Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR410510
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR410510/2
Mandaatregeling IJSSELgemeenten 2016
Geldend van 13-12-2017 t/m 28-03-2018
Intitulé
Mandaatregeling IJSSELgemeenten 2016Het college van Capelle aan den IJssel maakt bekend dat het bestuur van IJSSELgemeenten in de vergadering van 6 april 2016 de Mandaatregeling IJSSELgemeenten 2016, alsmede de mandaatlijst Algemene mandaten en de Mandaatlijst Sociale Zaken heeft vastgesteld.
Het bestuur van IJSSELgemeenten;
overwegende dat het, uit het oogpunt van doelmatig en doeltreffend bestuur, en voor het efficiënt functioneren van IJSSELgemeenten gewenst is een mandaatregeling vast te stellen;
Gelet op de artikel 4 en 5 van de Gemeenschappelijke regeling IJSSELgemeenten 2016, artikel 5, lid 2, Organisatieverordening openbaar lichaam IJSSELgemeenten en de Algemene wet bestuursrecht;
het besluit van het college van Krimpen aan den IJssel van 15 december 2015, van Capelle aan den IJssel van 15 december 2015, met kenmerk 745270 en Zuidplas van 15 december 2015, met kenmerk A15.001972.
B E S L U I T :
het krachtens mandaat, volmacht of machtiging nemen van besluiten, verrichten van privaatrechtelijke rechtshandeling en verrichten van feitelijke handelingen, welke zijn vermeld op het bij deze regeling behorende mandaatlijsten, op te dragen aan het bestuur en hem de bevoegdheid te geven tot ondermandaat aan de directeur en de overige genoemde medewerkers, en
II. ten aanzien van de uitoefening van deze mandaten, volmachten en machtigingen de navolgende regeling vast te stellen, te weten:
Mandaatregeling IJSSELgemeenten 2016
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen;
b. volmacht: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;
c. machtiging: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan handelingen te verrichten, geen besluiten en/of privaatrechtelijke rechtshandelingen zijnde;
d. mandaatgever: het bestuursorgaan dat de bevoegdheid geeft om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen of bevoegdheden uit te oefenen;
e. gemandateerde: de medewerker, die van de mandaatgever de bevoegdheid heeft gekregen om in naam van de mandaatgever besluiten te nemen of bevoegdheden uit te oefenen;
f. mandaatregister: een overzicht van door de mandaatgever aan gemandateerde opgedragen bevoegdheden.
Artikel 2 Uitoefening bevoegdheden
1. Bij deze mandaatregeling behoren registers waarin de bevoegdheden staan die door het bestuur worden gemandateerd.
2. Het bestuur kan de door hem ontvangen bevoegdheden ondermandateren aan de directeur.
3. De directeur kan de door hem ontvangen bevoegdheden ondermandateren aan het afdelingshoofd.
4. Het afdelingshoofd kan de door hem ontvangen bevoegdheden ondermandateren aan de mandaatlijst opgenomen medewerkers.
5. Het mandaat omvat de bevoegdheid het besluit te ondertekenen.
6. Aan de in het mandaatregister aangegeven medewerkers wordt de bevoegdheid verleend voor de daarin genoemde taken, met inachtneming van de aangegeven beperkingen.
Artikel 3 Afwezigheid gemandateerde
1. Bij afwezigheid van een afdelingshoofd aan wie bij dit besluit bevoegdheden zijn gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door diens unithoofd(en). Bij afwezigheid van diens unithoofd(en) worden de bevoegdheden uitgeoefend door de directeur.
2. Bij afwezigheid van een unithoofd aan wie bij dit besluit bevoegdheden zijn (onder)gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door diens afdelingshoofd. Bij afwezigheid van het afdelingshoofd worden de bevoegdheden uitgeoefend door de algemeen directeur.
3. Bij afwezigheid van een medewerker aan wie bij dit besluit bevoegdheden zijn (onder)gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door diens unithoofd(en).
4. Bij afwezigheid van diens unithoofd(en) worden de bevoegdheden uitgeoefend door het afdelingshoofd. Bij afwezigheid van het afdelingshoofd worden de bevoegdheden uitgeoefend door de algemeen directeur.
Artikel 4 Algemene regels en uitzonderingen
1. Het mandaat omvat naast het nemen en ondertekenen van besluiten, ook het verrichten van alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid behoren, zoals:
a. het verstrekken van mondelinge of schriftelijke informatie en gegevens van feitelijke en objectieve aard;
b. het verzenden van ontvangstbewijzen;
c. het voeren van overige correspondentie (informatieverstrekking);
d. het vragen van adviezen en inwinnen van inlichtingen;
e. het verzorgen van publicaties.
2. Het mandaat is voorbehouden aan het algemeen bestuur indien:
a. mogelijke strijdigheid met de door mandaatgever vastgestelde beleidskaders/-regels en voorschriften aanwezig wordt geacht;
b. uit het besluit belangrijke juridische, organisatorische, politieke of publicitaire consequenties (kunnen) voortvloeien;
c. uit het besluit financiële consequenties voortvloeien die niet zijn opgenomen in de gespecificeerde ramingen van de begroting, dan wel wanneer de gespecificeerde ramingen van de begroting van IJSSELgemeenten worden overschreden. In dit geval meldt de directeur deze uitgaven zo spoedig mogelijk aan de voorzitter.
3. De gemandateerde neemt bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid de op die bevoegdheid van toepassing zijnde wetten, verordeningen, circulaires, beleidsregels of richtlijnen
in acht.
Artikel 5 Ondertekening
In de ondertekening dient tot uitdrukking te worden gebracht, dat het besluit is genomen krachtens mandaat. Hierbij wordt de volgende formulering aangehouden:
Het college van burgemeester en wethouders [Krimpen] [Capelle],[Zuidplas]
namens deze:
(gevolgd door de functie en naam van de gemandateerde en zijn of haar handtekening en IJSSELgemeenten),
Artikel 6 Schakelbepaling volmachten en machtigingen
1. Deze regeling is van overeenkomstige toepassing indien een bestuursorgaan aan een
medewerker, werkzaam onder zijn verantwoordelijkheid, volmacht verleent tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, of machtiging verleent tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.
2. Met betrekking tot de formele handelingen voor de vestiging van een krediethypotheek of
pandrecht is de directeur bevoegd om extern volmacht te verlenen aan een medewerker van een notariskantoor.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.
Artikel 8 Citeerwijze
Deze regeling wordt aangehaald als Mandaatregeling IJSSELgemeenten 2016.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het bestuur IJSSELgemeenten gehouden op 12 april 2016
De voorzitter, De secretaris,
Bijlage 1 Algemene Mandaten
|
||||||
Nr. |
Taken/bevoegdheden |
Gemandateerde |
Gemandateerde |
Onder mandaat toegestaan aan |
Onder mandaat toegestaan aan |
Beperkingen Opmerkingen |
1 |
Eenvoudige voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie (brieven die uitsluitend mededelingen, inlichtingen, informatie bevatten of een verzoek om nadere gegevens). |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Alle medewerkers
|
Geldt ook voor het verstrekken van statistische gegevens en uitnodigingen voor vergaderingen en dergelijke. Brieven mogen niet gericht zijn op enig rechtsgevolg dan wel een beleidsvoornemen weergeven.
|
2 |
Uitvoering begroting |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
Conform de Regeling budgethouderschap |
3 |
Uitvoeren van de Archiefwet. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
4 |
Uitvoeren van de Wet openbaarheid van bestuur. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
5 |
Uitvoeren van CAR/UWO. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
Unithoofden, alleen m.b.t. het uitvoeren van het seniorenbeleid volgens hoofdstuk 5 en 5a van de CAR/UWO |
Directeur voert de Car/Uwo uit voor wat betreft de afdelings- en unithoofden. H. 16 Car en de artikelen 8 /Uwo wordt uitgevoerd door de AD m.u.v. de verantwoor-dingsprocedure van art.16:1, lid 3, welke wordt uitgevoerd door de afdelingshoofden.
|
6 |
Het uitvoeren van het arbobeleid voor de gemeentelijke organisatie.
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
|
7 |
Vaststellen van de compe-tentieprofielen voor de functies in de gemeentelijke organisatie, alsmede het wijzigen van bestaande competentieprofielen en het vaststellen van de competentieprofielen voor nieuwe functies |
Bestuur |
Directeur |
|
|
|
8 |
Vaststellen dwangsom bij niet tijdig beslissen (art. 4:17 en 4:18, 4:20 Awb).
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
9 |
Uitvoeren Agressieprotocol |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
10 |
Uitvoeren Conversietabel |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
11 |
Uitvoeren Gedragscode ambtelijke Integriteit |
Bestuur |
|
|
|
|
12 |
Uitvoeren Levensloopreglement gemeente Capelle aan den IJssel.
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
13 |
Regeling melding financiële belangen gemeente Capelle aan den IJssel |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
|
14 |
Uitvoeren van het Besluit kostenvergoedingen gemeente Capelle aan den IJssel 2007 |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
15 |
Uitvoeren van de Fietsregeling 2009.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit.
|
16 |
Uitvoeren van de Rechtspositieleidraad bij organisatieveranderingen 2007
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
|
17 |
Uitvoeren Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren-, sport-, ouderen- en gehandicaptenwerk gemeente Capelle aan den IJssel 2012.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit.
|
18 |
Uitvoeren Regeling Gesprekkencyclus.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
Gesprekkencyclus afdelingshoofd door directeur. Gesprekkencyclus unithoofd door afdelingshoofd. Gesprekkencyclus medewerkers door unithoofd.
|
19 |
Uitvoeren gratificatieregeling bij pensionering 2009.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
20 |
Uitvoeren Regeling bij Afscheid en Jubileum gemeente Capelle aan den IJssel 2012. |
Bestuur |
|
|
|
|
21 |
Uitvoeren Regeling Studiefaciliteiten gemeente Capelle aan den IJssel 2006. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
22 |
Uitvoeren Regeling Telewerken gemeente Capelle aan den IJssel 2003.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
23 |
Uitvoeren Regeling werktijden Gemeente Capelle aan den IJssel 2010.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
Unithoofden |
M.b.t. afdelingshoofden voert de directeur de regeling uit. |
24 |
Uitvoeren Regeling inconveniënten gemeente Capelle aan den IJssel 2008. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
25 |
Uitvoeren Verordening toelage beschikbaarheidsdienst gemeente Capelle aan den IJssel 2002. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
26 |
Klachtenregeling ongewenst gedrag voor de decentrale overheid gemeente Capelle aan den IJssel |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
27 |
Privacyreglement e-mail en internetgebruik |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
28 |
Procedureregeling functiebeschrijving, functiewaardering en functie-indeling gemeente Capelle aan den IJssel 2008 |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
29 |
Protocol rouwverwerking |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
30 |
Regeling bedrijfswagens |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
31 |
Regeling Melding Vermoeden Misstand gemeente Capelle aan den IJssel 2014 |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
32 |
Regeling openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Capelle aan den IJssel
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
33 |
Regeling schadevrij rijden |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
34 |
Regeling vakbondscontributie |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
35 |
Regeling vertrouwenspersoenen gemeente Capelle aan den IJssel 2009 |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
36 |
Behandelen en het geven van een eindoordeel op ingediende klachten. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
Klachten tegen afdelingshoofden worden afgehandeld door de directeur. Klachten tegen directeur worden afgehandeld door het Bestuur. |
37 |
Openstellen van een vacature. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
De vacature voor een afdelings- en unithoofd worden opengesteld door de directeur. |
38 |
Aanstellen van een medewerker.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
Afdelings- en unithoofden worden benoemd door de directeur.
|
39 |
Inhuren van externe adviseurs e.d. en uitzendkrachten.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
|
|
40 |
Aangaan van stageovereenkomsten.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
|
41 |
Aangaan van detacheringsovereen-komsten.
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
|
42 |
Het ondertekenen van uitnodigings- en afwijzingsbrieven in de preselectiefase bij aanbestedingen.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
43 |
Te onderhandelen met inschrijvers in de preselectiefase bij aanbestedingen.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofden Medewerkers |
Het afdelingshoofd wijst de medewerker aan.
|
44 |
Gunning van opdrachten/aanbestedingen en het afsluiten en ondertekenen van (raam)contracten voor werken, diensten en leveringen. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
Overeenkomstig het aanbestedingsprotocol van Capelle aan den IJssel Unithoofd: enkelvoudig onderhands
Afdelingshoofd: meervoudig onderhands en nationaal bij diensten & Leveringen Directeur: nationaal bij Werken Europees: Bestuur De directeur respectievelijk het afdelingshoofd respectievelijk de afdelingscontroller in de gevallen waar het Landelijk Bureau BIBOB om advies is gevraagd geen gebruik mogen maken van hun (onder)mandaat om te besluiten op aanvragen voor een subsidie. De directeur respectievelijk het afdelingshoofd respectievelijk het Unithoofd in de gevallen waar het Landelijk Bureau BIBOB om advies is gevraagd geen gebruik mogen maken van hun (onder)mandaat om te besluiten op aanvragen voor een verhuur- of pachtovereenkomst. De directeur respectievelijk het afdelingshoofd respectievelijk het unithoofd in de gevallen waar het Landelijk Bureau BIBOB om advies is gevraagd geen gebruik mogen maken van hun (onder)mandaat om te besluiten tot een gunning van opdrachten/aanbestedingen het afsluiten en ondertekenen van raamcontracten voor werken, diensten en leveringen (volmacht) |
45 |
Het aanvragen van vergunningen. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden
|
Unithoofden |
|
46 |
Aangaan, beëindigen en ondertekenen van (ver)huurovereenkomsten.
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofden
|
|
|
|
Vertegenwoordiging van het bestuur bij gerechtelijke instanties (8:23 Awb).
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
Alle medewerkers Externen |
Ter uitvoering van dit mandaat wordt voor de betreffende persoon een op naam gestelde schriftelijke machtiging opgesteld door het afdelingshoofd. Een doorlopende machtiging is tevens mogelijk. De directeur wijst externen aan.
|
47 |
Vertegenwoordigen van het gemeentebestuur bij zittingen van de commissie bezwaarschriften. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
Alle medewerkers Externen
|
De directeur wijst de externen aan. Het afdelingshoofd wijst de medewerker aan.
|
48 |
Doen van en vertegenwoordigen bij aangifte van een strafbaar feit.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
|
Bevoegdheid burgemeester |
49 |
Beslissen op verzoeken om schadevergoeding. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
|
Maximaal toe te kennen bedrag is € 5000,-- Betreft de schade voortvloeiend uit een besluit niet de schade uit feitelijk handelen of nalaten van de gemeente,
|
50 |
Het vaststellen van een (standaard)formulier.
|
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd
|
Unithoofd |
|
51 |
Ondertekenen van de uitnodigings- en kennisgevingsbrieven voortvloeiend uit het toepassen van het Agressieprotocol. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd
|
Unithoofd |
|
52 |
Vertegenwoordigen van het bestuur bij mediation, het aanbieden van een mediationtraject aan (externe) partijen en het aanwijzen van medewerkers die aan de mediation deelnemen.
|
Bestuur |
Directeur |
|
|
|
53 |
Aanvragen van subsidies. |
Bestuur |
Directeur |
|
|
|
54 |
Ontzegging aan een burger tot toegang tot het gemeentehuis Capelle aan den IJssel voor bepaalde tijd in verband met gepleegde agressie. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
55 |
De melding als bedoeld in artikel 27 lid 1 van de Wbp, het nemen van beslissingen op verzoeken als bedoeld in de artikelen 30, derde lid, 35, 36 en 38, tweede lid, Wbp alsmede een beslissing naar aanleiding van de aantekening van verzet als bedoeld in de artikelen 40 of 41 Wbp |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofden |
Besluit Capelle 16-02-2014 |
Bijlage 2 Sociale Zaken
|
||||||
|
Taken/bevoegdheden |
Geman- dateerde |
Onder mandaat toegestaan aan |
Ondermandaat toegestaan aan |
Ondermandaat toegestaan aan |
Beperkingen en opmerkingen |
1 |
Uitvoeren van de Participatiewet |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
1. Het afdelingshoofd wijst de medewerker aan. 2. Alleen voorzover in deze lijst niet wordt afgeweken.
|
2 |
Verstrekken van de informatie zoals genoemd in artikel 78 Participatiewet. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
3 |
Het aanwijzen van toezichthouders ex art. 76 a Participatiewet |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
|
|
4 |
Opleggen en invorderen van bestuurlijke boete op grond van de Participatiewet, IOAW en IOAZ. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Boetes boven de € 340,-- alleen door de sociaal rechercheurs en de fraudepreventiemedewerkers. |
5 |
Het ondersteunen bij arbeidsinschakeling en aanbieden van voorzieningen (art. 7 Participatiewet). |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
De bevoegdheid wordt beperkt tot het aangaan van verplichtingen tot € 5.000,-- |
6 |
Besluiten inzake het inzetten van instrumenten inzake arbeid en re-integratie. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Aangaan van verplichtingen boven de € 5.000,-- na instemming unithoofd. |
7 |
Het aangaan van overeenkomsten voortvloeiend uit aanbieden voorzieningen ex artikel 7 en inzetten van instrumenten inzake arbeid en re-integratie |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd
|
Unithoofd alleen voor enkelvoudig onderhandse aanbestedingen |
8 |
Het verstrekken van een no-riskpolis. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
9 |
Uitvoeren IOAZ |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
10 |
Uitvoeren IOAW |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
11 |
Uitvoeren Wet op de lijkbezorging |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Alleen voor Capelle aan den IJssel |
12 |
Uitvoeren Wet SUWI |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
13 |
Uitvoeren Besluit bijstandsverlening zelfstandigen |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Uitvoering voor Capelle is gemandateerd aan Bureau zelfstandigen Rotterdam |
14 |
Uitvoeren voorzieningenfonds |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Alleen cliënten gemeente Krimpen aan den IJssel |
15 |
Uitvoeren Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen artikel 1.12 en 1.13 |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
16 |
Uitvoeren Wet Inburgering. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
17 |
Uitvoeren Wet gemeentelijke schuldhulpverlening. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
18 |
Uitvoeren van art. 21 en 22 Wet op de lijkbezorging. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Alleen gemeente Capelle aan den IJssel |
19 |
Beslissen op basis van door het college vastgestelde bedragen ter zake van de Stichting Vluchtelingenwerk |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
Alleen cliënten Zuidplas |
20 |
Vorderingen ex artikel 6:203 BW (onverschuldigde betaling) en besluiten tot het instellen van een gerechtelijke procedure voor de incasso en de tenuitvoerlegging van vonnissen.
|
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
21 |
Nemen van besluiten en het verrichten van uitvoeringhandelingen in het kader van: a. artikel 285, eerste lid, onderdeel f, van de Faillissementswet; b. artikel 284, vierde lid, van de Faillissementswet; c. artikel 287, vierde lid, van de Faillissementswet. |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
22 |
Het op grond van artikel 4:57 Awb terugvorderen of verrekenen van onverschuldigd betaalde subsidiebedragen (lid 1), het invorderen van deze bedragen bij dwangbevel (lid 2) alsmede het terug te vorderen bedrag verrekenen met een aan dezelfde subsidieontvanger voor dezelfde activiteiten verstrekte subsidie voor een ander tijdvak (lid 3). |
Bestuur |
Directeur
|
Afdelingshoofd |
|
|
23 |
Algemene wet bestuursrecht voor zover van toepassing |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofd |
Unithoofd Aangewezen medewerker
|
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl