Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR377829
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR377829/2
Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Wassenaar
Geldend van 01-05-2024 t/m heden
Intitulé
Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente WassenaarGemeente Wassenaar - Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Wassenaar
Reg.nr Z-18478/2626 WS
De gemeenteraad van Wassenaar;
gehoord het advies van de raadswerkgroep ‘Huishouding van de raad’;
gelet op artikel 33, derde lid, van de Gemeentewet;
besluit:
vast te stellen de volgende
Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Wassenaar:
Artikel 1 Ambtelijke bijstand
-
1. Een raadslid wendt zich tot de griffier met een verzoek om ambtelijke bijstand voor:
- a.
feitelijke informatie van geringe omvang;
- b.
inzage in of afschrift van documenten die openbaar zijn;
- c.
bijstand bij voorstellen, amendementen, moties of andere instrumenten;
- d.
schriftelijk of mondeling advies.
- a.
-
2. De griffier kan de secretaris verzoeken de gevraagde bijstand zo spoedig mogelijk te verlenen.
-
3. De burgemeester en het college maken de invulling van verzoeken om ambtelijke bijstand mogelijk.
Artikel 2
-
1. Ambtelijke bijstand wordt door de secretaris verleend, tenzij:
- a.
het raadslid niet aannemelijk heeft gemaakt dat de bijstand betrekking heeft op de werkzaamheden van de raad of
- b.
dit het belang van de gemeente kan schaden.
- a.
-
2. De secretaris beoordeelt of ambtelijke bijstand op grond van het eerste lid geweigerd wordt.
-
3. Indien de ambtelijke bijstand op grond van het eerste lid wordt geweigerd door de secretaris deelt hij dit gemotiveerd mee aan de griffier en het raadslid.
-
4. De secretaris deelt aan het college mee dat een verzoek om ambtelijke bijstand aan de werkorganisatie is gedaan.
-
5. Indien de secretaris gemotiveerd aan de griffier meedeelt dat het verzoek om bijstand veel ambtelijke inzet vraagt en dat niet tijdig kan worden ingepast in de planning van de ambtelijke organisatie, treedt de griffier hierover in overleg met het raadslid dat het verzoek heeft ingediend.
-
6. Indien het verzoek om bijstand door de secretaris op grond van het eerste lid wordt geweigerd, kan de griffier of het betrokken raadslid het verzoek voorleggen aan de burgemeester. De burgemeester beslist zo spoedig mogelijk gemotiveerd over het verzoek.
Artikel 3
-
1. Indien een raadslid niet tevreden is over de verleende ambtelijke bijstand, kan hiervan mededeling worden gedaan aan de griffier en de secretaris.
-
2. Indien overleg met de griffier en de secretaris niet leidt tot een voor beide partijen bevredigende oplossing leggen zij de zaak voor aan de burgemeester. De burgemeester beslist zo spoedig mogelijk over de zaak.
Artikel 4
- 1.
Deze verordening treedt in werking op de dag na bekendmaking.
- 2.
Deze verordening kan worden aangehaald als ‘Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Wassenaar’.
Ondertekening
Toelichting
[vervallen]
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl