Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401319
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401319/1
Regeling vervallen per 03-10-2017
Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie personen gemeente Enkhuizen
Geldend van 16-10-2015 t/m 02-10-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie personen gemeente EnkhuizenDit reglement regelt de gegevensverstrekking aan de afdelingen van de SED organisatie (gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland) en instanties met een maatschappelijk belang voor de gemeente Enkhuizen.
Onderstaand de tekst van het volledige reglement:
Burgemeester en wethouders van de gemeente Enkhuizen
Gelet op
- 1.
De artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet Basisregistratie personen (BRP)
- 2.
Wet bescherming persoonsgegevens
- 3.
Artikel 156 Gemeentewet
- 4.
Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie personen Enkhuizen (BRP Enkhuizen)
BESLUITEN:
vast te stellen het volgende reglement:
Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie personen Enkhuizen (BRP Enkhuizen)
Artikel 1 Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
-
1. Met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet Basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de Basisregistratie personen aan organen van de gemeente Enkhuizen worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de aan hen opgedragen wettelijke taken;
-
2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de Basisregistratie personen, ad hoc verstrekkingen, spontane verstrekkingen en selectieverstrekkingen.
-
3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken zijn vermeld in de bijlagen 1 en 2.
-
4. Via het Data distributiesysteem (DDS) worden gegevens vanuit de BRP rechtstreeks verstrekt aan de aangesloten applicaties (bijlage 3).
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
-
1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Enkhuizen en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Enkhuizen was, gegevens uit de Basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;
-
2. Over een ingezetene van de gemeente Enkhuizen kunnen gegevens uit de Basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
-
5. De Stichting Welwonen heeft voor de uitvoering van de taken van de woonruimteverdeling en de bestrijding van woonfraude een beperkt inzagerecht in de Basisregistratie personen. Zij maakt slechts gebruik van het inzagerecht om personen te raadplegen die woonachtig zijn in een huurwoning van de stichting. In een overeenkomst tussen de gemeente en de Stichting Welwonen zijn de voorwaarden beschreven. Maandelijks voert de privacybeheerder van de gemeente Enkhuizen een controle uit of het inzagerecht in overeenstemming met de daarvoor geldende afspraken wordt toegepast.
Artikel 3 Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen voor de gemeente Enkhuizen en categorieën van derden
-
1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijke belang voor de gemeente Enkhuizen worden aangewezen de werkzaamheden die zijn genoemd in bijlage 4;
-
2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën die zijn genoemd in bijlage 4.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit reglement treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking ;
-
2. Bijlage 1 van het reglement heeft terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2015;
-
3. Dit reglement kan worden aangehaald als: Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie personen Enkhuizen (BRP Enkhuizen)
Ondertekening
Bijlage 1
Lijst van organenvan de SED organisatie (binnengemeentelijke afdelingen van de gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland) met een raadpleegmogelijkheid in de Basisregistratie personen (BRP) van de drie gemeenten
De medewerkers van de volgende afdelingen/organisatieonderdelen van de SED organisatie hebben rechtstreeks toegang tot de BRP voor de uitvoering van de aan hen opgedragen wettelijke taken. Men heeft slechts inzage in de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deze wettelijke taken.
Afdeling/ Organisatieonderdeel |
Wettelijk kader |
Gegevensset BRP |
Afdeling Dienstverlening •Burgerzaken •Klant Contact Centrum (KCC) Afdeling Ruimte •Ruimtelijke ontwikkeling •Economische zaken •Vergunningen en handhaving •Ondersteuning Afdeling Leefomgeving •Realisatie •Beheer openbare ruimte •Ondersteuning •Uitvoering Afdeling Samenleving •Jeugd & onderwijs •Sport & cultuur •Maatschappelijke ondersteuning •Ondersteuning Afd eling Facilitair & vastgoed •Servicedesk •Inkoop •Informatie •Vastgoedbeheer |
Wet BRP, Kieswet, Besluit Burgerlijke Stand, Burgerlijk wetboek, Nationaliteitswetgeving, Wet op de lijkbezorging, Wet justitiële documentatie, Vreemdelingenwet, Paspoortwet en regelgeving rijbewijzen. Toekennen van onderscheidingen en huwelijksjubilarissen. Wet 29/09/1815 Instelling van de Orde van de Nederlandse Leeuw Wet 29/9/1815 instelling van de Orde van Oranje-Nassau en het Besluit van 10 mei 1995, nadere regels Orde van de Nederlandse Leeuw. •Bestemmingsplannen •Gebiedsvisies •Bouw- en woningtoezicht •Afgifte omgevingsvergunningen •Monumentenbeleid •Grondexploitatie •Beleid weekmarkt/marktveror-dening •Detailhandel/horeca •Economische zaken •Toerisme en recreatie •Bedrijventerreinen •Controle evenementen •Handhaving WABO •Afvalbeleid •Energiesubsidies •Welstandsbeleid •Gladheidbestrijding •Omgevingsvergunningen (inritten- en kapvergunning) •Instemmingsbesluiten voor kabels en leidingen (algemene verordening ondergrondse infrastructuur) •Verkeersbesluiten •Minimabeleid •Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) •Gezondheidsbeleid •Sport en cultuur •Jeugd en onderwijs •Applicatiebeheer •BAG beheer •Beheer zaaksysteem Green Valley •Registratie post- en archiefstukken •Faciliterende taken voor de organisatie, zoals het boekingssysteem van ruimten etc. •Informatiebeheer •Inkoop •Vastgoedbeheer •Havendienst |
Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben |
Afdeling Financiën & belastingen •Financieel beleid •Financieel beheer •Heffingen Afdeling Bestuursondersteuning •Secretariaat •Juridische zaken •OOV •Personeel & organisatie •Communicatie Afdeling Strategie & Innovatie Griffiers van de drie gemeenten |
•WOZ •Afhandeling van facturen (crediteuren) •Kwijtschelding belastingen •Debiteuren (nota’s maken en verzenden, inkomsten boeken) •Financieel beleid •Financieel advies •Begroting, voorjaars- en najaarsnota, jaarrekening en rapportages (planning en control cyclus) •Kadernota •Invordering (grafrechten, toeristenbelasting, leges) •Kadastrale mutaties •Agendabeheer colleges en MT •Kabinetswerkzaamheden •Personeel/salarisadmini-stratie •Openbare orde en veiligheid •Handhavingsbeleid •BIBOB beleid •Juridische zaken •Communicatieve taken •Projectiematige taken •Griffie taken |
Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben Alle persoonsgegevens die zij ter uitvoering van hun wettelijke en overige taken nodig hebben |
De verantwoordelijke (= het College van B&W) kan, indien noodzakelijk nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Alle organen van de SED organisatie beschikken hooguit over een beperkt gedeeltelijk inzagerecht.
Bijlage 2
Lijst van organen van de gemeente Enkhuizen waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de Basisregistratie personen
Afdeling/ Organisatieonderdeel |
Waarvoor |
Gegevensset |
Bestuursondersteuning • Bestuurssecretariaat |
Het verzenden/overbrengen van gelukwensen voor jubilea (40, 50, 60, 65, 70 en 75-jarige huwelijken en personen die in het lopende jaar 100 jaar worden. |
Selectiegegevens (40, 50, 60, 65, 70 en 75-jarige huwelijken en personen van 100 jaar en ouder): persoonsgegevens, verblijfplaatsgegevens, huwelijksgegevens, overlijdensgegevens |
Afdeling Welzijn van de gemeente Hoorn Bureau P1, Koninginnegracht 20, Den Haag |
De uitvoering van de regionale leerplichtadministratie en actualisatie van het bestand. Het uitvoeren van het parkeerbeleid van de gemeente Enkhuizen. Twee medewerkers van bureau P1 zijn daarbij benoemd als onbezoldigd ambtenaar in dienst van de gemeente Enkhuizen. Het bureau is belast met de uitgifte van de parkeervergunningen. |
Mutatiegegevens (personen in de leeftijd van 0 t/m 23 jaar): naamswijzigingen, wijzigingen in oudergegevens, vestigingen, binnenverhuizingen, vertrekken, emigraties en overlijden (aanlevering op alternatief medium) De naam- en adresgegevens van personen, woonachtig in het parkeervergunningengebied. |
Bijlage 3
Lijst van organen van de gemeente Enkhuizen waaraan, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, gegevens worden verstrekt.
Registratie |
Waarvoor |
Gegevensset |
GWS4all/Suite4WIZ |
Cliënten afdeling Samenleving |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken: •persoonsgegevens •huwelijksgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verblijfstitelgegevens •verwijsgegevens. |
Key2Financiën |
Debiteuren, crediteuren etc.. |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •en verwijsgegevens. |
HIS4@alll |
Belastingplichtigen en debiteuren (aflopend) |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken: •persoonsgegevens, •huwelijksgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens. |
GISVG |
Belastingplichtigen, aantal op adres |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken |
Key2Begraven |
Rechthebbenden graven, overledenen etc. |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens |
PIMS |
Salarisadministratie |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken. •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens |
BCT Corsa |
Het archiveren van poststukken (afslopend door zaaksysteem) |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken. •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens |
MVV-suite (VGS) |
Aanvragers vergunningen |
Via DDS gekoppeld aan Key2Burgerzaken. •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens |
Zaaksysteem Green Valley |
Het archiveren van poststukken en aanmaken van zaken in het kader van zaakgericht werken |
Gekoppeld aan Key2Burgerzaken. •persoonsgegevens •verblijfplaatsgegevens •overlijdensgegevens •verwijsgegevens |
Bijlage 4
Specificatie van artikel 3 van het BRP Reglement gemeente Enkhuizen.
Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om geheimhouding.
Gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Enkhuizen |
Categorie derde BRP |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme |
Bibliotheken |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen |
Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed |
Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen |
Maatschappelijke dienstverlening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Algemene en geestelijke gezondheidszorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Kinderopvangwerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Jeugdwelzijnswerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Ouderenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Gehandicaptenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Sociale werkvoorziening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Sociaal Juridische zorgverlening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Bevorderen inburgering |
Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus |
Migrantenhulp |
Migrantenorganisaties in de gemeente |
Ouderenondersteuning |
Ouderenorganisaties |
Onderlinge hulp patiënten |
Patiëntenverenigingen |
Bevorderen van sportgezondheid |
Sportverenigingen en organisaties |
Bevorderen van de zelfredzaamheid |
Thuiszorgorganisaties |
Maatschappelijke of filantropische doelen |
Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen |
Bevordering vrouwenwelzijn |
Vrouwenorganisaties |
Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude |
Woningcorporaties/ Stichting Welwonen Enkhuizen* |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
*maakt gebruik van een beperkt inzagerecht. Zie artikel 2, 5e lid.
Toelichting algemeen
Sinds 1 januari 2010 zijn alle overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) te betrekken. Burgers hoeven sindsdien ook niet meer de bij de basisregistratie bekende gegevens opnieuw te verstrekken bij contact met de overheid.
De wetgever heeft met ingang van 6 januari 2014 het wettelijk kader voor de GBA vervangen door dat van de Wet Basisregistratie personen (BRP). Dit heeft tot gevolg, dat het bestaande gemeentelijk kader voor de GBA-systemen aangepast moet worden aan de nieuwe wet en dat landelijk gegevens beschikbaar komen van personen die een relatie hebben met de Nederlandse overheid en/of niet in Nederland woonachtig zijn (RNI= Register van niet Ingezetenen).
Onder de GBA diende het gemeentebestuur bij of krachtens verordening kaders te stellen voor het gebruik van GBA-gegevens binnen de eigen organisatie en de verstrekking van gegevens aan bepaalde derden. Op grond van de Wet BRP is het verplicht kaders te stellen voor het verstrekken van gegevens aan derden.
De wetgever laat het aan het inzicht van het gemeentebestuur over, om dit al dan niet voor het intern gebruik van gegevens uit de Basisregistratie personen te doen. Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de het gemeentebestuur meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatievoorziening deel uitmaakt. Het onderhavige Reglement voorziet in een nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de Basisregistratie personen aan de organen van de gemeente Enkhuizen.
Dit reglement voorziet daarnaast in de aanwijzing van door derden verrichte werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Enkhuizen en van de categorieën van derden die dergelijke werkzaamheden verrichten ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt. Daarmee voldoet de gemeente Enkhuizen aan de vereisten zoals gesteld in de Wet BRP.
De gemeenteraad heeft besloten de regeling van verstrekkingen aan derden en aan organen van de gemeente Enkhuizen over te laten aan het college van burgemeester en wethouders. De regeling van de verstrekkingen aan derden heeft de raad gedelegeerd aan burgemeester en wethouders op grond van zijn bevoegdheid genoemd in artikel 156 Gemeentewet.
Vanaf 1 januari 2015 zijn de gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland ambtelijk gefuseerd. Deze ambtelijke fusie is bekend onder de naam SED organisatie. Dit betekent dat de medewerkers van de SED organisatie toegang hebben tot de drie gemeentelijke systemen van de BRP.
Begripsbepalingen
De begrippen uit de Wet BRP die relevant zijn voor de inhoud van dit reglement, zijn integraal overgenomen van artikel 1.1 Wet BRP. Het betreft de begrippen Basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene en derde.
Basisregistratie
Juridisch gezien is sprake van één Basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit centrale door het rijk beheerde en lokale door de gemeente Enkhuizen beheerde voorzieningen. In de loop van de komende jaren zullen de lokale voorzieningen opgaan in één centrale voorziening.
Ingeschrevene en ingezetene
De ingeschrevene is een persoon van wie een persoonslijst is opgenomen in de basisregistratie.
Dat kunnen personen zijn die niet in Nederland woonachtig zijn, maar wel een relatie hebben met de Nederlandse overheid. De ingezetene is de ingeschrevene die zijn woonplaats heeft in de gemeente Enkhuizen.
Derde
Een derde is elke natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1. Verstrekking aan een orgaan van de gemeente
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) verstrekt de gemeente voor de uitvoering van haar taken, gegevens van personen die wel in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Enkhuizen
woonachtig zijn. Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd
op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Enkhuizen op grond
van artikel 3.2 Wet BRP.
Zolang de Wet BRP door de gemeente Enkhuizen wordt uitgevoerd met behulp van de systemen die zij al gebruikte onder het regime van de wet GBA, is er met betrekking tot de eigen inwoners nog geen sprake van systematische verstrekking van persoonsgegevens door de minister van BZK. De gemeente Enkhuizen beschikt immers nog over de persoonsgegevens van haar eigen inwoners.
Voor het gebruik van gegevens van personen die in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Enkhuizen woonachtig zijn, moet de gemeente Enkhuizen het autorisatiebesluit van de minister van BZK in acht nemen.
Artikel 2 en 3. Gegevensverstrekking aan derden
Derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Enkhuizen. De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden al voorzien in de wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is het gemeentebestuur bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Enkhuizen. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die betreffende werkzaamheden uitvoeren.
Derden met schriftelijke toestemming
Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.
Beperkte set aan gegevens
Op grond van artikel 3.9, lid 4 van de wet kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
Het Reglement BRP gemeente Enkhuizen, waarmee dit reglement kan worden geciteerd, treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
Aan de bijlage 1 van het reglement wordt terugwerkende kracht toegekend tot en met 1 januari 2015, te weten de datum waarop de SED organisatie tot stand is gekomen.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl