Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR427149
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR427149/1
Regeling vervallen per 15-04-2021
Ondermandaatbesluit teammanager Facilitaire Services
Geldend van 24-11-2016 t/m 19-02-2020
Intitulé
Ondermandaatbesluit teammanager Facilitaire ServicesDe adjunct gemeentesecretaris/directeur (= mandaatgever);
gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;
gezien het Besturings- en Managementconcept, het Organisatiebesluit, de Budgetregeling en het Besluit Planning- en Controlcyclus;
overwegende dat ingevolge art 4.3 en 4.4 van het Organisatiebesluit aan de adjunct gemeentesecretaris/directeur bij besluit van 1 aug. 2015 de aansturing van het team Facilitaire services, het team Automatisering en Dataservices en het team Financiën en Juridische Zaken is opgedragen;
overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de adjunct gemeentesecretaris/directeur gebruik maakt van ondermandaat bij het verrichten van zijn werkzaamheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De teammanager Facilitaire services (=mandaatkrijger) heeft ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn taken, conform het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met -financiële- consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgetregeling, tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
-
2. Gemandateerde kan dit aan hem verleende ondermandaat – voor wat betreft alsdan specifiek op te sommen bevoegdheden - opdragen aan anderen. Hiervoor is goedkeuring door de gemeentesecretaris/algemeen directeur vereist.
Artikel 2. Uitzonderingen op ondermandaatmogelijkheid
-
1. In afwijking van het bepaalde in artikel 1 is geen ondermandaat mogelijk voor:
- –
de bevoegdheid tot het geven van opdrachten tot een bedrag boven de € 50.000,– exclusief BTW; de opdrachtverlening dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;
- –
-
2. De mandaatgever kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 3. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
‘Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen’, respectievelijk ‘De Burgemeester van Sittard-Geleen’,
‘namens deze(n),’
gevolgd door de functienaam van de mandaatkrijger,
de handtekening van deze mandaatkrijger,
en onder vermelding van naam van deze mandaatkrijger.
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de gemandateerde wordt dit ondermandaat uitgeoefend door de aangewezen plaatsvervanger(s).
Artikel 5. Verantwoording
De gemandateerde legt in algemene zin verantwoording af in managementrapportages en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden.
Toezicht op de uitvoering van dit besluit vindt plaats overeenkomstig het Interne controlekader.
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking.
-
2. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit worden navolgende besluiten ingetrokken:
- a.
het ondermandaatbesluit dd 29 januari 2013 aan de teammanager Facilitaire services.
- b.
het ondermandaatbesluit dd 30 januari 2014 aan de coordinator unit Div van het team Facilitaire services.
- c.
het ondermandaatbesluit dd 30 januari 2014 aan de coordinator unit ‘frontoffice facilitair’/ accountmanager van het team Facilitaire services.
- a.
Ondertekening
Sittard-Geleen,
1 oktober 2016.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl