Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439261
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439261/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling bijzondere personele gebeurtenissen
Geldend van 06-01-2017 t/m 31-12-2019
Intitulé
Regeling bijzondere personele gebeurtenissenGemeente Bloemendaal
Gemeente Heemstede
1.Wat is een regeling bijzondere personele gebeurtenissen?
De gemeente schenkt aandacht aan bijzondere personele gebeurtenissen zoals, huwelijk, geboorte en adoptie, ambtsjubileum, dienstjubileum, afscheid en overlijden.
Deze regeling geeft richtlijnen voor attenties en etentjes. De medewerker bepaalt in overleg met zijn direct leidinggevende wat wenselijk is. Een medewerker kan kiezen tussen bijeenkomst/receptie in het gemeentehuis of een etentje.
Alle in deze regeling genoemde bedragen zijn inclusief BTW.
2.Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2017.
3.Voor wie is deze regeling?
Deze regeling geldt voor alle gemeenteambtenaren van de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. (overeenkomstig artikel 1:1 lid 1a van de CAR). Als in de regeling ‘medewerker’ wordt gebruikt, dan wordt gemeenteambtenaar bedoeld.
4.Verantwoordelijkheid?
Het afdelingshoofd van de betrokken medewerker is verantwoordelijk voor de uitvoering van deze regeling. Het organiseren van een bijeenkomst/receptie gaat in overleg met facilitaire zaken.
De administratie van P&O kan bij de administratieve handelingen ondersteunen en zij zorgen voor publicatie op het intranet.
5.Overlijden van een ambtenaar
Er wordt namens het college van burgemeester en wethouders een rouwadvertentie geplaatst in een regionaal dagblad. De gemeente biedt een rouw tak/bloemstuk aan ter waarde van € 45,-.
Tevens ontvangen de naaste familieleden (partner en/of kinderen) een brief met betuiging van medeleven.
Vertegenwoordiging van de gemeente bij de begrafenis/crematie wordt in goed overleg bepaald.
6.Overlijden van een gezinslid van de ambtenaar
Indien de partner, kind(eren) van de ambtenaar overlijdt, biedt de gemeente een rouw tak/bloemstuk aan ter waarde van € 45,-
De medewerker ontvangt een brief met betuiging van medeleven.
Vertegenwoordiging van de gemeente bij de begrafenis/crematie wordt in goed overleg bepaald.
7.Bedragen bijzondere personeelsaangelegenheden
Gelegenheid |
Attentie |
Bloemen |
Eten / Borrel |
Receptie |
Brief P&O |
Gemeente jubileum 12,5 jaar 25 jaar 40 jaar 50 jaar |
Nee €175,- €175,- €175,- |
max.€ 20,- max.€ 20,- max.€ 20,- max.€ 20,- |
nee €50,- p.p max €500,- €50,- p.p max €500,- €50,- p.p max €500,- |
nee Ja Ja Ja |
Nee Nee Nee Nee |
Overheidsjubileum 12,5 jaar *25/40/50 jaar *Gratificatie wordt gebaseerd op artikel 3:5:1 van de CAR/UWO |
Nee € 50,- |
max.€ 20,- max.€ 20,- |
Nee Nee |
Nee Nee |
Nee Ja |
Pensioen/arbeidsongeschiktheid 0-2 jaar 2-5 jaar ≥ 5 jaar |
Nee Nee €175,- |
max.€ 20,- max.€ 20,- max.€ 20,- |
n.v.t. €20,- p.p max 200,- €50,- p.p, max €500,- |
Nee ja ja |
Ja, ontslagbesluit Ja, ontslagbesluit Ja, ontslagbesluit |
Ontslag eigen verzoek 0-2 jaar 2-5 jaar 5-10 jaar >10 jaar |
Nee Nee €100,- €175,- |
max.€ 20,- max.€ 20,- max.€ 20,- max.€ 20,- |
n.v.t €20,- p.p max 200,- €20,- p.p max €200,- €50,- p.p max €500,- |
Nee Nee Ja Ja |
Ja, ontslagbesluit Ja, ontslagbesluit Ja, ontslagbesluit Ja, ontslagbesluit |
Huwelijk of samenlevingscontract |
nee |
max.€ 20,- |
n.v.t. |
n.v.t. |
nee |
Geboorte/adoptie |
nee |
max.€ 20,- |
n.v.t. |
n.v.t. |
ja |
Langdurig ziek 3 weken |
nee |
max.€ 20,- |
n.v.t. |
n.v.t. |
nee |
8.Algemeen
Indien de ambtenaar afziet van een receptie en/of etentje dan mag het maximale budget voor het geschenk niet worden verhoogd met het budget voor de receptie en/of etentje.
In (bijzondere) gevallen waarin deze regeling niet of niet in voldoende mate voorziet beslist de directeur/ gemeentesecretaris van de betreffende gemeente.
Iedere 3 jaar worden bovengenoemde bedragen geïndexeerd.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl