Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR368844
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR368844/1
Intergemeentelijke piketregeling Midden Holland voor de functie van Officier van Dienst Bevolkingszorg (OvD-Bz) en Adviseur Crisisbeheersing (ACB)
Geldend van 06-06-2015 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Piketregeling Midden Holland OvD-Bz en ACBIntergemeentelijke piketregeling Midden Holland voor de functie van Officier van Dienst Bevolkingszorg (OvD-Bz) en Adviseur Crisisbeheersing (ACB).
Aanwijzing
Artikel 1
De medewerker op wie (conform artikel 2:1B CAR-UWO) de verplichting rust zich buiten de voor hem geldende werktijden voor intergemeentelijke piketdiensten ter beschikking te houden heeft aanspraak op een vergoeding (CAR-UWO art. 3:3A).
Artikel 2
De medewerker als bedoeld in artikel 1 wordt door de colleges, van de samenwerkende gemeenten, aangewezen om in geval van rampen en crisis werkzaamheden te verrichten onder leiding en toezicht van het bevoegd gezag.
Artikel 3
Aanwijzing geschiedt uitsluitend indien de medewerker voldoet aan de noodzakelijke functionele eisen en beschikt over competenties, zoals nader omschreven in het bij de functie behorende kwalificatieprofiel.
Vergoeding
Artikel 4
De vergoeding voor beschikbaarheiddiensten voor de functie van OvD-Bz en ACB bedraagt €180,30 bruto per piketweek (peildatum januari 2015).
Artikel 5
Jaarlijks wordt aan de medewerker in artikel 1 een extra verlof van 14,4 uren toegekend.
Artikel 6
Uitvoering van de piketregeling geschiedt (in alle redelijkheid) met gesloten beurzen tussen de samenwerkende gemeenten.
Artikel 7
Indien de medewerker (tijdelijk) niet in staat is om in evenredigheid deel te nemen in het rooster, bijvoorbeeld als gevolg van langdurige ziekte of zwangerschapsverlof, vervalt de vergoeding tot het moment waarop de medewerker weer in staat is naar evenredigheid deel te nemen.
Artikel 8
Op deze piketregeling is geen afbouwregeling van toepassing bij beëindiging van het piket.
Invulling piketpool
Artikel 9
De piketregeling wordt ingevuld door een pool van medewerkers op basis van een vastgesteld gelijkwaardig rooster. Dit rooster wordt opgesteld per kalenderjaar en loopt van maandag 09:00 uur tot de daarop volgende maandag 09:00 uur. Daarbij vervult iedere medewerker een gelijkwaardige tijdsperiode van de piketregeling.
Artikel 10
In de situatie zoals bedoeld in artikel 7 wordt het rooster aangepast aan het aantal beschikbare medewerkers.
Artikel 11
Het college van de gemeente waar de medewerker is aangesteld, blijft de formele werkgever van de desbetreffende medewerker en de rechtspositie van die gemeente blijft van toepassing.
Nadere regels
Artikel 12
-
1. Burgemeester en wethouders kunnen ter uitvoering van deze regeling nadere regels stellen.
-
2. Burgemeester en wethouders zijn bevoegd te beslissen, voor zover nodig in afwijking van het in deze regeling bepaalde, in gevallen, waarin deze regeling naar hun oordeel niet of niet in redelijkheid voorziet.
Vaststelling en ingangsdatum
Artikel 13
Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking en heeft terugwerkende kracht tot 1 januari 2015.
Artikel 14
Deze regeling kan worden aangehaald als de ‘Piketregeling Midden-Holland OvD-Bz en ACB’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl