Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 01-01-2010 t/m heden

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad van de gemeente Zeewolde,

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 3 november 2009;

gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

gehoord de commissie Bestuur en Middelen d.d. 1 december 2009;

Besluit

vast te stellen de volgende Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1

  • 1. Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie, alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • a. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

  • b. Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 19 december 2002 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2010.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als "Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens" (Verordening GBA).

Ondertekening

Aldus besloten door de raad van de gemeente Zeewolde in zijn openbare vergadering van 17 december 2009.
de griffier, de voorzitter,
B.J. Schouten G.J. Gorter