Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid

Geldend van 21-01-2010 t/m heden

Intitulé

Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid

Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid

Het college van de gemeente Lansingerland,

Overwegende dat

de vaststelling van het uitvoeringsplan leidt tot de volgende effecten.

  • 1.

    De maatregelcatalogus, beschreven in hoofdstuk 2, zorgt voor harmonisatie van verkeersmaatregelen, zowel infrastructureel als educatief.

  • 2.

    Het uitvoeringsprogramma, beschreven in hoofdstuk 3, geeft inzicht in de fasering van de projecten.

  • 3.

    Jaarlijkse monitoring en evaluatie biedt inzicht in de ontwikkeling van de verkeersveiligheid en maakt bijsturing mogelijk

  • 4.

    Specifieke vragen ten aanzien van suggestiestroken, de Bergweg-noord en 30 km/h zones wordenbeantwoord.

  • a.

    herkenbaarheid van verkeersmaatregelen vraagt om een andere toepassing van suggestiestroken, in zwart asfalt en tenminste anderhalve meter breed;

  • b.

    het is mogelijk om de gehele Bergweg noord in te richten als 30 km/h zone, zonder dat de aanrijtijden van de brandweer in het geding komen;

  • c.

    uitbreiding van 30 km/h zones zorgt voor een verkeersveilige inrichting van woonwijken, en is te verkiezen boven de inrichting van erven;

  • d.

    Maatwerkoplossingen geven bestaande en nieuwe buurten een kindvriendelijker karakter: door de omgeving van speelplekken aan te wijzen en in te richten als erf, door bij nieuwe buurten childstreet-ideeën te betrekken bij het opstellen en herzien van stedenbouwkundige plannen.

Gelet op

Het mobiliteitsplan “Lansingerland beweegt”

Besluit(en)

Het gewijzigde uitvoeringsplan verkeersveiligheid (schrappen 1.6.2.) vast te stellen.

Uitvoeringsplan verkeersveiligheid

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders op 19 januari 2010,
De secretaris, de burgemeester
drs. ing. A.A. Eijkenaar, Ewald van Vliet