Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR338166
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR338166/1
Regeling vervallen per 24-12-2019
Verordening Gegevensverstrekking basisregistratie personen Stichtse Vecht 2014
Geldend van 08-10-2014 t/m 23-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014
Intitulé
Verordening Gegevensverstrekking basisregistratie personen Stichtse Vecht 2014De raad van de gemeente Stichtse Vecht,
Gelet op:
- -
het voorstel van burgemeester en wethouders van 19 augustus 2014;
- -
de Artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen;
- -
de Wet bescherming persoonsgegevens;
- -
de bespreking in de werksessie van 9 september 2014;
besluit
vast te stellen de
Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen Stichtse Vecht 2014
Artikel 1 Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Het college van burgemeester en wethouders geeft, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen voor de gemeente Stichtse Vecht, nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Stichtse Vecht.
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
- 1.
Het college van burgemeester en wethouders kan op verzoek van een derde over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Stichtse Vecht en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Stichtse Vecht was, gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan derden, als de verstrekking voldoet aan het bepaalde in artikel 3;
- 2.
Het college van burgemeester en wethouders kan over een ingezetene van de gemeente Stichtse Vecht gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt.
- 3.
De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan.
- 4.
De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3 Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
Het college van burgemeester en wethouders wijst aan:
- 1.
de werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en
- 2.
de categorieën van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie.
- 3.
Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden slechts aangewezen de werkzaamheden die samenhangen met een overheidstaak, strekken tot het in stand houden van een voorziening voor burgers die onderwerp is van overheidszorg, of waarbij anderszins gelet op de overheidsbemoeienis met die werkzaamheden, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de basisregistratie gerechtvaardigd is.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Deze Verordening treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking en werkt terug tot en met 6 januari 2014.
- 2.
Deze Verordening kan worden aangehaald als: Verordening Gegevensverstrekking BRP 2014.
Artikel 5 Intrekken oude verordening
De verordening Gemeentelijke basisregistratie personen, vastgesteld op 27 september 2011, wordt ingetrokken.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl