Regeling vervallen per 23-12-2014

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 01-01-2010 t/m 22-12-2014

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Onderwerp:

Verordening GBA

Datum 17 december 2009

Besluitnr 09.09 B5

De raad van de gemeente Heumen in openbare vergadering bijeen;

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 24 november 2009,

gelet op de artikelen 3b, 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

BESLUIT:

vast te stellen de volgende verordening:

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1

  • 1.

    Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

    • Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1.

    Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

    • Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 28 november 2002 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2010.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Veror­dening GBA).

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 17 december 2009.
MW
Malden,
DE RAAD VOORNOEMD;
De raadsgriffier,
L. Bosland.
De burgemeester,
drs. J. van Zomeren.