Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR436198
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR436198/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen gemeente Twenterand 2017
Geldend van 05-01-2017 t/m 31-12-2017
Intitulé
Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen gemeente Twenterand 2017Nr. 016.015.0018
De raad van de gemeente Twenterand;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders;
besluit:
vast te stellen de
Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen Twenterand 2017
Hoofdstuk 1 Tarieven
Artikel 1 Tarieven vervoers-, schoonmaakkosten, rioolaansluitingen, inritten, betegeling geluidsniveaumeter en standplaatsen
Met ingang van 1 januari 2017 worden de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen als volgt vastgesteld:
- 1.
Tarieven
- a.
de werkelijke vervoerskosten voor het brengen en ophalen van genoemde materialen zoals vermeld onder Poorttarieven;
- b.
de werkelijke kosten voor het schoonmaken van terrein, container, vuilnisemmer en schaftwagen, voor zover dit door de organiserende vereniging niet in voldoende mate is gebeurd.
- a.
- 2.
Tarieven
- a.
voor het maken van rioolaansluitingen worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht met een minimum bedrag van € 4.697,-- per huishouden
- b.
voor het maken van inritten worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht
- c.
voor het aanbrengen van betegeling waar groenstroken aanwezig zijn per m² € 27,25
- a.
- 3.
Tarieven
- a.
Voor het gebruik van een geluidsniveaumeter type 2218 per dag € 22,65
- b.
Voor ambtelijk-technische bijstand bij het gebruik van de genoemde geluidmeetapparatuur per uur € 91,40
- a.
- 4.
Vervallen
- 5.
Tarieven
- a.
Voor het verlenen van een vergunning tot het innemen van een standplaats op gemeentegrond per 15m2 of gedeelte daarvan voor de verkoop van bloemen, vis e.d. per dagdeel of gedeelte daarvan 1 x per week
- b.
met een geldigheidsduur van 1 dag € 12,50
- c.
met een geldigheidsduur van 1 maand € 46,65
- d.
met een geldigheidsduur van 3 maanden € 97,55
- e.
met een geldigheidsduur van 1 jaar € 240,50
- f.
Indien gebruik wordt gemaakt van een gemeentelijke elektriciteitsvoorziening wordt het onder a. genoemde tarief verhoogd met per dagdeel € 4,45
- g.
Onder dagdeel wordt verstaan een morgen (7.00 uur tot 13.00 uur), middag (13.00 uur tot 18.00 uur) of avond ( 18.00 uur tot 22.00 uur)
- a.
Artikel 2 Tarieven afval
Voor het brengen van de volgende soorten afval door burgers afkomstig uit de gemeente Twenterand, burgers niet afkomstig uit de gemeente Twenterand en bedrijven zijn de volgende poorttarieven van toepassing onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven:
Fractie |
Kosten per kg |
Ingezetenen (geen btw) |
|
Huishoudelijk afval |
0,22 |
Banden groter dan 19 inch en overig rubber |
0,22 |
Dakleer |
0,22 |
Matrassen |
0,22 |
Bouw- en sloopafval |
0,13 |
Hout |
0,13 |
Hard plastic |
0,13 |
Asbest |
0,13 |
Schoon puin |
0,05 |
Grof tuinafval |
0,00 |
Oud papier en karton |
0,00 |
Plastic verpakkingen en metalen verpakkingen en drankenkartons |
0,00 |
Elektrische apparaten |
0,00 |
Klein chemisch afval |
0,00 |
Metalen |
0,00 |
Banden kleiner dan 19 inch |
0,00 |
Textiel |
0,00 |
Vlak/dubbelglas |
0,00 |
Luiers en incontinentiemateriaal |
0,00 |
Verpakkingsglas |
0,00 |
Kadavers van kleine huisdieren |
0,00 |
Piepschuim (EPS) |
0,00 |
Kosten per kg voor niet ingezetenen en bedrijven (excl. btw);
Bedrijfsafval/bezoekers met een dagpas € 0,28
Bedrijfsmatig chemisch afval € 0,50
Voorgaande tarieven zijn onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2017.
Artikel 4 Intrekking
De verordening met betrekking tot de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen 2016, vastgesteld bij raadsbesluit van 3 november 2015, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2017.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl