Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR423649
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR423649/1
Regeling vervallen per 28-08-2021
Mandaat- machtiging- en volmachtregister Heeze-Leende 2014
Geldend van 01-01-2014 t/m 27-08-2021
Intitulé
Mandaat- machtiging- en volmachtregister Heeze-Leende 2014ONDERDEEL I – ALGEMEEN DEEL
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd orgaan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
3. 1. |
Het voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van raad, burgemeester en wethouders of de burgemeester, voor zover dat geen bestuurlijke, politieke of andere zwaarwegende aspecten aan zijn verbonden. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Tenzij specifiek anders geregeld in mandaatregister overzicht B |
|
2. 2. |
Het doen uitgaan van brieven, faxen, e-mails etc. die uitsluitend mededelingen, inlichtingen of feitelijke informatie bevatten, alsmede het verstrekken van (statistische) gegevens (niet gericht op enig rechtsgevolg, noch een beleidsopvatting of beleidsvoornemen bevattend) |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
Het betreft dan eenvoudige correspondentie, zoals o.m. uitnodigingen, ontvangstbevestigingen, vastleggingen van bijeenkomsten, mededelingen omtrent stand van zaken etc. |
3. |
Het verstrekken van zakelijke inlichtingen aan derden omtrent algemeen geldende voorschriften, regelingen, procedures en over feiten en gegevens die geen beleidsaspecten hebben |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
Rekening houden met de (richtlijnen inzake de) Wet Openbaarheid van Bestuur. |
4. |
Verzending en terinzagelegging van publicatie, meldingen c.a. op grond van een wettelijk voorschrift c.q. beleid |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
5. |
Het opvragen en waarmerken en toezenden van bescheiden. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
Van eenvoudige aard en voor zover deze geen financiële en/of politieke consequenties hebben |
6. |
Het vragen van adviezen aan derden. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Voor zover passend binnen het aanbestedingsbeleid, en conform budgethoudersregeling. |
|
7 7. |
Het vragen van adviezen aan derden voor zover daaraan geen kosten zijn verbonden. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
8. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij het opmaken van notariële akten. |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris Afdelingshoofd |
Voor zover het hoort tot de taak van het desbetreffende organisatieonderdeel |
|
9. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij rechterlijke instanties (civiele rechter en strafrechter) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
-Juridisch specialist van de betreffende afdeling -GR-juristen |
Het betreft hier een vangnetbepaling: in de regel zal procureur gesteld moeten worden. Dat betekent dat de huisadvocaat of enig ander advocatenkantoor zal moeten worden ingeschakeld. |
10. |
Het vertegenwoordigen van het college/de burgemeester in bestuursrechtelijke procedures (bij bijv. de A2 bezwarencommissie, Rechtbank, Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State en de Centrale Raad van Beroep) en het verrichten van alle noodzakelijke/wenselijke processuele handelingen. |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
-Juridisch specialist van de betreffende afdeling -GR-juristen |
|
11. |
Het beslissen op een verzoek als bedoeld in artikel 7:1a, eerste lid Awb (instemmen met rechtstreeks beroep) |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
Juridisch specialist van de betreffende afdeling |
|
12. |
Het beslissen om al dan niet medewerking te verlenen aan (een verzoek tot) mediation, het beëindigen van een mediation alsmede het maken van afspraken met partijen tijdens de mediation. |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
-Juridisch specialist van de betreffende afdeling -GR-juristen |
Het ondermandaat ten aanzien van het maken van afspraken geldt enkele voorzover er geen financiële verplichtingen voor de gemeente uit voortvloeien die een bedrag ad € 5.000,- te boven gaan. |
13. |
Opstellen van verweerschriften in bezwaar-, beroep- en hoger beroepsprocedures |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
Juridisch specialist van de betreffende afdeling -GR-juristen |
|
14. |
Het instellen van pro forma bezwaar, beroep en hoger beroep |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
Juridisch specialist van de betreffende afdeling |
|
15. |
Het nemen van een procesbesluit als verwerende partij in een civiele procedure |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd |
Juridisch specialist van de betreffende afdeling |
|
16. |
Het beslissen op ingekomen aansprakelijkheids-stellingen van de gemeente door derden |
B&W |
Afdelingshoofd |
GR-juristen |
|
17. |
Behandeling verzoeken m.b.t. de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
18. |
Stellen van een aanvullingstermijn ingevolge artikel 3:18 Awb |
Burgemeester/B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
19. |
Stellen van een termijn ingevolge artikel 4:5 Awb waarbinnen de aanvraag aangevuld dient te worden |
Burgemeester/B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
6 20. |
Het besluit om een aanvraag niet in behandeling te nemen o.g.v. artikel 4:5 lid 4 Awb |
Burgemeester/B&W |
Afdelingshoofd |
||
21. |
Stellen van een redelijke termijn waarbinnen een (ontwerp)besluit tegemoet kan worden gezien (verdagingsbesluit) ingevolge art. 4:14 Awb en het nemen van verdagingsbesluiten o.g.v. bijzondere wetten (bijv. artikel 6 Wob) |
Burgemeester/B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
22. |
De vaststelling van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom d.m.v. een besluit ex art. 4:18 Awb |
Burgemeester/ B&W |
Afdelingshoofd |
||
23. |
Terugvordering van onverschuldigd betaalde dwangsommen ex art. 4:20 Awb |
Burgemeester/ B&W |
Afdelingshoofd |
||
24. |
Besluiten m.b.t. bestuursrechtelijke geldschulden en -vorderingen op grond van titel 4.4 van de Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
25. |
Het afwikkelen van klachten conform de klachtenregeling. |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Het betreft i.c. klachten als bedoeld in Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht voor zover de klacht gericht is tegen een ambtenaar of (een deel van) de ambtelijke organisatie (inclusief klachten t.a.v. ambtenaren met geattribueerde bevoegdheden). |
|
26. |
Het opvragen van offertes, het houden van aanbestedingen |
B&W |
Budgethouder |
Voor zover passend binnen het inkoopbeleid, het aanbestedingsbeleid, en conform budgethoudersregeling. |
|
27. |
Het geven van opdrachtbevestigingen, het gunnen van werken, diensten en/of leveringen tot een maximum van € 100.000,- excl. BTW, binnen het normale budget van de begroting. De bevoegdheid omvat tevens het tekenen van de overeenkomsten. |
B&W |
Budgethouder |
Voor zover passen binnen gevoteerd krediet of budget, en conform de budtethoudersregeling Met inachtneming van het inkoopbeleid en het aanbestedingsbeleid |
|
28. |
Het geven van betalingsopdrachten inclusief ondertekening. |
B&W |
Budgethouder |
Voor zover passen binnen gevoteerd krediet of budget, en conform de budethoudersregeling |
|
29. |
Het aanvragen van subsidies en bijdragen in kader van wettelijke regelingen, passend binnen bestaand beleid |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
30. |
Het vaststellen dat personen zich wederrechtelijk in openbare dienstgebouwen bevinden en het vorderen dat zij deze verlaten |
Burgemeester |
-gemeentesecretaris -afdelingshoofd -gemeentebode -beheerder/toezicht- houder gemeentelijke accommodaties |
Op basis van artikel 139, eerste lid Wetboek van Strafrecht Burgemeester indien mogelijk vooraf consulteren |
|
31. |
Het doen van aangifte van strafbare feiten |
B&W Burgemeester |
-gemeentesecretaris -afdelingshoofd -beheerder/toezicht-houder gemeentelijke accomodaties |
Straf(proces)recht Burgemeester indien mogelijk vooraf consulteren |
ONDERDEEL II – A BEHEER EN VASTGOED
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bevoegd orgaan wettelijk toegekend aan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
Cluster Beheer Fysieke Omgeving (BFO) |
||||||
1. BFO |
Overbrengen en in bewaring stellen van een voertuig |
Wegsleep-regling gemeente Heeze-Leende |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V (clusters beheer fysieke ruimte, buitendienst en gegevensbeheer) |
Besluit d.d. 20 juli 2010 Voor het ondermandaat geldt dat de bevoegdheid enkel geldt indien de medewerkers werkzaam zijn in piketdienst onder de voorwaarde dat verwijdering van het voertuig tevens noodzakelijk is op aanwijzing van een hulpdienst. |
2. BFO |
Afhandeling verzoeken mbt bijzonder transport bij wegen in beheer van de gemeente |
Wegenverkeerswet, Voertuig- reglement |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
3. BFO |
Het voeren van correspondentie in het kader van de opslag van voertuigen, vaartuigen, mest, afvalstoffen etc. |
Art. 4.13 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V, cluster beheer fysieke omgeving |
|
4. BFO |
Mededeling (vooraanschrijving) in het kader van verontreiniging van de weg en terreinen c.q. verontreiniging bij werkzaamheden op de weg |
Afvalstoffenverordening |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V, cluster beheer fysieke omgeving |
|
5. BFO |
Vergunning verlenen/ weigeren voor het aanleggen, beschadigen, veranderen van een weg. |
Art. 2:11 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
6. BFO |
Het onthouden van toestemming voor het maken of veranderen van een uitweg naar aanleiding van een melding. |
Art. 2:12 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
7. BFO |
Aanschrijven rechthebbende mbt het aanbrengen, onderhouden, wijzigen of verwijderen van voorzieningen voor verkeer en verlichting |
Art. 2.21 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
8. BFO |
Verlenen/ weigeren omgevingsvergunning kap houtopstanden |
Art. 4:11 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
9. BFO |
Doen van aangifte van schade aan gemeente-eigendom |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V |
||
10. BFO |
Klachtenafhandeling openbare ruimte |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V |
||
11. BFO |
Vaststellen jaarrooster verhuur sportaccommodaties |
Art. 160 Gemeentewet |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
12. BFO |
Vaststellen van algemene gebruiksinstructies sportaccommodaties |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
13. BFO |
Besluiten tot het vaststellen van de huurtarieven van de sportaccommodaties (jaarlijks) |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
14. BFO |
Incidentele verhuur sportaccommodaties |
Art. 160 lid 1 onder e Gemeentewet |
B&W, Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
15. BFO |
Verlenen toestemming voor onderhoud en vervanging van sportmaterialen |
B&W, Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Opgenomen bedrag in de begroting mag niet worden overschreden |
||
16. BFO |
Schriftelijke afhandeling opdrachtverstrekking aan derden |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V, cluster beheer fysieke omgeving |
Alle opdrachten, mits goedkeuring is verleend door B&W/raad (krediet) |
|
17. BFO |
Aangaan van exploitatieovereenkomst (inclusief de ondertekening daarvan) |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Mits passend binnen het door de raad vastgestelde beleid |
||
18. BFO |
Verlenen ontheffing van de Algemene Verkoopvoorwaarden ingeval van bijzondere omstandigheden |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
|||
19. BFO |
Toestemming (verlenen) voor het leggen van telecommunicatiekabels |
Telecommunica-tiewet |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
20. BFO |
Toestemming (verlenen) aan nutsbedrijven m.b.t. kabel- en leidingwerkzaamheden |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
Cluster Gegevensbeheer (GB) |
||||||
21. GB |
Het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie |
Wet Bag |
B&W |
Afdelingshoofd |
-Medewerker B&V, clusters gegevensbeheer en gebouwbeheer en grondzaken -Medewerker BV cluster belastingen -Medewerker BV&H cluster vergunningen/ handhaving |
Besluit d.d. 4 mei 2010. Inwerking getreden op 26 mei 2010 |
22. GB |
Zorgdragen voor het houden van een gemeentelijk beperkingenregister en een gemeentelijke beperkingenregistratie |
Art. 5 Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker B&V, cluster gegevensbeheer |
Besluit 18 maart 2008 |
23. GB |
Besluit op verzoek ex art. 12 algemene verkoopvoorwaarden voor kavels bedrijventerrein van de gemeente Heeze-Leende 2012 |
Art. 12 Alg. verkoopvoor-waarden |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit d.d. 30 september 2008 |
|
24. GB |
Besluit op verzoek tot verlenen van ontheffing van de verplichting tot zelfbewoning |
Art. 12 Alg. verkoopvoor-waarden voor bouwgrond van de gemeente |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit d.d. 9 september 2008 |
|
25. GB |
Opdrachtverstrekking verrichten van werkzaamheden aan gemeentelijke gebouwen |
B&W |
Afdelingshoofd |
Met inachtneming van de onderhoudsbegroting en voorzover passend binnen het beschikbare budget. |
||
26. GB |
Jaarlijks aanpassen van de huurprijzen mbt de aan de Regiopolitie Brabant Zuid-Oost verhuurde ruimten (in brandweerkazerne en in gemeentehuis) conform art. 3 van de betreffende huurovereenkomsten |
Art. 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Besluit d.d. 4 juni 2013 |
|
27. GB |
Verlenen van ontheffing van de voorwaarde in overeenkomsten dat het perceel dan wel het er op gebouwde pand uitsluitend mag worden verkocht aan een onderneming uit Heeze-Leende |
Burgerlijk Wetboek |
B&W |
Afdelingshoofd |
Zie besluit d.d. 24-6-2014 met kenmerk 260486 |
|
28. GB |
In gebruik geven van gemeentelijke eigendommen en het beëindigen daarvan. |
B&W, Burgemeester |
Afdelingshoofd |
|||
29. GB |
Correspondentie inzake de afdoening van de inschrijving van bouwgrond |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
30. GB |
Besluit op aanvraag om een optie voor bouwgrond |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits passend binnen het vastgestelde beleid |
ONDERDEEL II – B BELEID, VERGUNNINGEN EN HANDHAVING
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bevoegd orgaan wettelijk toegekend aan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
Cluster Vergunningen en Handhaving (VH) |
||||||
1. VH |
Het verlenen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Art. 2.1 lid 1 onder a Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
-Het mandaat geldt alleen indien er GEEN zienswijzen zijn ingediend. Ingeval er zienswijzen zijn ingediend blijft de bevoegdheid bij het college liggen. |
|
2. VTH |
Het beslissen (zowel het verlenen als het weigeren) op een gefaseerde aanvraag als bedoeld in artikel 2.5 Wabo |
Art. 2.5 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
-Het (onder-)mandaat geldt alleen indien er GEEN zienswijzen zijn ingediend. Ingeval er zienswijzen zijn ingediend blijft de bevoegdheid bij het college liggen. -Het ondermandaat aan de medewerker VH is niet van toepassing bij weigering van de omgevingsvergunning. In dat geval beslist het afdelingshoofd. |
|
3. VH |
Het weigeren van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk (inclusief weigeren ogv de Wet Bibob) |
Artt. 2.10 en 2.20 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
4. VH |
Het verlenen/weigeren van een tijdelijke omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Art. 2.23 Wabo jo. art. 5.15 Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
5. VH |
Het verbinden van voorschriften aan een omgevingsvergunning voor het oprichten van een bouwwerk |
Art. 2.22 Wabo Art. 5.1 Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
6. VH |
Volledigheidstoets van aanvragen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Art. 4:5 Awb jo art. 2.8 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
7. VH |
Verdagen van de beslissing op een aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Artikel 3.9 lid 2 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
8. VH |
Aanhouden van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk wegens wettelijke aanhoudingsgrond |
Art. 3.3 lid 1 en lid 4 Wabo Art. 3.5 Wabo Art. 3.10 lid 1 onder a en lid 4 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
9. VH |
Doorbreken aanhouding aanvragen omgevingsvergunning ogv art. 3.3 lid 3 Wabo |
Art. 3.3 lid 3 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
Na advies cluster RB Besluit d.d. 29-10-2013 met kenmerk 13uit31292 |
|
10. VH |
Intrekken van een beschikking eerste of tweede fase op grond van artikel 2.5 lid 5 Wabo |
Art. 2.5 lid 5 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
11. VH |
Intrekken/wijzigen van een omgevingsvergunning/voorschriften op grond van de artt. 2.31 en 2.33 Wabo |
Artt. 2.31 en 2.33 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
12. VH |
Intrekken van een omgevingsvergunning op grond van artikel 3.23 Wabo |
Art. 3.23 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
13. VH |
Intrekken van een omgevingsvergunning op grond van artikel 5.19 Wabo |
Art. 5.19 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
14. VH |
Het mededelen van oordelen over statische berekeningen tbv aanvragen om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk |
Artt. 2 en 120 Woningwet |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
15. VH |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht |
Art. 2.1 lid 1 onder h jo. art. 2.16 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
16. VH |
Verlenen resp. weigeren van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald |
Art. 2.1 lid 1 onder g Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
17. VH |
Het intrekken van een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk |
Artikel 5.19 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
18. VH |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het veranderen van een rijksmonument |
Art. 2.1 lid 1 onder f jo. art. 2.16 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
19. VH |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het veranderen van een provinciaal of gemeentelijk monument |
Art. 2.2 lid 1 onder b Wabo jo. Monumentenverordening Heeze-Leende |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
20. VH |
Verlenen vrijstellingen/ontheffingen Bouwbesluit en Bouwverordening |
Bouwbesluit/ Bouwverordening |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
21. VH |
Procedure uitvoering Wabo ·mededeling dat schetsplan wordt afgewezen ·inwinnen welstandsadvies |
Wabo/Wro |
B&W B&W |
Afdelingshoofd Afdelingshoofd |
Medewerker VH Medewerker VH |
|
22. VH |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van (de werking van) een milieuinrichting (inclusief alle wettelijk voorgeschreven aanschrijvingen) |
Art. 2.1 lid 1 onder e jo. art. 2.14 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
23. VH |
Het beslissen op een aanvraag als bedoeld in artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) (inclusief alle wettelijk voorgeschreven aanschrijvingen) |
Art. 2.6 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
24. VH |
Het afgeven/weigeren van de schriftelijke verklaring tav meldingen |
Art. 2.1 lid 1 onder e jo. art. 2.14 en 3.10 lid 3 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
25. VH |
Ambtshalve besluiten tot wijzigen van de omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting of de daaraan verbonden voorschriften |
Art. 2.30 en art 3.15 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
26. VH |
Besluiten tot wijzigen van de aan de omgevingvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting verbonden voorschriften |
Art. 2.31 en 3.15 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
27. VH |
Besluiten tot wijziging van een omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting op verzoek van de vergunninghouder |
Art. 3.15 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
28. VH |
Besluiten tot intrekking van een omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting. |
Art. 2.33 lid 1 onder b en d jo. lid 2 onder d en art. 3.15 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
29. VH |
Besluiten tot intrekking van de omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting op verzoek van de vergunninghouder |
Art. 2.33 lid 2 onder b en lid 3 en art. 3.15 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
30. VH |
Uitvoering geven aan art. 3.17 Wabo en indien nodig een termijn opnemen |
Art. 3.17 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
31. VH |
Coördinatie aanvraag omgevingsvergunning voor het oprichten of veranderen van de werking van een milieuinrichting en vergunning Waterwet |
Art. 3.18 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
32. VH |
Het verstrekken van informatie mbt de kwaliteit van de bodem en het grondwater |
Wet milieubeheer Wet bodembescherming |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
33. VH |
Verlenen en weigeren van de toestemming tot het overdragen van een omgevingsvergunning aan andere rechtspersonen |
Art. 2.25 derde lid onder b Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
34. VH |
Het vragen/uitbrengen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en H6 Bor |
Art. 2.26 Wabo en H6 Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
35. VH |
Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen |
Art. 2.27 Wabo en H6 Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
36. VH |
Buiten behandeling stellen van een aanvraag o.g.v. artikel 3.18 Wabo |
Art. 3.18 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
37. VH |
Opstellen van een ontwerpmilieuvergunning en verlenen van een milieuvergunning en accepteren van een melding |
Wet milieubeheer (Wm) |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
38. VH |
Stellen van nadere eisen en maatwerkvoorschriften op grond van een melding |
Artt. 8.40 en 8.42 Wm |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
39. VH |
Ontvangstbevestigingen en bekendmakingen meldingen |
Art. 8.41 Wm |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
40 VH |
Toesturen concept-verslag (inclusief categorie-2 overtredingen) |
Wet milieubeheer |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
41 VH |
Toezending beoordeling milieurapport naar betrokkenen |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
||
42. VH |
Mededeling ingekomen bedenkingen |
Art. 8.6 Wm |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
43. VH |
Opdrachten voor het uitvoeren van routinematige werkzaamheden zoals controles, vergunningen, geluid- en bodemonderzoek, toetsen van ingediende rapporten tot een bedrag van maximaal € 5.000,-. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
||
44. VH |
Beslissen op aanvraag gelijkwaardige voorziening |
Art. 8.40a Wm |
B&W |
afdelingshoofd |
||
45. VH |
Het opleggen van de verplichting tot het treffen van voorzieningen aan een gebouw of bouwwerk tot een hoger niveau |
Artikel 13 Woningwet |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
46. VH |
Het opleggen van de verplichting tot het treffen van voorzieningen aan een gebouw of bouwwerk om te voldoen aan de eisen van welstand |
Artikel 13a Woningwet |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
47. VH |
Verlenen vrijstelling bodemonderzoek in kader van omgevingsvergunning |
Bouwverordening |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits passend binnen vastgestelde kaders/beleid |
|
48. VH |
Besluiten op een aanvraag tot verlenen van een monumentenvergunning |
Art. 11 Monumentenwet Monumenten-verordening |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits geen bedenkingen |
|
49. VH |
Correspondentie ter uitvoering van Monumentenwet en –verordening |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
Mits geen beleidsuitgangspunt betreffend. |
|
50. VH |
Nemen van een selectiebesluit Archeologie |
Monumentenwet Besluit op de Archeologische Monumentenzorg |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
51. VH |
Afhandeling van meldingen-kennisgevingen in kader van milieuwetgeving (wel/niet accepteren) |
8.40 –8.44 Wm |
B&W |
Afdelingshoofd |
Informeren portefeuillehouder. |
|
52. VH |
Toekennen van huisnummers |
Gemeentewet Verordening straatnaam- geving en huisnummering |
B&W |
Afdelingshoofd |
Met inachtneming van het vastgesteld beleid |
|
53. VH |
Het afhandelen van APV-, bouw- en milieuklachten. |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
54. VH |
Vaststellen werkprogramma Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant |
B&W |
Gemeente-secretaris |
Besluit d.d. 12-11-2013 met kenmerk 13uit031388 |
||
55. VH |
Vooraankondiging bestuursdwang, dwangsom in kader van handhavingsacties |
Bijv. Gemeentewet, Awb, WW, Wro, Bouwverordening, Marktverordening, Wabo Wm, APV, Wbb, Bouwbesluit, Huisvestingswet, Monumentenwet en –verordening, Drank- en Horecawet, Opiumwet e.v. |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
-mits passend binnen handhavingsbeleid -in spoedeisende gevallen ex art. 5:24 Awb is de vooraankondiging niet vereist. -vooraf burgemeester en portefeuillehouder informeren. |
56. VH |
Nemen van handhavingsbesluiten (bestuursdwang, dwangsom incl. preventieve bestuursdwangbesluiten) met inbegrip van de voorbereiding (afd. 4.1.2 Awb) en de overige correspondentie die samenhangt met genoemde besluiten. |
Bijv. Gemeentewet, Awb, WW, Wro, Bouwverordening, Marktverordening, Wabo Wm, APV, Wbb, Bouwbesluit, Huisvestingswet, Monumentenwet en –verordening, Drank- en Horecawet, Opiumwet e.v. |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
-mits passend binnen handhavingsbeleid -vooraf burgemeester en portefeuillehouder informeren |
|
57. VH |
Kostenbeschikking |
Art. 5:25 lid 6 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
58. VH |
Nemen van invorderingsbeschikkingen en uitvaardigen van dwangbevelen voor verhaal van kosten van bestuursdwang en dwangsommen |
Algemene wet bestuursrecht |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Vooraf burgemeester en portefeuillehouder informeren |
|
59. VH |
Stilleggen bouw- of sloopwerkzaamheden |
Art.125 Gem.wet jo. art. 5.17 Wabo jo titel 5.3 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
ALLEEN IN SPOEDEISENDE GEVALLEN |
60. VH |
Schriftelijke (bevestiging) stillegging bouw/sloop |
Art. 5:24 lid 6 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
Informeren portefeuillehouder. |
61. VH |
Verlening, weigering en aanpassing vergunning ex art. 3 Drank- en Horecawet |
Art. 3 Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
62. VH |
Verlening van de ontheffing voor het verstrekken van zwakalcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard |
Art. 35 Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
63. VH |
Intrekken van de vergunning op verzoek van de vergunninghouder danwel ambtshalve. |
Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
64. VH |
Ontzegging toegang ex. artikel 36 Drank- en Horecawet |
Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
65. VH |
Ontvangstbevestiging en bekendmaken melding |
Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
66. VH |
Aanvragen van inlichtingen uit het Justitieel Documentatieregister en de antecedentenadministratie van de politie t.b.v. vergunningverlening i.k.v. de Drank- en horecawet en de Apv Heeze-Leende. |
Wet/Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens Wet Politieregistratie |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
67. VH |
Het verlenen van speelautomatenvergunningen als bedoeld in artikel 30 e.v. van de Wet op de Kansspelen |
Art. 30 ev Wet op de Kansspelen/ Verordening maximalisering speelautomaten |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Betreft alleen kansspelautomaten bij horeca-inrichtingen, mits passend binnen de hiervoor geldende kaders. Speelautomatenhallen e.d. vallen hier dus niet onder. |
|
68. VH |
Ontheffing verspreiding gedrukte stukken |
Art. 2.6 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
69. VH |
Ontheffing optreden als straatartiest e.d. |
Art. 2:9 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
70. VH |
Verlenen resp. weigeren van een vergunning voor het gebruiken van de weg of een weggedeelte anders dan overeenkomstig de publieke functie daarvan. |
Art. 2:10A APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
71. VH |
Vergunning aanleggen, beschadigen, veranderen van een weg. |
Art. 2:11 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
72. VH |
Ontheffing objecten onder hoogspanningslijn. |
Art. 2:22 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
73. VH |
Verlenen resp. weigeren van een evenementenvergunning. |
Art. 2:25 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Achteraf burgemeester informeren |
|
74. VH |
Verlenen resp. weigeren van een exploitatievergunning openbare inrichting. |
Art. 2:28 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Achteraf burgemeester informeren |
|
75. VH |
Verlenen resp. weigeren van een ontheffing sluitingsuur. |
Art. 2:29 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Vooraf burgemeester informeren |
|
76. |
Verlenen resp. weigeren van een exploitatievergunning speelgelegenheid. |
Art. 2:39 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
77 VH |
Aanwijzing gevaarlijke hond |
Art. 2:59 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
78 VH |
Ontheffing verbod op houden van hinderlijke dieren |
Art. 2:60. APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
79. VH |
Verlenen resp. weigeren van een vergunning exploitatie/wijzigen seksinrichting |
Art. 3.4 APV |
B&W, Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Vooraf portefeuillehouder informeren |
|
80. VH |
Kennisgeving incidentele festiviteit |
Art. 4:3 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
81. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing overige geluidhinder |
Art. 4:6 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
82. VH |
Verlenen resp. weigeren omgevingsvergunning kap houtopstanden |
Art. 4:11 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
83. VH |
Correspondentie inzake verbod hinderlijke of gevaarlijke reclame |
Art. 4:15 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
84. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing kamperen |
Art. 4:18 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
85. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing parkeren voertuigen van autobedrijf e.d. |
Art. 5:2 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
86. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing te koop aanbieden voertuigen. |
Art. 5:3 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
87. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing verbod parkeren woonwagens, kampeerwagens e.d. |
Art. 5:6 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
88. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing parkeren grote voertuigen. |
Art. 5:8 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
89. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing aantasting groenvoorziening |
Art. 5:11 APV, Gemeentewet, Burgerlijk Wetboek |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
90. VH |
Verlening resp. weigeren standplaatsvergunning. |
Art. 5.18. APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
91. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing verbod verkeer in natuurgebieden. |
Art. 5:33 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
92. VH |
Verlenen resp. weigeren ontheffing verstrooien as. |
Art. 5:36 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
93. VH |
Beslissen op verzoek om op het marktterrein opstallen te plaatsen. |
Art. 6 Markt-verordening 2013 |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
94. VH |
Verlenen vaste marktplaatsvergunningen weekmarkt |
Art. 9 Markt-verordening 2013 |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
95. VH |
Besluit op het verzoek om inschrijving op de wachtlijst van de warenmarkt |
Art. 11 Markt-verordening 2013 |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
96. VH |
Intrekken of overschrijven rechten van een vergunning |
Art. 15 Markt-verordening 2013 |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
97. VH |
Verhuur dan wel afdoening afwijzing kermisstandplaats ingevolge de voorwaarden voor de verhuur van standplaatsen voor de kermissen Sterksel, Leenderstrijp, Heeze en Leende. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
||
98. VH |
Overbrengen en in bewaring stellen van een voertuig |
Wegsleepverordening gemeente Heeze-Leende |
B&W |
Afdelingshoofd |
-coördinator IV -juridisch medewerker IV |
Besluit van 20 juli 2010 (inwerking getreden op 29 juli 2010) |
99. VH |
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen t.b.v. bijv. de uitvoering en i.k.v activiteiten en evenementen. |
Artt. 15 en 18 WVW |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
100. VH |
Aanwijzing verkeersregelaars als bedoeld in art. 82 eerste lid onderdeel c en derde lid van het RVV 1990 |
Art. 56 BABW/art. 82 RVV/ Regeling verkeersregelaars |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
In het kader van evenementen, vertoningen op de weg e.d., waarbij regeling van het verkeer gewenst is. |
|
101. VH |
Beslissingen op verzoeken om een parkeervergunning |
WVW en RVV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
102. VH |
Aanwijzing koopzondagen en ontheffing zon- en feestdagenregeling |
Verordening Winkeltijden |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
103. VH |
Het afgeven van een verklaring van geen bezwaar voor het opstijgen of doen opstijgen van een vrije luchtballon |
Art. 10 Besluit inrichting en gebruik niet aangewezen luchtvaartterreinen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker VH |
|
104. VH |
Uitoefenen van bij of krachtens de inkwartierings- en vorderingswetten opgedragen taken mbt mobilisatievoorbereiding en vordering van motorrijtuigen en gebouwen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
|||
105. VH & RB |
Het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie |
Wet Bag |
B&W |
Afdelingshoofd |
-Medewerker B&V, clusters gegevensbeheer en gebouwbeheer en grondzaken -Medewerker BV cluster belastingen -Medewerker BV&H cluster vergunningen/ handhaving |
Besluit d.d. 4 mei 2010. Inwerking getreden op 26 mei 2010 |
Cluster Ruimtelijk Beleid (RB) |
||||||
106. RB |
Procedure verlenen hogere geluidswaarden |
Wet geluidhinder |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
107. VH |
Toezenden van milieuadvies |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker RB |
||
108. RB |
Bekendmakingen/mededelingen in het kader van de Wro |
Wro |
B&W / burgemeester |
Afdelingshoofd |
||
109. RB |
Elektronisch waarmerken en publiceren van Wro- instrumenten |
Wro, Bro, Reg. standaarden ruimtelijke ordening 2008 |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
110. RB |
Het voeren van het overleg ex. artikel 3.1.1 Bro |
Bro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Informeren portefeuillehouder |
|
111. RB |
Beantwoording principeverzoek voor een nieuwe ruimtelijke ontwikkeling |
Wro/Bro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Vooraf portefeuillehouder informeren. |
|
112. RB |
De besluiten ex art. 3.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening tot het vrijgeven van het concept-bestemmingsplan voor een nieuwe ruimtelijke ontwikkeling |
Wro/Bro |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
113. RB |
Besluit tot wijziging van het bestemmingsplan |
Art. 3.6 lid 1 onder a Wro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits geen zienswijzen zijn ingediend. |
|
114. RB |
Besluit tot uitwerken van het bestemmingsplan |
Art. 3.6 lid 1 onder b Wro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits geen zienswijzen zijn ingediend. |
|
115. RB |
Besluit tot verlenen van een tijdelijke ontheffing |
Art. 2.12 lid 2 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
Mits geen zienswijzen zijn ingediend. |
|
116. RB |
Besluit tot verlenen van een buitenplanse ontheffing |
Art. 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
117. RB |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor planologisch strijdig gebruik in de bij AMvB (Bor) aangewezen gevallen (kruimelgevallen). |
Art. 2.1 lid 1 onder c jo. art. 2.12 lid 1 onder a, onder 2 Wabo. Art. 4 bijlage II Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
-Het mandaat geldt alleen indien er GEEN zienswijzen zijn ingediend. Ingeval er zienswijzen zijn ingediend blijft de bevoegdheid bij het college liggen. |
|
118. RB |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor planologisch strijdig gebruik die betrekking heeft op een activiteit voor een bepaalde termijn |
Art. 2.1 lid 1 onder c jo artikel 2.12 lid 2 Wabo Art. 5.17 Bor |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
119. RB |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een werk |
Art. 2.1 lid 1 onder b jo. art. 2.11 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
120. RB |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor planologisch strijdig gebruik met toepassing van de in het bestemmingsplan of beheersverordening opgenomen regels inzake afwijking |
Art. 2.1 lid 1 sub c jo. art. 2.12 lid 1 onder a, onder 1 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
121. RB |
Aanwijzen van een adviseur ex art. 6.1.3.2 Bro |
Bro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit d.d. 22 juni 2010 Inwerking getreden op 8 juli 2010 |
|
122. RB |
Nemen van een besluit op basis van het advies van de adviseur als bedoeld in artikel 6.1.3.6 Bro mits er een planschadeovereenkomst is gesloten en er geen liquiditeitsproblemen van initiatiefnemer bekend zijn. |
Art. 6.1 Wro/afdeling 6.1 Bro |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit d.d. 22 juni 2010 Inwerking getreden op 8 juli 2010 |
|
123. RB |
Verhalen kosten en stellen van termijn verbonden aan de exploitatie van de gronden gelegen in een exploitatiegebied op grond van artikel 6.17 Wro |
Wro |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
124. RB |
Niet aanvangen van de bouw of staken van de bouw totdat aan betalingsverplichting is voldaan, invorderen kosten (incl. dwangbevel) of intrekken omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 6.21 Wro |
Wro |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
125. RB |
Het nemen van verkeersbesluiten op basis van de wegenverkeerswetgeving. |
Art. 18, eerste lid aanhef en onder d WVW, paragraaf 6 BABW en de Wegenwet |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
126. RB |
Bekendmaking verkeersbesluiten in digitale Staatscourant |
BABW |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker RB |
|
127. RB |
Opdracht tot tijdelijke plaatsing van verkeerstekens of uitvoering van maatregelen (uitvoering werken, dreigend gevaar etc.) |
Artt. 34 en 35 BABW |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
128. RB |
Ontheffingen in het kader van art. 87 van het RVV 1990 (bijv. verbod stilstaan parkeren, geslotenverklaringen, eenrichtingswegen, te volgen rijrichtingen) |
RVV |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
129. RB |
Ontheffingen voor lang/breed/hoog transport |
Art. 149a en 149b WVW |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
130. RB |
Aanwijzen, weigeren en opheffen van individuele gehandicaptenparkeerplaatsen |
Art. 18 WVW |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
Cluster Maatschappelijk Beleid (MB) |
||||||
131. MB |
Uitvoering Verordening Leerlingenvervoer |
Verordening Leerlingenvervoer |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
132. MB |
Uitvoering leerplichtwet |
Leerplichtwet |
B&W |
Leerplichtambte-naar |
||
133. MB |
Besluit tot registratie in het Landelijk Register Kinderopvang |
Art. 46 Wet Kinderopvang |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit genomen op 22 juni 2010. Inwerking getreden op 8 juli 2010 |
|
134. MB |
Besluiten inzake registratie, toezicht en handhaving ten aanzien van de kwaliteit van kinderopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang |
Wet Kinderopvang Kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
B&W |
Afdelingshoofd |
Uitgesloten zijn de besluiten tot het opleggen van een last onder dwangsom of bestuursdwang |
|
135. MB |
Besluiten tot het verstrekken van de jaarlijkse “toetsingskadersubsidies” (op basis van door het college vastgestelde toetsingskader) en overige jaarlijkse subsidies (hieronder zijn eenmalige subsidies van maximaal € 2.500,- niet inbegrepen). |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
Met inachtneming van de in de gemeentebegroting opgenomen financiële middelen en het subsidieplafond. Let op: het verlenen van eenmalige subsidies van maximaal € 2.500,- blijft een bevoegdheid van het college! |
|
136. MB |
Het verbinden van voorwaarden aan de beschikking tot subsidieverlening ex. artt. 3 lid 2, 4 lid 4 en 15 lid 2 van de ASV |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
137. MB |
Het verbinden van voorwaarden aan het verlenen van een eenmalige subsidie tot maximaal € 2.500,- nadat de subsidie is verleend.Mits niet ten nadele van of bezwarend voor de subsidieontvanger. |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
NB.: in een incidenteel geval en soms op verzoek van de subsidieontvanger is het uit praktisch oogpunt wenselijk om, nadat de subsidie is verleend, aanvullend voorwaarden aan het subsidiebesluit te verbinden dan wel opgelegde voorwaarden te wijzigen. |
|
138. MB |
Vaststellen van bij de aanvraag benodigde gegevens. |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
139. MB |
Besluiten tot het stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag. |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
Behandelend ambtenaar |
|
140. MB |
Bepalen -ex artikel 16 lid 3 van de ASV- welke (andere of mindere) gegevens overgelegd dienen te worden tbv de vaststelling van de subsidie. |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
141. MB |
Besluiten tot vaststelling van de subsidie, tot verlening van een termijn voor vaststelling en tot ambtshalve vaststelling |
Algemene Subsidieverordening 2012 Awb |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
142. MB |
Vaststellen van algemene regels en voorschriften mbt de indiening van verzoeken |
Verordening Huisvestingsvoorzie-ningen |
B&W |
Afdelingshoofd |
ONDERDEEL II – C KLANTCONTACTCENTRUM
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bevoegd bestuurs-orgaan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
Cluster Burgerinformatie (BI) |
||||||
1. BI |
Bijhouden van de Basisregistratie personen. |
Wet BRP en uitvoeringsreg. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
2. BI |
Verstrekking van gegevens uit de BRP/afgifte van gewaarmerkte afschriften uit de BRP Persoonsgegevens/uittreksels en verklaringen zoals: -attestatie de Vitae -legalisatie handtekening -bewijs van Nederlanderschap |
Wet BRP en uitvoeringsreg. Wet persoons-registratie en uitvoeringsreg. |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
3. BI |
Beslissingen over: a.niet of niet geheel gevolg geven aan een aangifte b.afwijken van gegevens betreffende de burgerlijke staat/niet aanmerken van een document als akte c.niet opnemen gegevens nationaliteit d.ambthalve aangiften e.onjuiste gegevens of strijd met openbare orde f.niet voldoen aan een verzoek als bedoeld in de artt. 2.55 t/m 2.58 Wet BRP |
Artt. 2.54 t/m 2.58 Wet BRP Art. 2.60 Wet BRP |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
4. BI |
Beslissingen omtrent verzoeken tot verwijdering van gegevens geheimhouding, verbetering naamgebruik, inzage. |
Artt. 2.54 t/m 2.58 Wet BRP Art. 2.60 Wet BRP |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
5. BI |
Het starten en verrichten van een administratief onderzoek naar gegevens zoals vermeld in de basisregistratie personen |
Artikel 2.26 Wet BRP |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
6. BI |
Het in ontvangst nemen, toetsen, ondertekenen en toezenden van naturalisatieverzoeken aan het Ministerie |
Rijkswet op het Nederlanderschap Art. 21 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
7. BI |
Het in ontvangst nemen van verzoeken om verlening en het afleggen van verklaringen tot verkrijging van het Nederlanderschap en van verklaringen van afstand van Nederlanderschap |
Rijkswet op het Nederlanderschap Art. 21 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap artt. 2 en 63 |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
8. BI |
Het verzoeken om inlichtingen uit het justitieel documentatieregister, Schengen Informatie Systeem (NSIS), Opsporingsregister (OPS) register van de herkenningsdienst (HKD) ivm aanvraag optie |
Artt. 9 en 13 Wet Justitiële en strafvorderlijke gegevens. Art. 9 RWN. Art. 36 lid 1 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
9. BI |
Uitoefenen van de in de Kieswetten opgedragen taken zoals: -het omzetten van de stempas in de kiezerspas -het ondertekenen van de instemmingsverklaring -de afgifte van de ondersteuningsverklaring -de afgifte van een volmachtbewijs -het in ontvangst nemen van de kandidatenlijsten -stemmen per brief -het aanwijzen als plaatsvervangend lid van een stembureau -het uitreiken van nieuwe oproepingskaarten -het in ontvangst nemen van processen-verbaal van de stemming alsmede de verzegelde pakken met stembiljetten van de stembureaus -het verstrekken van inlichtingen om registratie als kiezer -het klaarmaken en distribueren van stembiljetten |
Kieswet en besluit Wet en besluit Europese verkiezingen |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
10. BI |
Het voeren van correspondentie met betrekking tot de organisatie van de te houden verkiezingen |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
||
11. BI |
Het uitoefenen van bevoegdheden die voortvloeien uit de Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling 2001 zoals aanvragen, verstrekken, intrekken, weigeren, vervallen verklaren en inhouden reisdocumenten. |
Paspoortwet c.q. paspoortuitvoeringsregeling 2001 en Besluit Paspoortgelden |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
12. BI |
Het in ontvangst nemen van zendingen van reisdocumenten/rijbewijzen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
||
13. BI |
Het verantwoorden van ontvangen rijksleges reisdocumenten |
Paspoortwet c.q. paspoortuitvoeringsregeling 2001 en Besluit Paspoortgelden |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
14. BI |
Het uitoefenen van bevoegdheden die voortvloeien uit de Wegenverkeerswet- en reglement inzake: -de afgifte/weigeren van rijbewijzen -het ongeldig verklaren van rijbewijzen -het verantwoorden van ontvangen rijksleges rijbewijzen -opmaken procesverbaal verschreven en onbruikbare rijbewijzen |
Wegenverkeers-wet en regl. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
15. BI |
Het in ontvangst nemen, toetsen en doorzenden van een aanvraag om afgifte van een verklaring omtrent het gedrag |
Wet/Besluit op de justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
De Minister van Justitie is beslissingsbevoegd. De burgemeester kan een advies geven. De advisering is overigens niet gemandateerd enkel de administratieve handelingen van het in behandeling brengen van de aanvraag. |
16. BI |
Aanvragen van inlichtingen uit het Justitieel Documentatieregister en de antecedentenadministratie van de politie |
Wet/Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens Wet Politieregistratie |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B, C en D |
|
17. BI |
Afgifte van een laissez-passer voor het vervoeren van een overledene naar het buitenland ingevolge art. 3 Overeenkomst van Straatsburg |
Wet op de lijkbezorging/ Overeenkomst van Straatsburg |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
18. BI |
Afgifte verlof tot begraven, cremeren of ontleden |
Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
19. BI |
Afgifte van een verlof tot afwijkende termijnstelling voor begraven of cremeren |
Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
20. BI |
Kennisgeving van overlijden aan de inspecteur registratie en successie |
KB 18-10-1933, nr. 32 |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten B en C |
|
21. BI |
Verlenen/weigeren van een vergunning voor de tijdelijke verhuur van eigen woningen |
Leegstandwet |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdiensten C |
|
22. BI |
Verlenen resp. weigeren van een vergunning voor het gebruiken van de weg of een weggedeelte anders dan overeenkomstig de publieke functie daarvan. |
Art. 2:10A APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
Het betreft slechts het verlenen van een vergunning voor kleinschalig gebruik van de weg(gedeelte). De overige vergunningen worden verleend door cluster VH |
23. BI |
Het onthouden van toestemming voor het maken of veranderen van een uitweg naar aanleiding van een melding. |
Art. 2:12 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
24. BI |
Verlenen resp. weigeren van een vergunning voor een klein evenement (straatfeest of bbq op één dag). |
Art. 2:25 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
25. BI |
Verlenen resp. weigeren vergunning openbare inzameling (geld of goed) |
Art. 5.13. APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
26. BI |
Verlenen resp. weigeren vergunning organiseren snuffelmarkt. |
Art. 5:23 APV |
Burgemeester |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
27. BI |
Verlenen resp. weigeren ontheffing stookverbod. |
Art. 5:34 APV |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
28. BI |
Kennisgeving kleine kansspelen (bijv. kienspel, vogelpiekspel, Rad van avontuur e.d.) |
Art. 7 Wet op de Kansspelen |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
29. BI |
Het verlenen van vergunningen voor het houden van een kansspel (loterij) als bedoeld in artikel 1 jo art. 3 van de Wet op de Kansspelen |
Art. 3 Wet op de Kansspelen |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
Het gaat hierbij om kleinschalige loterijen e.d. |
30. BI |
Kleinschalige verkeersmaatregelen (niet zijnde verkeersbesluiten) |
Wegenverkeers-wet |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
|
31. BI |
Gebruik niet militair oefenterrein (verklaring van geen bedenkingen) |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
||
32. BI |
Het verlenen/weigeren van een omgevingsvergunning voor het vellen of doen vellen van houtopstanden en het verbinden van bijzondere voorschriften aan zo’n vergunning |
Art. 2.2 lid 1 onder g jo. art. 2.22 Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
33. BI |
Het verlenen van subsidie als bedoeld in artikel 3 lid 1 van de Compensatieregeling OZB voor startende ondernemers |
Art. 3 lid 1 Compensatie-regeling OZB |
B&W |
Afdelingshoofd |
Medewerker publieksdienst C |
Besluit d.d. 5 maart 2013 (inwerking getreden op 21 maart 2013) |
Cluster Maatschappelijke Ondersteuning (MO) |
||||||
34. MO |
Beslissingen in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. |
-WMO -Verordening/ Besluit WMO |
B&W |
Afdelingshoofd |
Het mandaat strekt zich niet uit tot het beschikken op bezwaarschriften en tot het instellen van beroep. Besluit van 23 januari 2007 (inwerking getreden op 8 februari 2007) |
|
35. MO |
Beslissingen in het kader van de Verordening financieel vangnet hulp bij het huishouden (verlening en weigering) |
Verordening financieel vangnet hulp bij het huishouden |
B&W |
Afdelingshoofd |
||
36. MO |
Terugvorderen van het persoonsgebonden budget bij onjuiste besteding van het budget |
Besluit voorzieningen maatschap |
B&W |
Afdelingshoofd |
Besluit van 8 december 2009 (inwerking getreden op 18 maart 2010) |
|
37. MO |
Beslissingen op aanvragen om een gehandicaptenparkeerkaart |
Art. 49 BABW |
B&W |
Afdelingshoofd |
ONDERDEEL II – D BEDRIJFSVOERING
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bevoegd orgaan wettelijk toegekend aan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
Cluster Belastingen (BEL) |
||||||
1. BEL |
Alle uitvoerende bevoegdheden ingevolge de Wet WOZ |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
B&W, tenzij ogv de wet de heffings-ambtenaar hiermee is belast |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
2. BEL |
Heffen van gemeentelijke belastingen |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
3. BEL |
Heffen van lijkbezorgingsrechten |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
4. BEL |
Heffen van leges |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
5. BEL |
Heffen van marktgelden |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
6. BEL |
Heffen van rechten ogv art. 1.2. van de tarieventabel behorende bij de Verordening Reinigingsheffingen |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
7. BEL |
Heffen en invorderen in eerste aanleg van riool- en reinigingsrechten |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
8. BEL |
Toezending of uitreiking van aanslagbiljetten |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
9. BEL |
Besluit op aanvraag om gehele of gedeeltelijke vrijstelling, vermindering of ontheffing of teruggave van gemeentelijke belastingen |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
10. BEL |
Beslissen op bezwaarschrift gemeentelijke belastingen |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mits beslissing op bezwaar door een andere persoon wordt genomen dan degene die het besluit waartegen het bezwaar zich richt heeft genomen. Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
11. BEL |
Beslissen op bezwaarschrift tegen: -mededeling rioolheffingen, afvalstoffenheffing en/of reinigingsrechten -de jaar- of eindnota rioolheffingen, afvalstoffenheffing en/of reinigingsrechten |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Zie daartoe opgesteld mandaatbesluit |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
12. BEL |
Beslissen op bezwaarschrift kennisgeving leges |
Art. 231 lid 2 onderdeel b Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
GR-juristen |
Mandaat is verleend door de heffingsambtenaar |
|
13. BEL |
Invorderen van leges in eerste aanleg |
Art. 231 lid 2 onderdeel c Gemeentewet |
Ambtenaar belast met invordering |
|||
Cluster Financiën en Control (F&C) |
||||||
14. F&C |
Besluit op wijzigingen in de persoon van belastingdeurwaarders van Cannock-Chase |
B&W |
Afdelingshoofd |
|||
15. F&C |
Aantrekken van geldleningen met een looptijd langer dan één jaar tot maximaal € 5.000.000,- per jaar |
Treasury-statuut |
B&W |
Gemeentesecretaris |
-Mandaat houdt ook in een volmacht om te tekenen. -Vooraf portefeuillehouder informeren. |
|
16. F&C |
Aangaan van beleggingen met een looptijd langer dan één jaar |
Treasury-statuut |
B&W |
Gemeentesecretaris |
||
17. F&C |
Aantrekken van kort-geldleningen met een looptijd tot en met één jaar |
Treasury-statuut |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelings-hoofd |
|
18. F&C |
Aangaan van kort-geld beleggingen |
Treasury-statuut |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelings-hoofd |
ONDERDEEL III MANDATEN MBT PERSONELE AANGELEGENHEDEN
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd orgaan |
Mandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
A |
Formaliseren wijzigingen car/uwo |
|||
1. |
Vaststellen van in LOGA-verband gemaakte afspraken tot wijziging van de CAR/UWO |
B&W |
Gemeentesecretaris |
|
B |
In dienst nemen, ontslaan en betrekkingsomvang medewerkers |
|||
2. |
Vaststellen wijze van werving ter vervulling van vacatures |
B&W |
Gemeentesecretaris Afdelingshoofd |
·Het college is bevoegd voor zover het de vacature gemeentesecretaris betreft ·De gemeentesecretaris is bevoegd voor zover het de vacature van een afdelingshoofd betreft ·Het afdelingshoofd is bevoegd voor zover het vacatures betreft binnen de afdeling waaraan hij leiding geeft. |
3. |
Sluiten van arbeidsovereenkomsten voor beperkte duur (inval/vakantiewerk) met personeel, uitzendbureau’s, wisselwerk en andere derden |
B&W |
GemeentesecretarisAfdelingshoofd |
·Rekening houdend met de organisatorische kaders ·Indien niet passend binnen vacaturegelden dan via gemeentesecretaris |
4. |
Inhuren van tijdelijke personeel (anders dan op basis van een arbeidsovereenkomst) |
B&W |
Gemeentesecretaris afdelingshoofd |
·Rekening houdend met de organisatorische kaders ·Indien niet passend binnen vacaturegelden dan via gemeentesecretaris |
5. |
Sluiten van leer-/stageovereenkomsten met scholen en/of stagiaires |
B&W |
GemeentesecretarisAfdelingshoofd |
·Rekening houdend met de organisatorische kaders ·Indien geen budget aanwezig dan via gemeentesecretaris |
6. |
Het aanstellen van nieuw personeel, het overplaatsen van zittend personeel en het sluiten van arbeidsovereenkomsten. Genoemde bevoegdheid omvat tevens het vaststellen van de daarbij behorende arbeidsvoorwaarden |
B&W |
-Gemeentesecretaris (vwb de aanstelling van een van afdelingshoofd of medewerker Projectbureau) -Afdelingshoofd (vwb de aanstelling van medewerkers binnen de afdeling) |
·voor zover het een vacature binnen de bestuurlijk vastgestelde formatie betreft ·binnen het toegestane budget ·aanstelling medewerkers binnen een afdeling altijd ter kennisname aan gemeentesecretaris ·t.a.v. afdelingshoofd: vóór aanstelling kennismakingsgesprek met (één of meerdere) leden van het college Vervulling vacature gemeentesecretaris is uitgezonderd van mandaat. Bevoegdheid blijft bij het college |
7. |
Het verlengen van en tussentijds beëindigen van (tijdelijke) aanstellingen en arbeidsovereenkomsten |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen financiële en organisatorische kaders en met inachtneming van de ter zake geldende arbeidsvoorwaardelijke bepalingen ·Tussentijdse beëindiging bij wijze van straf is in alle gevallen een bevoegdheid van de gemeentesecretaris |
8. |
Beslissing over inschaling functie ingevolge Reglement Functiewaardering |
B&W |
gemeentesecretaris |
|
9. |
Dienstopdracht tot overwerk |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medew. Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
Voor zover: -passend binnen de kaders van de daarvoor vastgestelde regelingen en, -met inachtneming van de ter zake geldende arbeidsvoorwaardelijke bepalingen en Awb-voorschriften. -na voorafgaande accordering door de gemeentesecretaris en/of de adjunct-directeur en -passend binnen het budget. |
10. |
Het besluiten tot een tijdelijke urenuitbreiding, anders dan bij wijze van overwerk, alsmede het vroegtijdig beëindigen hiervan |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen financiële en organisatorische kaders en met inachtneming van de ter zake geldende arbeidsvoorwaardelijke bepalingen |
11. |
Uitvoering regeling buitengewoon verlof, ouderschapsverlof, seniorenregeling en bevallings- en zwangerschapsverlof |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
|
12. |
Wijzigen van de betrekkingsomvang overeenkomstig een daartoe door de betreffende medewerker ingediend verzoek |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medew. Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen financiële en organisatorische kaders en met inachtneming van de ter zake geldende arbeidsvoorwaardelijke bepalingen |
13. |
Verlening van eervol ontslag |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
|
C |
Individuele beloning en emolumenten |
|||
14. |
Het toekennen, wijzigen en/of intrekken van toelagen (m.u.v. de toelagen die van doen hebben met gedifferentieerd belonen) |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen de kaders van de Bezoldigingsregeling ·Voor zover passend binnen de kaders van de daarvoor vastgestelde regelingen |
15. |
Besluiten met betrekking tot het gedifferentieerd belonen. |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Voor zover passend binnen de kaders van de daarvoor vastgestelde regelingen en na afstemming binnen het MT |
16. |
Het toekennen, wijzigen en/of intrekken van onkostenvergoedingen en/of het verstrekken van dienstkleding (daaronder begrepen de aard van de te verstrekken dienstkleding) en het ter beschikking stellen van gsm’s en/of andere communicatieapparatuur |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen de kaders van de onkostenvergoedingsregelingen en voor zover de beslissingsbevoegdheid in die afzonderlijke regelingen niet aan andere functionarissen is toebedeeld |
17. |
Verstrekken dienstopdracht tot het verrichten van overwerk en bepalen van de wijze van vergoeding ervan |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Voor zover passend binnen de kaders van de daarvoor vastgestelde regelingen ·Passend binnen het budget waarover beschikt mag worden |
18. |
Opleggen verplichting tot het verrichten van onregelmatige diensten en het verrichten van bereikbaarheids- en beschikbaarheidsdiensten. De vaststelling van de daarbij behorende rooster is hierbij inbegrepen |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Met inachtneming van de daarvoor relevante organisatorische en financiële kaders |
19. |
Het beslissen op verzoeken in het kader van cafetariamodel (koop en verkoop van uren) |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Mits passend binnen de gestelde kaders |
20. |
Beslissen op verzoeken in het kader van de regeling fietsplan |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Mits passend binnen de gestelde kaders |
D |
Beoordelen, ontwikkeling en taakwaardering |
|||
21. |
Vaststellen van personeelsbeoordelingen van medewerkers waaraan hiërarchisch leiding wordt gegeven. |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
Beoordelaar is de eerstverantwoordelijke hiërarchisch leidinggevende van de te beoordelen medewerker |
22. |
Uitvoering zaken op het gebied van studiefaciliteiten |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
Binnen financiële en organisatorische kaders |
23. |
Het geven van opdracht aan c.q. verlenen van toestemming tot deelname aan cursussen/opleidingen, seminars en andere persoonlijke ontwikkelingstrajecten verband houdend met het uitoefenen van de functie |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
Binnen financiële en organisatorische kaders |
24. |
Vaststellen opleidingsplan |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
|
25. |
Vaststellen van aan taakbeschrijvingen te verbinden competenties |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
|
E |
Verzuim en reïntegratie |
|||
26. |
Vaststellen Plan van Aanpak in het kader van de Wet Verbetering Poortwachter en de daarbij behorende evaluaties |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Voor zover de gevolgen zich beperken tot de eigen organisatorische eenheid; in het andere geval in overeenstemming met de betrokken leidinggevende(n) ·Binnen financiële en organisatorische kaders |
27. |
Toepassing geven aan de bepalingen van hoofdstuk 7 CAR/UWO (aanspraken bij ongeschiktheid wegens ziekte of gebrek) |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Voor zover de gevolgen zich beperken tot de eigen organisatorische eenheid; in het andere geval in overeenstemming met de betrokken leidinggevende(n) ·Binnen financiële en organisatorische kaders |
28. |
Verstrekken van opdracht tot het verrichten van een arbeidskundig werkplek-onderzoek en het beslissen omtrent te realiseren werkplekvoorzieningen alsmede het beslissen tot het aanbieden van bedrijfsmaatschappelijk werkondersteuning |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
·Binnen financiële en organisatorische kaders ·Inzet arbeidsdeskundig onderzoek en aanbieden bedrijfsmaatschappelijk werkondersteuning uitsluitend op offerte-basis |
F |
Disciplinaire maatregelen |
|||
29. |
Opleggen disciplinaire maatregel bij wijze van toepassing van hoofdstuk 16 CAR/UWO met uitzondering van strafontslag waaronder ook voorwaardelijk strafontslag is begrepen. |
B&W |
Gemeentesecretaris |
|
G |
Salaris- en personeelsadminstratie |
|||
30. |
Administratieve be- en afhandeling van procedures inzake aanstelling van personeel, inclusief het afdoen van open sollicitaties |
B&W |
Gemeentesecretaris met ondermandaat aan de medewerkers p&o |
Ingeval van verlenen van ondermandaat uitsluitend voor zover het beheersmatige werkzaamheden betreft binnen vastgestelde beleidskaders en/of wettelijke voorschriften |
31. |
Administratieve be- en afhandeling van procedures inzake beëindiging van aanstellingen en arbeidsovereenkomsten |
B&W |
Gemeentesecretaris met ondermandaat aan medewerkers p&o |
Ingeval van verlenen van ondermandaat uitsluitend voor zover het beheersmatige werkzaamheden betreft binnen vastgestelde beleidskaders en/of wettelijke voorschriften |
32. |
Correspondentie over toepassing van regelgeving van en verhouding met o.m.: -ABP -Loyalis -IZA -Arbodienst -Belastingdienst -UWV -Andere bij de salaris- en personeelsadministratie betrokken uitvoeringsinstellingen |
B&W |
Gemeentesecretaris met ondermandaat aan de medewerkers p&o |
Ingeval van verlenen van ondermandaat uitsluitend voor zover het beheersmatige werkzaamheden betreft binnen vastgestelde beleidskaders en/of wettelijke voorschriften |
33. |
Toepassing bepalingen rechtspositionele erkenning alternatieve samenlevingsvormen |
B&W |
Gemeentesecretaris met ondermandaat aan de medewerkers p&o |
Ingeval van verlenen van ondermandaat uitsluitend voor zover het beheersmatige werkzaamheden betreft binnen vastgestelde beleidskaders en/of wettelijke voorschriften |
H |
Diversen |
|||
34. |
Verlenen/onthouden toestemming tot werken buiten tijden van het dagvenster |
B&W |
Afdelingshoofd |
Op basis van de vastgestelde werktijdenregeling |
35. |
Beslissen op verzoeken tot vergoeding van schade aan kleding, uitrusting en motorvoertuig |
B&W |
-gemeentesecretaris (voor zover het een afdelingshoofd betreft of medewerker Projectbureau) -afdelingshoofd (voor zover het medewerkers binnen de afdeling betreft) |
|
36. |
Beslissen op melding nevenwerkzaamheden en de registratie van deze nevenwerkzaamheden |
B&W |
Gemeentesecretaris |
|
37. |
Besluiten tot het corrigeren of verwijderen van in het personeelsdossier opgenomen gegevens) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Opmerking:
- 1.
niet gemandateerd wordt de bevoegdheid besluiten te nemen:
- a.
tot het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften anders dan die met het karakter van werkinstructies;
- b.
het vaststellen van een aan ontslagverlening verbonden individuele regeling die afwijkt van de standaardvoorzieningen opgenomen in bestaande regelgeving;
- c.
het nemen van besluiten op bezwaarschriften
- a.
- 2.
Besluiten ten aanzien van de gemeentesecretaris worden in alle gevallen genomen door het bestuurlijk bevoegd gezag.
ONDERDEEL IV EXTERNE MANDATEN
Volgnr |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bevoegd bestuurs-orgaan |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke mandateringsvoorwaarden |
1. VRBZO |
Verlenen/weigeren gebruiksvergunning brandveiligheid (inclusief voorwaarden) voor een bouwwerk |
Art. 2.1 lid 1 sub d Wabo Bouwbesluit Bouwverordening |
B&W |
Brandweercommandant |
||
2. VRBZO |
Het nemen van besluiten tot opschorting van de ontslagdatum na het bereiken van de 55-jarige leeftijd |
B&W |
Brandweercommandant |
|||
3. VRBZO |
Gebruiksvergunning permanente bouwsels |
Besl.brandveilig gebruik bouwwerken |
B&W |
Brandweercommandant |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl