Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR437168
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR437168/1
Regeling vervallen per 01-01-2021
Uitvoeringsregeling Huishoudelijke Hulp Toelage gemeente Onderbanken 2017-2018
Geldend van 01-01-2017 t/m 31-12-2020
Intitulé
Uitvoeringsregeling Huishoudelijke Hulp Toelage gemeente Onderbanken 2017-2018Uitvoeringsregeling Huishoudelijke Hulp Toelage gemeente Onderbanken 2017-2018
Artikel 1 Begripsbepalingen
- 1.
College: Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Onderbanken
- 2.
Zorgaanbieder: een van de zorgaanbieders, te weten MeanderGroep of Cicero Thuis BV, met wie een contract is afgesloten volgens de aanbesteding partnerschap Hulp bij het huishouden in 2012. (bij zorg in natura)
- 3.
Client: Een inwoner van de gemeente Onderbanken die over een geldige beschikking huishoudelijke ondersteuning op grond van de Wmo 2015 beschikt en aanvullend gebruik maakt van extra ondersteuning op grond van de regeling toelage huishoudelijke zorg 2015-2016.
- 4.
Ondersteuning: Zorg die extra, aanvullend, op maatwerkondersteuning vanuit de Wmo kan worden ingezet waaronder aandacht zorg of reguliere huishoudelijke zorg.
- 5.
Peildatum: Ingangsdatum van de regeling zijnde 1 januari 2017.
Artikel 2 Doel
Het doel van deze regeling is om de ondersteuning die cliënten in het kader van de regeling huishoudelijke zorg toelage 2015-2016 ontvingen te kunnen laten behouden. De regeling staat ook open voor nieuwe cliënten. Cliënten worden door deze regeling in de gelegenheid gesteld om de ondersteuning die tot 1 januari 2017 onder de (oude) HHT-regeling 2015-2016 viel, met ingang van de peildatum, te kunnen verlengen of nieuw aan te gaan voor de duur van maximaal 2 jaren (tot 1 januari 2019).
Artikel 3 Doelgroep
Deze regeling is van toepassing op inwoners van de gemeente Onderbanken die op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 een geldige beschikking hebben voor huishoudelijke zorg en gebruik willen (blijven) maken van aanvullende ondersteuning op grond van de aflopende regeling huishoudelijke zorg toelage 2015/2016. De juridische grondslag van de toelageregeling huishoudelijke zorg is gelegen in artikel 2 van de Algemene subsidieverordening gemeente Onderbanken 2012. Op grond van dit artikel kan het College aanvullende ondersteuning beschikbaar stellen.
Artikel 4 Voorwaarden
Om voor de toelageregeling huishoudelijke zorg 2017-2018 in aanmerking te komen, gelden de volgende voorwaarden:
- 1.
Client is woonachtig in de gemeente Onderbanken en beschikt over een geldige Wmo- indicatie huishoudelijke zorg.
- 2.
De in te zetten activiteiten zijn aanvullend op het resultaat dat in de beschikking inzake huishoudelijke ondersteuning is opgenomen.
- 3.
Client betaalt aan de zorgaanbieder een eigen bijdrage van € 5,50 per uur (inclusief € 0,50 bijdrage aan administratiekosten van de zorgaanbieder).
- 4.
Het college stelt aan de zorgaanbieder per uitgevoerd uur toelage huishoudelijke zorg een tarief beschikbaar van € 18,-.
- 5.
De cliënt maakt rechtsreeks afspraken met de zorgaanbieder over de manier waarop de extra ondersteuning wordt ingezet.
- 6.
Indien de cliënt deze aanvullende ondersteuning in de vorm van een persoonsgebonden budget wenst te ontvangen dan geldt hiervoor als tarief € 18,-.
- 7.
Het toe te kennen aantal uren aanvullende uren zorg bedraagt maximaal 2 uur per week per zorgvrager.
Artikel 5 Verlengen van de ondersteuning en uitvoering van de regeling
Client ontvangt schriftelijk bericht over de toekenning waarin de bestaande zorg wordt verlengd tot 1 januari 2019.
Artikel 6 Hardheidsclausule
Het College kan in die gevallen waarin onverkort toepassen van de regeling zou leiden tot onredelijkheid of onbillijkheid ten gunste van de aanvrager afwijken van de bepalingen in deze uitvoeringsregeling.
Artikel 7 Invoeringsdatum
Deze uitvoeringsregeling wordt aangehaald als: Uitvoeringsregeling Huishoudelijke Hulp Toelage gemeente Onderbanken 2017-2018
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl