Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR42933
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR42933/1
Regeling vervallen per 01-01-2013
Verordening regelende de taak, samenstelling en de werkwijze van de urgentiecommissie woonruimteverdeling Graafstroom
Geldend van 01-01-2000 t/m 31-12-2012
De raad van de gemeente Graafstroom;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 17 juli 2001;
gelet op artikel 82 en 91 van de Gemeentewet, de Huisvestingswet en de Huisvestingsverordening 2000 van de gemeente Graafstroom;
b e s l u i t :
vast te stellen de navolgende verordening regelende de taak, samenstelling en de werkwijze van de urgentiecommissie woonruimteverdeling Graafstroom.
TAAK
Artikel 1
- 1.
De urgentiecommissie adviseert het college van Burgemeester en wethouders van Graafstroom inzake de urgentie van woningzoekenden;
- 2.
Het in het vorige lid bedoelde advies is gebaseerd op het urgentiebeleid van de gemeente Graafstroom en eventueel ingewonnen medisch of maatschappelijk advies;
- 3.
De urgentiecommissie maakt haar beoordeling kenbaar aan de hand van een schriftelijke onderbouwd advies aan het college van Burgemeester en wethouders;
SAMENSTELLING
Artikel 2
- 1.
De urgentiecommissie bestaat uit drie leden met stemrecht:
- -
een onafhankelijk voorzitter1;
- -
een vertegenwoordiger van de Christelijke Woningstichting Banienoe;
- -
een vertegenwoordiger van de huurders in de gemeente Graafstroom;
- -
Voor de voorgaande leden worden plaatsvervangers benoemd.
- 2.
Aan de urgentiecommissie is één lid zonder stemrecht toegevoegd, namelijk een ambtelijk secretaris, zijnde een medewerker/-ster van de gemeente Graafstroom;
- 3.
De in lid 1 en 2 genoemde personen worden door het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Graafstroom benoemd;
- 4.
De leden van de urgentiecommissie functioneren onafhankelijk van de gemeente, verhuurders en andere instellingen die belang hebben bij de woonruimteverdeling in Graafstroom;
- 5.
De leden van de urgentiecommissie dienen geen (persoonlijke) binding met woningzoekenden te hebben;
- 6.
Bij afwezigheid van de secretaris wordt hij/zij vervangen door een andere medewerker/-ster van de gemeente Graafstroom.
ZITTINGSDUUR
Artikel 3
- 1.
De leden en plaatsvervangende leden van de commissie worden benoemd voor een periode van 3 jaar. Na deze periode kunnen de leden worden herbenoemd;
- 2.
De leden en plaatsvervangende leden kunnen tussentijds ontslag nemen;
- 3.
In een tussentijdse vacature wordt zo spoedig mogelijk voorzien;
- 4.
Indien een (plaatsvervangend) lid niet meer voldoet aan de vereisten, als genoemd in artikel 2 lid 1 en 5, treedt deze terug. Hiervan kan worden afgeweken indien er, naar het oordeel van het college van Burgemeester en wethouders van Graafstroom en de Christelijke Woningstichting Banienoe, sprake is van bijzondere omstandigheden.
WERKWIJZE
Artikel 4
-
1. De commissie vergadert zo dikwijls als door de voorzitter nodig wordt geoordeeld of indien twee stemgerechtigde leden dit nodig achten;
-
2. De uitnodiging, agenda en overige relevante stukken worden zo spoedig mogelijk voor de vergadering aan de leden van de urgentiecommissie toegezonden;
-
3. De secretaris maakt een beknopt verslag van de vergadering en stelt een door de voorzitter te ondertekenen schriftelijk advies aan het college van Burgemeester en wethouders op;
Artikel 5
-
1. Voor het in behandeling nemen van een urgentieaanvraag is een bijdrage van fl. 50,-- aan de gemeente Graafstroom verschuldigd;
-
2. Indien de aanvrager van de urgentie een belastbaar inkomen heeft op of onder het bijstandsniveau2 kan de aanvrager verzoeken om vrijstelling van het voornoemde bedrag;
-
3. Een onvolledige aanvraag wordt aan de aanvrager teruggezonden met het verzoek de ontbrekende/aanvullende gegevens binnen een termijn van 14 dagen toe te zenden;
-
4. Het niet naleven van het gestelde in lid 1 en 3 van dit artikel leidt tot niet-ontvankelijkheid;
Artikel 6
-
1. De urgentiecommissie kan besluiten de aanvrager op te roepen om te verschijnen op een zitting, indien daartoe behoefte bestaat.
Artikel 7
-
1. De urgentiecommissie besluit over het uit te brengen advies met meerderheid van stemmen.
-
2. De urgentiecommissie mag niet besluiten indien meer dan één stemhebbend lid afwezig is.
-
3. Wanneer het vereiste aantal stemhebbende leden niet is opgekomen, wordt door de voorzitter of de secretaris binnen 24 uur een nieuwe vergadering uitgeschreven. Deze vergadering wordt gehouden binnen drie dagen na datum van de nieuwe uitnodiging en vindt doorgang indien tenminste twee stemhebbende leden zijn opgekomen;
-
4. Bij staken van stemmen wordt binnen 24 uur een nieuwe vergadering uitgeschreven. Indien ook de nieuwe vergadering een staken van stemmen oplevert zal het college van Burgemeester en wethouders neutraal worden geadviseerd.
Artikel 8
- 1.
De vergaderingen van de urgentiecommissie zijn besloten;
- 2.
De aan de commissieleden toegezonden stukken zijn vertrouwelijk;
- 3.
De leden van de urgentiecommissie en hun plaatsvervangers verplichten zich tot geheimhouding van alle informatie, die uit hoofde en in het kader van hun functie ter beschikking komt.
VERGOEDING
Artikel 9
- 1.
De stemhebbende (plaatsvervangende) leden van de commissie dienen éénmaal per kalenderjaar, via de secretaris, een declaratie in ter grootte van fl. 200,-- (bruto) per vergadering / fl. 50,-- (bruto) per telefonische vergadering;
- 2.
Jaarlijks kunnen de in dit artikel genoemde bedragen worden bijgesteld door het college van Burgemeester en wethouders.
SLOTBEPALINGEN
Artikel 10
- 1.
Het college van Burgemeester en wethouders kunnen, gehoord de urgentiecommissie, voorzieningen treffen ten aanzien van onderwerpen, waarin in dit raadsbesluit onvoldoende is voorzien;
- 2.
Deze verordening treedt na publicatie in werking.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van
de gemeente Graafstroom, gehouden op 10 september 2001
De secretaris, De voorzitter,
C.Resseler drs. J. van Belzen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl