Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR415395
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR415395/1
Regeling vervallen per 02-01-2018
Mandaatbesluit gemeente Alphen aan den Rijn 2014
Geldend van 23-01-2014 t/m 29-03-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2014
Intitulé
Mandaatbesluit Gemeente Alphen aan den Rijn2014Het college van burgemeester en wethouders van Alphen aan den Rijn, alsmede de burgemeester van Alphen aan den Rijn, elk handelend voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;
Overwegende, dat het ten behoeve van het bereiken van de organisatiedoelstellingen gewenst is om zoveel mogelijk bevoegdheden te mandateren aan ambtelijke medewerkers die in staat worden geacht tot een adequate besluitvorming en een kwalitatief goede voorbereiding en uitvoering daarvan;
Dat voornoemd college en de burgemeester in dit kader zoveel mogelijk de aan hen –uit welke hoofde dan ook toekomende bevoegdheden ter zake de uitoefening van routinematige, alsmede eenvoudige zaken door middel van een algemeen mandaat wensen op te dragen aan de directie van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Dat genoemde directie wordt opgedragen om- met behoud en inachtneming van haar verantwoordelijkheid- ondermandaat te verlenen aan de afdelingshoofden, alsmede de in bijlage 1 (het mandaatregister 2014) weergegeven bevoegdheden te mandateren aan de in de bijlage vermelde externe partners van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Dat genoemde afdelingshoofden, uit oogpunt van integraal management wordt opgedragen om- met behoud en inachtneming van hun verantwoordelijkheid- ondermandaat te verlenen aan de aan hen ondergeschikte medewerkers, overeenkomstig de op de medewerker van toepassing zijnde functiebeschrijving, die naar het oordeel van het genoemd afdelingshoofd blijk geven van een zodanige mate van taakvolwassenheid, dat zij dat ondermandaat op een kwalitatief goede wijze kunnen uitoefenen.
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht; de Gemeentewet, en de budgethoudersregeling 2014;
besluiten vast te stellen het volgende:
MANDAATBESLUIT GEMEENTE ALPHEN AAN DEN RIJN 2014
- 1.
aan de directie mandaat te verlenen ter zake de uitoefening van alle bestuursbevoegdheden en het verrichten van alle uitvoeringshandelingen, die –uit welke hoofden dan ook- aan het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester toekomen, een en ander met inachtneming van de hierna te noemen beperkingen en aanwijzingen;
- 2.
Ter zake van het in sub 1 verleende mandaat gelden de volgende beperkingen en aanwijzingen:
a. Het mandaat is beperkt tot routinematige, dan wel eenvoudige zaken en handelingen; daaruit volgt dat het mandaat niet geldt indien:
I. Het gaat om onderwerpen ten aanzien waarvan nog geen beleid door de mandaatgever is vastgesteld, dan wel waarbij in de uitvoering nog geen bestendig beleid is ontstaan.
II. de afdoening van een zaak zou leiden tot strijdigheid met, c.q. afwijking van beleid, richtlijnen, algemene of bijzondere aanwijzingen van de mandaatgever, wettelijke of interne voorschriften, dan wel tot overschrijding van het budget.
b. In incidentele gevallen kan door de mandaatgever worden bepaald dat van het mandaat geen gebruik kan worden gemaakt. Tenzij door de mandaatgever uitdrukkelijk anders aangegeven, geldt het mandaat niet voor afhandelings- en ondertekeningsbevoegdheid ten aanzien van specifieke verzoeken van en correspondentie met bestuursorganen.
c. De directie kan ondermandaat verlenen aan de aan haar ondergeschikte medewerkers ter zake van alle gemandateerde bevoegdheden en uitvoeringshandelingen mits de mogelijkheid van ondermandaat in de bijlage is opgenomen. Daarbij neemt zij de volgende uitgangspunten in acht;
I. De ondermandaten van de medewerkers worden individueel vastgesteld enschriftelijk vastgelegd door de ondermandaatgever; overname c.q. uitoefening van dat mandaat door anderen is dus niet zomaar mogelijk. In vervanging bij ziekte, afwezigheid of vertrek van een medewerker dient daarom door de ondermandaatgever, eveneens schriftelijk, te worden voorzien.
II. Eenieder dient zich bij voortduring bewust te zijn van hun verantwoordelijkheid voor de tijdige en inhoudelijk kwalitatief goede afhandeling van zaken, inclusief de schriftelijke uitwerking daarvan.
Ter zake het verlenen van ondermandaat gelden alle beperkingen, instructies en aanwijzingen die ten aanzien van mandaat in, dan wel op grond van dit besluit zijn of worden vastgesteld;
- 3.
te bepalen dat de mandaatgevers op nader vast te stellen wijze informeren over de uitoefening van het mandaat. Ter zake de uitoefening van dat mandaat kunnen de mandaatgevers te allen tijde per geval, of in het algemeen, instructies en aanwijzingen geven;
- 4.
de huidige mandaatregelingen van Alphen aan den Rijn, Boskoop en Rijnwoude komen hiermee te vervallen;
- 5.
te bepalen dat dit besluit kan worden aangehaald als het ‘Mandaatbesluit Gemeente Alphen aan den Rijn 2014’; het treedt in werking op de dag na de bekendmaking daarvan.
Ondertekening
DIRECTIEBESLUIT ONDERMANDAAT GEMEENTE ALPHEN AAN DEN RIJN 2014
De directie van de gemeente Alphen aan den Rijn;
Overwegende, dat het ten behoeve van het bereiken van de organisatiedoelstellingen gewenst is om zoveel mogelijk bevoegdheden te mandateren aan ambtelijke medewerkers die in staat worden geacht tot een adequate besluitvorming en een kwalitatief goede voorbereiding en uitvoering daarvan;
Dat voornoemde directie in dit kader zoveel mogelijk de aan hen –uit welke hoofde dan ook toekomende bevoegdheden ter zake de uitoefening van routinematige, alsmede eenvoudige zaken door middel van een algemeen mandaat wensen op te dragen aan de managers van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Dat genoemde managers, uit oogpunt van integraal management wordt opgedragen om- met behoud en inachtneming van hun verantwoordelijkheid- ondermandaat te verlenen aan de aan hen ondergeschikte medewerkers, overeenkomstig de op de medewerker van toepassing zijnde functiebeschrijving, die naar het oordeel van het genoemd afdelingshoofd blijk geven van een zodanige mate van taakvolwassenheid, dat zij dat ondermandaat op een kwalitatief goede wijze kunnen uitoefenen.
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht; de Gemeentewet; het mandaatbesluit van de Gemeente Alphen aan den Rijn 2014;
Besluit :
- 1.
Aan de managers mandaat te verlenen ter zake de uitoefening van alle bestuursbevoegdheden en het verrichten van alle uitvoerings- handelingen, die –uit welke hoofde dan ook- aan de directie toekomen, een en ander met inachtneming van de hierna te noemen beperkingen en aanwijzingen.
- 2.
Ter zake van het in sub 1 verleende mandaat gelden de volgende beperkingen en aanwijzingen:
- a.
Het mandaat is beperkt tot routinematige, dan wel eenvoudige zaken en handelingen; daaruit volgt dat het mandaat niet geldt indien:
- I.
Het gaat om onderwerpen ten aanzien waarvan nog geen beleid door de mandaatgever is vastgesteld, dan wel waarbij in de uitvoering nog geen bestendig beleid is ontstaan.
- II.
de afdoening van een zaak zou leiden tot strijdigheid met, c.q. afwijking van beleid, richtlijnen, algemene of bijzondere aanwijzingen van de mandaatgever, wettelijke of interne voorschriften, dan wel tot overschrijding van het budget.
- b.
In incidentele gevallen kan door de mandaatgever worden bepaald dat van het mandaat geen gebruik kan worden gemaakt. Tenzij door de mandaatgever uitdrukkelijk anders aangegeven, geldt het mandaat niet voor afhandelings- en ondertekeningsbevoegdheid en ten aanzien van specifieke verzoeken van en correspondentie met bestuursorganen.
- c.
De manager kan ondermandaat verlenen aan de aan hem ondergeschikte medewerkers ter zake van alle gemandateerde bevoegdheden en uitvoeringshandelingen. Daarbij neemt hij of neemt zij (de directie) de volgende uitgangspunten in acht;
- I.
De ondermandaten van de medewerkers worden individueel vastgesteld en schriftelijk vastgelegd door de ondermandaatgever; overname c.q. uitoefening van dat mandaat door anderen is dus niet zomaar mogelijk. In vervanging bij ziekte, afwezigheid of vertrek van een medewerker dient daarom door de ondermandaatgever, eveneens schriftelijk, te worden voorzien.
- II.
Eenieder dient zich bij voortduring bewust te zijn van de verantwoordelijkheid voor de tijdige en inhoudelijk kwalitatief goede afhandeling van zaken, inclusief de schriftelijke uitwerking daarvan
- 3.
Ter zake het verlenen van ondermandaat gelden alle beperkingen, instructies en aanwijzingen die ten aanzien van mandaat in, dan wel op grond van dit besluit zijn of worden vastgesteld.
- 4.
Te bepalen dat de mandaatgevers op nader vast te stellen wijze informeren over de uitoefening van het mandaat. Ter zake de uitoefening van dat mandaat kunnen de mandaatgevers te allen tijde per geval, of in het algemeen, instructies en aanwijzingen geven.
- 5.
De huidige mandaatregelingen van Alphen aan den Rijn, Boskoop en Rijnwoude komen hiermee te vervallen.
- 6.
Te bepalen dat dit besluit kan worden aangehaald als het ‘Directiebesluit ondermandaat Gemeente Alphen aan den Rijn 2014’; Het treedt in werking op de dag na de bekendmaking daarvan.
Alphen aan den Rijn, 2 januari 2014
De directie van de gemeente Alphen aan den Rijn
P.W. Jeroense
Algemeen directeur
Mandaatregister behorend bij Mandaatbesluit gemeente Alphen aan den Rijn 2014
A |
Algemene mandaten afdelingsmanagers |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
A1 |
Voeren van correspondentie, waaronder het verstrekken van schriftelijke informatie, over zaken behorende tot het taakveld van de eigen afdeling en die past binnen het bestuurlijk vastgesteld en/of aanvaard beleid. |
Correspondentie met andere overheidsinstanties over gemeentelijke standpuntbepaling in bestuurlijke aangelegenheden is van dit mandaat uitgezonderd. |
|
A2 |
Opdrachtverstrekking voor leveringen, diensten en werken, een en ander met inachtneming van: de werkplannen van de afdeling;de vastgestelde begroting of wijziging daarvan, eea conform de budgethoudersregeling;het bepaalde in de Europese Richtlijnen voor resp. Leveringen, Diensten, Werken en de Nutssector; het bepaalde in het Inkoop en Aanbestedingsbeleid van de Gemeente Alphen aan den Rijn. |
Art. 160 Gemw |
Opdrachten mogen niet worden gesplitst. |
A3 |
Het aangaan en ondertekenen van contracten ter uitvoering van een opdrachtverstrekking als bedoeld in A2. |
Art. 171 Gemw |
|
A4 |
Besluiten met betrekking tot de vaststelling van de selectie bij niet openbare aanbestedingsprocedures. |
Altijd vooraf overleg met de portefeuillehouder. |
|
A5 |
Het nemen van beslissingen t.a.v. de medewerkers van de eigen afdeling o.g.v. de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Alphen aan den Rijn (AVR), met inbegrip van de vastgestelde uitvoeringsregels en uitvoeringsbesluiten van de AVR en alle overige personele verordeningen/regelingen van Gemeente Alphen aan den Rijn. |
Afdelingsoverstijgende beslissingen en beslissingen waarvoor het mandaat bij de manager P&O ligt, zijn van dit mandaat uitgezonderd;Voor het aangaan van stageovereenkomsten is vooraf afstemming met de budgethouder (manager P&O) noodzakelijk. |
|
A6 |
Het aangaan (wijzigingen en verlengingen inbegrepen) van personeelsdetacheringen bij Gemeente Alphen aan den Rijn of elders. |
Na overleg met de afdeling Personeel & Organisatie. |
|
A7 |
Het aangaan en ondertekenen van vaststellingsovereenkomsten in het kader van de uitdiensttreding van medewerkers. |
Na overleg met de afdeling Personeel & Organisatie. |
|
A8 |
Het voor bepaalde tijd inhuren van tijdelijke personele capaciteit voor de eigen afdeling of projecten waarvoor de manager als verantwoordelijke is aangewezen, voor zover de duur hiervan en de verwachte duur van de te verrichten werkzaamheden zijn beperkt tot maximaal een half jaar met de mogelijkheid van maximaal 2 maal een half jaar verlenging en hiervoor budget is, alsmede het doen beëindigen van dergelijke arbeidsrelaties. |
Voor de inhuur van uitzendkrachten tot en met schaal 8 geldt de raamovereenkomst met het geselecteerde uitzendbureau.Alle overige inhuur en de inhuur tot en met schaal 8 waarin het geselecteerde uitzendbureau niet kan voorzien, dient plaats te vinden via de inhuurdesk. |
|
A9 |
Het wijzigen van de formatie van de eigen afdeling, mits de gewijzigde formatie het budget van de inschaling van de oorspronkelijke/bestaande formatie niet overstijgt. (Bijv. één hoog ingeschaalde functie wordt omgezet in twee lager ingeschaalde parttime functies waarbij het budget van de maximale inschaling van de oorspronkelijke functie niet wordt overschreden). |
||
A10 |
Het nemen van beslissingen op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
Art. 6, lid 1, Wob |
|
A11 |
Vaststellen tekst verweerschrift en/of pleitnota’s t.b.v. gemeentelijk verweer in zowel de bezwaarfase, als in de (hoger) beroepsfase. |
Uitgangspunt is dat de afdeling, waar het primaire besluit is genomen, de afdeling is die het verweerschrift vaststelt. |
|
A12 |
Nemen van een beslissing tot het al dan niet volgen van een mediationtraject in het kader van geschillenbeslechting in zowel de bezwaarfase als in de (hoger) beroepsfase inclusief het vaststellen van de afbakening waarbinnen in het mediationtraject moet worden geopereerd. |
||
A13 |
Nemen van een procesbesluit m.b.t. dagvaarding of voeren van verweer in rechte, alsmede het nemen van beslissingen om een bezwaarschrift dan wel een verzoekschrift bij de rechtbank of een andere instantie in te dienen. |
||
A14 |
Het nemen van een besluit over het al dan niet verschuldigd zijn en de bepaling van de hoogte van een dwangsom bij niet tijdig genomen beslissing op een aanvraag. |
Art. 4:18 Awb |
|
A15 |
Nemen van beslissing op bezwaar als het advies van de bezwarencommissie gegrondverklaring van de bezwaren betreft. |
B |
Specifieke mandaten manager Ruimtelijke & Economische Ontwikkeling |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
B1 |
Het aangaan van verhaalsovereenkomsten m.b.t. aanvragen die zien op projectbesluiten, afwijkingsbesluiten en/of (postzegel)bestemmingsplannen. |
Art. 2.12, lid 1, sub a, onder 3˚ Wabo; art 3.1 Wro |
|
B2 |
Het sluiten en beëindigen van huurovereenkomsten met een oppervlakte tot 50 m2 v.w.b. percelen of ingebruikgeving om niet-overeenkomsten (zonder oppervlaktebeperking), beide genoemde overeenkomsten betreffende snippergroen en overige percelen (grond/water/openbaar groen) of voor (delen van) gemeentelijke accommodaties( zonder oppervlaktebeperking), waaronder woningen, bedrijfspanden, woonwagens, voor woonwagens bestemde standplaatsen, sportvelden, visrechten en bij gemeentelijke accommodaties behorende percelen worden begrepen. |
Contractbeëindiging wegens wanprestatie is van het mandaat uitgesloten. |
|
B3 |
Het sluiten van koop- of ruilovereenkomsten voor snippergroen en overige percelen (grond/water/openbaar groen) met een oppervlakte tot 50 m2 of verkavelingsrestanten/grenscorrecties (zonder oppervlaktebeperking), anders dan voortvloeiend uit een grondexploitatieovereenkomst en het sluiten van overeenkomsten tot vestiging van rechten van opstal om niet (zonder oppervlaktebeperking) op gemeentegrond dan wel t.b.v. de gemeente. |
||
B4 |
Volmacht aan een notaris(kantoor) tot vertegenwoordiging van de gemeente bij notariële transacties ter uitvoering van nr. B3 of ter uitvoering van een collegebesluit. |
||
B5 |
Verlenen van toestemming voor verhuur van bedrijfsunits in het bedrijfsverzamelgebouw aan de Europalaan. |
||
B6 |
Verlenen van toestemming voor wijziging van een contractueel omschreven gebruik. |
Voor zover de privaatrechtelijke bestemmingswijziging past binnen het voor het perceel geldende bestemmingsplan. |
|
B7 |
Het niet-ontvankelijk verklaren van een planschadeverzoek wegens niet tijdig voldoen van het legesbedrag. |
Art 6.4, lid 2, Wro. |
C |
Specifieke mandaten manager Uitvoering & Service |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
C1 |
Verkopen van oude of overbodige materialen. |
||
C2 |
Aangifte doen van schade aan zaken in het openbaar gebied. |
||
C3 |
Het aanwijzen van locaties voor de ondergrondse containers in de gemeente Alphen aan den Rijn. |
||
C4 |
Opmaken van processen-verbaal van opneming en oplevering. |
||
C5 |
Verlenen van toestemming aan particulieren tot onderhoud van openbaar groen of het in gebruik nemen en onderhouden van niet voor verkoop bestemde rest-stroken groen. |
Voor zover passend binnen de plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
|
C6 |
Verlenen van toestemming aan bedrijven tot het snijden van stek van bepaalde in het openbaar gebied voorkomende beplantingen. |
Voor zover passend binnen de plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
|
C7 |
Het toewijzen van een particulier graf anders dan voor directe begraving en buiten de volgorde van uitgifte. |
||
C8 |
Het bekendmaken van het voornemen om een graf te ruimen. |
||
C9 |
Afgifte van vergunning tot opgraven van lijken. |
Art. 29 Wlb |
|
C10 |
Toestemming verlenen bij het ruimen/opgraven van een graf aanwezig te zijn. |
||
C11 |
Het verlenen van toestemming aan steenhouwers, hoveniers en daarmede gelijk te stellen personen om werkzaamheden voor derden aan grafbedekkingen op de begraafplaats(en) te verrichten. |
Beheerverorde- ning begraaf- plaatsen |
|
C12 |
Beslissen op aanvragen om afwijking in bijzondere gevallen van de tijd van begraven en het bezorgen van as. |
Idem als C12 |
|
C13 |
Vaststellen van de afmetingen en de uitgifteduur van de particuliere graven en de termijnen waarvoor gelegenheid wordt geboden om overledenen te begraven in algemene graven. |
Idem als C12 |
|
C14 |
Het op aanvraag verlenen van een recht op een particulier graf voor de tijd vanaf tien jaar en het op aanvraag verlengen van het recht op het particuliere graf telkens met een termijn vanaf vijf jaar. |
Idem als C12 |
|
C15 |
Het alsnog op naam stellen van het uitsluitend recht op een particulier graf aan een nieuwe rechthebbende. |
Idem als C12 |
|
C16 |
Het verlenen, wijzigen of weigeren van een vergunning voor een grafbedekking. |
Idem als C12 |
|
C17 |
Het verwijderen van grafbedekking na het verstrijken van de graftermijn, alsmede de bekendmaking van het voornemen daartoe. |
Idem als C12 |
|
C18 |
Het bekendmaken van het voornemen om een graf te ruimen. |
Idem als C12 |
|
C19 |
Toestemming verlenen om bij het ruimen/ opgraven van een graf aanwezig te zijn. |
Idem als C12 |
|
C20 |
Het o.g.v. bijzondere omstandigheden verlenen van ontheffing op het verbod tot incidentele asverstrooiing in de gemeente. |
Art. 5.36 APV |
|
C21 |
Verlenen van toestemming aan particulieren tot onderhoud van openbaar groen of het in gebruik nemen en onderhouden van percelen openbaar groen. |
Voor zover passend binnen de vastgestelde plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
|
C22 |
Verlenen van toestemming aan particulieren tot het onderhouden van speelplaatsen. |
Speelruimte- plan |
Voor zover passend binnen de vastgestelde plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
C23 |
Het beschikbaar stellen van bloembakken aan burgers binnen het daarvoor beschikbaar zijnde budget. |
Voor zover passend binnen de vastgestelde plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
|
C24 |
Beslissen op verzoeken om ontheffingen voor het (ver)leggen van leidingen en daarbij behorende voorzieningen. |
Art. 2:10 APV |
D |
Specifieke mandaten manager Beheer Openbare Ruimte |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
D1 |
Vaststellen van het jaarplan gladheidsbestrijding. |
||
D2 |
De afhandeling van aansprakelijkstellingen voor schade opgelopen in het openbaar gebied, uitgezonderd letselschade, tot een maximum van € 12.500 per aansprakelijkstelling. |
||
D3 |
Het aanwijzen van losloopgebieden. |
Art. 2.57, lid2, APV |
|
D4 |
Verkopen van oude of overbodige materialen. |
||
D5 |
Aangifte doen van schade aan zaken in het openbaar gebied. |
||
D6 |
Opmaken van processen-verbaal van opneming en levering van (onderhouds-)bestekken. |
||
D7 |
Verlenen van toestemming aan bedrijven tot het snijden van stek van bepaalde in het openbaar gebied voorkomende beplanting. |
Voor zover passend binnen de plannen voor het integraal beheer van het openbaar gebied. |
|
D8 |
Beschikken op aanvragen om vergunning (het leggen en onderhouden van leidingen in het openbaar gebied). |
Art. 3 Leidingen-verordening |
|
D9 |
Het nemen beslissingen op meldingen tav werkzaamheden ivm de aanleg, instandhouding en opruiming van kabels ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk in of op openbare gronden.. |
Artt. 2 en 6 Tele- communicatie- verordening |
|
D10 |
Beslissen op aanvragen voor ontheffing. |
Artt. 148 t/m 151 WVW 1994. |
|
D11 |
Treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen. |
Art 34 Babw |
|
D12 |
Beslissen op aanvragen tot aanleg van een individuele gehandicaptenparkeerplaats, met inbegrip van het nemen van een verkeersbesluit ter zake. |
WVW 1994 Art. 12 BABW Art. 87 RVV |
|
D13 |
Beslissen op aanvragen voor vergunningen voor het uitwegen op de openbare weg. |
Art 2:12 APV |
|
D14 |
Beslissen op aanvragen voor parkeerontheffingen. |
Ho.5, afd 1 APV |
|
D15 |
Beslissen op schriftelijke verzoeken om een parkeervergunning. |
Artt. 4,5 en 6 Parkeerverord. |
|
D16 |
Beslissen op aanvragen voor ontheffing voor vervoer gevaarlijke stoffen. |
WVGS |
|
D17 |
Toepassen van bestuursdwang (wegsleepregeling). |
Art. 125 Gemw, ho. 5, afd 1 APV |
|
D18 |
Het wegslepen van voertuigen en het opmaken van een proces-verbaal. |
Art. 170 WVW Art 5 Besluit wegslepen van voertuigen. |
|
D19 |
Beslissen over het aanstellen van verkeersregelaars voor een evenement en evenementen-verkeersregelaars voor bepaalde tijd (in aanstellingsbesluit). |
Art. 56, lid 1b BABW |
|
D20 |
Nemen van verkeersbesluiten. |
Art. 15 WVW |
E |
Specifieke mandaten manager Veiligheid, Toezicht & Handhaving |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
E1 |
Intrekking van sloopvergunningen. |
Art. 8.1.7 Bv. |
|
E2 |
Intrekking van aanlegvergunningen. |
Art. 3.19 Wro |
|
E3 |
Ontvangstbevestiging/acceptatie melding voor een niet-vergunningplichtige inrichting, waarvoor (AmvB) standaardvoorwaarden gelden. |
Art. 8.41, lid 1, Wm |
|
E4 |
Het al dan niet intrekken van een omgevingsvergunning. |
Artt. 2.33 en 5.19 Wabo |
|
E5 |
Al dan niet besluiten om tot intrekking van een last over te gaan als aan de last is voldaan. |
||
E6 |
Het stilleggen van de bouw/het gebruik/de sloop, inclusief de bepaling dat het bevel geldt voor de rechtsopvolger. |
Artt. 2.1, 2.2, 2.3, 2.3a, 5.17 en 5.18 Wabo, afd 5.3.1 Awb, art 125 Gemw, art. 7b, lid 2 Wonw. |
|
E7 |
Beslissen over het al dan niet toepassen van (spoedeisende) bestuursdwang dan wel het opleggen van een dwangsom (inclusief het beslissen over de invordering van dwangsommen en het vaststellen en invorderen van kosten van bestuursdwang). |
Art 125 Gemw, artt 5:22 e.v. Awb |
|
E8 |
Afhandelen gebruiksmelding brandveilig gebruik. |
Bouwbesl. 2012 |
|
E9 |
Het nemen van beslissingen in het kader van de uitvoering van de Marktverordening met uitzondering van het vaststellen van inrichtingsplannen. |
Voor het wijzigen van het inrichtingsplan is geen ondermandaat aan marktmeester mogelijk. |
|
E10 |
Aanwijzen toezichthoudende ambtenaren. |
Art 5:11 Awb. |
|
E11 |
Ondertekenen Programma van Eisen (PvE). |
Bouwbesl. 2012 |
|
F |
Specifieke mandaten manager Maatschappelijke Ontwikkeling |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
F1 |
Subsidieverlening, subsidievaststelling en subsidieweigering op aanvragen om een eenmalige subsidie binnen het kader van de tot de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling behorende taakvelden en binnen de begroting. |
Algemene subsidie verordening (hierna: ASV) |
|
F2 |
Het aanwijzen van een arts die medisch advies uitbrengt aan het hoofd van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling. |
Wet Inburgering |
|
F3 |
Het vragen van advies aan de Onderwijsraad m.b.t. het vaststellen van het programma onderwijshuisvesting. |
art. 95, lid 9, WPO; art. 93, lid 9, WEC; art. 76f, lid 9, WVO |
|
F4 |
Het beslissen op aanvragen met een spoedeisend karakter van schoolbesturen op basis van de geldende onderwijshuisvestingverordening. |
art. 98, WPO art. 96, WEC art. 76i, WVO |
De beslissingsbevoegdheid is beperkt tot een uitgave van maximaal € 75.000. |
F5 |
Het tot stand brengen van voorzieningen door de gemeente (bouwheerschap) binnen het onderwijshuisvestingsprogramma. |
art. 101, lid 1, WPO; art. 103, lid 1, WEC; art. 76n,lid 1, WVO |
|
F6 |
Het instemmen met de bouwplannen en de desbetreffende begroting binnen het onderwijshuisvestingsprogramma. |
art. 104, WPO art. 102, WEC art. 76o, WVO |
|
F7 |
Het beslissen op verzoeken van een schoolbestuur om gebouw(delen) of terrein(delen) van een school te mogen verhuren. |
art. 108, lid 1, WPO; art. 106, lid 1, WEC; art. 76s lid 1, WVO |
|
F8 |
Het ondertekenen van de akte waarin gemeente en bevoegd gezag gezamenlijk verklaren dat een gebouw/terrein niet meer door de school voor onderwijsdoeleinden wordt gebruikt (einde gebruik). |
art. 110, lid , WPO; art. 108, lid 1, WEC; art. 76u, lid 1, WVO |
|
F9 |
Het ondertekenen van een akte waarin de gemeente en het bevoegd gezag gezamenlijk verklaren dat een gebouw(deel) blijvend niet meer voor het onderwijs nodig zal zijn (wijziging capaciteit). |
art. 110, lid 1, WVO; art. 108, lid 1, WEC; art. 76u, lid 1,WVO |
|
F10 |
De vaststelling van het voorstel tot inroostering van het onderwijsgebruik (b.a.o en (v).s.o.) in gymnastiekruimten. |
Art. 32, lid 3, Verord. Voorz. huisvesting onderwijs gem AadR 2014 |
|
F11 |
Beslissingen over gastouderregistratie. |
Wkkp |
|
F12 |
Beslissing over handhaving ingevolge Wet kinderopvang en kwaliteitseisen Peuterspeelzalen.. |
Wkkp |
|
F13 |
Het verlenen van toestemming voor het tijdelijk in gebruik geven of de tijdelijke verhuur van leegstaande ruimten in schoolgebouwen (niet zijnde voor meervoudig gebruik bestemde accommodaties) in eigendom bij de gemeente. |
art. 160, lid 1, onder e., Gemw |
|
F14 |
Het vragen van advies aan de Cliëntenraad Wet Werk en Bijstand in het kader van de voorbereiding van besluitvorming. |
G |
Specifieke mandaten manager Financiën |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
G1 |
Nemen van maatregelen t.b.v. invordering van schulden in of buiten rechte. |
||
G2 |
Het aantrekken van kort geld (< 1 jaar) |
Gezamenlijk met treasurer of teamleider Financieel beheer conform specificaties regeling Treasury De directie en de portefeuillehouder financiën worden hierover achteraf geïnformeerd. |
|
G3 |
Het aantrekken van lang geld (> 1 jaar) |
Gezamenlijk met treasurer of teamleider Financieel beheer conform specificaties regeling Treasury De directeur en de portefeuillehouder financiën worden hierover achteraf geïnformeerd. |
|
G4 |
Het uitzetten van kort geld, zoals kasgeldleningen (< 1 jaar) |
Gezamenlijk met treasurer of teamleider Financieel beheer conform specificaties regeling Treasury. De directeur en de portefeuillehouder financiën worden hierover achteraf geïnformeerd. |
|
G5 |
Het uitzetten van lang geld (> 1 jaar) |
Gezamenlijk met treasurer of teamleider Financieel beheer conform specificaties regeling Treasury. De directeur en de portefeuillehouder financiën worden hierover achteraf geïnformeerd. |
|
G6 |
Het verrichten van rechtshandelingen ter uitvoering van het bankbeheer. |
Gezamenlijk met treasurer of teamleider Financieel beheer conform specificaties Regeling Treasury. |
|
G7 |
Volmacht tot ondertekenen van betaallijsten (eerste en tweede handtekening). |
Eerste en tweede handtekening mogen niet door dezelfde medewerker worden gezet. |
|
G8 |
Het besluiten tot oninbaar verklaren van vorderingen. |
||
G9 |
Mandaten gemeentelijke belastingen (heffingsambtenaar etc) |
Voor zover aangewezen als heffingsambtenaar. |
|
G10 |
Aan de heffingsambtenaar, inzake de beslissing op administratief beroep kwijtschelding gemeentelijke heffingen. Ondermandaat is hierbij mogelijk |
Voor zover aangewezen als heffingsambtenaar. |
|
G11 |
Het beslissen t.a.v. kwijtschelding van gemeentelijke heffingen en belastingen. |
Voor zover aangewezen als heffingsambtenaar. |
|
G12 |
Het beslissen t.a.v. verzoeken om herziening in het kader van kwijtschelding gemeentelijke heffingen en belastingen. |
Voor zover aangewezen als heffingsambtenaar. |
|
H |
Specifieke mandaten manager Personeel & Organisatie |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
H2 |
Het nemen van beslissingen o.g.v. de Regeling vergoeding woon-werkverkeer. |
||
H3 |
Het nemen van beslissingen o.g.v. de Regeling keuzemodel arbeidsvoorwaarden |
Waar sprake is van beoordeling dienstbelang is een positief advies van betrokken manager noodzakelijk. |
|
H4 |
Uitvoeren van het centrale gedeelte van het vormings- en opleidingsplan binnen budget. |
||
H5 |
Het indelen van functies in HR21 |
Overleg met betrokken manager is noodzakelijk. |
|
H1 |
Uitvoering van de navolgende artikelen van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Alphen aan den Rijn, met inbegrip van de hierop gebaseerde uitvoeringsregels en uitvoeringsbesluiten, een en ander voor zover niet wordt afgeweken van bestuurlijk vastgesteld en/of aanvaard beleid en binnen het kader van de vastgestelde begroting/budgetten of wijziging daarvan: 1:4:2, 2e lid, onder d – beoordeling kosteloze ontvangst rechtspositie-regelingen;1:4:3 – verstrekken rechtspositie-regelingen;2:2, 2e lid – waarborgmaatregelen gegevens onderzoek bekwaamheid en geschiktheid;3:5:1 – ambtsjubileumgratificatie;Hoofdstuk 4a: uitwisselen van arbeidsvoorwaarden;Hoofdstuk 6: vakantie en verlof (met uitzondering van het overhevelen van verlof);Hoofdstuk 6a: gemeentelijke levensloopregeling;7:3 Recht op bezoldiging;7:7 – vergoeding kosten bij ziekte als gevolg van werkzaamheden;10:14 – verhuiskostenvergoeding wachtgelder;10:16 – opgave/verrekening inkomsten wachtgelder;10:18 – opschorting wachtgeld;11:6, 6e lid – bepalen ingangsdatum uitkering;11:7, 7e lid – aanwijzing verzorgende persoon t.b.v. uitkering;11:12 – verhuiskostenvergoeding uitkeringsgerechtigde (vervolg);11:13 – vermindering uitkering bij inkomsten;11:14 – opgave/verrekening inkomsten uitkeringsgerechtigde;11:22 – opschorting uitkering;15:1:22, 1e lid – vergoeding reis- en verblijfskosten;18:1:1 t/m 18:1:13 – verplaatsingskostenregeling, m.u.v. artikel 18:1:10, 1e lid – verlenging termijn vergoeding reis- en pensionkosten. |
Waar sprake is van beoordeling dienstbelang is een positief advies van betrokken afdelingshoofd noodzakelijk. |
I |
Specifieke mandaten manager Informatisering & Automatisering |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
I1 |
Maken van afspraken binnen het Intergemeentelijk Overlegorgaan Vastgoed (I.O.V.) tussen de gemeente en het Kadaster over het Gemeentekadaster en vastgoedinformatie. |
||
I2 |
Contactlegging en het maken van afspraken voor betaalde dienstverlening met omliggende gemeenten om te komen tot marktvergroting van het product Landmeten. |
Opdrachtverstrekking voor afname of levering van producten, diensten e.d. is van dit mandaat uitgezonderd. |
|
I3 |
Toekennen van huisnummers aan objecten en het vaststellen van straatnamen. |
Art. 3 Verod. Naamgeving |
|
I4 |
Juiste en tijdige inschrijving van de besluiten waarbij een publiekrechtelijke beperking wordt opgelegd, gewijzigd of vervallen verklaard. |
Wkpb |
|
I5 |
Juiste en tijdige verwerking van gerechtelijke uitspraken of in beroep genomen besluiten waarbij een publiekrechtelijke beperking wordt gewijzigd of vernietigd. |
Wkpb |
|
I6 |
Juiste en tijdige inschrijving van de door het Kadaster aangeleverde kadastrale mutaties (splitsingen, vernummeringen, samenvoegingen e.d.). |
Wkpb |
|
I7 |
Controleren van de aangeleverde brondocumenten aan de in de formele wet en beheersregelingen geformuleerde inschrijvingsvereisten. |
Wkpb |
|
I8 |
Het verstrekken van gegevens aan de landelijke voorziening. |
Wkpb |
J |
Specifieke mandaten manager Juridische zaken & Inkoop |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
J1 |
Wijzigingen, t.g.v. verschuivingen in de organisatie dan wel t.g.v. gewijzigde wet- en regelgeving, in het Mandaatbesluit verwerken. |
||
J2 |
Het verdagen van de beslistermijn met 6 weken voor het nemen van beslissing op bezwaren, die voor advies zijn voorgelegd aan de commissie bezwaarschriften (artikel 7:10 lid 3 Awb) |
Art. 7:10, lid 3, Awb |
|
J3 |
Nemen van beslissing op bezwaar conform advies bezwarencommissie, tenzij het primaire besluit op collegeniveau is genomen. |
Uitgezonderd is de beslissing om contrair te gaan aan het advies van de commissie bezwaarschriften. Dit blijft voorbehouden aan het college. Tweede uitzondering betreft gegrondverklaring (zie A15). |
|
J4 |
Het afwijken van het inhuurkader |
||
J5 |
Beslissingen naar aanleiding van advies door het Klachtenmeldpunt. |
K |
Specifieke mandaten manager Serviceplein |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
K1 |
Beslissingen op schadeclaims gerelateerd aan werkzaamheden van het team Werk en Bijstand. |
||
K2 |
Het beslissen op aanvragen die door het Serviceplein Alphen aan den Rijn worden behandeld. |
Wwb; andere sociale wet- en regelgeving. |
|
K3 |
Het benoemen van leden en plaatsvervangende leden van de Cliëntenraad. |
||
K4 |
Bevoegdheden met betrekking tot het project Startbaan. |
||
K5 |
Ondermandaat voor de beslissingen die de gemeenten Nieuwkoop en Kaag en Braassem aan het college hebben gemandateerd, als het gaat om de beslissingen inzake de (wet gemeentelijke) schuldhulpverlening. |
||
K6 |
Beslissen op aanvragen o.g.v. de Verordening Leerlingenvervoer Alphen aan den Rijn. |
||
K7 |
Het vestigen van zekerheden in relatie tot te verstrekken of verstrekte uitkeringen en/of geldleningen. |
||
K8 |
Beslissingen ingevolge de Wwb, re-integratie-premies en –trajecten en de Wet Bescherming Persoonsgegevens m.b.t. klantgegevens en een tegemoetkoming in het kader van de Wkkp. |
||
K9 |
Het geven van opdracht tot bijzonder onderzoek door de Sociale recherche. |
||
K10 |
Beslissingen ingevolge de Wet Inburgering over alle inburgeraars. |
||
K11 |
Het vestigen van zekerheden in relatie tot door team Werk en Bijstand te verstrekken of verstrekte uitkeringen en/of geldleningen. |
||
K12 |
Beslissingen ingevolge de Wwb, IOAW, IOAZ, Awb m.b.t. een dwangbevel en de Wet Bescherming Persoonsgegevens m.b.t. klantgegevens. |
||
K13 |
Beslissingen tot verhaal in rechte m.b.t. de door team Werk en Bijstand uitgevoerde wetten en regelingen. |
L |
Specifieke mandaten manager Publieksdienstverlening |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
L1 |
Aanwijzing locaties verkiezingsborden. |
Art. 2:42 APV |
|
L2 |
Beslissen op verzoeken om ontheffingen inzake het tijdelijk plaatsen van voorwerpen op de openbare weg t.b.v. bouwactiviteiten. |
Art. 2:10 APV |
|
L3 |
Beslissen op aanvragen vergunningen gebruik inrichting. |
Art. 2 Brandbe- veiligingsverord |
|
L4 |
Nieuwe voorschriften aan bestaande vergunningen verbinden of gestelde voorwaarden wijzigen of intrekken. |
Idem L3 |
|
L5 |
Nadere voorwaarden opleggen na gebruiksmelding brandveilig gebruik. |
Bouwbesl. 2012 |
|
L6 |
Gewijzigde nadere voorschriften verbinden aan een bestaande gebruiksmelding brandveilig gebruik. |
Idem L5 |
|
L7 |
Het afhandelen van sloopmeldingen, daaronder begrepen het opleggen van nadere voorwaarden aan de sloopmelding en het verbinden van gewijzigde nadere voorschriften aan een bestaande sloopmelding. |
Idem L5 |
|
L8 |
Aanwijzen toezichthoudende ambtenaren. |
Art 5:11 Awb. |
|
L9 |
Het beslissen op aanvragen om een splitsingsvergunning. |
Art. 24 Huisvv |
|
L10 |
Het beslissen op een aanvraag om huisvestingsvergunning voor een particuliere huurwoning. |
Art. 2 Huisvv |
|
L11 |
Beslissen op verzoeken om ontheffingen voor voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg (of gebruik openbare grond voor bijvoorbeeld een terras of container). |
Art. 2:10 APV |
|
L12 |
Het beslissen op aanvragen om ontheffing voor het tijdelijk in gebruik nemen van openbaar gebied |
Art. 149 WVW Art 87 RVV 1990 |
|
L13 |
Beslissen op aanvragen voor ontheffing inzake het nachtelijk rijverbod, transport gevaarlijke stoffen en toegang tot het afgesloten centrumgebied. |
Art. 148 t/m 151WVW |
|
L14 |
Het afhandelen van een kennisgeving voor een incidentele festiviteit (12 dagen regeling). |
Art. 4:3 APV |
|
L15 |
Het aanwijzen van collectieve festiviteiten. |
Art. 4:2 APV |
|
L16 |
Beslissen op aanvragen voor ontheffingen en vergunningen. |
Wtw Verord. winkeltijden |
|
L17 |
Beslissen op aanvragen voor standplaatsvergunningen. |
Art. 5:18 APV. |
|
L18 |
Beslissen op aanvragen om vergunning en kennisgevingen voor het houden van evenementen (waaronder beurzen, tentoonstellingen, kermissen, circussen e.d.) en snuffelmarkten. |
Art 2:25 APV Art. 5:23 APV |
|
L19 |
Beslissen op aanvragen voor meldingen voor de inzameling van geld of goederen. |
Art. 5:13 APV |
|
L20 |
Beslissen op aanvragen voor vergunningen voor het plaatsen van een terras bij een horecabedrijf. |
Art. 2:28a APV |
|
L21 |
Beslissen op aanvragen voor parkeerontheffingen. |
Ho.5, afd 1 APV |
|
L22 |
Beslissen op aanvragen voor vrijstellingen/ ontheffingen (in combinatie met vergunningen voor evenementen). |
Art. 4 Zondagswet |
|
L23 |
Verlenen van drank- en horecavergunningen. |
Art. 3 DHW |
|
L24 |
Verlenen van drank- en horecaontheffingen. |
Art 35 DHW |
|
L25 |
Verlenen van vergunningen voor kansspelen, alsmede uitvoering geven op onderdeel ‘kleine kansspelen’. |
Art. 3 Wok |
|
L26 |
Beslissen op aanvragen verhuur van parkeerplaatsen. |
||
L27 |
Verlenen vergunningen voor speelautomaten. |
Titel Va Wok |
|
L28 |
Verlenen onttrekkingsvergunning. |
Art. 21 huisvv of Nota kamerverhuur |
|
L29 |
Verlenen vergunning rioolaansluiting. |
||
L30 |
Toewijzen woonwagenstandplaatsen. |
Art. 33 huisvv |
|
L31 |
Het niet in behandeling nemen van een aanvraag vanwege onvolledigheid van de aanvraag en het niet tijdig indienen van de gevraagde aanvullende gegevens. |
Art 4:5 Awb. |
|
L32 |
Verstrekken van akkoordverklaringen voor constructietekeningen en –berekeningen. |
Bouwbesluit 2012 |
|
L33 |
Afhandelen correspondentie m.b.t. constructiegegevens, statistische gegevens e.d. |
||
L34 |
Opvragen van aanvullende gegevens t.b.v. de ontvankelijkheid van een aanvraag. |
Art. 4:5 Awb |
|
L35 |
Aanvragen van adviezen aan de Welstandscommissie. |
Art. 6.2 Besluit omgevingsrecht |
|
L36 |
Verlenen van vrijstelling voor onderzoeksrapport bodemverontreiniging, indien reeds deugdelijke onderzoeksrapporten aanwezig zijn of uit historisch onderzoek is gebleken dat de locatie onverdacht is. |
Art. 1:2.6.1:8e BIVAB |
|
L37 |
Stellen van nadere voorwaarden om bodem alsnog geschikt te maken voor bebouwing. |
Art. 2.4.2 Bv |
|
L38 |
Het verbieden van het gebruik van werktuigen bij de bouw, wanneer dit schade of hinder kan opleveren aan de omgeving. |
Art. 4.10 Bv |
|
L39 |
Het stellen van nadere voorwaarden m.b.t. het verwijderen van asbest. |
Art. 1.29 Bouwbesluit |
|
L40 |
Het weigeren van een omgevingsvergunning.. |
Artikel 2.10 Wabo |
|
L41 |
Het beslissen op het verzoek om af te wijken van het bestemmingsplan (binnenplans). |
Art. 2.12, lid 1 sub a onder 1° Wabo. |
|
L42 |
Het beslissen op een verzoek om af te wijken van het bestemmingdplan (BOR, buitenplans). |
Art. 2.12, lid 1, sub a onder 2° Wabo |
|
L43 |
Het verlenen van ontheffing van de Bouwverordening. |
||
L44 |
Het beslissen op aanvragen over een reguliere omgevingsvergunning en incidenteel geïntegreerde besluiten (aanhakers). |
Ho. 2 en 3 Wabo |
|
L45 |
Het beslissen op een uitgebreide omgevingsvergunning en incidenteel geïntegreerde besluiten (aanhakers). |
Art. 3.10 Wabo, art 2.19 Wabo |
Voor zover geen zienswijzen zijn ingediend |
L46 |
Wijzigen van een reguliere en van een uitgebreide omgevingsvergunning. |
Art. 2.31 Wabo |
|
L47 |
Aanhouden van een beslissing en het doen van mededelingen omtrent aankondiging beslissing. |
Art. 3.4 Wabo Artt. 3.3, 3.5 en 3.6 Wabo |
|
L48 |
Verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van de wettelijke aanhoudingsgrond. |
Artt. 3.3, lid 3 en 3.5, lid 3 Wabo. |
|
L49 |
Adviseren over samenhang beslissingen. |
Art 3.19 Wabo Art 6.2 Wtw |
|
L50 |
Besluiten dat een omgevingsvergunning terstond in werking treedt.. |
Art. 6.2 Wabo |
|
L51 |
Inwinnen en verstrekken van adviezen van/aan andere bestuursorganen m.b.t. omgevingsvergunningen. |
Art. 2.26 Wabo |
|
L52 |
Inwinnen verklaring van geen bedenkingen bij andere bestuursorganen m.b.t. omgevingsvergunningen. |
Art. 2.27 Wabo |
|
L53 |
Het aangaan van verhaalsovereenkomsten m.b.t. aanvragen die zien op afwijkingsbesluiten. |
Art. 2.12, lid 1, sub a onder 1˚, 2˚ of 3˚ van de Wabo. |
|
L54 |
Het uitoefenen van aan burgemeester en wethouders en de burgemeester opgedragen taken m.b.t. de verkiezingen met uitzondering van: taken burgemeester als voorzitter hoofdstembureau en centraal stembureau;vaststellen vergoeding voorzitter en leden stembureaus. |
Kieswet |
|
L55 |
Het verstrekken van kiezerspassen en volmachtbewijzen. |
K3, lid 1 en L8, lid 1, KW |
|
L56 |
Het verlenen, wijzigen, intrekken of weigeren van reisdocumenten. Hieronder is ook begrepen de beslissing tot het niet verder in behandeling nemen van de aanvraag om een reisdocument in verband met het niet voldoen aan de wettelijke voorwaarden die hieraan zijn gesteld. |
Artt. 40, lid 1a, 43, 55, 26, lid 1a, 44, lid 1 Ppw |
|
L57 |
Scannen (m.b.v. het aanvraagstation) van aanvragen reisdocumenten. |
Art. 42 en 48 P.U.N. |
|
L58 |
Het in ontvangst nemen van zendingen van waardepapieren. |
Artt. 81 P.U.N. |
|
L59 |
Het uitoefenen van bevoegdheden omtrent rijbewijzen en eigen verklaringen, waaronder het verlenen, verlengen, intrekken, weigeren of ongeldig verklaren van rijbewijzen. |
Artt. 115, 116 en 124WVW Art. 27 RR |
|
L60 |
Het afgeven van de navolgende verklaringen: attestatie de vita ();verklaring ter legalisatie van handtekening;verklaring Nederlanderschap. |
Art. 1:19k BW jo art 93 PW; art. 79, lid 3, art. 101 WGBA |
|
L61 |
Het uitvoeren van de aan het gemeentebestuur in de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens GBA (Stbl. 494, 1994) opgelegde taken. |
Art. 2 WGBA |
|
L62 |
Aanwijzing voor opname burgerlijke staat. |
Art. 36, lid 2, onder e, WGBA |
|
L63 |
Het beslissen op verzoeken om informatie uit de GBA (verstrekkingtabel). |
WGBA, besluit en verord. GBA |
|
L64 |
Afgifte van gewaarmerkte afschriften uit de GBA. |
Art. 79, lid 2, WGBA |
|
L65 |
Het legaliseren van handtekeningen. |
||
L66 |
Verlof tot het doen van lijkbezorging later dan na de 6e werkdag na het overlijden. |
Art. 17 Wlb |
|
L67 |
Verlof tot ontleding van een stoffelijk overschot. |
Art. 68 Wlb |
|
L68 |
Het zorgdragen voor de lijkbezorging bij ontstentenis. |
Art 21 Wlb |
|
L69 |
Afgifte van een laisser-passer voor het vervoer van een overledene naar het buitenland (Overeenkomst van Straatsburg van 26 oktober 1973, inzake het Vervoer van lijken – Trb. 1975, 95). |
Art. 11 Blb |
|
L70 |
Het aanstellen en ontslaan van buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand alsmede het benoemen van ambtenaren van de burgerlijke stand voor één dag. |
Art. 16 boek 1 BW |
|
L71 |
Het adviseren van de Minister van Justitie op verzoeken tot naturalisatie (circulaire 24 september 1987, nr. 509/187 Ministerie Van Justitie). |
Art. 36 BVVN |
|
L72 |
Bevestigen van de verkrijging van het Nederlanderschap o.g.v. optieverklaring (Rijkswet op het Nederlanderschap RWN en hierop gebaseerde regelgeving). |
Art. 11 BVVN |
|
L73 |
In ontvangst nemen en in behandeling nemen van optiever-klaringen o.g.v. de RWN en hierop gebaseerde regelgeving. |
Art. 7 BVVN |
|
L74 |
Handelingen m.b.t. de inning van verschuldigde leges bij optieverklaringen/ naturalisatieverzoeken (Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap). |
Art. 5 Besluit optie en naturalisatiegelden 2002 |
|
L75 |
Beslissen op verzoeken tot aanwijzing vrije trouwlocatie voor 1 dag. |
Art. 4 Reglement Burgerlijke stand |
M |
Specifieke mandaten manager Bestuur en Concern |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
M1 |
Jaarlijkse aanpassing huurtarieven ruimtes stadhuis conform beleid stadhuispromotie d.d. 8 juni 2004. |
||
M2 |
Vaststelling programma nieuwjaarsreceptie. |
||
N |
Specifieke mandaten manager Ingenieursbureau |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
N1 |
Treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen. |
Art 34 Babw |
|
O |
Specifieke mandaten manager Communicatie |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
O1 |
Toekennen subsidies in het kader van activiteiten Stadspromotie |
P |
Specifieke mandaten manager Projectmanagement |
||
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gebaseerd op |
Bijzondere voorschriften |
R1 |
Het aangaan en ondertekenen van koopovereenkomsten inzake de verkoop van percelen bouwgrond (fase 1 en 2) ten behoeve van particulier opdrachtgeverschap in deelgebied KLOP in de wijk Kerk en Zanen. |
||
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl