Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR42690
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR42690/1
Regeling vervallen per 22-04-2010
Verordening voor de technische subcommissie voor de investerings- en exploitatiebegroting voor het nieuwe stadskantoor
Geldend van 20-12-2007 t/m 21-04-2010
Intitulé
Verordening voor de technische subcommissie voor de investerings- en exploitatiebegroting voor het nieuwe stadskantoorDe raad van de gemeente Delft,
gelet op het voorstel van burgemeester en wethouders van november 2007
gelet op het bepaalde in artikel 84 van de Gemeentewet
b e s l u i t :
vast te stellen:
de Verordening voor de technische subcommissie voor de investerings- en exploitatiebegroting voor het nieuwe stadskantoor.
Artikel 1 Instelling commissie en algemene taakstelling
-
1. Er is een technische commissie die door de raad wordt ingesteld en wordt aangeduid als commissie voor de voortschrijdende investerings- en exploitatiebegroting voor het nieuwe stadskantoor, hierna aangeduid als ‘de commissie’.
-
2. De commissie bespreekt de financiële aspecten (en de technische achtergrond daarvan) van de investerings- en exploitatiebegroting van het nieuwe stadskantoor.
-
3. De commissie bespreekt de financiële aspecten (en technische achtergrond daarvan) indien de commissie Ruimtelijke Ordening daarom verzoekt of uit eigen beweging.
-
4. De commissie adviseert aan de commissie Ruimtelijke Ordening over de onderwerpen waaraan de commissie specifiek aandacht zou kunnen besteden in haar bespreking van de voortschrijdende investerings- en exploitatiebegrotingen alsmede de daaraan verbonden rapportages.
-
5. De commissie bestaat tot het moment dat de raad deze verordening intrekt.
Artikel 2 Samenstelling
-
1. De commissie bestaat ten hoogste uit het aantal leden overeenkomend met het aantal fracties in de raad, maximaal één per fractie.
-
2. De commissie is een subcommissie van de commissie Ruimtelijke Ordening. Alleen leden uit de commissie Ruimtelijke Ordening kunnen deel uitmaken van de commissie, behoudens de periode tussen de installatie van de nieuwe raad en de benoeming van de (plv.) leden in de raadscommissies.
-
3. De leden van de commissie worden door de raad benoemd.
-
4. De raad benoemt een genoegzaam aantal plaatsvervangende leden.
-
5. De voorzitter van de commissie Ruimtelijke Ordening is tevens voorzitter van de commissie. De commissie benoemt uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter.
-
6. Commissieleden-niet raadsleden kunnen lid zijn van de commissie.
-
7. De zittingsduur van de leden in de commissie is gelijk aan die van de zittende raad.
-
8. Bij verhindering of ontstentenis van de voorzitter wordt deze vervangen door de plaatsvervangend voorzitter.
-
9. De commissie kan één of meerdere leden van het college uitnodigen, die zich ambtelijk en/of door deskundigen kunnen laten bijstaan. De commissie kan tevens externe deskundigen uitnodigen.
-
10. Het lidmaatschap van de commissie of het voorzitterschap eindigt:
- a.
als de commissie ophoudt te bestaan;
- b.
als hij ophoudt lid van de commissie Ruimtelijke Ordening te zijn, behoudens in de periode tussen de installatie van de nieuwe raad en het moment van benoeming van (plv.) leden in de raadscommissies;
- c.
als hij ophoudt lid van de raad te zijn, tenzij hij commissielid niet zijnde raadslid is;
- d.
als hij op eigen verzoek ontslag neemt;
- e.
de raad hem als lid van de commissie ontslaat;
- f.
bij het aantreden van de nieuwe raad;
- g.
in geval van schending van de geheimhouding (zie artikel 5).
- a.
Artikel 3 Werkwijze
-
1. De commissie bespreekt de financiële aspecten (en de technische achtergrond daarvan) van de investerings- en exploitatiebegroting van het nieuwe stadskantoor op de naar haar mening meest geëigende wijze en binnen een passende termijn.
-
2. De commissie brengt haar advies aan de commissie Ruimtelijke Ordening schriftelijk uit.
-
3. De commissie wordt, evenals de commissie Ruimtelijke Ordening, onmiddellijk in kennis gesteld van alle informatie die voor de raad beschikbaar is of zal komen en die van invloed is op de financiële aspecten van de investerings- en exploitatiebegroting van het nieuwe stadskantoor.
-
4. De ondersteuning van de commissie wordt verzorgd door de griffie.
Artikel 4 Vergaderfrequentie
De voorzitter roept de commissie minstens twee keer per jaar bijeen en voorts op verzoek van de commissie Ruimtelijke Ordening.
Artikel 5 Openbaarheid vergaderingen
Op vergaderingen van de commissie is het bepaalde in artikel 86 van de Gemeentewet van overeenkomstige toepassing.
Artikel 6 Verordening op de raadscommissies
Het bepaalde in de Verordening op de raadscommissies is niet van toepassing op deze commissie.
Artikel 7 Citeertitel
Deze verordening kan worden aangehaald als Verordening voor de technische subcommissie voor de investerings- en exploitatiebegroting van het nieuwe stadskantoor (verkort: verordening subcommissie HNK).
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 20 december 2007.
burgemeester plv. voorzitter b.a.
W. Bot
griffier
drs. Y. van Delft
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl