Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR448045
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR448045/1
Regeling vervallen per 12-01-2019
Korter Werken Regeling gemeente Hoorn 2017
Geldend van 01-05-2017 t/m 11-01-2019
Intitulé
Korter Werken Regeling gemeente Hoorn 2017Zaaknummer: 1382468
Gelezen het voorstel van Personeel & Organisatie
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoorn besluit:
gelet op:
- -
de wens de Korter Werken Regeling te stimuleren door aanpassingen in het voordeel van de medewerker;
- -
de toets aan de Pensioenwet en de noodzaak de voorwaarden aan te passen;
- -
instemming van de ondernemingsraad d.d. 24 maart 2017;
tot het vaststellen van de
Korter Werken Regeling gemeente Hoorn 2017
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Medewerker: De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR met een vasteaanstelling.
Werkgever:het bevoegd gezag namens de gemeenteraad of het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoorn.
Oud salaris: Het bruto salarisbedrag per maand voor ingang van de toekenning van het onbetaald bijzonder verlof.
Nieuw salaris: het bruto salarisbedrag per maand per ingangsdatum van de toekenning van het onbetaald bijzonder verlof, inclusief de periodieke salarisverhogingen en cao-loonontwikkeling.
Artikel 2 Verzoek korter werken regeling
-
1. De medewerker met een vaste aanstelling kan de werkgever vragen onbetaald bijzonder verlof te verlenen voor minimaal 2 uur tot maximaal 16 uur per week.
-
2. De werkgever verleend het onbetaald bijzonder verlof, tenzij dit vanwege zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang niet mogelijk is.
Artikel 3 Toekenning
- 1.
Per ingangsdatum van het onbetaald bijzonder verlof krijgt de medewerker in salarisschaal 6 en hoger, op grond van artikel 3:15 van de CAR, een maandelijkse garantietoelage van 25% van het verschil tussen het nieuwe en het oude salaris.
- 2.
Per ingangsdatum van het onbetaald bijzonder verlof krijgt de medewerker in de salarisschaal 5 of lager een maandelijkse garantietoelage van 35% van het verschil tussen het nieuwe en het oude salaris. De medewerker die gebruik maakt van de KWR in functionele schaal 5 die bevorderd wordt naar de uitloopschaal 6 krijgt per ingangsdatum van de bevordering conform lid 1 van dit artikel een garantietoelage van 25%.
- 3.
Daarnaast geldt voor de medewerker die maximaal 10 jaar verwijderd is van de pensioengerechtigde leeftijd, dat hij 100% pensioenopbouw behoudt over de oude arbeidsduur en het oude salaris.
- 4.
Zowel de garantietoelage als de 100% pensioenopbouw geldt voor de periode van maximaal 7 jaar, gerekend vanaf de ingangsdatum van het onbetaald bijzonder verlof. In en na deze periode van 7 jaar heeft werknemer geen recht op terugkeer naar de uren waarvoor onbetaald bijzonder verlof is verleend.
- 5.
Deelname aan de regeling eindigt als de medewerker uit dienst treedt.
Artikel 4 Combinatie met keuzepensioen
Het is niet mogelijk om na het ingaan van keuzepensioen nog 100% pensioen op te bouwen over het gehele oude salaris.
Artikel 5 Voorbehoud fiscale e.a. wijzigingen
De werkgever kan deze regeling in ieder geval in verband met fiscale wijzigingen en/of wijzigingen in de economische of organisatorische situatie van de gemeente Hoorn de regeling aanpassen of intrekken. In geval van een aanpassing of intrekking van deze regeling behouden de medewerkers die voor de wijzigingsdatum zijn gaan deelnemen de toekenning als bedoeld in artikel 3 van deze regeling.
Artikel 6 Overgangs- en slotbepalingen
- 1.
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet beslist het bestuursorgaan, zo nodig na advies van de ondernemingsraad.
- 2.
Het besluit treedt in werking per 1 mei 2017 en na bekendmaking in het Gemeenteblad. Gelijktijdig vervalt de voorgaande Korter Werken Regeling 2016-II.
- 3.
De regeling kan worden aangehaald als Korter Werken Regeling 2017.
te bepalen dat bovenstaand wordt bekendgemaakt door:
- -
opname in het Gemeenteblad
- -
publicatie op overheid.nl
- -
publicatie op het Intranet en Nieuwsbrief
Aldus vastgesteld 4 april 2017
College van burgemeester en wethouders,
de secretaris, de burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl