Regeling vervallen per 04-04-2018

Directiestatuut gemeente Vlissingen 2009

Geldend van 24-02-2010 t/m 03-04-2018 met terugwerkende kracht vanaf 01-11-2009

Intitulé

DIRECTIESTATUUT GEMEENTE VLISSINGEN 2009

Artikel 1 Directie-overleg.

  • 1. De algemeen directeur voert wekelijks overleg met de manager Bedrijfsvoering en het hoofd van de Concernstaf.

  • 2. Dit overleg heeft de naam directie-overleg.

Artikel 2 Taak directie-overleg.

  • 1. Het directie-overleg is bedoeld om de algemeen directeur te adviseren en ondersteunen in zijn taak en verantwoordelijkheid voor de sturing van het logistiek proces richting college. Het overleg richt zich op de kwaliteit van het proces op de bedrijfsvoeringsaspecten en de bestuurlijke en juridische aspecten.

  • 2. Het overleg is ook bedoeld voor de borging van de continuïteit in de bedrijfsvoering van de organisatie waarbij de manager Bedrijfsvoering de plaatsvervanger is van de algemeen directeur en het hoofd van de Concernstaf de 1e loco-secretaris is.

Artikel 3 Terugkoppeling.

De algemeen directeur verzorgt vanuit zijn verantwoordelijkheid de terugkoppeling uit het directie-overleg. Dat kan rechtstreeks of via het managementoverleg.

Artikel 4 Vervanging.

Bij afwezigheid van de manager Bedrijfsvoering of het hoofd van de Concernstaf worden zij in het directie-overleg vervangen voor zover de algemeen directeur dat noodzakelijk acht.

Artikel 5 Slotbepalingen

  • 1.

    Dit Directiestatuut treedt in werking met ingang van 1 november 2009

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als “Directiestatuut gemeente Vlissingen 2009”.

Vlissingen, 14 januari 2010.

De algemeen directeur,

dr. ir. J.J. van Houdt