Regeling vervallen per 01-01-2020

Werktijdenregeling Nieuwegein 2014

Geldend van 01-01-2015 t/m 05-07-2017

Artikel 1 Begripsbepaling

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

a) Dagvenster: de periode tussen 07.00 uur en 22.00 uur.

b) Medewerker: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1: 1 lid 1 sub a van de CAR.

c) Werkgever: het college van burgemeester en wethouders van Nieuwegein; en de Werkgeverscommissie van Nieuwegein.

Artikel 2 Werktijden en bezetting

1. De medewerker en de direct leidinggevende maken afspraken over de door de medewerken te werken tijden en de plek waar hij werkt.

2. Uitgangspunten bij de afspraken over de werktijden zijn:

a. de bezetting van de afdeling moet voldoende zijn.

b. de medewerker is aanwezig als dat nuttig is voor het werk.

c. de werkgever kan van de medewerker verlangen dat hij op bepaalde momenten aanwezig of bereikbaar is.

Artikel 3 Compensatie-uren

1. De medewerker registreert de uren die verband hebben met het werk bij de gemeente in het tijdschrijfsysteem.

2 De medewerker kan maximaal twee keer zijn arbeidsduur per week in de plus staan. De medewerker kan maximaal zijn arbeidsduur per week in de min staan. In bijzondere situaties kunnen nadere afspraken hierover worden gemaakt.

3. De medewerker mag geen plus-uren meenemen naar het volgende kalenderjaar.

4. Staat de medewerker op 31 december in de min, dan wordt het tekort aangevuld met verlof.

Artikel 4 Standaard/bijzondere regeling

In het vernieuwde hoofdstuk 4 van de CAR-UWO wordt invulling gegeven aan de standaardregeling en bijzondere regeling voor de werktijden.

De indeling van functies in standaard of bijzondere regeling wordt tegelijkertijd met deze regeling door het college vastgesteld.

Artikel 5 Verlof

Bij medewerkers die onder de standaardregeling vallen, vindt bezoek aan (paramedische) hulpverleners, tandarts en dergelijke plaats in eigen tijd. Medewerkers die onder de bijzondere regeling vallen gaan in principe in eigen tijd naar (paramedische) hulpverleners, tandarts en dergelijke. Is dit niet mogelijke, dan worden hier individuele afspraken over gemaakt.

Artikel 6 Thuiswerken

1. De leidinggevende en medewerker bepalen in gezamenlijk overleg welke werkzaamheden de medewerker thuis kan en mag uitvoeren.

2. De medewerker draagt er zorg voor dat de thuiswerkplek voldoet aan de eisen die worden gesteld in de Arbeidsomstandighedenwet.

Artikel 7 Onvoorziene gevallen

Voor gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.

Artikel 8 Slotbepaling

1. De regeling variabele werktijden wordt ingetrokken.

2. De brochure 36-urige werkweek wordt ingetrokken.

3. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.

Artikel 9 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: werktijdenregeling Nieuwegein 2014