Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR409733
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR409733/1
Regeling vervallen per 01-11-2020
Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2016
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-10-2020 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2016
Intitulé
Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2016Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Winterswijk, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
Overwegende,
dat het uit het oogpunt van een doelmatig bestuur en een goede dienstverlening aan de burgers wenselijk is daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester op te dragen aan medewerkers of, in een enkel geval, derden; dat het Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2015 dient te worden geactualiseerd;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
besluiten:
vast te stellen het
Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2016
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
mandaat:
- –
de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen als bedoeld in artikel 10:1 Awb; en in aanvulling op deze wettelijke definitie ook:
- –
de volmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld in artikel 10:12 Awb;
- –
de machtiging tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn als bedoeld in artikel 10:12 Awb;
- –
- b.
ondertekeningsmandaat:
de bevoegdheid om een door het bestuursorgaan genomen besluit te ondertekenen (als bedoeld in artikel 10:11 Awb);
- c.
mandaatgever:
het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester.
Artikel 2 Bevoegde personen bij mandaatverlening
-
1. Het aan een medewerker verleende mandaat wordt eveneens geacht te zijn verleend aan de betrokken manager en de directeur.
-
2. De mandaatverlening laat de hiërarchische zeggenschapsverhoudingen binnen de organisatie onverlet. De directeur en de betrokken manager kunnen instructies en aanwijzingen geven voor de uitoefening van het mandaat, mits zij blijven binnen de grenzen van het mandaat en de eventueel door de mandaatgever per geval of in het algemeen gegeven instructies als bedoeld in artikel 10:6 Awb.
-
3. De gemandateerde zorgt ervoor dat hij te allen tijde kan voldoen aan de wettelijke verplichting als bedoeld in artikel 10:6 lid 2 Awb om de mandaatgever op diens verzoek inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.
Artikel 3 Reikwijdte mandaat
-
1. Een verleend mandaat heeft niet alleen betrekking op de opgedragen bevoegdheid in strikte zin, maar ook op alle voorbereidingshandelingen en andere handelingen en rechtshandelingen die moeten worden verricht in het kader van de uitoefening van de opgedragen bevoegdheid.
-
2. Een mandaat tot het nemen van een besluit omvat tevens de bevoegdheid om een afwijzend besluit te nemen en een genomen besluit in te trekken.
-
3. Van de verleende mandaten mag geen gebruik worden gemaakt voor zover het gaat om:
- a.
het beslissen op een bezwaarschrift, tenzij hierin uitdrukkelijk is voorzien bij de verlening van het mandaat;
- b.
het nemen van een besluit in afwijking van een wettelijk verplichte advies;
- c.
het nemen van een besluit dat niet past binnen het daarvoor bestemde budget of investeringskrediet;
- d.
het nemen van een besluit waarop artikel 169, vierde lid van de Gemeentewet van toepassing is;
- e.
het nemen van een besluit waarbij de gemandateerde een persoonlijke betrokkenheid heeft.
- a.
-
4. De gemandateerde legt een in mandaat te nemen besluit vooraf aan het bestuursorgaan voor, indien:
- a.
de betrokken portefeuillehouder, de burgemeester of een hiërarchisch hogere functionaris dit kenbaar heeft gemaakt;
- b.
het besluit leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid en daarmee een ongewenste precedentwerking kan hebben;
- c.
uit het besluit niet voorziene financiële consequenties kunnen voortvloeien;
- d.
bij betrokkenheid van meerdere teams één van de teams over het te nemen besluit een afwijkend of negatief advies heeft uitgebracht, dan wel de budgethouder een negatief advies heeft uitgebracht;
- e.
voorzienbaar is, dat het besluit bestuurlijk/politiek gevoelige consequenties kan hebben;
- f.
de gemandateerde om welke reden dan ook betwijfelt of van het mandaat gebruik mag of moet worden gemaakt.
- a.
-
5. Ingeval op basis van het bepaalde in het vierde lid een te nemen besluit wordt voorgelegd aan het bestuursorgaan, neemt het bestuursorganen het besluit zelf of laat hij het nemen van het besluit alsnog over aan de gemandateerde, eventueel onder het geven van nadere instructies of aanwijzingen.
-
6. Indien de gemandateerde niet heeft voldaan aan de verplichting als bedoeld in het vierde lid, doet dit niets af aan de rechtsgeldigheid van het in mandaat genomen besluit.
Artikel 4 Ondermandaat
-
1. De directeur en de managers mogen ten aanzien van hun mandaten ondermandaat verlenen.
-
2. Ondermandaat geschiedt bij schriftelijk besluit van de ondermandaatgever.
-
3. De voorschriften die voor het mandaat gelden zijn onverminderd van toepassing op het ondermandaat. De ondermandaatgever kan nadere instructies geven.
Artikel 5 Verleende mandaten / Lijst van mandaten
-
1. Door het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester worden de mandaten verleend zoals vastgelegd in de bij dit besluit behorende lijst van mandaten.
-
2. Bij de verlening van een mandaat aan de behandelend medewerker, wordt daaronder verstaan de medewerker die de gemandateerde bevoegdheid tot zijn takenpakket mag rekenen. Bij twijfel over de vraag of dit het geval is, beslist de manager. Zo nodig legt de manager schriftelijk vast welke medewerkers van een team behandelend medewerker zijn als bedoeld in dit mandaatbesluit.
Artikel 6 Vormgeving besluit
-
1. Een krachtens mandaat of ondermandaat genomen besluit wordt altijd op schrift gesteld, in de vorm van een brief of een officieel besluit, waarbij tot uitdrukking wordt gebracht dat het besluit is genomen namens het bestuursorgaan.
-
2. Bij ondertekeningsmandaat ter zake van een door het college van burgemeester en wethouders genomen besluit wordt aangegeven in welke vergadering het besluit is genomen.
Artikel 7 Slotbepaling
-
1. Het Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2015 wordt ingetrokken.
-
2. Dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking met ingang van 1 januari 2016.
-
3. De mandaten behouden hun werking indien de wettelijke of gemeentelijke regeling waarop de in mandaat uit te oefenen bevoegdheid gebaseerd is wordt gewijzigd, maar die bevoegdheid naar aard en strekking blijft bestaan. De gewijzigde regeling is dan op het mandaat van toepassing.
-
4. Indien door een wijziging in de ambtelijke organisatie de gemandateerde bevoegdheid bij een andere functionaris komt te berusten, wordt zolang als dit mandaatbesluit daar niet op is aangepast het betreffende mandaat geacht te zijn verleend aan die andere functionaris.
-
5. Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2016’.
Ondertekening
Winterswijk,
21 juni 2016
LIJST VAN MANDATEN
behorende bij het Mandaatbesluit gemeente Winterswijk 2016
Woord vooraf:
De in deze lijst opgenomen mandaten zijn gegroepeerd per team. De mandaten zijn neergelegd bij de functionaris die het mandaat daadwerkelijk uitoefent, dus meestal de behandelend medewerker, soms de manager of (met name bij een aantal mandaten van het team HR) de directeur.
Bij een mandaat geldt dat de hiërarchisch hogere functionaris ook gemandateerd is. De aan een behandelend medewerker verleende mandaten mogen dus ook worden uitgeoefend door zijn of haar manager. De directeur mag in principe alle mandaten uitoefenen.
De aanduiding 'behandelend medewerker' kan uiteraard op meerdere medewerkers betrekking hebben. Zo nodig legt de manager schriftelijk vast welke medewerkers van een team behandelend medewerker zijn als bedoeld in dit mandaatbesluit.
Algemeen
NB Deze mandaten hebben betrekking op de gehele organisatie. De meeste hier genoemde bevoegdheden worden gemandateerd aan de ‘behandelend medewerker’. Als een hier genoemde bevoegdheid moet worden uitgeoefend in het kader van een door de behandelend medewerker uit te voeren taak, is deze hiervoor gemandateerd.
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het voeren van informatieve correspondentie conform vastgesteld beleid |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
2 |
Het voor de uitoefening van de gemeentelijke taken onderhouden van het noodzakelijke mondelinge en schriftelijke contact met andere overheden, zoals het inwinnen en verstrekken van informatie, het doen van meldingen etc. etc. |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Verzoeken (aanvragen) aan andere overheden / overheidsorganen om voor de gemeente noodzakelijke besluiten te nemen |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Verstrekken van informatie op verzoek en uit eigen beweging op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Verstrekken van informatie op grond van de Wet hergebruik overheidsinformatie |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
6 |
Uitvoering Wet bescherming persoonsgegevens, incl. het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 45 |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
7 |
Aangifte verschuldigde belasting die tot het taakveld van het team behoren, incl. bezwaar en beroep |
College |
Behandelend medewerker |
|
8 |
Het doen van aangifte van een strafbaar feit |
College |
Manager Toezichthouders |
|
9 |
Aansprakelijkstellingen en afhandeling van schadeclaims van en tegen de gemeente die binnen het taakgebied van het team liggen. NB Dit moet gebeuren in overleg met het Team Facilitaire zaken dat belast is met het beheer van de verzekeringsportefeuille en als zodanig het contact onderhoudt met de externe partij aan wie de gemeente het beheer van verzekeringen, inclusief de schadeafwikkeling, heeft uitbesteed. |
College |
Behandelend medewerker |
Zo nodig een (interne) jurist hierbij betrekken |
10 |
Besluiten tot het voeren van verweer in civiele procedures |
College |
Behandelend medewerker |
|
Gemeentewet |
||||
11 |
Ondertekening van stukken die van college uitgaan (art. 59a lid 2 Gemeentewet) NB Hier gaat het om de ondertekening van stukken die van het college zelf (en dus niet van een medewerker met afdoeningsmandaat) uitgaan |
Burgemeester, daartoe gemachtigd door het college |
Behandelend medewerker (de medewerker die ter zake advies heeft uitgebracht aan het college) |
|
12 |
Bekendmaking algemeen verbindende voorschriften (art. 139) |
College |
Behandelend medewerker |
|
13 |
Mededeling aan het arrondissementsparket van algemeen verbindende voorschriften op de overtreding waarvan straf is gesteld (art. 143) |
College |
Behandelend medewerker |
|
14 |
Handelingen ter voorbereiding van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures, namens de gemeente of het gemeentebestuur, tenzij de raad voor zover het de raad aangaat in voorkomende gevallen anders beslist (art. 160, lid 1 onder f ) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
15 |
Het aanbieden van en het deelnemen aan een mediation, inclusief het aangaan en ondertekenen van een mediationovereenkomst en zo mogelijk een vaststellingsovereenkomst |
College Burgemeester |
Collegeleden Behandelend medewerker |
Voorwaarden: 1. Vooraf overleg met portefeuillehouder. 2.lvorens een vaststellingsovereenkomst aan te gaan en te ondertekenen, dient de gemandateerde zich ervan te vergewissen dat het college resp. de burgemeester ermee kan instemmen. |
16 |
Ondertekening van overeenkomsten (vertegenwoordiging van de gemeente buiten rechte ex art. 171 lid 2 Gemeentewet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker Wethouders |
|
17 |
Het aanwenden van budgetten, inclusief het voor akkoord tekenen van facturen en het voorbereiden en aangaan van overeenkomsten, voor zover betrekking hebbende op taakstellingen die door de budgethouder op grond van een door of namens het verantwoordelijke bestuursorgaan genomen besluit worden uitgevoerd |
College |
Budgethouders |
|
Algemene wet bestuursrecht |
||||
18 |
Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde (art. 2:1, lid 2) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
19 |
Door- of terugzenden van geschriften kennelijk bestemd voor een ander bestuursorgaan (art. 2:3) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
20 |
Weigering elektronisch verschafte gegevens en bescheiden resp. berichten (art. 2:15 lid 2 en 3) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
21 |
Bevoegdheden m.b.t. externe advisering (afd. 3:3) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
22 |
Het voorbereiden van besluiten in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure (afd. 3:4) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
23 |
Bekendmaking en mededeling van besluiten (afd. 3:6) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
24 |
Het vaststellen van aanvraagformulieren (art. 4:4) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
25 |
Verzoeken aan aanvrager om t.a.v. de aanvraag aanvullende gegevens te verstrekken (art. 4:5) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
26 |
In behandeling nemen van een aanvraag, respectievelijk het niet in behandeling nemen (art. 4:5) van een aanvraag |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
27 |
Afwijzing aanvraag onder verwijzing naar eerdere afwijzende beschikking in het geval dat aanvrager geen nieuw gebleken feiten of veranderde omstandigheden heeft vermeld (art. 4:6) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
28 |
Horen van aanvrager/andere belanghebbenden (art. 4:7, 4:8) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
29 |
Het verlengen en opschorten van de beslistermijn (art. 4:14 en 4:15) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
30 |
Vaststelling van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij niet tijdig beslissen en terugvordering van betaalde dwangsommen (art. 4:18 en 4:20) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
31 |
Bekendmaking van beschikkingen van rechtswege (art. 4:20c) |
|||
32 |
Het horen van belanghebbenden voor het nemen van een nieuwe beslissing op bezwaar als na een rechterlijke uitspraak de commissie bezwaarschriften niet opnieuw wordt ingeschakeld (art. 7:2) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
33 |
Verdaging beslissing op bezwaarschrift (art. 7:10, lid 3 en 4) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
34 |
Algemene machtiging tot vertegenwoordiging van bestuursorganen bij de commissie bezwaarschriften ingeval van bezwaar als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, inclusief het geven van een zowel schriftelijke als mondelinge toelichting op het standpunt van het bestuursorgaan |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
35 |
Het geven van schriftelijke inlichtingen aan de bestuursrechter (art. 8:28 en 8:108) |
College, Burgemeester |
De medewerkers die bevoegd zijn de bestuursorganen te vertegenwoordigen in bestuursrechtelijke gedingen (is geregeld bij separaat besluit) |
|
36 |
Het opvragen van afschriften en uittreksels van omvangrijke stukken (art. 8:39 lid 3 en 8:108) |
College, Burgemeester |
Zie 35 |
|
37 |
Verzending van op beroepschrift betrekking hebbende stukken aan de bestuursrechter en indiening verweerschrift (art. 8:42 lid 1 en 8:108) |
College, Burgemeester |
Zie 35 |
|
38 |
Het geven van schriftelijke inlichtingen en toezending stukken aan de bestuursrechter tijdens het vooronderzoek (art. 8:45 en 8:108) |
College, Burgemeester |
Zie 35 |
|
39 |
Bekendmaking uitspraak bestuursrechter die in de plaats treedt van een vernietigd besluit (art. 8:80 en 8:108) |
College, Burgemeester |
Zie 35 |
|
40 |
Toezending van op de zaak betrekking hebbende stukken bij verzoek om voorlopige voorziening (art. 8:83 lid 1 en 8:108) |
College, Burgemeester |
Zie 35 |
|
41 |
Ondertekening van stukken die van de burgemeester uitgaan (art. 10:11 Awb) NB Hier gaat het om de ondertekening van stukken die van de burgemeester zelf (en dus niet van een medewerker met afdoeningsmandaat) uitgaan |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
Cluster externe dienstverlening
Team Burgerzaken
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het verstrekken van inlichtingen uit de basisregistratie personen (BRP) |
College |
Behandelend medewerker |
|
2 |
Afgifte en ondertekening van documenten o.g.v. de Wet basisregistratie personen (wet BRP) |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Ambtshalve inschrijving / opneming in BRP |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Beslissing op verzoek tot wijziging / toevoeging van gegevens in BRP |
College |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Afgifte volledige persoonslijst |
College |
Behandelend medewerker |
|
6 |
Afgifte van rijbewijzen inclusief voorraadbeheer en verantwoording |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
7 |
Afgifte van paspoorten en identiteitskaarten inclusief voorraadbeheer en verantwoording |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
8 |
Afgifte van bewijs van in leven zijn |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
9 |
Afgifte van bewijs van Nederlanderschap |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
10 |
Het legaliseren van handtekeningen/waarmerken van documenten |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
11 |
Opmaak verklaring onder ede (art. 2.8 lid 2 sub e Wet BRP) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
12 |
Uitvoering naturalisatie/optie procedure |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
13 |
Afgifte en ondertekening van ‘laissez passer’ van lijken (art. 11 Besluit op de Lijkbezorging) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
14 |
Het stellen van een andere termijn voor de begraving of crematie (art. 17 Wet op de Lijkbezorging) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
15 |
Verlening verlof tot ontleding van een lijk (art. 68 Wet op de Lijkbezorging) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
16 |
Het zorgdragen voor de lijkschouwing en lijkbezorging indien niemand daarin voorziet (art. 21 Wet op de lijkbezorging) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
17 |
Opgave over sterfgevallen aan de Inspecteur der registratie en successie |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
18 |
Beslissingen op grond van de Beheersverordening algemene begraafplaats |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
19 |
Het verstrekken van inlichtingen uit het kiezersregister (art. D4 Kieswet) |
College |
Behandelend medewerker |
|
20 |
Het benoemen van leden en plaatsvervangende leden van stembureaus (art. E4 Kieswet) |
College |
Manager |
|
21 |
Het in ontvangst nemen van kandidatenlijsten op de dag van de kandidaatstelling (art. H1 Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
22 |
Het aanwezig zijn bij het ondertekenen van de ondersteuningsverklaringen en hierop een aantekening plaatsen dat ondertekenaar in Winterswijk als kiezer is geregistreerd (artikel H4 Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
23 |
Beslissen over en afgeven van volmachtbewijzen en kiezerspassen (hoofdstuk K en L Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
24 |
Opvragen van inlichtingen uit het kiezersregister bij burgemeester andere gemeenten voor afgifte van volmachtlegitimatiekaarten (hoofdstuk L Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
25 |
Beslissen over en afgeven van opname in kiezersregister en stemmen bij brief (hoofdstuk M Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
26 |
Het in ontvangst nemen van processen verbaal van Winterswijkse stembureaus (art. N 11 Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
27 |
De afhandeling van verzoeken tot registratie als kiezer door EU onderdanen (art. Y 32 Kieswet) |
College |
Behandelend medewerker |
|
28 |
Aanwijzing vaste en tijdelijke huwelijkslocaties (het al dan niet eenmalig aanwijzen van een gebouw als gemeentehuis voor het voltrekken van huwelijken en het registreren van partnerschappen) |
College |
Behandelend medewerker |
|
29 |
Benoeming buitengewoon medewerker voor de burgerlijke stand voor het eenmalig voltrekken van een huwelijk of partnerschapsregistratie |
College |
Behandelend medewerker |
|
30 |
Uitvoering naturalisatieceremonie (art. 5 Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap). |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
Team KlantContactCentrum
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het verstrekken van inlichtingen uit de basisregistratie personen (BRP) |
College |
Behandelend medewerker |
|
2 |
Afgifte en ondertekening van documenten o.g.v. de Wet basisregistratie personen (wet BRP) |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Ambtshalve inschrijving / opneming in BRP |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Afgifte volledige persoonslijst |
College |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Afgifte van rijbewijzen inclusief voorraadbeheer en verantwoording |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
6 |
Afgifte van paspoorten en identiteitskaarten inclusief voorraadbeheer en verantwoording |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
7 |
Afgifte van bewijs van in leven zijn |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
8 |
Afgifte van bewijs van Nederlanderschap |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
9 |
Het legaliseren van handtekeningen/waarmerken van documenten |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
10 |
Het verstrekken van inlichtingen uit het kiezersregister (art. D4 Kieswet) |
College |
Behandelend medewerker |
|
11 |
Het aanwezig zijn bij het ondertekenen van de ondersteuningsverklaringen en hierop een aantekening plaatsen dat ondertekenaar in Winterswijk als kiezer is geregistreerd (artikel H4 Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
12 |
Beslissen over en afgeven van volmachtbewijzen en kiezerspassen (hoofdstuk K en L Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
13 |
Opvragen van inlichtingen uit het kiezersregister bij burgemeester andere gemeenten voor afgifte van volmachtlegitimatiekaarten (hoofdstuk L Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
14 |
Beslissen over en afgeven van opname in kiezersregister en stemmen bij brief (hoofdstuk M Kieswet) |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
15 |
Behandeling aangifte gevonden en verloren voorwerpen (conform artikelen 5 tot en met 12 van Boek 5 van het Burgerlijk Wetboek resp. de Beleidsregels gevonden en verloren voorwerpen gemeente Winterswijk) |
Burgemeester College |
Behandelend medewerker |
|
16 |
Ontheffing verbranden snoeihout (art. 10:63 lid 2 Wet milieubeheer) |
College |
Behandelend medewerker |
Team Mediation en bezwaar
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Verdaging en verder uitstellen beslissing op bezwaarschrift (art. 7:10, lid 3 en 4 Awb) |
College, Burgemeester |
Secretaris commissie bezwaarschriften |
|
2 |
Verdaging afhandeling klacht (art.9:11 lid 2 Awb) |
College, Burgemeester |
Klachtencoördinator |
Cluster Zorg en Welzijn
Backoffice / Sociaal Team / Ondersteuningsteam
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Uitvoering Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en de daarop gebaseerde (ook gemeentelijke) regelgeving. |
College |
Behandelend medewerker NB Beschikkingen worden uitsluitend genomen door de in de Backoffice werkzame consulenten. |
|
2 |
Uitvoering Jeugdwet en de daarop gebaseerde (ook gemeentelijke) regelgeving. |
College |
Behandelend medewerker NB Beschikkingen worden uitsluitend genomen door de in de Backoffice werkzame consulenten. |
|
3 |
Verstrekking gehandicaptenparkeerkaart (art. 49 BABW) |
College |
Behandelend medewerker backoffice |
|
4 |
Uitvoering verordening leerlingenvervoer inclusief toekenning vergoedingen |
College |
Behandelend medewerker backoffice |
Cluster Interne dienstverlening
Team HR
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
1 |
Volledige uitvoering, inclusief het nemen van alle beslissingen, van de Arbeidsvoorwaardenregelingen gemeente Winterswijk (CAR/UWO) en alle overige door het college vastgestelde personeels- en rechtspositieregelingen, met uitzondering van: • Het recht van de medewerker om zijn belangen rechtstreeks bij het tot aanstelling bevoegde bestuursorgaan voor te dragen (art. 1:4:4 CAR/UWO) • Vergoeding kosten geneeskundige verzorging bij arbeidsongeschiktheid in en door de dienst (art. 7:7 CAR/UWO) • Treffen van regeling waarbij wachtgeld geheel of gedeeltelijk wordt vervangen door een afkoopsom (art. 10:21 CAR/UWO) • Uitvoering regeling inzake het Georganiseerd Overleg (hoofdstuk 12 CAR/UWO) • beslissingen waarbij de directeur als medewerker onderwerp van de beslissing is en die betrekking hebben op: aanstelling en ontslag, vaststelling bezoldiging, disciplinaire straffen. |
College |
Directeur: • Aanstelling en arbeidsovereenkomst (hoofdstuk 2 CAR/UWO) • Salaris en vergoedingsregelingen (hoofdstuk 3 CAR/UWO) • Uitvoering FPU (hfdst. 5a CAR/UWO jo. Regeling FPU Gemeenten) • Staken van doorbetaling bezoldiging en andere sancties als bedoeld in de artikelen (7:13:1 t/m 7:15:1 CAR/UWO) • Ontslag (hoofdstuk 8 CAR/UWO) • Verplichting tot aanvaarding andere werkzaamheden in buitengewone omstandigheden (art. 15:1:11 CAR/UWO) • Verbod betreden arbeidsterrein (art. 15:1:19 CAR/UWO) §Disciplinaire straffen (hoofdstuk 16 CAR/UWO) • Openstellen vacatures • Vaststelling verplichte compensatiedagen • Alle beslissingen op grond van het Sociaal Statuut, behalve besluiten over de wijziging van de ambtelijke organisatie (art. 1:3 Sociaal Statuut) • Reorganisaties, anders dan een organisatiewijziging als bedoeld in art. 1:3 Sociaal Statuut Managers (voor zover het hun organisatie-eenheid betreft): • Alle andere beslissingen Behandelend medewerker Team HR: • Administratieve uitvoering |
2 |
Uitvoering wetgeving personeelsaangelegenheden, o.a Algemene burgerlijke pensioenwet, belastingwetgeving |
College |
Behandelend medewerker |
Team Automatisering
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Aanschaf benodigdheden t.b.v. automatisering en telefonie |
College |
Behandelend medewerker |
conform inkoopbeleidsplan |
2 |
Wissen gegevens mobiele telefoon collegeleden bij diefstal of verlies |
College |
Directeur |
Team Databeheer
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Uitvoering Wet basisregistratie grootschalige topografie |
College |
Behandelend medewerker |
Team Documentaire Informatie Voorziening
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Uitvoering Archiefwet |
College |
Behandelend medewerker |
Team Facilitaire zaken
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Opdrachten inzake onderhoud en reparaties gemeentelijke gebouwen |
College |
Teamcoördinator |
conform inkoopbeleidsplan |
2 |
Afsluiten onderhoudscontracten |
College |
Teamcoördinator |
conform inkoopbeleidsplan |
3 |
Besluiten inzake huur en verhuur, pachten en verpachten, ingebruikgeving en ingebruikneming van onroerende zaken |
College |
Teamcoördinator |
|
4 |
Aanschaf meubilair, kantoorbenodigdheden en huishoudelijke benodigdheden |
College |
Teamcoördinator |
conform inkoopbeleidsplan |
5 |
Beheer verzekeringsportefeuille |
College |
Teamcoördinator |
Team Financieel beheer
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Betalingen en alle andere (rechts)handelingen m.b.t. geldschulden van en aan de gemeente, zowel publiekrechtelijk (conform titel 4.4 Algemene wet bestuursrecht) als privaatrechtelijk (inclusief het inschakelen van een incassobureau of deurwaarder en het instellen van rechtsmiddelen). |
College |
Behandelend medewerker |
|
2 |
Geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Uitvoering treasurybevoegdheden overeenkomstig het door de raad vastgestelde Treasurystatuut |
College |
Concerncontroller Comptabele Kassiers Financieel medewerker Teamcoördinator |
Cluster Beleid
Team Mens en Omgeving
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
|||
1 |
Subsidieverlening voor zover de te nemen beslissing (positief of negatief) voortvloeit uit vastgesteld beleid tot een bedrag van € 100.000,-. NB Het gaat hierbij om alle subsidies die tot het taakveld van het team behoren. De wettelijke grondslag is veelal de ASV en de daarop gebaseerde Nadere regels. Daarnaast zijn te noemen de Subsidieverordening Achterhoek Bespaart, de Verordening Duurzaamheidslening en de Regeling Landschap Provincie Gelderland. Soms is subsidiëring zonder wettelijke grondslag mogelijk (art. 4:23 lid 3 sub c en d Awb): 1) indien de begroting de subsidieontvanger en het bedrag waarop de subsidie ten hoogste kan worden vastgesteld, vermeldt, of 2) in incidentele gevallen, mits de subsidie voor ten hoogste vier jaren wordt verstrekt. |
College |
Behandelend medewerker |
||||
2 |
Verlening voorschot aan subsidie-ontvanger |
College |
Behandelend medewerker |
||||
3 |
Subsidievaststelling overeenkomstig subsidieverlening tot een bedrag van € 100.000,- |
College |
Behandelend medewerker |
||||
4 |
Het bij subsidieverlening en subsidievaststelling verlenen van ontheffing / toestemming om van de aanvraagtermijn af te wijken. |
College |
Behandelend medewerker |
||||
5 |
Uitvoering stap 1 van het sanctieprotocol uit de Nota Handhaving Kinderopvang Gemeente Winterswijk (vastgesteld op 23 oktober 2007) |
College |
Behandelend medewerker |
||||
6 |
Aangaan van vervoersovereenkomsten leerlingenvervoer |
College |
Behandelend medewerker. Tot een verschuldigd bedrag van € 100.000. |
Mandaat geldt niet bij Europese aanbesteding |
|||
7 |
Aanwijzing leerplichtmedewerker (art. 16 Leerplichtwet) |
College |
Directeur |
||||
8 |
Het nemen van besluiten op grond van de Leerplichtwet |
College |
Leerplichtmedewerker |
||||
9 |
Aangaan vervoersovereenkomst voor zwem- en gymonderwijs |
College |
Behandelend medewerker. Tot een verschuldigd bedrag van € 100.000. |
Mandaat geldt niet bij Europese aanbesteding |
|||
10 |
Goedkeuring bouwplan en bijbehorende begroting huisvesting onderwijs Winterswijk |
College |
Behandelend medewerker. Tot een verschuldigd bedrag van € 100.000. |
Binnen het kader van het door de raad vastgestelde jaarlijkse programma en overzicht |
|||
11 |
Beschikking OAB-plannen (onderwijsachterstandenbeleid) |
College |
Behandelend medewerker. Tot een verschuldigd bedrag van € 100.000. |
||||
12 |
Inroosteren gymnastiekonderwijs |
College |
Behandelend medewerker |
||||
13 |
Afgeven van bodemgeschiktheidsverklaringen o.g.v. Woningwet en Bouwverordening |
College |
Behandelend medewerker |
||||
14 |
Besluiten op grond van de Verordening Starterslening |
College |
Behandelend medewerker |
||||
15 |
Besluiten m.b.t. subsidiëring Stichting Ondernemingsfonds Centrum Winterswijk |
College |
Behandelend medewerker |
||||
16 |
Besluiten inzake subsidieverstrekking voor gevelverbetering en monumentenzorg o.g.v. de Nadere regels subsidie Winterswijk 2014 (of de opvolgende regeling) |
College |
Behandelend medewerker |
||||
17 |
Uitvoering Erfgoedverordening gemeente Winterswijk 2010 |
College |
Behandelend medewerker |
Cluster Uitvoering
Team Ruimtelijke Ontwikkeling
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Besluiten inzake aan- en verkoop, huur en verhuur, pachten en verpachten, Ingebruikgeving en ingebruikneming van onroerende zaken, voorzover deze daar op grond van het beleid (inclusief een vastgestelde prijs) voor in aanmerking komt. |
College |
Behandelend medewerker
|
|
2 |
Vaststelling hogere grenswaarde o.g.v. art. 110a van de Wet geluidhinder. |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
De opstelling van een begroting als bedoeld in titel 2, hoofdstuk 3 en 8 van de Tarieventabel behorende bij de Legesverordening. |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Uitvoering Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen |
College |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Principe-uitspraak over planologische medewerking (als bedoeld in art. 2.3.3.1. van de Tarieventabel behorende bij de Legesverordening) |
College |
Behandelend medewerker |
Vooraf overleg met portefeuillehouder als op basis van het beleid getwijfeld wordt over de te nemen beslissing. |
6 |
Procedure voorbereiding ontwerpbestemmingsplan: beantwoording inspraakreacties en vooroverlegreacties; in procedure brengen ontwerpbestemmingsplan |
College |
Behandelend medewerker |
In overleg met portefeuillehouder |
7 |
Besluiten inzake planschadeverzoeken (art. 6.1 Wro), in overeenstemming met het planschadeadvies van de adviseur. Aanwijzing van de adviseur. |
College |
Behandelend medewerker |
|
8 |
Het sluiten van privaatrechtelijke overeenkomsten gerelateerd aan ruimtelijke besluiten, onder meer planschadeovereenkomsten en vereveningsovereenkomsten |
College |
Behandelend medewerker |
|
9 |
Het elektronisch waarmerken en publiceren van Wro-plannen (art. 1.2.1. lid 1 en art. 1.2.2. Bro en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008) |
College |
Behandelend medewerker |
|
10 |
Met inachtneming van de bij een bestemmingsplan gestelde regels het plan wijzigen, uitwerken of ter zake nadere eisen stellen (als bedoeld in art. 3.6 lid 1 sub a, b en d Wro). |
College |
Behandelend medewerker |
|
11 |
Aanvraag bij Gedeputeerde Staten om ontheffing op grond van art. 24.2 van de Ruimtelijke Verordening Gelderland (welke bevoegdheid door de raad aan het college is gedelegeerd bij besluit van 31 maart 2011, nr. III-5). |
College |
Behandelend medewerker |
|
12 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder a Wabo (het bouwen van een bouwwerk) |
College |
Behandelend medewerker |
|
13 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder b Wabo (het uitvoeren van een werk, geen bouwwerk zijnde, of van werkzaamheden, in gevallen waarin dat bij een bestemmingsplan, beheersverordening, exploitatieplan of voorbereidingsbesluit is bepaald) |
College |
Behandelend medewerker
|
|
14 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder c Wabo (het gebruiken van gronden of bouwwerken in strijd met een bestemmingsplan, een beheersverordening, een exploitatieplan of een voorbereidingsbesluit voorzover toepassing is gegeven aan art. 3.7 lid 4 Wro) |
College |
Behandelend medewerker
|
|
15 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld art. 2.1 lid 1 onder d Wabo (in gebruik nemen bouwwerk met het oog op de brandveiligheid |
College |
Behandelend medewerker |
|
16 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder e Wabo (het oprichten, het veranderen of veranderen van de werking of het in werking hebben van een inrichting) |
College |
Behandelend medewerker |
|
17 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in in art. 2.1 lid 1 onder f, g, h en art.2.2 lid 1 onder a,b en c Wabo (diverse activiteiten m.b.t. monumenten en het slopen van bouwwerken) |
College |
Behandelend medewerker |
|
18 |
Uitvoering ‘Nadere regels voor de aanleg van inritten’. |
College |
Behandelend medewerker |
|
19 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.2 lid 1 onder g Wabo (vellen van houtopstand, inclusief oplegging herplantplicht). Afgeven van een bericht dat geen bezwaar bestaat tegen voorgenomen velling van zieke of dode bomen (art. 2 lid 3 Bomenverordening 2013). |
College |
Behandelend medewerker |
|
20 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.2 lid 1 onder h (voeren van handelsreclame) |
College |
Behandelend medewerker |
|
21 |
Kennisgeving van rechtswege verleende omgevingsvergunning (art. 3.9 lid 4 Wabo) |
College |
Behandelend medewerker |
|
22 |
Terugbetaling leges bij intrekking omgevingsvergunning |
College |
Behandelend medewerker |
|
23 |
Beschikkingen ingevolge de Woningwet, het Bouwbesluit en de Bouwverordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
24 |
Gebruiksvergunning ingevolge de Brandbeveiligingsverordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
25 |
Vergunning en ontheffing ingevolge de Algemene Plaatselijke Verordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
26 |
Uitvoering Drank- en Horecawet |
College |
Behandelend medewerker |
|
27 |
Vergunning ingevolge de Wet op de Kansspelen |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
28 |
Vergunning en ontheffing ingevolge de Winkeltijdenwet en de Winkeltijdenverordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
29 |
Reservering en intrekking reservering gehandicaptenparkeerplaats (WVW 1994 / art. 12 BABW) |
College |
Behandelend medewerker |
|
30 |
Ontheffingen ingevolge art. 87 Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
College |
Behandelend medewerker |
|
31 |
Besluiten inzake subsidieverstrekking voor gevelverbetering en monumentenzorg o.g.v. de Nadere regels subsidie Winterswijk 2014 (of de opvolgende regeling) |
College |
Behandelend medewerker |
|
32 |
Ontheffing en het afdoen van meldingen ingevolge de Wet Milieubeheer en daarop gebaseerde algemene maatregelen van bestuur |
College |
Behandelend medewerker |
|
33 |
Ontheffing en vergunning ingevolge de Afvalstoffenverordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
34 |
Vergunning, ontheffing en andere beslissingen ingevolge de Marktverordening |
College |
Behandelend medewerker |
|
35 |
Ontheffing ingevolge de Zondagswet |
Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
36 |
Ontheffing ingevolge artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
College |
Behandelend medewerker |
|
37 |
Vergunning tijdelijke verhuur o.g.v. art. 15 lid 1 van de Leegstandwet |
College |
Behandelend medewerker |
|
38 |
Aanstelling verkeersregelaars (art. 56 lid 1 sub b BABW) |
College |
Behandelend medewerker |
|
39 |
Uitvoering Wet basisregistraties adressen en gebouwen (geregeld in een separaat collegebesluit) |
College |
Behandelend medewerker |
|
40 |
Toekenning huisnummering |
College |
Behandelend medewerker |
|
Team Openbare ruimte
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het houden van aanbestedingen van werken, inclusief gunning |
College |
Behandelend medewerker |
Conform aanbestedingsbeleid. Ter uitvoering van door raad of college aanvaard plan |
2 |
Verlening van opdrachten tot voorbereiding en uitvoering van werken |
College |
Behandelend medewerker |
Ter uitvoering van door raad of college aanvaard plan. |
3 |
Het nemen van instemmingsbesluiten (uitvoering Telecommunicatiewet en de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren 2012) |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Toestemming rioolaansluiting |
College |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Subsidiëring inzameling oud papier |
College |
Behandelend medewerker |
|
6 |
Bestuursdwang wegslepen voertuigen van warenmarkt (art. 170 e.v. Wegenverkeerswet 1994) |
College |
Marktmeester |
|
7 |
Correspondentie over toepassing ‘Nadere regels voor de aanleg van inritten’. |
Behandelend medewerker |
Team Civiel en Verkeer
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het houden van aanbestedingen van werken, inclusief gunning |
College |
Behandelend medewerker |
|
2 |
Verlening van opdrachten tot voorbereiding en uitvoering van werken |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Tijdelijke verkeersmaatregelen o.g.v. verkeersbesluit |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Tijdelijke plaatsing of toepassing van verkeerstekens en het tijdelijk uitvoeren van verkeersmaatregelen waarvoor geen verkeersbesluit vereist is (art. 34 en 35 BABW) |
College |
Behandelend medewerker |
Team Handhaving
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Aanwijzing toezichthouders als bedoeld in artikel 5:11 Awb en het afgeven van legitimatiebewijzen als bedoeld in artikel 5:12 Awb |
College, Burgemeester |
Directeur |
|
2 |
Aanschrijvingen in kader brandveiligheid |
College |
Behandelend medewerker |
|
3 |
Aanschrijving tot verwijdering overhangende takken, inclusief bestuursdwang (art. 125 Gemeentewet) dan wel uitoefening eigenaarsbevoegdheid ex art. 5:44 lid 1 BW |
College |
Behandelend medewerker |
|
4 |
Aanschrijving terzake van geconstateerde overtredingen |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
5 |
Oplegging last onder bestuursdwang, resp. last onder dwangsom (art. 125 Gemeentewet jo. art. 5:21 en 5:31d Awb) |
College, Burgemeester |
Behandelend medewerker |
Per geval dient de gemandateerde zich uitdrukkelijk af te vragen of de beslissing niet aan het college dient te worden voorgelegd cf. art 3 lid 4 van het Mandaatbesluit. |
6 |
Handhavingsbesluit als bedoeld in art. 5.17 Wabo (betreffende het staken van het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk, alsmede het treffen van voorzieningen gericht op het tegengaan of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid) |
College |
Behandelend medewerker |
|
7 |
Inning en invordering van geldsommen ter zake van een bestuurlijke sanctie (alle bevoegdheden o.g.v. de Algemene wet bestuursrecht, met name titel 4.4, art. 5:10 lid 2, art. 5:25, art. 5:37, art. 5:38. Dan wel indien van toepassing het voor 1-7-2009 geldende recht) |
College Burgemeester |
Behandelend medewerker |
|
8 |
Omgevingsvergunning voor activiteit als bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder c Wabo (het gebruiken van gronden of bouwwerken in strijd met een bestemmingsplan, een beheersverordening, een exploitatieplan of een voorbereidingsbesluit voorzover toepassing is gegeven aan art. 3.7 lid 4 Wro) |
College |
Behandelend medewerker |
|
9 |
Intrekking besluit als bestuurlijke sanctie |
College Burgemeester |
Behandelend medewerker |
Team Projecten
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Besluiten inzake aan- en verkoop, huur en verhuur, pachten en verpachten, ingebruikgeving en ingebruikneming van onroerende zaken, voor zover deze daar op grond van het beleid (inclusief een vastgestelde prijs) voor in aanmerking komt. |
College |
Behandelend medewerker |
Overige mandaten
Griffie
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Het aangaan en ondertekenen van privaatrechtelijke overeenkomsten die verband houden met de taken en werkzaamheden van de griffier en die binnen zijn budget vallen (art. art. 160, lid 1, onder e en art. 171 Gemeentewet) |
College |
Griffier |
Dit mandaat is op verzoek van de griffier opgenomen. Het betreft hier derhalve een mandaat als bedoeld in art. 10:4 Awb (mandaat aan een niet-ondergeschikte met instemming van de gemandateerde). De griffier mag ondermandaat verlenen aan medewerkers van de griffie. |
Referendumcommissie
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Instructies en opmerkingen |
1 |
Inhuren van externe deskundigen voor zover de totale kosten niet hoger zijn dan € 5.000. |
College |
Referendumcommissie |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl