Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR392368
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR392368/1
Vervangingsregeling directie en management gemeente Waalwijk
Geldend van 01-01-2016 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2016
Intitulé
‘Vervangingsregeling directie en management van de gemeente Waalwijk’‘Vervangingsregeling directie en management van de gemeente Waalwijk’
Het college van Waalwijk, gelet op de artikel 3 van het “Mandaatbesluit gemeente Waalwijk 2016’, besluit vast te stellen de: ‘vervangingsregeling directie en management van de gemeente Waalwijk’.
Paragraaf 1. Vervanging leden directieteam
Art. 1. Aanwijzing plaatsvervanger directieteam (DT)
- 1.
Het directielid draagt zorg voor een adequate vervanging bij diens afwezigheid.
- 2.
Hij/zij wijst daartoe een plaatsvervanger aan.
- 3.
Als plaatsvervanger kan uitsluitend het andere lid van het DT optreden of een vooraf aangewezen teammanager of programmamanager.
Art. 2. Bevoegdheden en beperkingen
- 1.
De plaatsvervanger is bevoegd de taken en verantwoordelijkheden van het directielid uit te oefenen bij diens afwezigheid.
- 2.
Het te vervangen directielid kan beperkingen stellen aan de uitoefening van diens taken en verantwoordelijkheden voor de plaatsvervanger.
- 3.
De beperkingen als bedoeld in het vorige lid worden alsdan schriftelijk vastgelegd.
- 4.
Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de woorden ‘plaatsvervangend’, gevolgd door functie en eigen naam.
Art. 3. Vergoeding
Voor het plaatsvervangerschap wordt geen financiële vergoeding toegekend, rekening houdend met het gestelde in artikel 3:1:2 CAR-UWO.
Vervanging leden directieteam |
||
Functie |
1e vervanger |
2e vervanger |
Algemeen directeur/gemeentesecretaris |
Directeur |
Teammanager HRM & Ondersteuning |
Directeur |
Algemeen directeur/gemeentesecretaris |
Teammanager HRM & Ondersteuning |
Paragraaf 2. Vervanging management programmamanagers
Art. 4. Aanwijzing plaatsvervangers programmamanagers
- 1.
De programmamanager draagt zorg voor een adequate vervanging bij diens afwezigheid.
- 2.
Hij/zij wijst daartoe een eerste en een tweede plaatsvervangend programmamanager aan.
- 3.
Als eerste en tweede plaatsvervangend programmamanager kunnen uitsluitend programmamanagers worden aangewezen. Uitsluitend met toestemming van het DT kan hiervan worden afgeweken.
Vervanging leden management programmamanagers |
||
Programmamanager |
1e vervanger |
2e vervanger |
Veiligheid |
Economie |
Binnenstad |
Economie |
Binnenstad |
Veiligheid |
Binnenstad |
Veiligheid |
Economie |
Paragraaf 3. Vervanging management projectleiders
Art. 4. Aanwijzing plaatsvervangers projectleiders
- 4.
De projectleider draagt zorg voor een adequate vervanging bij diens afwezigheid.
- 5.
Hij/zij wijst daartoe een eerste en een tweede plaatsvervangend medewerker aan binnen zijn/haar project.
Vervanging projectleiders |
||
Projectleider |
1e vervanger |
2e vervanger |
Strategisch projectleider interne verzelfstandiging |
Medewerker die belast is met werkzaamheden sturingsfilosofie Vanzelfsprekend Waalwijk |
Projectleider Vanzelfsprekend Waalwijk |
Vanzelfsprekend Waalwijk |
Projectleider interne verzelfstandiging |
Medewerker die belast is met werkzaamheden sturingsfilosofie Vanzelfsprekend Waalwijk |
Bij afwezigheid van één van de projectleiders wordt voor het ondertekenen van stukken de bevoegdheid overgedragen aan de 1e of 2e vervanger.
Paragraaf 4. Vervanging management teammanagers
Art. 5. Aanwijzing plaatsvervangers teammanagers
- 1.
De teammanager draagt zorg voor een adequate vervanging bij diens afwezigheid.
- 2.
Hij/zij wijst daartoe een eerste en een tweede plaatsvervangend teammanager aan.
- 3.
Als plaatsvervangend teammanager kunnen uitsluitend teammanagers worden aangewezen. Uitsluitend met toestemming van het DT kan hiervan worden afgeweken.
Vervanging leden management teammanagers |
||
Teammanager |
1e vervanger |
2e vervanger |
Publiekszaken |
WijZ |
HRM & Ondersteuning |
WijZ |
Publiekszaken |
Maatschappelijke Ontwikkeling |
Maatschappelijke Ontwikkeling |
Ruimte, Economie en Werk |
Beheer Openbare Ruimte & Vastgoed |
Ruimte, Economie en Werk |
Maatschappelijke Ontwikkeling |
Ontwerp Openbare Ruimte |
Leefbaarheid, Toezicht & Handhaving |
Vergunningverlening & Belastingen |
Sportbedrijf |
Vergunningverlening & Belastingen |
Leefbaarheid, Toezicht & Handhaving |
Buitendienst |
Ontwerp Openbare Ruimte |
Beheer Openbare Ruimte & Vastgoed |
Vergunningverlening & Belastingen |
Beheer Openbare Ruimte & Vastgoed |
Ontwerp Openbare Ruimte |
Leefbaarheid, Toezicht & Handhaving |
Sportbedrijf |
Buitendienst |
Ruimte, Economie en Werk |
Buitendienst |
Sportbedrijf |
Financiën, Inkoop & Subsidie |
Informatie beheer & Facilitaire zaken |
ICT |
WijZ |
ICT |
Informatie beheer & Facilitaire zaken |
Publiekszaken |
Financiën, Inkoop & Subsidie |
HRM & Ondersteuning |
ICT |
HRM & Ondersteuning |
Financiën, Inkoop & Subsidie |
Informatie beheer & Facilitaire zaken |
Art. 6. Bevoegdheden en beperkingen
- 1.
De plaatsvervanger is bevoegd de taken en verantwoordelijkheden van de teammanagers, programmamanagers en projectleiders uit te oefenen bij diens afwezigheid; de tweede plaatsvervanger is daartoe bevoegd bij afwezigheid van de eerste plaatsvervanger.
- 2.
De teammanager, programmamanager en projectleider kan beperkingen stellen aan de uitoefening van diens taken en verantwoordelijkheden voor de eerste en tweede plaatsvervanger, ieder afzonderlijk.
- 3.
De beperkingen als bedoeld in het vorige lid worden dan schriftelijk vastgelegd.
- 4.
Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de woorden ‘plaatsvervangend’, gevolgd door functie en eigen naam.
Art. 7. Aanwezigheid
- 1.
De teammanager, programmamanager of projectleider draagt er zoveel mogelijk zorg voor dat bij diens afwezigheid de eerste plaatsvervanger aanwezig is.
- 2.
Indien de teammanager, programmamanager of projectleider ook de eerste plaatsvervanger afwezig is, is op zijn minst de tweede plaatsvervanger aanwezig.
Art. 8. Vergoeding
Voor het plaatsvervangerschap wordt geen financiële vergoeding toegekend, rekening houdend met het gestelde in artikel 3:1:2 CAR-UWO.
Paragraaf 5. Slotbepalingen
Art. 1. Onvoorzien
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist de algemeen directeur/gemeentesecretaris en treft deze zo nodig maatregelen.
Art. 2. Inwerkingtreding
Met deze regeling wordt de regeling ‘Vervangingsregeling directie en management van de gemeente Waalwijk 2012 ingetrokken.
Deze regeling treedt op 1 januari 2016 in werking.
Art. 3. Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: ‘Vervangingsregeling directie en management van de gemeente Waalwijk’.
Vastgesteld door het college van Waalwijk in de vergadering van: 24 november 2015
Het college van Waalwijk,
de secretaris, de burgemeester,
J.Lagendijk, drs. A.M.P. Kleijngeld
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl