Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR41637
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR41637/1
Regeling vervallen per 01-01-2014
Verordening gezamenlijke gemeentelijke ombudscommissie
Geldend van 01-01-2006 t/m 31-12-2013
Intitulé
Verordening gezamenlijke gemeentelijke ombudscommissieDe raad van de gemeente Slochteren;
gelezen het voorstel van het college van 7 november 2005;
gelet op hoofdstuk IVC en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
gehoord de Ombudscommissie;
overwegende dat de raden van Haren en Hoogezand-sappemeer een gelijkluidende verordening vaststellen;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
Verordening gezamenlijke gemeentelijke ombudscommissie
Artikel 1 Ombudscommissie
-
1. Er is een gezamenlijke gemeentelijke ombudscommissie als bedoeld in artikel 81y Gemeentewet
-
2. De ombudscommissie bestaat uit vier leden, te weten:
- a.
een voorzitter;
- b.
een secretaris ;
- c.
een lid, tevens plaatsvervangend voorzitter;
- d.
een plaatsvervangend lid.
- a.
-
3. De leden van de ombudscommissie worden benoemd door de raad op voordracht van het college.
Artikel 2 Zittingsduur
De leden van de ombudscommissie kunnen eenmaal worden herbenoemd.
Artikel 3 Bemiddeling
-
1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
-
2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.
Artikel 4 Werkinstructie
Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.
Artikel 5 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en in voorkomend geval aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 6 Jaarverslag
-
1. De ombudscommissie zendt jaarlijks een verslag van haar werkzaamheden aan de raad.
-
2. In dit verslag neemt de ombudscommissie het recht van belanghebbenden op eerbiediging van hun persoonlijke levenssfeer in acht.
-
3. Het verslag wordt algemeen verkrijgbaar gesteld.
Artikel 7 Inwerkingtreding en overgang
-
1. Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.
-
2. Met ingang van die datum vervalt de Verordening gemeentelijke ombudscommissie, vastgesteld bij raadsbesluit van 11 december 2001, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op klachten die vóór 1 januari 2006 bij de ombudscommissie zijn ingediend.
Artikel 8 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gezamenlijke gemeentelijke ombudscommissie 2006.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 19 december 2005.
De raad voornoemd,
, de voorzitter
, de griffier
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl