Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR402967
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR402967/1
Regeling vervallen per 01-01-2017
Uitvoeringsregeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2006
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2016
Intitulé
Uitvoeringsregeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2016Het college van de gemeente Rhenen,
besluit:
gelet op het gestelde in artikel 160 Gemeentewet,
gelet op hoofdstuk 3 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst;
gelet op de bereikte overeenstemming in de commissie voor Georganiseerd Overleg in de vergadering van 21 januari 2016.
vast te stellen de navolgende:
Uitvoeringsr egeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2016
Artikel 1 Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
a. |
CAR/UWO: |
Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst voor de sector gemeenten. |
b. |
Medewerker: |
de ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR-UWO, die zwaar werk onder wisselende omstandigheden bij de huisvuilophaaldienst verricht. |
c. |
Toelage: |
toelage welke wordt toegekend voor het verrichten van zwaar werk onder wisselende omstandigheden bij de huisvuilophaaldienst. |
d. |
Salaris: |
Salaris zoals bedoeld in artikel 3:2 van de CAR-UWO. |
Artikel 2 Toelage
De toelage bedraagt 15% over de werkelijk voor de huisvuilophaaldienst gewerkte tijd en wordt uitgekeerd als percentage tot het maximumsalaris van schaal 5 van bijlage IIA van de CAR-UWO
Artikel 3 Toelage en ziekte
Lid 1
Bij afwezigheid door ziekte, ongeval, vakantie of buitengewoon verlof wordt de vuilwerktoelage maximaal 6 maanden uitbetaald.
Lid 2
De periode doorgebracht vanwege zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof wordt niet aangemerkt als onderbreking in de zin van het vorige lid.
Lid 3
Is de medewerker, zoals bedoeld in lid 1, langer dan 6 maanden afwezig door ziekte, ongeval, vakantie of buitengewoon verlof dan zal afbouw van de vergoeding plaatsvinden conform de bepalingen van artikel 3:16 van de CAR-UWO.
Lid 4
De medewerker die belast wordt met vervanging van de in lid 1, sub b bedoelde medewerker komt alleen in geval van ziekte of ongeval in aanmerking voor doorbetaling van de vergoeding onder de hierna vermelde voorwaarden:
- a.
De vergoeding wordt doorbetaald indien de ambtenaar de dag, voorafgaande aan de dag van verhindering door ziekte of ongeval, werkzaam is geweest bij de huisvuilophaaldienst.
- b.
Doorbetaling van de vergoeding duurt nooit langer dan zou zijn gebeurd wanneer geen verhindering door ziekte of ongeval had plaatsgevonden.
- c.
De vergoeding tijdens afwezigheid door ziekte of ongeval bedraagt niet meer dan genoten is over een periode van maximaal 1 kalendermaand direct voorafgaande aan de verhindering.
- d.
Indien de verhindering langer duurt dan 1 maand wordt de toelage teruggebracht naar 75%, na 2 maanden naar 50%, na 3 maanden naar 25% en komt na 4 maanden te vervallen.
Lid 5
Indien het salaris slechts gedeeltelijk wordt doorbetaald, wordt de in het eerste en vierde lid bedoelde vergoeding in dezelfde verhouding teruggebracht.
Lid 6
Ingeval van ongeoorloofd verzuim wordt geen toelage toegekend.
Artikel 4 Uitbetaling toelage
De uitbetaling van de toelage zal zoveel mogelijk gelijktijdig gebeuren met de maandelijkse salarisbetaling.
Artikel 5 Onvoorziene gevallen
Lid 1
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college een bijzondere voorziening treffen.
Lid 2
Het college beslist in alle gevallen over de uitleg van de bepalingen van deze regeling als er verschil van inzicht bestaat.
Artikel 6 Slotbepalingen
Lid 1
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.
Lid 2
Deze regeling kan worden aangehaald als “Uitvoeringsregeling vuilwerktoelage voor de huisvuilophaaldienst van de gemeente Rhenen 2016”.
Lid 3
Met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze regeling vervalt de " Regeling vuilwerktoelage voor de huisvuilophaaldienst van de gemeente Rhenen " welke is vastgesteld op 1 december 2008.
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rhenen op 21 januari 2016.
P.Bonthuis |
drs. J.A. van der Pas |
Gemeentesecretaris |
Burgemeester |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl