Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR437603
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR437603/1
Regeling vervallen per 08-02-2018
Ondermandaatbesluit Vastgoedbedrijf 2017
Geldend van 01-01-2017 t/m 07-02-2018
Intitulé
Ondermandaatbesluit Vastgoedbedrijf 2017DE CONCERNDIRECTEUREN GRONINGEN Saskia Gerritsen en Bert Popken;
Gelet op de bepalingen van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op het Algemeen mandaatbesluit 2016;
Gelet op het Onderdeelsmandaat Shared Service Center 2016;
Gelet op het principebesluit van het college d.d. 5 juli 2016 waarbij is besloten het Vastgoedbedrijf alsaparte directie te positioneren;
HEBBEN BESLOTEN:
vast te stellen het Ondermandaatbesluit Vastgoedbedrijf 2017;
dit Ondermandaatbesluit Vastgoedbedrijf 2017 in werking te laten treden op 1 januari 2017;
dit besluit bekend te maken door plaatsing in het elektronische gemeenteblad.
Ondertekening
De concerndirecteur Groningen
Bijlage 1
Typering en beschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat verleend aan |
Bijzonderheden
|
1. Privaatrechtelijke rechtshandelingen (art. 10 Algemeen mandaatbesluit) |
||
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover hierbij geen gemeentelijke middelen worden aangewend. |
Teamleider |
|
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij wel gemeentelijke middelen worden aangewend tot een maximum van € 50.000,--
|
Budgethouders |
In artikel 10, lid 3 van het Algemeen mandaatbesluit zijn de volgende maximumbedragen als uitgangspunt genoemd: € 2.500 medewerker € 12.000 teamleider € 25.000 afdelingshoofd € 37.500 divisiemanager € 50.000 directeur |
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij gemeentelijke middelen worden aangewend, boven een bedrag van € 50.000,-- mits het routine-investeringen betreft die in de begroting zijn gedekt. |
Directeur |
|
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover daarbij gemeentelijke middelen worden aangewend, boven een bedrag van € 50.000,-- en de raad bij eerdere besluitvorming hiervoor de bestemming en de aanwending heeft aangegeven. |
Directeur |
|
2. Personeelsmanagement (Artikel 15 Algemeen Mandaatbesluit) |
||
2.1 Werving en Selectie |
||
2.1.1 Wijziging formatie |
Directeur |
Directeursbevoegdheid indien het een wijziging betreft die buiten de formatieomvang gaat (structurele wijziging) |
2.1.2 Openstellen vacature |
Directeur |
Directeursbevoegdheid indien het betreft de openstelling voor een vacature die buiten de formatieomvang gaat (structurele wijziging) |
2.1.3 Benoeming tot schaal 12 |
Direct leidinggevende |
Medewerker wordt benoemd door teamleider of afdelingshoofd. Teamleider wordt benoemd door afdelingshoofd. Afdelingshoofd wordt benoemd door directeur. Directeur wordt benoemd door concerndirecteur. |
2.1.4 Werving en aanstelling stagiaires, vrijwilligers etc. |
Teamleider |
|
2.2 Inschaling medewerker |
||
2.2.1 Regulier |
Direct leidinggevende |
|
2.3. Gratificatie en flexibele beloning |
||
2.3.1 Besluit ≤ € 1.200,-- |
Directeur |
Op voordracht direct leidinggevende |
2.3.2 Besluit > € 1.200,-- |
Niet gemandateerd door college |
|
2.4 Vergoedingen |
||
2.4.1 Toekennen van een overwerkvergoeding |
Direct leidinggevende |
|
2.4.2 Toekennen van een vergoeding voor wacht- en storingsdiensten (semafoondiensten) |
Direct leidinggevende |
|
2.4.3 Toekennen van een vergoeding voor dienstreizen |
Direct leidinggevende |
|
2.4.4 Toekennen toelage onregelmatige dienst |
Direct leidinggevende |
|
2.4.5 Toekennen vergoeding voor dienstkleding |
Direct leidinggevende |
|
2.4.6 Toekennen EHBO-/BHV-toelage |
Hoofd BHV |
|
2.5 Opleiding en studiefaciliteiten |
||
2.5.1 Toekenning |
Direct leidinggevende |
|
2.6 Disciplinaire maatregelen |
||
2.6.1.Het opleggen van een schriftelijke Berisping |
Directeur |
|
2.7 Uitzendkrachten |
||
2.7.1 Inhuren |
Direct leidinggevende |
Binnen raamcontract en alleen met toestemming van de programmamanager mobiliteit |
2.7.2 Ondertekenen urenbrieven tijdelijk personeel |
Direct leidinggevende |
|
2.8 Verlof |
||
2.8.1Verlenen van calamiteitenverlof, kraamverlof, verlof bij huwelijk etc. |
Direct leidinggevende |
|
2.8.2 Verlenen van onbetaald verlof |
Direct leidinggevende |
|
2.8.3 Verlenen van ouderschapsverlof |
Direct leidinggevende |
|
2.8.4 Verlenen van zwangerschaps- en bevallingsverlof |
Direct leidinggevende |
|
2.8.5 Verlenen van zorgverlof, adoptie- en pleegzorgverlof |
Direct leidinggevende |
|
2.8.6 Vervallen verklaren ADV wegens arbeidsongeschiktheid |
Direct leidinggevende |
|
2.8.7 Het kopen en verkopen van verlof |
Direct leidinggevende |
|
2.8.8Uitvoering lopende afspraken spaarovereenkomst |
Direct leidinggevende |
|
2.8.9Het goedkeuren van verlofaanvragen |
Direct leidinggevende |
|
2.9 Overig |
||
2.9.1 Opdracht tot inhouding voor: - Derdenbeslag - Loonvordering - Sociaalvoorzieningsfonds |
Direct leidinggevende |
|
2.9.2 De bevoegdheid om af te wijken van het korten van salaris bij langdurige ziekte (artikel 7:3 CAR UWO) |
Afdelingshoofd HRM expert |
|
2.10 Ontzeggen van toegang tot het gebouw |
||
2.10.1 Ontzeggen toegang gebouw |
Directeur |
De leidinggevende mag iemand - spoedshalve - de toegang tot het gebouw (mondeling) ontzeggen. De betreffende functionaris moet ervoor zorgen dat er - met onverwijlde spoed en bij voorkeur dezelfde dag - een schriftelijke bevestiging ondertekend door de directeur wordt verzonden. |
3. Subsidies |
||
Het aanvragen van subsidies voor zover die dienstbaar kunnen zijn aan de gemeentelijke taakuitoefening |
Directeur |
Geen mandaat in formele zin, doch vloeit voort uit de taakopdracht van het college aan de directeur. |
4. Wet dwangsom (Awb) |
||
Uitvoering Wet dwangsom |
Directeur |
|
5. Voeren van correspondentie (art. 4 lid 2 Algemeen Mandaatbesluit) |
||
Voor alle officiële correspondentie geldt dat de ondertekening plaatsvindt namens burgemeester en wethouders dan wel namens de burgemeester. Ondertekening op eigen naam is bij formele correspondentie niet mogelijk. In enkele specifieke gevallen wordt van deze lijn afgeweken uit oogpunt van bedrijfsvoering. |
||
Brieven met politiek bestuurlijke betekenis, afwijkend van bestaand beleid |
Geen mandaat, is bevoegdheid college |
|
Brieven met meer dan alledaagse betekenis |
Directeur |
|
Brieven met alledaagse betekenis |
Directeur |
|
6. Uitvoering begroting |
||
Het uitvoeren van de gemeentebegroting, voor wat betreft het financiële beleid en beheer zoals die nader omschreven zijn in concernrichtlijnen (artikel 14 Algemeen mandaatbesluit 2017) |
Budgethouder |
Het uitvoeren van de begroting van het Vastgoedbedrijf |
7. Het afhandelen van klachten als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht |
Directeur |
|
8. Wet openbaarheid van bestuur (Wob) |
||
Uitvoering Wet openbaarheid van bestuur |
Directeur |
Het afhandelen van Wob-verzoeken, tenzij er sprake is van besluiten met politieke of beleidsmatige importantie. Verder zijn ook bij dit artikel de bepalingen van de artikelen 2 en 3 van het Algemeen mandaatbesluit 2017 onverkort van toepassing. |
9. Voorzieningen onderwijshuisvesting, sociaal-culturele en overige accommodaties |
||
Uitvoering van de verordening “Voorzieningen onderwijs huisvesting gemeente Groningen” waaronder: Hfdst 2 Programma en overzicht, de bepalingen Hfdst 3 Aanvragen met spoedeisend karakter Hfdst 4 Vergoeding kosten bouwvoorbereiding Hfdst 5 Medegebruik en verhuur Hfdst 6 Einde gebruik gebouwen en terreinen Hfdst 7 Gebruik en vergoeding gymnastiekruimte |
Teamleider |
|
Aanvraag om vergunningen, nodig voor bouw, verbouw, sloop, ingebruiknemen van accommodaties, gebouwen en terreinen |
Teamleider |
Bij gebouwen in beheer bij een werkmaatschappij: in opdracht van de werkmaatschappij |
Aangaan huurovereenkomsten vastgoed |
Directeur |
Boven het bedrag van € 250.000 wordt de concerndirecteur betrokken. |
10. Beheer en onderhoud gemeentelijk vastgoed |
||
Beheer en onderhoud van onroerend goed in bezit van de gemeente |
Teamleider |
Betreft onder meer planning van het onderhoud. Wanneer er overeenkomsten gesloten moeten worden gelden de ondermandaten zoals vermeld onder punt 1. |
11.Ondertekening
Ondertekening van brieven met een externe werking is als volgt:
Met vriendelijke groet,
burgemeester en wethouders van Groningen,
namens hen,
concerndirecteur Groningen,
namens deze,
[NAAM ondergemandateerde,
[FUNCTIE EN AFDELING]
of:
Met vriendelijke groet,
burgemeester van Groningen,
namens hem,
concerndirecteur Groningen,
namens deze,
[NAAM ondergemandateerde],
[FUNCTIE EN AFDELING]
Ondertekening namens de burgemeester gebeurt bij overeenkomsten (privaatrechtelijke handelingen).
Vervangingsregeling :
De Directeur Vastgoedbedrijf wordt bij afwezigheid vervangen door de Directeur StadsontwikkelingRuimtelijk Beleid en Ontwerp.
De projectleider Gresco wordt bij afwezigheid vervangen door de energiecoördinator.
Budgethouderslijst :
Budgethouders zijn verantwoordelijk voor het beheer van hun budget en moeten formeel de betreffendefacturen paraferen. Hoewel het aanwijzen van budgethouders geen enkele formele relatie heeft methet verlenen van mandaten zijn aan de budgethouders wel de ondermandaten verleend voor het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze betrekking hebben op het hen in beheer gegeven budget.
Directeur, teamleider en medewerkers conform art 10 algemeen mandaat besluit.
Daarnaast geldt mandaat tot bedrag van 12.000 euro voor:
Senior Portefeuillemanager
Portefeuillemanager
Senior Projectmanager
Projectmanager
Projectleider
Fondsmanager GrESCo
Projectleider GrESCo
Energiecoördinator
Uitvoeringscoördinator
Senior Medewerker Vastgoedbeheer
Projectleider Vastgoedbeheer
Contractmanager
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl