Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439648
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439648/1
Gemeente Sittard-Geleen, Cluster Sociale zaken, team Zorg, Unit Jeugd Ondermandaatbesluit projectleider/inhoudsdeskundige 3D, Cluster Sociale Zaken, Team Zorg – Unit jeugd, Ondermandaatbesluit
Geldend van 24-01-2017 t/m heden
Intitulé
Gemeente Sittard-Geleen, Cluster Sociale zaken, team Zorg, Unit Jeugd Ondermandaatbesluit projectleider/inhoudsdeskundige 3DCluster Sociale Zaken
Team Zorg - Unit jeugd
Ondermandaatbesluit
Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;
Gezien:
- -
het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;
- -
het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;
- -
de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;
- -
het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
De projectleider/inhoudsdeskundige 3D heeft per 01-01-2017 bevoegdheden/taken van de functie van teammanager 1 t.a.v. de unit Jeugd en heeft binnen de door het Hoofd Sociale Zaken gegeven instructies, de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen – alsmede het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot het taakveld van het team op grond van het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde gerechtigd verplichtingen met – financiële – consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren, conform de Budgetregeling en in overeenstemming met het gemeentelijke Inkoop- en aanbestedingsbeleid, tenzij bij wet anders is bepaald.
Artikel 2. Beperkingen ondermandaat
-
1. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat geen ondermandaat wordt verleend:
- •
voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de bepalingen van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Sittard-Geleen, m.u.v. het verlenen van (vakantie)verlof, adv, kort buitengewoon verlof, verantwoordelijk voor ziekteverzuim, gesprekkencyclussen, alsmede het accorderen van declaraties m.b.t. reis- en verblijfkosten, autokosten, overuren en studiekosten;
- •
voor het verstrekken van opdrachten dan wel het aangaan van financiële verplichtingen, die het bedrag van € 25.000,– exclusief BTW te boven gaan;
- •
-
2. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat ondermandaat wordt verleend na inhoudelijk afstemming met het hoofd:
- •
bij besluiten en beslissingen op bezwaarschriften met een hoog financieel risico waarbij het gaat om een bedrag van meer dan € 50.000,–;
- •
het nemen van besluiten over het al dan niet instellen van een rechtsmiddel in een juridische procedure.
- •
Artikel 3. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
‘Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen’ ‘namens dezen’, respectievelijk‘De Burgemeester van Sittard-Geleen’, ‘namens deze,’
gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,
de handtekening van deze ondergemandateerde,en onder vermelding van naam van deze ondergemandateerde.
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de ondergemandateerde wordt dit ondermandaat uitgeoefend door een andere aanwezige teammanager of het hoofd Sociale Zaken.
Artikel 5. Verantwoording
De in artikel 1 genoemde ondergemandateerde of diens vervanger legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- •
Voorjaars- en najaarsrapportages;
- •
Clusterrapportages;
- •
Jaarrekening;
- •
(Meerjaren-)Begroting;
- •
Regulier overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerde;
- •
Ad hoc overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerde (bij spoedeisende zaken);
- •
Managementinformatie.
Artikel 6. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking
-
1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.
-
2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.
-
3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 22-09-2015, gepubliceerd op 02-10-2015, ingetrokken.
Ondertekening
Sittard-Geleen, 03-01-2017
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,
namens dezen / namens deze,
Hoofd Sociale Zaken,
J.A.M. Heesen
Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen,
mr. J.W.C. Aalders MCCC
Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur a.i.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl