Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR359640
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR359640/1
Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015
Geldend van 27-02-2015 t/m heden
Intitulé
Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015De raad van de gemeente Roerdalen heeft;
gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 20 januari 2015,
gelet op
- -
de artikelen 7a, vierde lid en 14, eerste lid, van het Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden,
- -
artikel 6, derde lid, van de Verordening rechtspositie wethouders, raads- en commissieleden Roerdalen 2015,
het volgende besluit genomen:
Besluit:
1. de regeling ICT-faciliteiten voor bestuurders zoals vastgesteld op 30 september 2010 in te trekken.
2. de navolgende regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015 vast te stellen:
Artikel 1 Algemeen
-
1. Raads- en commissieleden ontvangen op aanvraag een tegemoetkoming voor de aanschaf en/of het gebruik van een eigen computer, bijbehorende apparatuur en software.
-
2. Raads- en commissieleden ontvangen op aanvraag een vergoeding voor de aanleg- en abonnementskosten voor een internetverbinding voor de computer zoals bedoeld in dit artikel.
Artikel 2 Hoogte tegemoetkoming aanschaf/gebruik eigen computer
1.Voor raadsleden bedraagt de tegemoetkoming € 600,00.
Dit bedrag wordt ineens uitbetaald.
2.Voor commissieleden bedraagt de tegemoetkoming € 150,00.
Dit bedrag wordt in maandelijkse termijnen van € 3,13 uitbetaald.
Artikel 3 Hoogte vergoeding aanleg- en abonnementskosten internetverbinding
De vergoeding voor aanleg- en abonnementskosten voor deinternetverbinding bedraagt voor
raads- en commissieleden € 10,00 per maand.
Artikel 4 Voorwaarden tegemoetkoming aanschaf/gebruik eigen computer
-
1. De tegemoetkoming als bedoeld in artikel 2 is bedoeld voor de uitoefening van de functie van raads- of commissielid en geldt voor een periode van 4 jaar, gelijklopend met de zittingsperiode van de gemeenteraad.
-
2. Bij aanvang van het raadslidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de tegemoetkoming naar rato van het nog niet verstreken gedeelte van de periode van 4 jaar vastgesteld en uitbetaald, naar boven afgerond op hele maanden.
-
3. Bij beëindiging van het raadslidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de verstrekte tegemoetkoming terugbetaald naar rato van het nog niet verstreken gedeelte van de periode van 4 jaar, naar beneden afgerond op hele maanden.
-
4. Bij aanvang van het commissielidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de maandelijkse tegemoetkoming van € 3,13 verstrekt met ingang van de maand waarin het lidmaatschap aanvangt.
-
5. Bij beëindiging van het commissielidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, stopt de maandelijkse tegemoetkoming met ingang van de maand volgende op de beëindiging.
Artikel 5 Voorwaarden vergoeding aanleg- en abonnementskosten internetverbinding
De vergoeding als bedoeld in artikel 3 eindigt aan het einde van de periode zoals bedoeld in artikel 4, eerste lid of op het moment van tussentijdse beëindiging van het raads- of commissielidmaatschap.
Artikel 6 Procedure aanvraag
-
1. Een aanvraag om een tegemoetkoming en vergoeding als bedoeld in de artikelen 2 en 3 wordt gedaan bij de griffier.
-
2. Aanvragen dienen schriftelijk te worden gedaan via een daartoe door het college vastgesteld formulier.
Artikel 7 Intrekking oude regeling
De ‘regeling ICT-faciliteiten voor bestuurders’ zoals vastgesteld op 30 september 2010 wordt ingetrokken.
Artikel 8 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking na publicatie.
Artikel 9 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: ‘Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl