen en uitvoeren van de Wet veiligheidsregio’s |
ambtenaar crisisbeheersing |
Binnen door de veiligheidsregio gestelde kaders |
45 |
Toepassen en uitvoeren van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren (AVOI Zeeuwse gemeenten) incl. daarbij behorend Handboek kabels en leidingen |
coördinator |
Gehoord de medewerker infra van de afd. openbare werken |
N.B. 1: betreffende punt 8 geldt bovendien dat deze bevoegdheid uitgeoefend mag worden, met inachtneming van het aan de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) verleende mandaat.
N.B. 2: voor zover passend binnen vastgesteld beleid is ook de weigering, intrekking of wijziging van besluiten en beschikkingen ter uitvoering van de punten 34, 35, 36, 38 en 39 opgedragen aan de daarbij vermelde gemandateerde.
Bijlage 4 Mandatenlijst afdeling Openbare werken
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
|||
2 |
Besluiten over de wijze van aanbesteden van werken, leveringen en/of diensten |
-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid |
3 |
Besluiten tot het kiezen van aannemers van werken en van leveranciers van producten en/of diensten |
-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid |
4 |
Besluiten tot het verstrekken van opdrachten tot het uitvoeren van werken, het verrichten van diensten en/of aankoop, leasing, huur of huurkoop van een product (leveringen) |
-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid |
5 |
Besluiten tot meer- of minderwerk terzake van de uitvoering van werken |
-afdelingshoofd vanaf € 10.000,-coördinator/hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte tot € 10.000,- |
Binnen geautoriseerd budget en met inachtneming van gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid |
6 |
Besluiten tot meer- of minderwerk terzake van de leveringen en/of diensten |
-afdelingshoofd vanaf € 5.000,-; coördinator, hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte tot € 5.000,- |
Binnen geautoriseerd budget en met inachtneming van gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid |
7 |
Besluiten tot het aanvragen van vergunningen voor het uitvoeren van werken |
-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte |
|
8 |
Besluiten tot het verlenen van toestemming voor het maken van een aansluiting op het gemeenteriool c.q. voor het lozen van afvalwater |
medewerker ingenieursbureau |
Met inachtneming van vastgestelde procedures |
9 |
|||
10 |
Besluiten tot tariefstelling alsmede op voorstellen inzake: landmeetkundig werk; plot- en tekenwerk; werken uitgevoerd door derden (uitritten, rioolaansluitingen e.d.) |
afdelingshoofd |
In overleg met andere afdelingen. Toetsen aan legesverordening en afdelingsplan |
11 |
Toepassen van de brandbeveiligingsverordening |
Directeur Veiligheidsregio Zeeland en coördinator Integrale veiligheid & handhaving |
|
12 |
Uitvoeren besluit brandveilig gebruik bouwwerken (Gebruiksbesluit) |
directeur Veiligheidsregio Zeeland en coördinator Integrale veiligheid & handhaving |
|
13 |
Aanwijzen en ontslaan toezichthouders (tijdelijke medewerkers of onbezoldigde ambtenaren) |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving en afdelingshoofd |
|
14 |
Uitvoeren van de milieuwetgeving voor zover het betreft controle en handhaving |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving |
Let op artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit |
15 |
Uitvoeren van de taken op grond van de Wabo voor zover het betreft controle en handhaving |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving |
Let op artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit |
16 |
Voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom of tot het opleggen van een last onder bestuursdwang |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving |
|
17 |
Toepassen artikel 5.17 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (opleggen bouwstop, gebruiksstop, sloopstop ivm tegengaan of beëindigen gevaar voor volksgezondheid of veiligheid) |
toezichthouders handhaving |
In afwijking van artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit en gelet op protocol opleggen bouwstop; -direct melden aan portefeuillehouder; -bestuursorgaan geeft uitvoering aan art. 5:31, lid 2 Awb |
18 |
Aanpassen van handhavingsprotocollen |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving |
|
19 |
Verlengen van begunstigingstermijn bij toepassing van bestuursdwang en lasten onder dwangsom |
coördinator Integrale veiligheid en handhaving |
In afstemming met portefeuillehouder |
N.B.: betreffende de punten 14 tot en met 17 en 19 geldt bovendien dat deze bevoegdheden uitgeoefend mogen worden, met inachtneming van het aan de Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD) verleende mandaat.
Bijlage 5 Mandatenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
Bevestigen voor ontvangst van bezwaarschriften |
medewerker juridische zaken |
|
2 |
Besluiten tot verdaging beslissing op bezwaar indien het advies van de commissie nog niet aan bestuursorgaan is uitgebracht |
medewerker juridische zaken |
|
3 |
Bevestigen voor ontvangst klaagschriften alsmede correspondentie over klachten |
klachtencoördinator |
|
4 |
Besluiten tot het al dan niet toekennen van schadevergoeding wegens door derden geleden schade |
medewerker verzekeringen |
Tot maximaal € 5.000,- per gebeurtenis |
5 |
Besluiten tot het afsluiten van verzekeringscontracten, inclusief mutaties |
medewerker verzekeringen |
Mits jaarpremie per contract niet hoger is dan € 10.000, - en binnen budget verzekeringen |
6 |
Besluiten tot het aanmelden van schadegevallen bij assuradeuren alsmede correspondentie terzake |
medewerker verzekeringen |
|
7 |
Besluiten tot aansprakelijkstelling van derden voor schade toegebracht aan gemeentelijke eigendommen |
medewerker verzekeringen |
Tot maximaal € 50.000, - per gebeurtenis. Bij bedragen boven € 10.000, - alleen na terugkoppeling met de portefeuillehouder |
8 |
Besluiten tot voegen in een strafproces a.g.v. door gemeente geleden schade |
medewerker verzekeringen |
|
9 |
Voorbereiden werven personeelsleden: plaatsen advertentie, ontvangstbevestiging, uitnodigen sollicitanten, vragen van inlichtingen, afdoen spontane sollicitaties en afschrijven van sollicitanten |
P&O-consulent |
Binnen geldende regeling |
10 |
Toepassen levensloopregeling |
P&O-consulent en medewerker salarisadministratie |
Binnen geldende regeling |
11 |
Informatie Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens i.v.m. aanvragen Koninklijke onderscheiding |
medewerker kabinet en representatie |
|
12 |
Afgeven werkgeversverklaringen |
medewerker salarisadministratie |
|
13 |
Besluiten tot het in gebruik geven van (delen) gemeentehuis |
afdelingshoofd |
Regeling ingebruikgeving aan derden. Voor ondertekening: zie volmachten |
14 |
|||
15 |
Vernietigen van daarvoor in aanmerking komende bescheiden, berustend in de archiefbewaarplaats |
gemeentearchivaris |
Vervanging door medewerker archief |
16 |
Geven van inzage in de niet-openbare delen van archieven van gemeente(n) en gemeenschappelijke regelingen |
gemeentearchivaris |
Vervanging door medewerker archief |
Bijlage 6 Mandatenlijst afdeling Bedrijfsvoering 2
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1 |
Nemen van invorderings- en kostenbeschikkingen op grond van afdeling 4.4.1 van de Algemene wet bestuursrecht |
afdelingshoofd |
|
2 |
Uitstel tot betaling, geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen < € 5.000 en het invorderen van vorderingen bij niet-tijdige betaling, zowel privaatrechtelijke vorderingen als vorderingen o.g.v. 4e tranche Awb |
Invorderingsambtenaar |
-bij vorderingen > € 5.000 college informeren -oninbaar verklaarde vorderingen opnemen in debiteurenrapportage en overleggen aan college |
3 |
Sisa-verklaringen, belastingaangiften en opgaven t.b.v. ministeries |
afdelingshoofd |
|
4 |
Beslissen tot verhaal ingevolge Participatiewet, terugvordering en afzien van terugvordering dan wel buiten invorderingsstelling ingevolge Participatiewet, BBZ 2004, IOAW, IOAZ, Wmo, Burgerlijk Wetboek, Wet inburgering en gemeentelijke minimaregelingen |
medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid: coördinator |
In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft. |
5 |
Beslissen tot terugvordering waarbij gelijktijdig wordt besloten tot herziening en/of afstemming van de uitkering in combinatie met terugvordering, afzien van terugvordering dan wel buiten invorderingsstelling |
medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid: coördinator |
In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft. |
6 |
Beslissen tot uitvoeren beslaglegging |
medewerker terugvordering en verhaal |
|
7 |
Besluiten tot het verstrekken van informatie en/of afschriften uit archief, voor zover het betreft het deel dat nog niet aan de gemeentearchivaris is overgedragen, aan externen |
afdelingshoofd |
|
8 |
Vernietigen van archiefbescheiden in semi-statisch archief (Archiefwet) |
afdelingshoofd |
Na instemming van gemeentearchivaris |
9 |
Toepassen van artikel 18a van de Participatiewet en artikel 20a van de IOAW/IOAZ en van de beleidsregels bestuurlijke boete |
medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid: coördinator |
|
10 |
Het beslissen op beëindigingsonderzoeken inzake uitkeringen ingevolge de Participatiewet, IOAW en IOAZ |
coördinator financiële administratie; bij afwezigheid beleidsmedewerker WWL |
Inclusief wijzigen, gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken |
11 |
Terugvordering van het persoonsgebonden budget volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning |
Medewerker terugvordering en verhaal |
|
12 |
Ondertekenen van aanvragen om advies ter voorbereiding en uitvoering van besluiten |
Medewerker terugvordering en verhaal |
Eenzelfde mandaat heeft ook WWL in mandaat nr. 46 |
13 |
Opleggen van hersteltermijnen en opschorten van een uitkering |
Medewerker terugvordering en verhaal |
Eenzelfde mandaat heeft ook WWL in mandaat nr. 47 |
Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, op 2 mei 2017.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl