Regeling vervallen per 12-06-2017

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 07-05-2010 t/m 11-06-2017

Intitulé

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad van de gemeente Opmeer;

Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 26 januari 2010;

BESLUIT:

Vast te stellen de volgende Verordening:

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1

  • 1.

    Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1.

    Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2.

    Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 21 juli 2005 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens gemeente Opmeer (Verordening GBA).

Ondertekening

Besloten in de openbare vergadering van de gemeenteraad van Opmeer
van 4 februari 2010.
mevrouw M.C.G.M. de Vree-Bekker,
griffier gemeenteraad Opmeer
de heer G.J.A.M. Nijpels
voorzitter gemeenteraad Opmeer