Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR384407
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR384407/1
Regeling vervallen per 07-12-2017
Ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2016 van gedeputeerde staten aan de sector Kabinet
Geldend van 01-01-2016 t/m 06-12-2017
Intitulé
Ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2016 van gedeputeerde staten aan de sector KabinetDe provinciesecretaris van Noord-Holland;
Besluit vast te stellen:
Ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2016 van gedeputeerde staten aan de sector Kabinet
Artikel 1
De provinciesecretaris verleent ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan het hoofd Kabinet en zijn plaatsvervanger en aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 2
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laatste niveau waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 3
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 4
Het besluit ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2011 van gedeputeerde staten aan de sector Kabinet wordt ingetrokken.
Artikel 5
Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit Ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2016 van gedeputeerde staten aan de sector Kabinet.
Artikel 6
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2016.
Ondertekening
BIJLAGE I
als genoemd in artikel 1 van het Besluit Ondermandaat, volmacht en machtiging Noord-Holland 2016 van gedeputeerde staten aan de sector Kabinet
De hieronder vermelde bevoegdheid tot |
wordt namens gedeputeerde staten en de CdK uitgeoefend door |
Onder de volgende voorwaarde |
||
1 |
BESLUITEN ALGEMEEN Bezwaar en beroep |
|||
1.1 |
Het vaststellen/indienen van verweerschriften en zienswijzen in het kader van beroepsprocedures bij de administratieve rechter en de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, voor zover sprake is van eerste aanleg. |
Sectormanager |
De inhoud van het verweerschrift wordt in bestuurlijk gevoelige procedures door de portefeuillehouder gefiatteerd. Vaststellen/indienen verweerschrift in hoger beroep minimaal op niveau van hoofd Kabinet. |
|
1.2 |
Het vaststellen van verweerschriften ten behoeve van de bezwaarschriftenprocedure bij de HAC |
Sectormanager |
Indien het primaire besluit is genomen in ‘blauw’ of ‘rood’ wordt het bezwaar gemeld aan de portefeuillehouder. Deze fiatteert de inhoud van het verweerschrift. |
|
2 |
BESLUITEN ALGEMEEN Bestuursrechtelijke besluiten en correspondentie en overige contacten |
|||
2.1 |
Beslissen tot het doorzenden van stukken op grond van artikel 2:3 van de Awb. |
Medewerker vanaf schaal 10 |
||
2.2 |
Het sturen van een ontvangstbevestiging. |
Elke medewerker |
||
2.3 |
Het verzoeken om aanvullende gegevens en het stellen van een termijn op grond van art. 4:5 Awb, waarbinnen aanvraag kan worden aangevuld. |
Elke medewerker |
||
2.4 |
Besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag op grond van art. 4:5 Awb. |
Sectormanager |
||
2.5 |
Het voeren van correspondentie over Awb-procedures van ontheffingen, en goedkeuringen (uitnodigingen, toezending verslagen e.d.) niet zijnde correspondentie in het kader van bezwaarschriftprocedure. |
Elke medewerker |
||
2.6 |
Beantwoorden van vragen (schriftelijk). |
Teamsenior |
Met uitzondering van schriftelijke vragen van PS-leden. |
|
2.7 |
Het schriftelijk opvragen van inlichtingen, stukken in het kader van de voorbereiding van besluitvorming ten aanzien van beroepschriften, goedkeuring, etc. |
Elke medewerker |
||
2.8 |
Het voor kennisgeving aannemen van daarvoor in aanmerking komende stukken. |
Elke medewerker |
||
2.9 |
Het schriftelijk beantwoorden van reacties naar aanleiding van inspraak/voorlichtingsbijeenkomsten. |
Teamsenior |
Indien de beantwoording geen onderdeel uitmaakt van een door GS te volgen procedure. |
|
2.10 |
Besluiten tot het verdagen van de beslissing op een Wob verzoek op grond van artikel 6, tweede lid van de Wob |
Hoofd Kabinet |
LET OP: Het weigeren op een Wob verzoek is op het niveau van de provinciesecretaris |
|
3 |
BESLUITEN ALGEMEEN Bevoegdheden aangaan privaatrechtelijke rechtshandelingen Nota bene: de ondertekening van de brief &contract geschiedt namens Commissaris der Koning! |
|||
3.1 |
Besluiten over aanbesteding/inkoop van leveringen en diensten waarvan de totale projectkosten maximaal € 50.000,- zijn. |
Sectormanager |
||
3.2 |
Het uitbrengen van een offerteaanvraag (= uitschrijven van een aanbesteding). |
Teamsenior |
||
3.3 |
Het nemen van een publicatiebesluit t.b.v. de aanbesteding. |
Hoofd Kabinet |
||
3.4 |
Het besluit om af te wijken van de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV Provincies 2013). |
Hoofd Kabinet |
Voorafgaand aan het besluit dient verplicht advies te worden gevraagd aan de sector Inkoop. |
|
3.5 |
Besluiten tot het aangaan van overige privaatrechtelijke rechtshandelingen niet zijnde beslissingen over aanbesteding en inkoop van levering van diensten. |
Sectormanager |
Mits de financiële consequenties niet groter zijn dan € 12.500,-. |
|
4 |
BESLUITEN SECTOR INTERBESTUURLIJK TOEZICHT Wet revitalisering generiek toezicht |
|||
4.1 |
Het voeren van correspondentie van procedurele en informatieve aard met besturen en ambtenaren van gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen in het kader van het interbestuurlijk toezicht. |
Elke medewerker van de sector IBT |
||
4.2 |
Het behandelen van klachten en verzoeken om bemiddeling van burgers, bedrijven, instellingen en raadsleden over besturen van gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen in het kader van het interbestuurlijk toezicht. |
Sectormanager |
||
4.3 |
Het vaststellen en verzenden van circulaires van technische aard aan gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen in het kader van interbestuurlijk toezicht. |
Teamsenior |
||
4.4 |
Het besluiten tot verdaging van besluiten in het kader van interbestuurlijk toezicht. |
Sectormanager |
||
4.5 |
Het vastleggen van afspraken met gemeenten over verbeteringen in het kader van het voldoen aan de wettelijke vereisten. |
Sectormanager |
Voor zover deze besluiten passen binnen het vastgestelde beleid en voor zover er geen bestuurlijke gevoeligheden in het geding zijn; dan in blauw |
|
5 |
besluiten sector interbestuurlijk toezicht Toezicht andere overheden |
|||
5.1 |
Het besluiten tot verdaging van besluiten in het kader van financieel toezicht. |
Teamsenior |
||
5.2 |
Het goedkeuren van besluiten van gemeenten en gemeenschappelijke regelingen tot oprichten van of deelnemen in privaatrechtelijke rechtspersonen. |
Sectormanager |
||
5.3 |
Het verlenen van ontheffingen op grond van art 15 Gemeentewet en 3:43 BW. |
Sectormanager |
Voor zover er geen bestuurlijke gevoeligheden in het geding zijn; dan in blauw/niveau gedeputeerde |
|
5.4 |
Het vaststellen en verzenden van circulaires van technische aard aan gemeenten en gemeenschappelijke regelingen in het kader van financieel toezicht. |
Teamsenior |
||
5.5 |
Het goedkeuren van begrotingswijzigingen van gemeenten, en gemeenschappelijke regelingen in het kader van financieel toezicht |
Teamsenior |
Als er zienswijzen zijn ingebracht: sectormanager; NB gedeeltelijke goedkeuringen en afkeuringen in GS-plenair |
|
5.6 |
Het geven van een machtiging aan gemeenten en gemeenschappelijke regelingen in het kader van financieel toezicht tot het doen van uitgaven zonder goedgekeurde begroting. |
Teamsenior |
Machtigingen van algemene aard (zgn. moederbesluiten) vallend onder preventief toezicht: in blauw. |
|
5.7 |
Het verlenen van ontheffingen in het kader van de wet Fido. |
Teamsenior |
||
6 |
BESLUITEN SECTOR INTERBESTUURLIJK TOEZICHT Archiefwet |
|||
6.1 |
Aan gemeenten en gemeenschappelijke regelingen en waterschappen verklaren de ontvangen Archiefverordening in orde te hebben bevonden. |
Sectormanager |
Op basis van artikel 30, 32, tweede lid, 35, eerste lid, 37, tweede lid en 40 Archiefwet |
|
6.2 |
Het geven van machtiging bij opschorting van overbrenging van archieven ouder dan twintig jaar. |
Sectormanager |
Op basis van artikel 13, derde lid Archiefwet |
|
6.3 |
Het geven van goedkeuring bij het verlengen van de maximale termijn van 75 jaar van beperkte openbaarheid van archieven. |
Sectormanager |
Op basis van artikel 15, vierde lid Archiefwet |
|
7 |
BIBOB |
|||
7.1 |
Een betrokkene op basis van artikel 4 van de Wet Bibob verzoeken om een vragenformulier volledig in te vullen ofwel aanvullende gegevens aan te leveren. |
Medewerker Eenheid Screening en BewakingsAanpak vanaf schaal 10 |
||
7.2 |
De officier van Justitie op basis van artikel 26 van de Wet Bibob verzoeken of hij de provincie Noord-Holland wil wijzen op de wenselijkheid het Bureau BIBOB om een advies te vragen. |
Medewerker Eenheid Screening en BewakingsAanpak vanaf schaal 10 |
||
7.3 |
Een betrokkene op basis van artikel 31 van de Wet Bibob informeren dat de wettelijke termijn waarbinnen de beschikking dient te worden gegeven, wordt opgeschort. |
Medewerker Eenheid Screening en BewakingsAanpak vanaf schaal 10 |
||
7.4 |
Een betrokkene op basis van artikel 32 van de Wet Bibob informeren dat het Bureau BIBOB om advies is verzocht. |
Medewerker Eenheid Screening en BewakingsAanpak vanaf schaal 10 |
||
7.5 |
Een betrokkene op basis van artikel 33 lid 1 en lid 3 van de Wet Bibob in de gelegenheid brengen zijn zienswijze naar voren te brengen. |
Medewerker Eenheid Screening en BewakingsAanpak vanaf schaal 10 |
8 |
Kabinetszaken Wet Veiligheidsregio’s |
||
8.1 |
Het inwinnen en verstrekken van inlichtingen en advies op grond van artikel 41 - 43 van de Wet Veiligheidsregio’s. |
Medewerker kabinetszaken vanaf schaal 10 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl