Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR384383
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR384383/2
Regeling vervallen per 18-12-2019
Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016
Geldend van 01-07-2016 t/m 26-04-2017
Intitulé
Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016De provinciesecretaris van Noord-Holland;
Besluit:
Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 201 6
Artikel 1
Onverminderd de artikel 5 tot en met 9 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten Noord-Holland 2012 verleent de provinciesecretaris ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Beleid en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Beleid.
Artikel 2
De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 3
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 4
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 5
Het besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2013 wordt ingetrokken.
Artikel 6
Dit besluit wordt aangehaald als besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016
Artikel 7
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2016.
Ondertekening
BIJLAGE I
als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016
|
De hieronder vermelde bevoegdheid: |
wordt namens gedeputeerde staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door: |
onder de volgende voorwaarde: |
1. Bezwaar en beroep |
|||
a |
Vaststellen/indienen verweerschriften in het kader van beroepsprocedures |
Directeur |
|
b |
Vaststellen verweerschriften bij de HAC |
Directeur |
Indien het primaire besluit is genomen in “blauw” of “rood” wordt het bezwaar gemeld aan de portefeuillehouder. Deze fiatteert de inhoud van het verweerschrift in het stafoverleg met de sectormanagers. |
|
|||
2. Correspondentie en overige contacten |
|||
a |
Besluiten/handelingen tot: sturen ontvangstbevestiging, doorzenden ingezonden stukken |
Administratieve medewerker |
|
b |
Verzending van uitnodigingen en agenda’s voor ambtelijk overleg met andere bestuursorganen |
Sectormanagers, projectleiders, programmamanagers, beleidsadviseurs of beleidsmedewerkers |
|
c |
Besluiten, mededelingen en overige correspondentie van eenvoudige of procedurele aard, kennisgevingen, verdagingbesluiten, ter inzage leggingen van definitieve besluiten, afhandelingen van eenvoudige klachten en verzoeken om advies
overige correspondentie van eenvoudige of procedurele aard |
Sectormanager
Alle medewerkers van Beleid |
|
d |
Verzoeken aan de gemeenten om de halfjaarlijkse verslaglegging inzake huisvesting van statushouders in te dienen (art. 60f Huisvestingswet) |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
|
|||
3. Bevoegdheden zonder financiële gevolgen |
|||
a |
Vaststelling en bekendmaking kadastrale grensbeschrijvingen |
Sectormanager |
|
b |
Behandeling van klachten en verzoeken om bemiddeling van burgers, bedrijven, instelling en raadsleden over besturen van gemeenten en gemeenschappelijke regelingen |
Sectormanager |
|
c |
Vaststellen en indienen van rapportages (tussentijdse verantwoording en actualisatie) in het kader van de subsidieregeling programmafinanciering Externe Veiligheid 2011-2014 |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
De jaarverantwoording wordt vastgesteld door de portefeuillehouder Milieu, de eindverantwoording wordt vastgesteld door GS en ter informatie aangeboden aan PS |
d |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van gebruikersovereenkomsten waarmee derden wordt toegestaan digitale gegevensbestanden te gebruiken. |
Medewerker sector Onderzoek en Informatie |
vanaf schaal 11 |
e |
(Het besluit inzake) het verlenen van een schriftelijke toestemming als bedoeld in artikel 21 van de Visserijwet |
Sectormanager Grond |
|
f |
(Het besluit inzake) het verlenen van een collectieve loopvergunning voor het betreden van de waterkant t.b.v. het sportvissen |
Sectormanager Grond |
|
|
4. BESLUITEN SECTOR -Ruimtelijke Ordening |
||
a |
Het verlenen van een verklaring van geen bezwaar als genoemd in art. 19, lid 1, WRO. |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
1.Bij weigering in GS-plenair 2.Indien bij de gemeente tegen de aanvraag om vrijstelling zienswijzen zijn ingediend: sectormanager. |
b |
Het verlenen van verklaring van geen bezwaar (artikel 19 lid 2 WRO). |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
a. Bevoegdheid op grond van de notitie “Beleid artikel 19 WRO”. b. Bij weigeringen in GS-plenair. c. Indien zienswijzen zijn ingediend: sectormanager. |
c |
Het vaststellen van hogere grenswaarden geluidhinder (Wet geluidhinder). |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
a. Bij weigering tot vaststelling van hogere grenswaarden besluitvorming op portefeuillehouderniveau. b. Indien zienswijzen zijn ingediend: sectormanager. |
d |
Indienen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3.8, eerste lid, onder d, van de Wet ruimtelijke ordening. |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
a. Feitelijke besluitvorming in het stafoverleg van de portefeuillehouder, bij portefeuillehouder overstijgende zienswijzen afstemming met de betrokken portefeuillehouder(s), halfjaarlijkse rapportage over zienswijzen in GS. |
|
|
|
|
|
Wet Luchtvaart en besluit Luchtvaart |
||
|
Het voorbereiden van de besluiten van PS |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
|
5. Bevoegdheden i.h.k.v. inkoop en aanbesteding |
|||
a |
Het inwinnen van externe adviezen t.b.v. het opstellen en uitwerken van een plan, een Programma van Eisen en een bestek
|
Sectormanager |
Op basis van goedgekeurde interne opdracht (intake-formulier of plan van aanpak Schatkist). V.w.b. werken: op basis van een goedgekeurd voorbereidingskrediet. |
b |
Het vaststellen van een Programma van Eisen, een (voor-)ontwerp, een raming en een bestek
|
Sectormanager |
|
c |
Het uitbrengen van een offerteaanvraag (= uitschrijven van een aanbesteding)
|
Medewerker |
Binnen vastgesteld Directieplan |
d |
Het voeren van besprekingen in offertetraject |
Sectormanagers, projectleiders, programmamanagers of medewerkers die functioneel belast zijn met het onderwerp |
Contractbesprekingen worden altijd aangegaan onder uitdrukkelijk voorbehoud van instemming van degene, die bevoegd om te besluiten het contract aan te gaan. |
e |
Het vaststellen van een Nota van Inlichtingen |
Sectormanager |
|
f |
Het vaststellen van een proces-verbaal
|
Sectormanager |
|
g |
Het nemen van besluit tot opdrachtverlening / gunning; het aangaan van contracten
|
Sectormanager |
≤ € 45.000 * |
|
|
||
h |
Het afwijzen van niet geselecteerde inschrijvers
|
Sectormanager |
|
i |
Het vragen van offertes binnen een afgesloten raamcontract
|
Medewerker |
Binnen het kader van het raamcontract |
j |
Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen ten behoeve van het project |
Sectormanager |
In overleg met de betrokken directies/sectoren. |
k |
Het nemen van een publicatiebesluit
|
Sectormanager, projectleiders, programmamanagers of beleidsadviseurs |
Vanaf schaal 12
|
l |
Het nemen van een besluit tot meer- of minderwerk
|
Sectormanager |
In totaal tot een maximum van 10 % van de opdracht. Bij twijfel of sprake is van een nieuwe opdracht of aanbesteding wordt vooraf juridisch advies ingewonnen. |
m |
Het besluit om af te wijken van de Algemene Inkoopvoorwaarden P4.
|
De directeur |
Voorafgaand aan het besluit dient verplicht advies te worden gevraagd aan de sector Inkoop |
n |
Het indienen van declaraties voor verrichte leveringen en diensten bij derden
|
Sectormanager |
In overleg met sector Administratieve en Financiële Dienstverlening |
|
|||
6. overige besluiten met financiële gevolgen |
|||
a |
Besluit tot en opdrachten tot plaatsing en betaling van advertenties i.v.m. gebiedsindeling Wgr en gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
Tot een bedrag van € 12.500,- . Daarboven de sectormanager die als plaatsvervangend directeur Beleid is aangewezen |
b |
Aanvragen offertes, geven van opdrachten en betaalbaarstellingen aan het Kadaster in het kader van gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
Als het gaat om het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen tot een bedrag van € 12.500,- ; daarboven de sectormanager die als plaatsvervangend directeur Beleid is aangewezen |
c |
Publicatie gemeentelijke herindeling en gebiedsindeling Wgr o.g.v. resp. wet Arhi en Wgr. |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
|
d |
Het besluit tot het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen en het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Sectormanager
Directeur |
Mits de financiële consequenties niet groter zijn dan € 12.500,--
Mits de financiële consequenties niet groter zijn dan €1.000.000 |
7. Besluiten aangaande aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid onderdeel k, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland 2012, pachtovereenkomsten, huurovereenkomsten of de vestiging van zakelijke rechten. |
|||
1 |
Besluiten aangaande aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid, onderdeel k, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland 2012, pachtovereenkomsten, huurovereenkomsten of de vestiging van zakelijke rechten |
Tot € 250.000,-- Sectormanager Grond
|
Tot € 1.000.000,-- Directeur Beleid |
2
|
Betaalbaarstelling van nota’s van afrekening van notaris in geval van grondtransacties |
Tot € 250.000,-- Sectormanager Grond |
Tot € 5.000.000,-- Dir Directeur Beleid
|
3 |
Besluiten tot het aangaan van gebruiksovereenkomsten |
Sectormanager Grond |
|
4 |
Het verzoeken om rectificatie in akten |
Sectormanager Grond |
|
5 |
Het doen van opgaven/jaarlijkse aangiften inzake gemeentelijke en waterschapsheffingen voor provinciale eigendommen |
Sectormanager Grond |
|
6 |
Het tekenen van grondgebruikverklaringen |
Sectormanager Grond |
|
7 |
Het goedkeuren van voorstellen tot aankooptransacties, opgesteld op basis van het Handelingskader ILG en Grond |
Tot € 250.000,- Sectormanager Grond |
Tot € 1.000.000,-- Directeur Beleid |
Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd onder 5,6 en 7 tevens het aangaan van
financiële verplichtingen inhoudt, zijn degene aan wie ondermandaat en volmacht is verleend
slechts bevoegd met in achtneming van de hierna vermelde grenzen.
Ondergemanda- teerde |
Inkoop/ aanbesteding werken |
Onroerende zaak transacties |
Inkoop/aan-besteding levering van diensten |
(andere) Privaat- rechtelijke rechts- handelingen |
Directeur |
≤ € 5.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
|
|
|
|
|
Sectormanager Grond |
|
≤ € 250.000,- |
|
|
Sectormanager |
≤ € 45.0001 |
|
≤ € 45.0001 |
≤ € 12.500,- |
* Per 1 maart 2016 is het digitaal inkoopproces ingevoerd voor inkopen tot een bedrag van € 45.000,-
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl