Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401974
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401974/1
Regeling vervallen per 01-01-2019
Regeling beschikbaarheidsdienst gemeente Rhenen 2016
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2018
Intitulé
Regeling beschikbaarheidsdienst gemeente Rhenen 2016Het college van de gemeente Rhenen,
besluit:
gelet op het gestelde in artikel 160 Gemeentewet,
gelet op hoofdstuk 3 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst;
gelet op de bereikte overeenstemming in de commissie voor Georganiseerd Overleg in de vergadering van 21 januari 2016,
vast te stellen de navolgende:
“ Regeling beschikbaarheidsdienst gemeente Rhenen 2016”
Artikel 1 Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
a. |
CAR/UWO: |
Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst voor de sector gemeenten. |
b. |
Belanghebbende: |
degene die op grond van artikel 2:1B, lid 2 onder c, van de CAR/UWO) schriftelijk wordt aangewezen tot het verrichten van beschikbaarheidsdiensten; |
c. |
Beschikbaarheidsdienst: |
het zich buiten de normaal geldende werktijden beschikbaar houden voor het verrichten van gladheidbestrijdings- en/of calamiteitendiensten. Van de belanghebbende wordt verwacht dat hij binnen redelijk tijdsbestek na oproep aanwezig kan zijn op de standplaats; |
d. |
Weekdienst: |
beschikbaarheidsdienst op maandag t/m vrijdag; |
e. |
Weekenddienst: |
beschikbaarheidsdienst op zaterdag , zondag en op de feestdagen genoemd in artikel 4:5, derde lid |
Artikel 2 Vergoeding
Lid 1
Voor het verrichten van beschikbaarheidsdiensten en de arbeid die hieruit voortvloeit wordt een vergoeding verstrekt in overeenstemming met het bepaalde in artikel 3:13 CAR-UWO.
Lid 2
Indien een medewerker daadwerkelijk werkzaamheden verricht, wordt indien van toepassing een vergoeding gegeven in overeenstemming met het bepaalde in 3:12 of 3:18 CAR-UWO.
Artikel 3 Rooster
Lid 1
Aan het begin van elk kalenderjaar, en voor de gladheidsbestrijding aan het begin van de periode waarin de beschikbaarheidsdienst gladheidbestrijding voorkomt, wordt onder verantwoordelijkheid van de manager een rooster voor de gehele jaar c.q. periode opgesteld.
Lid 2
In dit rooster wordt bepaald welke medewerkers gedurende de daarbij aangegeven weken met de beschikbaarheidsdienst belast zijn.
Artikel 4 Bijzonderheden i.v.m. verrichtten beschikbaarheidsdienst gladheidsbestrijding
Lid 1
Tijdens een beschikbaarheidsdienst in verband met gladheidsbestrijding hebben 1 controleur en 1 chauffeur c.q. 1 controleur/chauffeur dienst.
Lid 2
De daartoe aangewezen medewerker bepaalt dagelijks of er nachtelijk controle moet plaatsvinden.
Lid3
De medewerker die in het kader van de gladheidsbestrijding geen beschikbaarheidsdienst heeft maar wel oproepbaar is, ontvangt een premie van 2 uur indien deze medewerker door de verantwoordelijke functionaris wordt opgeroepen.
Lid 4
De vergoeding voor de controlewerkzaamheden en de premie als bedoeld in het derde lid tegen het uurloon behorende bij het maximum van schaal 5.
Artikel 5 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 6 Slotbepalingen
Lid 1
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.
Lid 2
Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling beschikbaarheidsdienst gemeente Rhenen 2016”.
Lid 3
Met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze regeling vervallen de " Regeling beschikbaarheidsdienst gladheidsbestrijding en de Regeling calamiteitentelefoon van de gemeente Rhenen " welke zijn vastgesteld op 1 december 2008.
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rhenen op 21 januari 2016.
P.Bonthuis |
drs. J.A. van der Pas |
Gemeentesecretaris |
Burgemeester |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl