Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR348624
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR348624/1
Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Veenendaal 2015
Geldend van 01-01-2015 t/m heden
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Veenendaal 2015De raad van de gemeente Veenendaal;
gelezen het voorstel van voorzitter en de griffier d.d. 19 november 2014;
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluit
vast te stellen de navolgende:
Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Veenendaal 2015
Artikel 1. Samenstelling werkgeverscommissie
-
1. De werkgeverscommissie bestaat uit drie leden.
-
2. De raad kiest de leden uit zijn midden bij aanvang van de raadsperiode.
-
3. De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad uit zijn midden benoemd voor de duur van de zittingsperiode van de raad.
-
4. Uitgesloten van de werkgeverscommissie zijn: de leden van de agendacommissie en de waarnemend voorzitter van de raad.
-
5. De werkgeverscommissie regelt in onderling overleg haar voorzitterschap en de verslaglegging van de vergaderingen.
-
6. Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt: a. op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd; b. indien het lid aftreedt als lid van de raad; c. indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.
Artikel 2. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
De werkgeverscommissie heeft tot taken:
- a.
Het nemen van besluiten over de individuele rechtspositie van de griffier, met uitzondering van de besluiten omtrent benoeming, schorsing en ontslag zoals bedoeld in artikel 107 van de Gemeentewet;
- b.
Het doel van voorstellen aan de raad omtrent door de raad te nemen besluiten inzake benoeming, schorsing en ontslag van de griffier;
- c.
Het voeren van functioneringsgesprekken c.q. beoordelingsgesprekken met de griffier, conform een daartoe van tevoren afgesproken model en werkwijze;
- d.
Het vaststellen en wijzigen van de arbeidsvoorwaardenregeling conform CAR/UWO voor de griffier en de medewerkers van de griffie;
- e.
Overige tot het werkgeverschap behorende taken.
Artikel 3. Taken voorzitter
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor: a. het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie; b. het leiden van de vergaderingen; c. het doen naleven van deze verordening; d. het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie.
Artikel 4. Ondersteuning van de commissie
De griffier staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met de gemeentesecretaris afspraken over ondersteuning.
Artikel 5. Besluitvorming
-
1. Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden zoals bedoeld in artikel 1.
-
2. Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
Artikel 6. Verslaglegging
Een lid van de werkgeverscommissie draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie vastgesteld.
Artikel 7. Beslotenheid van vergaderingen
-
1. De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e of f van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.
-
2. De agenda, de stukken en de besluitenlijst zijn openbaar, tenzij de werkgeverscommissie beslist dat op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, hierop of een deel daarvan geheimhouding moet worden gelegd.
-
3. Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 8. Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter, de griffier of één van de leden nodig wordt geacht.
Artikel 9. Verantwoording
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10. Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 11. Intrekking Reglement werkgeverscommissie van de raad Veenendaal 2013
Het Reglement werkgeverscommissie van de raad Veenendaal 2013 vastgesteld 26 september 2013 wordt ingetrokken.
Artikel 12. Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2015.
Artikel 13. Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als 'Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Veenendaal 2015'.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl