Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR383251
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR383251/2
Regeling vervallen per 01-01-2024
Ondermandaatbesluit 2016
Geldend van 29-09-2016 t/m 31-12-2023
Intitulé
Ondermandaatbesluit 2016De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gezien het advies van de afdeling BDV d.d. 20 november 2015;
gelet op het Mandaatbesluit 2016 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 17 november 2015, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;;
besluiten:
ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met IX van dit besluit.
Ondertekening
Pijnacker, 24 november 2015
Bijlage I Alle afdelingen.
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
I.1 |
A3 |
In de gelegenheid stellen van: a.belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures b.een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenprocedures |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.2 |
A5 |
Besluiten tot: a.het In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen b.de aanvraag niet te behandelen |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.3 |
A6 |
Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.4 |
A7 |
Verdagen beslissing op bezwaarschriften |
Medewerkers van de afdelingen |
|
I.5 |
A8 |
Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg |
Medewerkers van de afdelingen |
|
Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
II.1 |
PZGB2 |
Verstrekken bewijs van in leven zijn |
Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken |
|
II.2 |
PZGB3 |
Uitoefenen overige bevoegdheden Wet basisregistratie personen, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden |
Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en medewerkers Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer |
|
II.3 |
PZGB6 |
Verstrekken van kiezerspas en volmacht |
Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer |
|
II.4 |
PZGB7 |
Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus |
Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken |
|
II.5 |
PZGB8 |
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters |
Teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn, de teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en de teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer.
Klantadviseurs B en C van de Frontoffice Publiekszaken voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken |
|
II.6 |
PZGB9 |
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen |
Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken |
|
II.7 |
PZGB10 |
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek |
Ondermandaat toegestaan aan de Klantadviseur B en C van de Frontoffice Publiekszaken |
|
II.8 |
PZGB12 |
Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap |
Klantadviseur B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013. |
|
Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
III.1 |
PZMZ1 |
Het nemen van beslissingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het terrein van de sociale voorzieningen en inburgering en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken TeamleiderFrontoffice Publiekszaken, 1e lijn Teamleider Kernteams en Regieteam Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken |
|
III.2 |
PZMZ2 |
Urgentieverklaring woningzoekende |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting. |
III.3 |
PZMZ3 |
a.Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen b.Het afgeven van de gemeentelijke verklaring in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
|
III.4 |
PZMZ4 |
Vergoeding voor leerlingenvervoer |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
|
III.6 |
PZMZ6 |
Gehandicaptenparkeerkaart |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken, 1e lijn |
|
Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IV.1 |
PZRZ1 |
In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
Indien het verzoek ontvankelijk is. |
IV.1 |
PZRZ1 |
Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, anders dan PZMBW1 (aanlegvergunningen; principeverzoeken; verzoeken om ontheffing) |
Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
IV.2 |
PZRZ2 |
Huisvestingsvergunning particulieren |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
IV.3 |
PZRZ4 |
Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten |
Senior beleidsmedewerker Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken en overige beleidsmedewerkers van de Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
IV.4 |
PZRZ5 |
Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken |
|
IV.5 |
PZRZ6 |
Startersleningen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
V.1 |
PZMBW1 |
Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken |
|
V.2 |
PZMBW2 |
Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn, team Ruimtelijke zaken |
|
V.3 |
PZMBW3 |
Correspondentie betreffende een sloopmelding |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn team Ruimtelijke Zaken |
|
Bijlage VI Afdeling Interne Dienstverlening
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VI.1 |
IDV1 |
Bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a)het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b)het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c)het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d)het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e)het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f)het verstrekken van een bewijs van inschrijving g)het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd. h)het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i)het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j)het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k)het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening |
1.Voor de onderdelen a t/m k: senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling IDV. 2.Voor de onderdelen g, h en i: Klantadviseur A, B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. |
|
Bijlage VII Afdeling Wijkzaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VII.1 |
WKZMV1 |
Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen |
Teamleider Milieu en Verkeer |
|
VII.2 |
WKZMV2 |
Tijdelijke verkeers- maatregelen Verkeersbesluiten Overige Ontheffingen als bedoeld in artikel 149, eerste lid onder d. van de Wegenverkeerswet |
Teamleider Milieu en Verkeer |
|
VII.3 |
WKZSTB2 |
Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp |
Marktmeester |
|
VII.4 |
WKZVH1 |
Ontheffing straatartiest |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.5 |
WKZVH2 |
Ontheffing bijzonder gebruik van de weg |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.6 |
WKZVH3 |
Vergunning evenement |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.7 |
WKZVH4 |
Vergunning groot evenement |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.8 |
WKZVH5 |
Exploitatievergunning horecagelegenheid |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.9 |
WKZVH6 |
Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.10 |
WKZVH7 |
Vergunning speelgelegenheid |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.11 |
WKZVH8 |
Waarmerken verkoopregister |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.12 |
WKZVH9 |
Ontheffing overige geluidhinder |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.13 |
WKZVH10 |
Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d. |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.14 |
WKZVH11 |
Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.15 |
WKZVH12 |
Ontheffing parkeren van grote voertuigen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.16 |
WKZVH13 |
Collectevergunning |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.17 |
WKZVH14 |
Standplaatsvergunning |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.18 |
WKZVH15 |
Vergunning snuffelmarkten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.19 |
WKZVH16 |
Vergunning kansspel |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.20 |
WKZVH17 |
Verbieden klein kansspel |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.21 |
WKZVH18 |
Vergunning uitoefenen horecabedrijf of slijtersbedrijf |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.22 |
WKZVH19 |
Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.23 |
WKZVH20 |
Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.24 |
WKZVH21 |
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
|
VII.25 |
WKZVH22 |
Besluiten betreffende de invordering van een dwangsom
|
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.26 |
WKZVH23 |
Besluiten betreffende de toepassing van een last onder bestuursdwang en de vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang bij handhaving |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.27 |
WKZVH24 |
Handhaving krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijnambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving
|
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.28 |
WKZVH25 |
Handhaving bodem inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving
|
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.29 |
WKZVH26 |
Handhaving Woningwet, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten. |
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving
|
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.30 |
WKZVH27 |
Handhaven wegens strijdig gebruik, inclusief: een besluit in spoedeisend geval een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn,intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving
|
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.31 |
WKZVH28 |
Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn;een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving
|
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.32 |
WKZVH29 |
Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.33 |
WKZVH30 |
Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d. |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.34 |
WKZVH31 |
Handhaving horeca, inclusief: een besluit in spoedeisend geval; een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider Veiligheid en Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VII.35 |
WKZIBOR1 |
Het verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een wegHet gedogen van het aanleggen, het in stand houden en het opruimen van kabels en leidingen in openbare gemeentegrond. |
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte
|
Met inachtneming van de Algemene Voorwaarden Ondergrondse Infrastructuren |
VII.36 |
WKZIBOR2 |
KapvergunningSpoedeisende kapvergunning |
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
|
VII.37 |
WKZIBOR3 |
Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen |
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
|
Bijlage VIII PRIVAATRECHTELIJKE MANDATEN
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VIII.1 |
PM1 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten onder de grens van de Europese drempelwaarde |
projectleiders en budgethouders
medewerkers van de afdelingen |
tot en met een bedrag van € 50.000
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
VIII.2 |
PM2 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure. |
VIII.3 |
PM3 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000 |
projectleiders
medewerkers van de afdelingen |
tot en met een bedrag van € 100.000
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
VIII.4 |
PM4 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
VIII.5 |
PM5 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
VIII.6 |
PM15 |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening |
senior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn
Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013 |
|
VIII.7 |
PM27 |
Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken |
medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkzaken |
|
VIII.8 |
PM29 |
Aansluiten op de gemeentelijke riolering |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken |
|
VIII.9 |
PM30 |
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen) |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken |
|
Bijlage IX VOLMACHTEN EN MACHTIGINGEN
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IX.1 |
M1 |
Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan ter zitting in rechtsgedingen en bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepsprocedures tot in alle instanties, tijdens hoorzittingen en bij de Nationale Ombudsman |
medewerkers van de afdelingen |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en directeur |
IX.2 |
M3 |
Voor zover niet anders is bepaald, de volgende handelingen voorafgaand aan een besluit door het college of de burgemeester betreffende vergunningplicht of besluiten tot handhaving op grond van de Gemeentewet, bijzondere wetten of plaatselijke verordeningen: a.voeren en ondertekenen van correspondentie en verrichten van handelingen, geen besluit zijnde, b.inwinnen van adviezen; c.uitnodigen voor bijeenkomsten of hoorzittingen; d.goedkeuren van berekeningen. |
medewerkers van de afdelingen |
|
IX.3 |
M5 |
Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren, aanmeldformulieren, registratieformulieren en vergelijkbare formulieren |
medewerkers van de afdelingen |
|
IX.4 |
M6 |
Ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben zoals informatieverstrekking, doen van belastingaangiften, accordering saldobiljetten geldleningen, ontvangstbevestigingen, stukken doorzenden die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is, verstrekken van statistische gegevens o.i.d. |
medewerkers van de afdelingen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl