Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR379301
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR379301/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Verordening rekenkamer Heerlen
Geldend van 03-11-2015 t/m 31-12-2023
Intitulé
Verordening rekenkamer HeerlenArtikel 1 Begripsbepalingen
-
1. Voorzitter: voorzitter van de rekenkamer of diens plaatsvervanger
-
2. Lid: Lid van de rekenkamer of diens plaatsvervanger
-
3. Samenwerkende gemeenten: de gemeenten waarvan de rekenkamer(commissies) samenwerken in het voorzittersoverleg.
-
4. Voorzittersoverleg: overleg tussen de voorzitters van de samenwerkende rekenkamer(commissies),
Artikel 2 Samenstelling
-
1. De rekenkamer bestaat uit 1 lid, tevens zijnde voorzitter.
-
2. Het lid van de rekenkamer maakt openbaar welke andere functies dan
zijn lidmaatschap van de rekenkamer hij vervult. Openbaarmaking
geschied door ter inzagelegging van een opgave van de bedoelde
functies op het gemeentehuis.
Artikel 3 Vergoeding
1.Het lid ontvangt een vergoeding van € 50,- per vergader uur voor het
1. bijwonen van de vergaderingen van de commissie. Dit bedrag is
inclusief onkostenvergoeding.
2.Het lid ontvangt een vergoeding van € 80,- per uur voor de uitvoering
van onderzoekswerkzaamheden.
3.De vergoeding genoemd in de eerste twee leden komt ten laste van
3. het budget van de rekenkamer.
Artikel 4 Onderwerpselectie en opdrachtverlening
-
1. De rekenkamer bepaalt de onderwerpen die zij onderzoekt. Dit doet zij
na overleg met de Werkgroep Financial Audit.
-
2. De rekenkamer formuleert de probleemstelling, stelt de
onderzoeksvragen vast en geeft daarbij de relevantie van het
onderzoek aan.
-
3. De in het vorige lid bedoelde onderzoeksopzet wordt door de
rekenkamer ter kennisneming aan de raad gestuurd.
-
4. Er vinden per jaar maximaal drie onderzoeken plaats. Twee
onderzoeken worden tevoren gepland. Het derde onderzoek vindt
plaats indien de actualiteit of de gemeenteraad hierom vraagt.
Artikel 5 Budget
- 1.
De rekenkamer is bevoegd binnen een aan haar bij de begroting
beschikbaar gesteld budget uitgaven te doen ten behoeve van de
uitvoering van haar taken.
- 2.
De rekenkamer is voor de besteding van het budget uitsluitend
verantwoording verschuldigd aan de raad
- 3.
De voorzitter van de rekenkamer is budgethouder. De griffier is budgetbeheerder.
- 4.
De rekenkamer verantwoordt de baten en lasten van het vorig
begrotingsjaar in het jaarverslag aan de raad.
5 De administratie van baten en lasten, alsook de financiële
verantwoording daarover, vindt plaats via de gemeentelijke
boekhouding.
Artikel 6 Samenwerking
-
1. De Rekenkamer(commissies) werken samen in het voorzittersoverleg.
-
2. Het doel van deze samenwerking is te zorgen voor een efficiënte en
kwalitatief hoogwaardige onderzoekspraktijk.
-
3. Om dit doel te bereiken maken de voorzitters afspraken over:
- a.
de jaarplannen;
- b.
de inhuur, inzet en uitwisseling van onderzoekers;
- c.
de planning en de voortgang van de onderzoeken;
- d.
de totstandkoming van de onderzoeksrapporten;
- e.
kostenefficiency en kostenbewaking;
- f.
deskundigheidsbevordering.
- a.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na publicatie.
Aldus besloten tijdens de openbare vergadering van de gemeenteraad van de gemeente Heerlen van 20 oktober 2015.
griffier,
mr. J.H.M. Martens
voorzitter,
R.K.H. Krewinkel
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl