Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR448824
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR448824/1
Regeling vervallen per 13-04-2018
Mandaatbesluit 2017
Geldend van 25-04-2017 t/m 12-04-2018
Intitulé
Mandaatbesluit 2017
Burgemeester en wethouders van Bronckhorst en de burgemeester van Bronckhorst ieder voor zoverhet hun, dan wel zijn bevoegdheden betreft;
gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, alsmede op de betref-fende bepalingen in bijzondere wetten;
BESLUITEN:
Vast te stellen het besluit Mandaat, volmacht en machtiging 2017.
Voor toepassing van dit mandaatbesluit wordt onder mandaat tevens begrepen het op grond van vol-macht dan wel machtiging verrichten van respectievelijk privaatrechtelijke rechtshandelingen en feite-lijke handelingen alsmede het nemen van besluiten anders dan bedoeld in artikel 1:3 van de Algemenewet bestuursrecht.
Artikel 1 Begripsomschrijving
In dit besluit wordt verstaan onder:
- -
Mandaat: het geen daaronder wordt verstaan in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht.
- -
Volmacht: de toestemming tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld in artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht.
- -
Machtiging: de toestemming tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn als bedoeld in artikel 10:12 Algemene wet bestuursrecht.
- -
Delegatie: hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 10:13 van de Algemene wet bestuursrecht.
- -
Wettelijk voorschrift: voorschrift, zoals dit luidt op de dag waarop dit besluit in werking treedt of zoals dit wettelijk voorschrift na wijziging zal komen te luiden.
- -
Portefeuillehouder: het lid van het college dat in het bijzonder belast is met de zorg voor één of meer onderdelen van het gemeentelijk bestuur, zoals aan het college opgedragen .
- -
Ontwikkelteam: het ontwikkelteam (OT) bestaat uit acht managers,
- -
Manager:lid van het ontwikkelteam, leidinggevende en niet leidinggevende managers.
- -
Teamleider participatie: onder de manager participatie werkzame leidinggevende van het cluster participatie zijnde een teamleider participatie Noord en een teamleider participatie Zuid.
- -
Cluster: de organisatie bestaat uit de volgende clusters
a. Zorgen en leren, Facilitair, Communicatie;
b. Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken;
c. Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat;
d. Buiten
e. Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering;
f. Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving.
Artikel 2 Mandaatverlening aan de gemeentesecretaris/ directeur
-
1. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot uitoefening van de bevoegdheden als vermeld in de mandateringslijst met uitzondering van de door het college rechtstreeks gemandateerde bevoegdheden aan externen.
-
2. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot het benoemen van de managers en de voor een taakveld beleidsmatige 1e medewerkers.
-
3. De gemeentesecretaris/directeur is bevoegd tot het nemen van besluiten op grond van artikel 3, eerste lid van de indelingsregeling.
Artikel 3 Mandaatverlening aan de managers
-
1. De manager is ten aanzien van de mandateringslijst bevoegd, tenzij anders is bepaald, tot uitoefening van de bevoegdheden als vermeld in bijlage A alsmede tot uitoefening van de bevoegdheden van de onder zijn verantwoordelijkheid vallende clusters:
- a.
de uitoefening van de in bijlage 1 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters, Zorgen en leren, Facilitair, Communicatie;
- b.
de uitoefening van de in bijlage 2 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken;
- c.
de uitoefening van de in bijlage 3 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat;
- d.
de uitoefening van de in bijlage 4 wordt opgedragen aan de manager van cluster Buiten;
- e.
de uitoefening van de in bijlage 5 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters, Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering;
- f.
de uitoefening van de in bijlage 6 van dit besluit beschreven bevoegdheden wordt opgedragen aan de manager van de clusters Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving.
- a.
Artikel 4 Ondermandaatverlening door de managers
-
1. De manager is gerechtigd de aan hem gemandateerde bevoegdheden geheel of gedeeltelijk onder te mandateren aan de onder hem werkzame medewerkers van de clusters. Hij kan de betreffende medewerkers daartoe instructies geven.
-
2. De ondergemandateerde bevoegdheden als bedoeld in het eerste lid worden door de manager vastgelegd in een ondermandaatbesluit. Dit besluit bevat een overzicht van de door de manager verleende ondermandaten onder vermelding van de medewerkers van de clusters die tot de uitoefening van de desbetreffende ondermandaten bevoegd zijn. De door de manager gemandateerde medewerkers zijn niet gerechtigd tot het verlenen van ondermandaat.
-
3. Het ondermandateren van bevoegdheden als bedoeld in de voorafgaande leden gebeurt schriftelijk.
Artikel 5 Mandaatverlening aan externen
De uitoefening van de in bijlage 7 van de mandateringslijst beschreven bevoegdheden die het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester bij of krachtens wettelijk voorschrift of delegatie toekomen wordt opgedragen aan de genoemde externen.
Artikel 6 Vervanging
-
1. Het mandaat wordt uitgeoefend door degene die de functie van leidinggevend manager heeft. Bij diens afwezigheid wordt hij vervangen door degene die binnen de organisatie als diens vervanger is aangewezen.
-
2. Bij afwezigheid van de manager danwel diens vervanger wordt hij vervangen door degene die het mandaat heeft verleend.
Artikel 7 Clausulering van het mandaat
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wettelijk voorschrift, beleidsregels, circulaire, aanwijzingen van Rijks-, provinciale- en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen.
-
2. De uitoefening van bevoegdheden wordt door het college dan wel de burgemeester uitgevoerd als mandaat leidt tot besluiten:
- *
die strijdig zijn met bestaand beleid, richtlijnen en voorschriften;
- *
die afwijken van een uitgebracht extern advies of waarbij sprake is van tegenstrijdige interne adviezen.
- *
Artikel 8 Bevoegdheden en budget
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in dit besluit, die financiële consequenties hebben dient de begroting van het desbetreffende jaar of de meerjarenbegroting van de gemeente Bronckhorst daarin te voorzien.
-
2. Onder uitvoering van de in de mandateringslijst genoemde wetten, Algemene Maatregelen van Bestuur, verordeningen of andere regelingen, daaronder begrepen de eventueel op die wetten, Algemene Maatregelen van Bestuur, verordeningen of andere regelingen aangebrachte wijzigingen, wordt verstaan:
- a.
het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht;
- b.
het verrichten van andere handelingen dan onder a bedoeld waarvan de uitoefening op grond van de desbetreffende regelgeving is opgedragen aan bestuursorganen zoals het versturen van kennisgevingen, het aanvragen.
- a.
-
3. Voor zover niet anders is bepaald wordt niet als uitvoering beschouwd: het vaststellen van plannen, beleid, beleidsregels en nadere regels.
Artikel 10 Wat wordt verstaan onder het beslissen tot het aangaan van overeenkomst
Onder het beslissen tot het aangaan van overeenkomsten als vermeld in de mandateringslijst wordt ook verstaan de bevoegdheid tot het verrichten van de al de daarmee samenhangende voorbereidingshandelingen waaronder het vragen van offertes en het doen van aanbestedingen alsmede de bevoegdheid tot uitvoering en opzegging van de gesloten overeenkomst en alle andere bevoegdheden die het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot overeenkomsten aan een partij toekent.
Artikel 11 Ondertekening
De uitgaande stukken worden als volgt ondertekend:
namens burgemeester en wethouders van Bronckhorst,
handtekening
naam van de medewerker,
naam cluster
of
namens de burgemeester van Bronckhorst,
handtekening
naam van de medewerker,
naam cluster
Artikel 12 Intrekking voorafgaande regeling en inwerkingtreding
-
1. In te trekken:
het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016.
het mandaatbesluit Subsidieverordening Achterhoek bespaart 2015 vastgesteld op 1 juni 2015
-
2. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Ondermandaatbesluit clusters Zorgen en leren, Facilitair, Communicatie
De manager van de clusters Zorgen en leren, Facilitair, Communicatie;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017 , waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn of haar verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben
- -
op personeelszaken,
- -
op de overeenkomsten inzake de aanbesteding.
II. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 1 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Zorgen en leren op te dragen aan de medewerkers van het cluster Zorgen en leren;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Facilitair op te dragen aan de medewerkers van het clusterFacilitair;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Communicatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Communicatie;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016, wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit clusters Zorgen en leren, Facilitair, Communicatie’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Zorgen en leren, Faciliatiair en Communicatie op 28 maart 2017
W. Gouwenberg
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken
De manager van de clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017, waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben
- -
op personeelszaken,
- -
op de overeenkomsten inzake de aanbesteding.
II. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 2 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Klantadvies op te dragen aan de medewerkers van het cluster Klantadvies;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Burgerzaken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Burgerzaken;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Wonen en werken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Wonen en werken;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016, wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Burgerzaken, Klantadvies, Wonen en werken op 28 maart 2017,
C.H. van den Brink
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat
De manager van de clusters Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017, waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben
- -
op personeelszaken,
- -
op de overeenkomsten inzake de aanbesteding.
II. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 3 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Participatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Participatie;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiële administratie participatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiële administratie participatie;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Toezicht en handhaving op te dragen aan de medewerkers van het cluster Toezicht en handhaving;
- d.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Juridische zaken op te dragen aan de medewerkers van het cluster Juridische zaken;
- e.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Secretariaat op te dragen aan de medewerkers van het cluster Secretariaat;
- f.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Kabinet en bestuurssecretariaat op te dragen aan de medewerkers van het cluster Kabinet en bestuurssecretariaat;
III. Voor het cluster Participatie de bevoegdheden zoals vermeld onder vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, met betrekking tot personeelszaken op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame Teamleiders Participatie, zijnde teamleider participatie Noord en teamleider participatie Zuid, ieder voor de onder in zijn of haar team medewerkers.
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016, wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat ’.
Aldus vastgesteld door de manager Participatie, Financiële administratie participatie, Juridische zaken, Toezicht en handhaving, Secretariaat, Kabinet en bestuurssecretariaat op 28 maart 2017,
J. van Cranenburgh
Manager
Ondermandaatbesluit cluster Buiten
De manager van het cluster Buiten;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017 , waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de
gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben
- -
op personeelszaken,
- -
op de overeenkomsten inzake de aanbesteding.
II. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 4 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster buiten op te dragen aan de medewerkers van het cluster Buiten;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit vastgesteld op 25 oktober 2016 wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit cluster Buiten’.
Aldus vastgesteld door de manager van cluster Buiten op 28 maart 2017,
E. Hanzens
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en automatisering
De manager van de clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017, waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUIT:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 5 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Documentaire informatievoorziening op te dragen aan de medewerkers van het cluster Documentaire informatievoorziening;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Personeel en organisatie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Personeel en organisatie;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Informatisering en automatisering op te dragen aan de medewerkers van het cluster Informatisering en automatisering;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016, wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit 2016 clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Documentaire informatievoorziening, Personeel en organisatie, Informatisering en Automatisering op 28 maart 2017,
M. Jansen
Manager
Ondermandaatbesluit clusters Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving
De manager van de clusters Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving;
gelet op het besluit mandaat, volmacht en machtiging 2017, vastgesteld op 28 maart 2017, waarbij de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bronckhorst hun bevoegdheden als vermeld in de bij dat besluit behorende mandateringslijst hebben gemandateerd aan de gemeentesecretaris/directeur en de betreffende managers;
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN:
I. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst onder bijlage A, op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers;
met uitzondering van de bevoegdheden die betrekking hebben
- -
op personeelszaken,
- -
op de overeenkomsten inzake de aanbesteding.
II. de bevoegdheden zoals vermeld in de bij het mandaatbesluit behorende mandateringslijst in de bijlage 6 als volgt op te dragen (te mandateren) aan de onder zijn verantwoordelijkheid werkzame medewerkers:
- a.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiën en interne controle op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiën en interne controle;
- b.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Planning en control op te dragen aan de medewerkers van het cluster Planning en control;
- c.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Financiële administratie op te dragen aan de medewerkers van het cluster Financiële administratie;
- d.
de bevoegdheden genoemd onder het cluster Omgeving op te dragen aan de medewerkers van het cluster Omgeving;
onder de volgende bepalingen
Artikel 1 Algemene regels
Voor dit ondermandaat gelden de algemene regels die in het mandaatbesluit zijn opgenomen.
Artikel 2 Intrekking
Het ondermandaatbesluit 2016, vastgesteld op 25 oktober 2016, wordt ingetrokken.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Het besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘ondermandaatbesluit clusters Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving’.
Aldus vastgesteld door de manager van de clusters Financiën en interne controle; Planning en control, Financiële administratie, Omgeving op 28 maart 2017,
H.R.T. Neijenhuis
Manager
Bijlage A behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Bevoegdheden die de gehele organisatie betreffen.
Algemene wet bestuursrecht
Art.2:3 Algemene wet bestuursrecht |
Het doorzenden van geschriften tot behandeling waarvan een ander bestuursorgaan bevoegd is. |
Afdeling 3.3 Algemene wet bestuursrecht |
Het inwinnen van advies. |
Afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht, zijnde de artikelen 3:11; 3:12; 3:13; 3:14; 3:15 en 3:17 |
Ontwerpbesluit ter inzage leggen; kennisgeving ontwerpbesluit; toezending van het besluit aan belanghebbenden; aanvulling ter inzage gelegde stukken; inspraak door belanghebbende; verslag van de hoorzitting maken. |
Afdeling 3:5 Algemene wet bestuursrecht |
Uitvoering met betrekking tot samenhangende besluiten. |
Afdeling 3:6 algemene wet bestuursrecht |
Bekendmaking en mededeling. |
Art. 3:44 Algemene wet bestuursrecht |
Mededeling na uitgebreide voorbereidingsprocedure. |
Artikel 4:4 Algemene wet bestuursrecht |
Het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Artikel 4:5 Algemene wet bestuursrecht |
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen. |
Artikel 4:7 Algemene wet bestuursrecht |
Aanvrager in de gelegenheid stellen zienswijze naar voren te brengen |
Artikel 4:8 Algemene wet bestuursrecht |
Belanghebbende in de gelegenheid stellen zienswijze naar voren te brengen. |
Artikel 4:14 Algemene wet bestuursrecht |
Kennisgeving van verlenging termijn voor het geven van de beschikking. |
Artikel 4:15 Algemene wet bestuursrecht |
Bevoegdheid tot het opschorten van de termijn voor het geven van een beschikking op aanvraag. |
Artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht |
Bevoegdheid tot het nemen van een vaststellingsbeschikking. |
Artikel 160 lid 1, Sub b Gemeentewet |
Het ondertekenen van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeentewet. |
Algemene wet bestuursrecht |
Het afgeven van een verklaring van geen bezwaar ten behoeve van de aanvraag voor een provinciale subsidie |
Subsidie
Algemeen |
Het aangaan van of deelnemen aan onderhandelingen omtrent subsidies op ambtelijk niveau met ministeries en/of provincies en stichtingen. |
Algemeen |
Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instanties. |
Algemeen |
Het afgeven van een verklaring van geen bezwaar ten behoeve van de aanvraag voor een provinciale subsidie |
Informatie verstrekken en Wet openbaarheid van bestuur
Artikel 6 en 8 Wet openbaarheid Bestuur |
Het beslissen op verzoeken om verstrekking van informatie met betrekking tot bestuurlijke aangelegenheden. |
Artikel 5 Wet openbaarheid van bestuur |
Verdagen van een beslissing op een verzoek om informatie |
Artikel 4 Wet openbaarheid van bestuur |
Doorzenden van een verzoek om informatie aan een ander overheidsorgaan. |
informatie |
Het mondeling of schriftelijk verstrekken van informatie en gegevens van feitelijke en objectieve aard, voor zover het betreft diens bevoegdheid. |
informatie |
Het ter inzage leggen en het verstrekken van kopieën van ontwerp (besluiten), verzoeken om vergunning of ontheffing, verslagen, nota’s en andere stukken. |
Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)
Artikel 33 en 34 Wbp |
Het al dan niet doen van mededelingen omtrent de eerste opname in een persoonsregistratie. |
Artikel 33 en 34 Wbp |
Het mededelen van het doel van de verwerking waarvoor persoonsgegevens worden verkregen. |
Artikel 34a Wbp |
Melden van datalek aan betrokkene |
Artikel 14 Wbp |
Beslissen over het aangaan van bewerkersovereenkomsten |
Vertegenwoordiging
Artikel 160 lid 1 sub f Gemeentewet |
Vertegenwoordiging van de burgemeester en burgemeester en wethouders ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken en overige rechtsgedingen gericht tegen besluiten van de burgemeester het college van burgemeester en wethouders en de raad tot in alle instanties, mits machtiging door de burgemeester dan wel het college is verleend. |
Overeenkomsten en Aanbesteding
Aanbestedingswet, Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Het uitschrijven van aanbestedingen danwel het doen van offerteaanvragen, de gunning en afwijzing van opdrachten alsmede het aangaan en ondertekenen van de daaruit voortvloeiende overeenkomsten Mits passend binnen het inkoop- en aanbestedingsbeleid, overeenkomstig de vastgestelde begroting en toegekende budgetten en de grenzen van de budgethouders-regeling (met andere woorden, dit mandaat geldt indien de raad en het college reeds akkoord zijn en de gelden hebben bestemd voor een bepaald doel of project). |
Burgerlijk wetboek Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van applicatieovereenkomsten en software overeenkomsten en beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het onderhoud ervan. |
Burgerlijk Wetboek Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Vragen van vrijblijvende adviezen, kostprijsberekeningen, offertes. |
Burgerlijk Wetboek Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Inhuren van diensten van derden binnen het vastgestelde budget. |
Burgerlijk Wetboek Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten voor het buiten de organisatie detacheren van medewerkers. Detacheren van gemeentepersoneel aan andere organisaties. |
Algemeen
Algemeen |
Doen van opgaven voor statistieken, waaronder het CBS |
Algemeen |
Besluiten tot het indienen van een en/of het feitelijk indienen van een aanvraag om een vergunning, ontheffing, vrijstelling, goedkeuring, melding, etc. bij (besturen van) rijks-, provinciale, (eigen)gemeentelijke overheid en alle andere instanties / instellingen of besturen / bestuursorganen. |
Algemeen |
Besluiten tot het indienen en/of het feitelijk indienen van een aanvragen/of declaratie inzake bijdrage / subsidie / voorschot, ect. bij (besturen van) rijks-, provinciale, (eigen)gemeentelijke overheid en alle andere instanties / instellingen of besturen / bestuursorganen. |
Personeelszaken
Ambtenarenwet, CAR / UWO |
Aanstellen medewerkers van de betreffende afdeling met uitzondering van de voor een taakveld beleidsmatig 1e verantwoordelijke medewerkers. |
Ambtenarenwet, CAR / UWO |
Ontslag op verzoek van de medewerker. |
CAR / UWO |
Uitvoeren van de CAR/UWO o.a. beslissen op aan aanvraag gewoon verlof, buitengewoon verlof, Uitwisselen arbeidsvoorwaarden, verplaatsingskosten, tijdelijk andere werkzaamheden opdragen. |
CAR / UWO |
Opleidingsplan bepalen voor medewerkers |
CAR / UWO |
Beslissen op een aanvraag voor dienstreizen. |
CAR / UWO |
Beslissen op een aanvraag studiekosten en reiskostenvergoeding. |
Burgerlijk Wetboek Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten voor tijdelijk personeel binnen het vastgestelde budget |
Cafetariaregeling |
Uitvoering cafetariaregeling |
Burgerlijk Wetboek / Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van stageovereenkomsten. |
Bezoldigingsregeling |
Uitvoering bezoldigingsregeling. |
Bijlage 1 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Zorgen en leren
Verordening overleg lokaal onderwijsbeleid |
Uitvoering van de verordening overleg lokaal onderwijsbeleid. |
Titel 4.2 Algemene wet bestuursrecht |
Uitvoering van titel 4.2 van de Awb waaronder tevens begrepen betalen en terugvorderen van subsidies. |
Subsidieverordening/ subsidiebeleid |
Uitvoering van de subsidieverordening/subsidiebeleid. |
Wet primair Onderwijs / Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs |
Uitvoering van de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs; verlenen van toestemming voor medegebruik van ruimten in schoolgebouwen; het verlenen van toestemming voor commerciële verhuur van ruimten in schoolgebouwen. |
Artikel 110 Wet op het primair onderwijs. |
Uitvoering van artikel 110 van de Wet op het primair onderwijs. |
Artikel 160 lid 1 sub 3 Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten van huur van (een deel) van een (voormalig) schoolgebouw. |
Cluster Facilitair
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan aankoop / leaseovereenkomsten van kantoorbehoeften, meubilair, apparatuur binnen het vastgestelde budget. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten tot het inkopen van kantoorbenodigdheden binnen het vastgestelde budget . |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot nutsvoorzieningen. |
Cluster Communicatie
Algemeen |
Beslissen op verzoeken gebruik gemeentelogo en gemeentevlag. |
Bijlage 2 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Wonen en werken
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het verlengen van de overeenkomst betreffende het beheer en de aanleg van landschapselementen in het buitengebied van de gemeente Bronckhorst met de Agrarische natuurvereniging ’t Onderholt. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten landschappelijke elementen. |
Subsidieverordening/ subsidiebeleid |
Uitvoering van de subsidieverordening/subsidiebeleid |
Verordening verduurzamen woningvoorraad gemeente Bronckhorst |
Besluiten nemen op grond van de Verordening verduurzamen woningvoorraad gemeente Bronckhorst. |
Cluster Burgerzaken
Burgerlijk Wetboek, Basisadministratie personen (BRP) |
De uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in de Basisregistratie personen en de hierop berustende regelgeving, behoudens regelgevende bevoegdheden. |
Kieswet |
Het uitvoeren van feitelijke en rechtshandelingen in het kader van de organisatie van verkiezingen o.g.v. de Kieswet. |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
Het in behandeling nemen van aanvragen voor het Nederlanderschap. |
Regeling Geslachtsnaamwijzing |
Correspondentie en advisering over verzoeken om geslachtsnaamwijziging. |
Artikel 27 en 27a Wet op de lijkbezorging |
Het bijhouden van registers, schriftelijke mededeling doen. |
Artikel 68 Wet op de lijkbezorging |
Verstrekken van verloven tot ontleden van lijken.
|
Verordening op het beheer en gebruik van de algemene Begraafplaatsen gemeente Bronckhorst |
Beslissingen nemen in het kader van deze verordening en uitvoering geven aan deze verordening |
Klantadvies
Artikel 74 Gemeentewet |
Het in ontvangst nemen van aan gemeentelijke bestuursorganen gerichte post en het aantekenen van ontvangst op ingekomen post. |
Algemeen |
Ontvangstbevestiging ingekomen brieven / verzoeken. |
Algemeen |
Het in ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten poststukken, postwissels en cheques. |
Algemeen |
Intake bij aanvragen/verzoeken. |
Artikel 171 Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek, Uitvoeringsregel gevonden en verloren voorwerpen gemeente Bronckhorst |
Uitvoeren van de bevoegdheden die op grond van de artikelen 5, tweede en derde lid, 8 en 11 van boek 5 van het Burgerlijk Wetboek (gevonden en/of verloren voorwerpen). |
Artikel 116 respectievelijk artikel 124, tweede lid aanhef en sub c Wegen verkeerswet, Artikel 27 Reglement rijbewijzen
|
In behandeling nemen van aanvragen en besluiten op aanvragen voor rijbewijzen en alle aangelegenheden met betrekking tot de aanvraag voor een rijbewijs als bedoeld in artikel 27 van het reglement rijbewijzen, alsmede de afgifte respectievelijk de ongeldigverklaring van een rijbewijs als bedoeld in artikel 116 jo. 124 tweede lid aanhef onder c van de Wegenverkeerswet inclusief verantwoording en voorraadbeheer. |
Paspoort uitvoeringsregeling Nederland, Paspoortwet |
In behandeling nemen van en besluiten op aanvragen voor reisdocumenten inclusief verantwoording en voorraadbeheer. Uitvoering van de Paspoortwet / uitvoering paspoortuitvoeringsregeling Nederland. |
Wet op de justitiële documentatie en op de verklaringen omtrent het gedrag |
In ontvangst nemen, gegevens invoeren en doorzenden aanvraag ter verkrijging van een verklaring omtrent het gedrag o.g.v. de Wet Justitiële Documentatie. |
Basisadministratie personen (BRP) |
De uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in de Basisadministratie personen en de hierop berustende regelgeving, behoudens de genoemde regelgevende bevoegdheden. |
Gemeentewet |
Het afgeven legalisaties van handtekeningen. |
Burgerlijk Wetboek, Basis-administratie personen (BRP) |
Afgeven van bewijzen van Nederlanderschap. |
Burgerlijk Wetboek, Basis-administratie personen (BRP) |
Afgeven van een attestatie de Vitae. |
Artikel 17 Wet op de lijkbezorging |
Verstrekken van verloven tot uitstel van begraving/crematie. |
Verordening op het beheer en gebruik van de algemene Begraafplaatsen gemeente Bronckhorst |
Beslissingen nemen in het kader van deze verordening en uitvoering geven aan deze verordening |
Artikel 2 en 3 Afvalstoffenverordening |
Besluiten op aanvragen voor een vergunning of ontheffing. |
Algemene Plaatselijke Verordening |
Ontheffing verlenen/weigeren/intrekken verbranden afvalstoffen. |
Artikel 49 Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer |
Besluiten tot het afwijzen, verstrekken, wijzigen en intrekken van gehandicaptenparkeerkaarten. |
Artikel 15 Leegstandswet |
Vergunning voor het aangaan van huurovereenkomsten voor woonruimte waarbij bepalingen van het Burgerlijk Wetboek buiten toepassing blijven. |
Mantelzorgwaardering gemeente Bronckhorst |
Uitvoering van de regeling mantelzorgwaardering gemeente Bronckhorst |
Artikel 108 lid 2 en artikel 147 lid 2 Gemeentewet en 1:63 Burgerlijk Wetboek (Delegatiebesluit) |
Beslissen op verzoeken tot het eenmalig aanwijzen van een huwelijkslocatie naar keuze ‘als huis der gemeente’ met in achtneming van de beleidsregels aanwijzen van een huwelijkslocatie naar keuze. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van de overeenkomst ‘huwelijkslocatie naar keuze in Bronckhorst’. |
Artikel 3 lid 3 reglement burgerlijke stand |
Benoemen van een Buitengewoon Ambtenaren van de Burgerlijke Stand voor één dag. |
Bijlage 3 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Participatie
Wet bescherming persoonsgegevens |
Het beslissen op een verzoek om inzage in het persoonsdossier. |
Titel 4.2 Algemene wet bestuursrecht, |
Uitvoering van titel 4.2 van de Awb waaronder tevens begrepen betalen en terugvorderen van subsidies met betrekking tot sport, cultuur, jeugd en ouderen en de incidentele subsidies. |
Algemene subsidieverordening/ subsidiebeleid /uitvoeringsbeleid |
Uitvoering van de subsidieverordening/subsidiebeleid met betrekking tot sport, cultuur, jeugd en ouderen en de incidentele subsidies. |
Verordening leerlingenvervoer / Beleidsregel leerlingenvervoer |
Uitvoering van de Verordening en het beleid leerlingenvervoer. |
Verordening tegemoetkoming kosten kinderopvang |
Uitvoering van de Verordening tegemoetkoming kosten kinderopvang. |
Verordening Blijverslening |
Uitvoering van de verordening Blijverslening |
Wet inburgering |
In het kader van het overgangsrecht uitvoeren van taken met betrekking tot het aanbod en begeleiding van inburgeringsvoorzieningen. |
Jeugdwet, Verordening jeugdhulp gemeente Bronckhorst, Beleidsregels Jeugdhulp |
Uitvoering van de Jeugdwet. |
Participatiewet, Afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ en Bbz gemeente Bronckhorst Verordening tegenprestatie Participatiewet, Verordening maatschappelijke participatie en toeslagen Participatiewet, Re-integratieverordening Participatiewet gemeente Bronckhorst, en het vastgestelde beleid in het kader van de Participatiewet |
Uitvoering van de Participatiewet |
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, Verordening maatschappelijke ondersteuning 2015, Beleidsregels voorzieningen maatschappelijke ondersteuning |
Uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
Wet inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte werkeloze werknemers (Ioaw) |
Uitvoering van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze werknemers (Ioaw). |
Wet inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte werkeloze zelfstandigen (Ioaz). |
Uitvoering van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze zelfstandigen (Ioaz). |
Beleidsplan Handhaving |
Uitvoering activiteiten gericht op fraudepreventie. |
Algemeen |
Opdracht geven tot het verrichten van een bijzonder opsporingsonderzoek. |
Wet gemeentelijke Schuldhulpverlening, beleidsregels schuldhulp-verlening |
De uitoefening van bevoegdheden in het kader van de schuldhulpverlening. |
Wet op de Lijkbezorging |
Het voorzien in de lijkbezorging als bedoeld in artikel 21 en volgende van de wet. |
Gezondheids- en welzijnswet voor dieren en de Veewet |
Beslissingen betreffende de uitvoering van deze wetten. |
Cluster Financiële administratie participatie
Afdrachten loonheffing uitkeringen/premieafdrachten UWV/Zorgverzekeraar |
De bevoegdheid afdrachten loonheffingen, uitkeringen en premieafdrachten UWV zorgverzekeraar te ondertekenen en af te werken. |
Zorgverzekeringswet |
Aanmelden en beëindigen aanmelding bij zorgverzekeraar. |
WWB, Ioaz, Ioaw, Beleidsregels terugvordering WWB, Ioaw, Ioaz en verhaal WWB |
Werkzaamheden verrichten en beslissingen nemen met betrekking tot de invordering. |
Cluster Toezicht en handhaving
Artikel 13 en 13a Woningwet |
Verplichten tot het treffen van voorzieningen. |
Artikel 14 Woningwet |
Aanschrijven tot het treffen van voorzieningen en het aanbrengen van verbeteringen. |
Artikel 15 Woningwet |
Gelijktijdig met een besluit als bedoeld in artikel 23, 13a, en 14 besluiten tot toepassing van bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom. |
Artikel 4.4 Bouwverordening |
Uitzetten bouw |
Artikel 4.10 Bouwverordening |
Verbieden van gebruik van een werktuig dat schade of ernstige hinder voor de omgeving veroorzaakt en het voorschrijven van vrachtwerktuig. |
Artikel 5.4.1, 7.3.2 en 7.4.1 Bouwverordening |
Aanschrijving betreffende maatregelen en bestrijding ongedierte. |
Bouwverordening |
Schriftelijke bevestiging van door toezichthoudende ambtenaren mondeling gegeven aanwijzingen, sommaties inzake bouwzaken. |
Artikel 18.2 Wet milieubeheer |
Uitvoeren van de genoemde taken. |
Artikel 1.45 en 1.46 Wet Kinderopvang |
Het in ontvangst nemen van meldingen en het bijhouden van het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus |
Artikel 1.65 lid 1 Wet kinderopvang |
Geven van schriftelijke aanwijzingen. |
Artikel 1.66 lid 1 Wet kinderopvang |
Verbieden de exploitatie voort te zetten. |
Artikel 1.66 lid 2 Wet kinderopvang |
Verbieden het kindercentrum in exploitatie te nemen. |
Algemene plaatselijke verordening |
Handhaving van de Algemene plaatselijke verordening. |
Artikel 125 Gemeentewet, artikel 5:32 Awb afd. 5.3 en 5.4 van de Awb |
Toepassen van bestuursdwang en het opleggen / intrekken van een last onder dwangsom op grond van art. 125 van de Gemeentewet en artikel 5:32 van de Awb, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van afdeling 5.3 en 5.4 van de Awb, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van de gedoogbeschikkingen. |
Artikel 97 Woningwet |
Sluiting van gebouw, open erven en terreinen. |
Hoofdstuk 5 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht paragraaf 5.4, artikelen 5.14 tot en met 5.23 |
Last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en intrekking van een vergunning of ontheffing (bestuursrechtelijke handhaving) |
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering. |
Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen. |
Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren 2012 (AVOI-UNOG) |
Uitvoeren van de handhaving van de verordening. |
Project aanpak ongeregistreerd grondgebruik
Artikel 3:316 Burgerlijk Wetboek |
Stuiten van de verjaring door daad van rechtsvervolging. |
Artikel 3:317 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door aanmaning of mededeling. |
Artikel 3:318 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door erkenning. |
Afdeling 5.3.1 Algemene wet bestuursrecht (bestuursdwang) |
Overgaan tot ontruiming. |
Artikel 5:2 Burgerlijk Wetboek |
Revindicatievordering instellen en een veroordeling tot ontruiming vragen. |
Burgerlijk Wetboek |
Instemmen met inschrijven van de verjaring en meewerken aan het opmaken van de notariële akte. |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek
|
Beslissen over het afstand doen van het recht om een beroep te doen op verjaring. |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek Artikel 170 lid 2 Gemeentewet |
Het ondertekenen van de verklaring. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet / Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verkoop van grond binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet / Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verhuur, gebruik binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan van de overeenkomst. |
Artikel 170 lid 2 Gemeentewet |
Het ondertekenen van de overeenkomst tot verkoop, verhuur en gebruik. |
Cluster Juridische zaken
Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aansprakelijk stellen van rechts(personen) wegens onrechtmatig handelen ten opzichte van de gemeente inclusief het aanzeggen van wettelijke rente. |
Burgerlijk Wetboek |
Het afhandelen van aansprakelijkstellingen onder het eigen risico van de WA polissen. |
Algemeen |
Inschakelen verzekeraar bij een aansprakelijkstelling boven het eigen risico en onder het eigen risico bij letsel en personen schade |
Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
Het nemen van schadebesluiten tot en met het bedrag van het eigen risico van de WA-polis. |
Artikel 5:34 Awb |
Uitvoering van artikel 5:34 Awb (opheffen dwangsom). |
Artikel 2 verordening commissie bezwaarschriften |
Beslissen tot het al dan niet voorleggen van bezwaarschriften aan de commissie |
Artikel 6:6 Awb |
Gelegenheid bieden verzuim te herstellen |
Artikel 6:14 Awb |
Schriftelijke bevestiging ontvangst bezwaarschrift |
Artikel 6:15 Awb |
Doorzenden bezwaar- of beroepschrift aan bevoegd orgaan. |
Artikel 6 :17 Awb |
Toezenden van de op de zaak betrekking hebbende stukken gemachtigde |
Artikel 6:19 lid 3 Awb |
Onverwijld mededelen nieuw besluit |
Artikel 6 :20 lid 2 Awb |
Meedelen besluit |
Artikel 7:1a Awb |
Afhandelen van verzoeken voor het indienen van rechtstreeks beroep bij de bestuursrechter. |
Artikel 7:2 lid 2 Awb |
Op de hoogte stellen van indiener van het bezwaarschriften en belanghebbende van de gelegenheid tot horen |
Artikel 7:3 Awb |
Afzien van horen |
Artikel 7:4 lid 2 en 6 Awb |
Ter inzage leggen bezwaarschrift en op de zaak betrekking hebbende stukken en de toepassing hiervan achterwege laten. |
Artikel 7:5 t/m 7:9 en 7:11 Algemene wet bestuursrecht |
Ambtelijk horen van bezwaarmakers en vervolgens beslissen op bezwaar. |
Artikel 7:10 lid 2 t/m 5 Awb |
Opschorten, verdagen, uitstellen van de beslissing op bezwaar. |
Artikel 8:42 Awb juncto artikel 39 RvS |
Indienen verweerschrift en stukken, het verzoek om uitstel indienen verweerschrift. |
Artikel 8:45 Awb |
Het geven van schriftelijke inlichtingen en toezending stukken aan de rechtbank tijdens het vooronderzoek. |
Artikel 8:83 Awb |
Toezending van op de zaak betrekking hebbende stukken bij verzoek om voorlopige voorziening |
paragraaf 4.1.3.2. Algemene wet bestuursrecht |
Beslissen op een aanvraag dwangsom bij niet tijdig beslissen. |
Artikel 7:11 Algemene wet bestuursrecht |
Beslissingen op bezwaar nemen als de commissie bezwaarschriften geadviseerd heeft het bezwaar ongegrond of niet ontvankelijk te verklaren. |
Artikel 160 lid 1 sub f Gemeentewet |
Vertegenwoordiging van de burgemeester en burgemeester en wethouders ter zitting bij (bestuursrechtelijke ) bezwaar- en beroepszaken en overige rechtsgedingen gericht tegen besluiten van de burgemeester het college van burgemeester en wethouders en de raad tot in alle instanties, mits machtiging door de burgemeester dan wel het college is verleend. |
Algemeen |
Besluiten over deelname mediation |
Cluster Secretariaat
- |
- |
Bijlage 4 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Buiten
Voor de mandatering aan de beheerder Wet BAG en de registrator Wkpb zie het mandaatbesluit Wet BAG en Wkpb.
Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren 2012 (AVOI-UNOG) |
Uitvoeren van de verordening, behoudens handhaving. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten voor levering van materiaal en materialen binnen het vastgestelde budget. |
Artikel 15 en 18 lid 1 Wegenverkeerswet |
Nemen van verkeersbesluiten. |
BABW paragraaf 4, artikel 12 |
Plaatsing en verwijdering van verkeerstekens met uitzondering van de borden C1 t/m C21 en de instelling van stop en verkeersverboden (E1 en E2). |
Artikel 87 Reglement Verkeersregels en verkeerstekens |
Verlenen / weigeren van ontheffingen. |
Parkeerverordening |
Uitvoering van de parkeerverordening. |
Algemeen |
Optreden als vertegenwoordiger van de gemeente bij grensaanwijzingen en inmeting kadaster. |
Verordening naamgeving en nummering |
Uitvoeren van de verordening met betrekking tot de huisnummering. |
Artikel 8 Wet Basis administratie adressen en gebouwen |
Vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten. |
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering. |
Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in andere krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen. |
Algemeen |
Het doen van aangifte bij de politie met betrekking tot derden aangebrachte vernielingen en schades aan gemeentelijke eigendommen en accommodaties. |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van adoptieovereenkomsten speeltoestellen. |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet |
Beslissingen en correspondentie in het kader van het prullenbakkenplan. |
Regeling medisch afval |
Uitvoering van de regeling medisch afval. |
Algemeen |
Verlenen van toestemming tot het aanbrengen van reclames in publieksaccommodaties met betrekking tot accommodaties. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen op verzoeken voor verhuur van de gemeentelijke sporthallen en gymzalen. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de in beheer zijnde roerende zaken. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot huren, in gebruik nemen, verhuren, in gebruik geven van (on)roerende zaken, mits passend binnen een vastgestelde exploitatieopzet of conform de door het college vastgestelde verhuurtarieven en beleid. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het tot verkopen of ruilen van onroerende zaken, mits passend binnen een vastgestelde exploitatieopzet of conform vastgestelde gronduitgifteprijzen en uitgiftebeleid. |
Artikel 160 lid 1 sub e, Gemeentewet |
Besluiten tot het aangaan van onderhoudscontracten groenstroken. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot verkoop van openbaar groen. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan en opzeggen van overeenkomsten met betrekking tot verhuren en in gebruik geven van openbaar groen. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Bezwaren van gemeente- eigendommen voor zover dit betreft het vestigen en opheffen van beperkte zakelijke rechten. |
Algemeen |
Verlenen van uitstel voor verlijden leveringsakte. |
Algemeen |
Aanwijzing notaris. |
Algemeen |
Besluit tot ontbinding koopovereenkomst bij faillissement e.d. |
Algemeen
|
Toestemming eerdere ingebruikneming bouwterrein, mits onder de gebruikelijke voorwaarden. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan, wijzigen en beëindigen e.d. van de pachtovereenkomsten voor wat betreft kortlopende contracten (max. 5 jaar) voor losse stukjes pachtgrond. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Koop en verkoop van gronden tot een oppervlak van 100m2 of een bedrag van € 10.000,--, mits passend binnen het daartoe bestemde budget. |
Project aanpak ongeregistreerd grondgebruik
Artikel 3:316 Burgerlijk Wetboek |
Stuiten van de verjaring door daad van rechtsvervolging. |
Artikel 3:317 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door aanmaning of mededeling. |
Artikel 3:318 Burgerlijk Wetboek |
Stuiting van de verjaring door erkenning. |
Afdeling 5.3.1 Algemene wet bestuursrecht (bestuursdwang) |
Overgaan tot ontruiming. |
Artikel 5:2 Burgerlijk Wetboek |
Revindicatievordering instellen en een veroordeling tot ontruiming vragen. |
Burgerlijk Wetboek |
Instemmen met inschrijven van de verjaring en meewerken aan het opmaken van de notariële akte. |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek
|
Beslissen over het afstand doen van het recht om een beroep te doen op verjaring. |
Artikel 3:322 Burgerlijk Wetboek Artikel 170 lid 2 Gemeentewet |
Het ondertekenen van de verklaring. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet / Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verkoop van grond binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet / Burgerlijk Wetboek |
Besluiten tot verhuur, gebruik binnen het project aanpak ongeregistreerd grondgebruik en beslissen tot het aangaan van de overeenkomst. |
Bijlage 5 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Documentaire informatievoorziening
Artikel 74 Gemeentewet |
Het in ontvangst nemen en openen van aan gemeentelijke bestuursorganen gerichte post en het aantekenen van de datum in ontvangst op ingekomen post. Het openen geldt niet voor post: welke afkomstig is van de Arbodienst en vertrouwelijke (medische) informatie bevat.welke gericht is aan de gemeente of een van de gemeentelijke bestuursorganen voor zover deze krachtens bijzondere wettelijke voorschriften niet direct mag worden geopend. bestemd voor de Commissie bezwaarschriften Bronckhorst. |
Algemeen |
Ontvangstbevestigingen sturen op ingekomen brieven / verzoeken |
Algemeen |
In ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten, poststukken, postwissels en cheques. |
Archiefwet, Archiefbesluit
|
a. Het vervangen van archiefbescheiden door reproducties, teneinde de aldus vervangen bescheiden te vernietigen (artikel 7 Archiefwet, artikel 6, lid 1 en 2 Archiefbesluit) b. Het opmaken van een verklaring van vervanging van archiefbescheiden door reproducties (artikel 8 Archiefbesluit) c. het vervreemden van archiefbescheiden (artikel 8, lid 1 en 2 Archiefwet en artikelen 7 en 8 Archiefbesluit) d. het opmaken van een verklaring van vervreemding van archiefbescheiden (artikel 8 Archiefbesluit) e. het overbrengen van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 12, lid 1 Archiefwet en artikel 9 Archiefbesluit) f. het vervroegd overbrengen van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 13 , lid 1 Archiefwet) g. het verzoeken om het verlenen van machtiging door Gedeputeerde Staten tot opschorting van de overbrenging van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats (artikel 13, lid 3 en 4 Archiefwet). h. het opmaken van een verklaring van overbrenging van archiefbescheiden naar de gemeentelijke bewaarplaats (artikel 8 Archiefbesluit) i. het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden (artikel 8 Archiefbesluit) j. het stellen van beperkingen aan de openbaarheid van archiefbescheiden (artikel 15, lid 1 en 2 en artikel 16, lid 2 Archiefwet en artikel 10 Archiefbesluit) |
Cluster Personeel en organisatie
Algemeen |
Werkzaamheden betreffende de werving en selectie van een door B&W opengestelde vacature, beneden niveau van afdelingshoofd met uitzondering van de benoeming. |
Algemeen |
Organiseren van cursussen voor medewerkers met inbegrip van externe personen en instanties. |
Algemeen |
Afgeven Werkgeversverklaring hypotheek. |
Algemeen |
Afgeven verklaring borgstelling HVO. |
Algemeen |
Uitvoeren van belasting en premieheffingsvoorschriften met betrekking tot de salarisadministratie. |
Algemeen |
Uitvoeren van regelingen ten behoeve van de bedrijfsvereniging, ABP, IZA, CBS. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Aanschaf ARBO hulpmiddelen. |
Cluster Informatisering en automatisering
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Beslissen tot het aangaan van aankoop, huur-, lease- en/of onderhoudsovereenkomsten met betrekking tot hardware, software, dataverbindingen en beveiligingscertificaten binnen het vastgestelde budget. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
Overeenkomsten aan te gaan in verband met gegevensuitwisselingen zoals met de Kamer van Koophandel en basisregistraties. |
Artikel 33 en 34 Wet bescherming persoonsgegevens |
Het al dan niet doen van mededelingen omtrent de eerste opname in een persoonsregistratie. |
Artikel 33 en 34 Wet bescherming persoonsgegevens |
Het mededelen van het doel van de verwerking waarvoor persoonsgegevens worden verkregen. |
Artikel 34 a Wet bescherming persoonsgegevens |
Melden van datalek |
Artikel 36 Wet bescherming persoonsgegevens |
Beslissen op het verzoek om correctie van persoonsgegevens |
Artikel 40 wet bescherming persoonsgegevens |
Beoordeling van het verzet, mededelen aan betrokkene. |
Artikel 41 Wet bescherming persoonsgegevens |
Mededeling doen aan de betreffende geregistreerde, dat aan derden gegevens worden verstrekt over hem uit de persoonsregistratie |
Wet bescherming persoonsgegevens |
Overige correspondentie inzake Wet bescherming persoonsgegevens |
Bijlage 6 behorende bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
Cluster Omgeving
Artikel 11 Monumentenwet |
Verzoeken om advies aan de Rijksdienst Monumentenzorg. |
Besluit Restauratie Rijks Monumenten |
Inzenden van de formulieren voor onderhoudssubsidie monumenten en restauratiesubsidie monumenten bij Gedeputeerde Staten. |
Monumentenwet / erfgoedverordening |
Uitvoering van de erfgoedverordening |
Algemeen |
Doorzenden subsidieaanvragen naar provincie. |
Subsidieverordening onderhoud monumenten |
Uitvoering van de verordening. |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Vaststellen of er mogelijk archeologische waarden aanwezig zijn (bureauonderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen. |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Het verkrijgen van informatie over de omvang en locatie van archeologische resten (booronderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen. |
Monumentenwet en bestemmingsplan |
Het verkrijgen van aanvullende informatie waardoor de archeologische waarden en conserveringsgraad van het terrein nauwkeurig is vast te stellen (proefsleuvenonderzoek) en het terrein daarvoor vrijgeven of een vervolgonderzoek met een programma van eisen. |
Artikel 2.1, lid 1 onder a Wabo |
Verlenen / weigeren van omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk. |
Artikel 2.1, lid 1, onder f Wabo |
Verlenen en weigeren van een omgevingsvergunning voor het veranderen van een beschermd rijksmonument |
Artikel 2.1. lid 1 onder h Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het slopen in Rijks beschermd stads- of dorpsgezicht |
Artikel 2.2, lid 1, onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het veranderen van een gemeentelijk monument. |
Artikel 2.2, lid 1, onder a Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk. |
Artikel 2.1. lid 1 onder c Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het slopen van een gebouw in gemeentelijk stads- of dorpsgezicht. |
Artikel 2.1, lid 1, onder g Wabo |
Verlenen van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk op grond van een bestemmingsplan, inpassingsplan of beheersverordening. |
Artikel 6 Woningwet |
Verlenen / weigeren van vrijstelling van voorschriften bouwbesluit. |
Artikel 11 Woningwet |
Verlenen vrijstelling / weigering van ontheffing voorschriften bouwverordening. |
Artikel 2.1.5. Bouwverordening |
Geheel of gedeeltelijk ontheffing verlenen van de plicht tot het indienen van onderzoeksrapport. |
Hfd. 2, Par. 5, 6 en 7 Bouwverordening |
Ontheffing verlenen/weigeren van de in hfd. 2, par. 5, 6 en 7 bouwverordening gestelde voorschriften. |
Artikel 8.1.1 tot en met 8.1.7. Bouwverordening |
Uitvoering van hfd. 8 van de bouwverordening waaronder het besluiten op een aanvraag sloopvergunning, niet wanneer het een monument betreft. |
Artikel 8.2.1. Bouwverordening |
Mededelen dat geen sloopvergunning is vereist. |
8.2.2. Bouwverordening |
Instemmen met een sloopmelding. |
Artikel 10.3 Bouwverordening |
Overdragen van verleende vergunningen genoemd in artikel 10.3 van de bouwverordening. |
Artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering. |
Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Opmaken van een schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen. |
Artikel 6.4a Wro, 624 Wro |
Uitvoering van de bevoegdheden omtrent het te heffen recht, zoals omschreven in artikel 6.4 Wro. |
Wro, Artikel 6.4 Wro, artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen over anterieure overeenkomsten.. |
Artikel 3.1.1 Bro |
Voeren van overleg ter voorbereiding van een bestemmingsplan. |
Bestemmingsplannen |
Schriftelijke inlichtingen vertrekken over bestemmingsplanmogelijkheden. |
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
Beslissen tot het aangaan van overeenkomsten landschappelijke elementen. |
Artikel 2.1, lid 1 onder b Wabo |
Verlenen van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een werk. |
Artikel 2.11 Wabo |
Weigeren van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een werk. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo jo. Artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 1° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het binnenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en beheersverordening. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo j°. Artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 2° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het buitenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en beheersverordening (kruimelgevallen). |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo j°. Artikel 2.12, lid 1 onder a, onder 3° Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het Buitenplans afwijken van bestemmingsplan, inpassingsplan en beheersverordening. |
|
|
Artikel 2.1, lid 1 onder c, Wabo j° artikel 2.12, onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor afwijking van de regels van een exploitatieplan. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo j° artikel 2.12, lid 1, onder b Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor afwijken van regels van een provinciale verordening of de AMVB Ruimte. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo j° artikel 2.12, lid 1, onder d Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het afwijken van het verbod om bestaand gebruik te wijzigen op grond van een voorbereidingsbesluit. |
Artikel 2.1, lid 1, onder c Wabo j° artikel 2.12, lid 2 Wabo |
Verlenen / weigeren van een omgevingsvergunning voor het tijdelijk afwijken van een bestemmingsplan, inpassingsplan of beheersverordening. |
Artikel 2.1, lid 1 ,onder g Wabo |
Verlenen van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk op grond van een bestemmingsplan, inpassingsplan of beheersverordening. |
Artikel 2.16 Wabo |
Weigeren van een omgevingsvergunning sloopvergunning |
Paragraaf 2.6 Wabo: artikel 2:29, artikel 2:30, artikel 2:31, artikel 2:33, artikel 33a |
Uitvoering van de genoemde artikelen van Wabo. |
Voor de mandatering aan de Omgevingsdienst Achterhoek zie het mandaatbesluit Omgevingsdienst Achterhoek.
Cluster Financiën en interne controle
Algemeen |
Ondertekenen betalingsopdrachten en invorderingsopdrachten. |
Algemeen |
Afgeven van saldobiljetten geldlening. |
Algemeen |
Inschakelen gerechtsdeurwaarder bij vorderingacties uitgezonderd besluiten die door het bureau sociale zaken zijn voorbereid. |
Algemeen |
Treffen van betalingsregelingen. |
Algemeen |
Statistieken en andere statistische gegevens met betrekking tot financiën aanleveren. |
Algemeen |
Bevestiging en controle effectenbezit en schuldrestanten. |
Algemeen |
Inzenden gegevens met betrekking tot de financiële verhoudingswet. |
Hypotheekregeling personeel gemeente Hummelo en Keppel |
Uitvoeren van de Hypotheekregeling personeel gemeente Hummelo en Keppel. |
Artikel 27 Wet Gemeenschappelijke Regeling |
WGR register opstellen. |
Cluster Planning en control
- |
- |
Cluster Financiële administratie
Algemeen |
Het aangaan, wijzigen en opzeggen van verzekeringen en het aanmelden en afwikkelen van schadegevallen. |
Algemeen |
Werkzaamheden verrichten en beslissingen nemen met betrekking tot invordering |
Bijlage 7 behorende bij het besluit van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van Bronckhorst inzake het verlenen van mandaat, volmacht en machtiging.
MANDAAT AAN EXTERNEN
Faillissementswet |
Het afgeven van verklaringen als bedoeld in artikel 285 lid 1 sub f van de Faillissementswet |
Stadsbank Oost Nederland |
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening / Beleidsregels schuldhulpverlening |
Beslissen op een verzoek tot toelating tot de schuldhulpverlening en beslissen over de beëindiging van de schuldhulpverlening |
Stadsbank Oost Nederland |
Artikel 117 Wegenverkeerswet |
Verlenen van internationale rijbewijzen De bevoegdheid is gemandateerd met inachtneming van de overeenkomst die op 19 augutus1998 tussen de VNG en de ANWB is gesloten. |
Hoofddirectie ANWB, de hoofddirectie van de ANWB is bevoegd tot ondermandaat |
Hoofdstuk 5 Algemene wet bestuursrecht |
Het ondertekenen en zenden van een controlebrief dat er geen overtredingen zijn geconstateerd en/of dat er geen vervolgacties nodig zijn. |
Brandweer medewerkers van VNOG Noord- en Oost Gelderland |
Zelfstandigenregeling Zie tevens artikel 4 van de overeenkomst uitvoering zelfstandigen-regeling gemeente Bronckhorst |
Uitvoering zelfstandigen-regeling: het besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004;de wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen;de Wet werk en bijstand, voor zover deze wet betrekking heeft op (mogelijk) ondernemerschap, dit inclusief de door de raad van de gemeente Bronckhorst op grond van deze wet vastgestelde verordeningen en het verlenen van bijzondere bijstand van algemene aard, zoals het verstrekken van woonkostentoeslag; de eventuele terzake vervangende en andere toekomstige wetten en regelingen. |
Burgemeester en wethouders van de Gemeente Hengelo. Burgemeester en wethouders van de gemeente Hengelo zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers.
|
Artikel 4 Wet op de lijkbezorging
(besluit van 2 april 2013, Z42410 / BenW -00199) |
Benoemen gemeentelijke lijkschouwer |
De directeur publieke gezondheid / algemeen directeur GGD Noord - en Oost Gelderland
|
Jeugdwet
(Besluit van 23-12-2014 Z31574 BenW 01582)
|
Afwikkelen van zorgmeldingen bij de politie |
Veilig Thuis |
Artikel 2.4 lid 1 en 3.1lid 1 van de Jeugdwet
(Besluit van 23-12-2014 Z31574 BenW 01582) |
Indienen van een verzoek tot onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming |
De gecertificeerde instelling Jeugdbescherming Gelderland |
Verordening Duurzaamheidslening
Besluit van 13-03-2016 Z77888 BenW 02410 |
Uitvoering van het gemeentelijk deel van de verordening |
Medewerkers van het VerduurSaam Energieloket |
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015
(besluit van 10-05-2016 Z68199/ BenW 02609) |
Als toezichthoudend ambtenaar belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015
|
De directeur Publieke gezondheid van GGD Noord en oost Gelderland
De directeur Publieke gezondheid van GGD Noord en oost Gelderland is bevoegd mandaat te verlenen om personen werkzaam bij of voor GGD-NOG aan te wijzen als toezichthouder belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. |
Artikel 1.2.1. Wmo 2015, Convenant : “Samenwerken OGGz, maatschappelijke opvang en beschermd wonen” Mandaatbesluit beschermd wonen van 20-12-2016 Z88805 B&W 16-03231 |
Met ingang van 1 januari 2017 het college van burgemeester en wethouders van Doetinchem te mandateren voor: het besluiten tot het verlenen van subsidie, dan wel het verstrekken van een opdracht voor beschermd wonen aan de aanbieder en de vaststelling van deze subsidie, en het nemen van een beslissing op een bezwaarschrift als gevolg van de verlening en vaststelling van de subsidie voor beschermd wonen; de behandeling van en het beschikken op verzoeken om een maatwerkvoorziening beschermd wonen met de bevoegdheid van verlenen van ondermandaat (hieronder begrepen het nemen van beslissingen tot (her)indicatie); de behandeling van en het beschikken op bezwaarschriften met betrekking tot beschermd wonen; het voeren van rechtsgedingen of administratieve beroepsprocedures of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten; het uitvoeren van toezicht op de naleving van wat bij of krachtens de Wet is geregeld ten behoeve van beschermd wonen; het uitvoeren van een proces van bestuurlijk contracteren voor beschermd wonen in de regio Doetinchem. Rechtsgedingen omvat ook het instellen van een kort geding, de voeging in strafzaken, de instelling van beroep, het verzoek tot schorsing van een aangevochten beslissing of het aanvragen van een voorlopige voorziening. |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Doetinchem. De burgemeester en wethouders van Doetinchem zijn bevoegd deze bevoegdheden te submandateren aan daartoe aan te wijzen medewerkers. |
Artikel 3 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod Artikel 10:11 Algemene wet bestuursrecht |
Ondertekenen van het besluit tot het opleggen van een huisverbod (artikel 2 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod) waarbij de hulpofficier overlegt met de burgemeester voordat een huisverbod wordt opgelegd. (ondertekeningsmandaat)
De hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod) te machtigen de volgende handelingen te verrichten: - Ingeval van kindermishandeling of een ernstig vermoeden daarvan, alvorens te besluiten tot het wel of niet opleggen van een huisverbod, overleg te plegen met Bureau Jeugdzorg (artikel 3 lid 1 juncto art. 2 lid 3 Wet tijdelijk huisverbod);
- In een dermate spoedeisende situatie dat het huisverbod niet tevoren op schrift gesteld kan worden, het huisverbod mondeling aan te zeggen aan de uit huis te plaatsen persoon (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 7 Wet tijdelijk huisverbod);
- Het mededelen van het huisverbod en de consequentie van niet naleven, aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste, de aangewezen instantie voor advies en/of hulpverlening en Bureau Jeugdzorg (ingeval van kindermishandeling of een vermoeden daarvan) (artikel 3 lid 1 juncto artikel 2 lid 8 Wet tijdelijk huisverbod);
- Het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand voor de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de eventuele wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank (artikel 3 lid 1 juncto artikel 5 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod)
De hulpofficier van justitie maakt geen gebruik van de bovengenoemde bevoegdheden indien: de wens daartoe door de burgemeester kenbaar is gemaakt;zich na de beslissing van de burgemeester nieuwe feiten voordoen of bekend worden als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient. |
de hulpofficier van justitie (belast met de uitvoering van een huisverbod) |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl